על הבנתך בב"יאתה מקשה עלי, על הגמ', או על הבית יוסף ?
על הבנתך בב"יאתה מקשה עלי, על הגמ', או על הבית יוסף ?
איך אתה הבנת את הב''י ?על הבנתך בב"י
שמסביר שהיה מותר מדאורייתאאיך אתה הבנת את הב''י ?
אני כתבתי כמו שהמ''ב הבין
הרי ממעשה דר יהודה בר אילעי מוכח שלא שמו תכלת משום שעטנז. כי רבנן גזרואיך אתה הבנת את הב''י ?
אני כתבתי כמו שהמ''ב הבין
הסתכלתי בגליון ק"ח. ונ"ל סיכום הויכוח בין הרב אלבה לחש"א. זה האם יש הוכחה על גזירות על הפורפורא בזמן רבא או אין. ז"א האם יש הוכחה לזיהוי מהגמ או לא. אך שלילת הפורפורא אין כאן גם לפי החש"א. מה גם שאם היה גזירות על צבעים מסוימים {כמו שטוען החש"א} מסתמא היה קשה לצוד בכלל את החילזון כי אולי אני צד בשביל צבעי המלכות האסורים. ממילא סביר להניח שכן התמעטה הצביעה בזמן רבא ע"י הגבלת השימוש בפורפורא גם לטענת החש"אמצאו בו ציציות?
או מצאו שצובעים ממנו.
והאם בודאי בתכלת?
ועיין כאן ביחס לממצאים מעמוד פז והלאה