תורת רבי בן ציון מוצפי שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אין שום אדם בעולם מכל הקהילות שחושב שהרב שלו יכול לחלוק על הרמב''ן וכיו''ב רק בחב''ד א''א להתווכח איתם כיון שהרבי הוא משה רבינו ואין עם מי לדבר.
הם לא מכילים אלא לצורך קירוב .
 
התפרצת לדלת פתוחה, לא כתבתי ש"חזר בו". לדידו הכל היה בסדר, רק לא הובן כראוי. אולי בטעות נפלט משהו. גם כאשר כינה את מועצת החכמים "מועצת השפנים", גם כאשר כינה את סמוטריץ' חמור טמבל וטיפש כי הוריד את מס המשקאות, גם כאשר כינה את הרב אבינר זרע עמלק, וכן הלאה.
 
אין שום אדם בעולם מכל הקהילות שחושב שהרב שלו יכול לחלוק על הרמב''ן וכיו''ב רק בחב''ד א''א להתווכח איתם כיון שהרבי הוא משה רבינו ואין עם מי לדבר.

אין קץ לדברי הבל. היכן הרבי חלק על ראשונים?

חסידי חב"ד כמו כל עדה בישראל, משתדלים להצדיק את דברי רבם, זה הכל. כך עושים גם חסידי הגר"ע יוסף, וגם חסידי הגר"ש משאש (כמוני למשל), וכו' וכו'.

והיות ורבם היה באמת משהו מיוחד במינו, אפשר להבין את ההערצה העצומה שלהם אליו, וההבנה שלא יתכן שהוא טעה.
 
אין קץ לדברי הבל. היכן הרבי חלק על ראשונים?

חסידי חב"ד כמו כל עדה בישראל, משתדלים להצדיק את דברי רבם, זה הכל. כך עושים גם חסידי הגר"ע יוסף, וגם חסידי הגר"ש משאש (כמוני למשל), וכו' וכו'.

והיות ורבם היה באמת משהו מיוחד במינו, אפשר להבין את ההערצה העצומה שלהם אליו, וההבנה שלא יתכן שהוא טעה.
אם יהיה סתירה על הרבי מהראשונים באופן שלא ניתן ליישב
הרבי יהיה צודק
ואם אתה חבדניק אז אתה סתם משקר כעת כיון שאתה יודע שזה האמת כיון שהרבי הוא משה רבינו
ואם לא אתה לא יודע.
 
ואם אתה חבדניק אז אתה סתם משקר כעת כיון שאתה יודע שזה האמת כיון שהרבי הוא משה רבינו

אני לא חבדניק, אבל אינך יודע גמרא מפורשת - "משה, שפיר קאמרת" (שבת ק"א), ופירשו הראשונים "שאתה גדול הדור בדורך כמשה".
 
אי''ז נובע משנאה שלי לחב''ד אלא שאני סבור שא''''א לישא וליתן עם חבדניק בשום עניין

אז אל תישא ותתן, מה זה קשור לאשכול הזה ולמה אנחנו צריכים לדעת את מחשבות השנאה שלך על רבבות יהודים?

ומה ההבדל בין "חבדניק" (לשיטתך) לבין הרב יצחק יוסף, שחושב שאביו הגר"ע מעולם לא טעה ולא יטעה והוא צודק תמיד בכל ענין?
 
אז אל תישא ותתן, מה זה קשור לאשכול הזה ולמה אנחנו צריכים לדעת את מחשבות השנאה שלך על רבבות יהודים?

ומה ההבדל בין "חבדניק" (לשיטתך) לבין הרב יצחק יוסף, שחושב שאביו הגר"ע מעולם לא טעה ולא יטעה והוא צודק תמיד בכל ענין?
אני לא עו''ד של הרב יצחק יוסף ואם זה אותו דבר אז דברי באו גם על כולם ומה טענה היא זו.
ובר מן דין כמדומני שהרב יצחק חושב שאבא שלו לא טועה מחמת ידעיתו המופלגה אבל אם ימצא עכשיו איזה רמבן דלא כאביו הוא לא יוכל להתחמק ואילו אצל חב''ד זה נביא ואינו כפוף לכללים .
מסתבר שגם מחוץ לחב"ד חושבים כך:

הצג קובץ מצורף 11502
ערבך ערבא צריך.
 
ואילו אצל חב''ד זה נביא ואינו כפוף לכללים

שטות והבל, ברמה של גן חובה. לרב וולפא יש ספר שלם שנקרא "ותורה יבקשו מפיהו" בו הוא משיב לרב מאזוז על השגותיו, הכל בטוב טעם ודעת, מפי ספרים ומפי סופרים. כנ"ל גם "לקט שכחת הפאה".

גם אם תמצא ילד חב"די בן 4, הוא לא יטען טענת שטות כזו, "הרבי נביא ולא כפוף לכללים".
 
ערבך ערבא צריך.

לא הבנת.

לא הבאתי את הרב אברג'ל כ"ערב", יש רבים וטובים ממנו ששיבחו את הרבי בכל פה. ראה הגר"מ אליהו למשל. את הרב אברג'ל הבאתי כדי להראות לך שלא רק חב"ד אוחזים ממנו "משה רבנו".

ואני מתאר לעצמי שגם בגדלותו של הרב אברג'ל אין לך שמץ של מושג, ומעולם לא שמעת ממנו שיחה אחת. הוא היה מזכיר אלפי מקורות בשיחה אחת של כמה שעות, ללא שום ספר פתוח לפניו. קוטנו עבה ממתניך.
 
שטות והבל, ברמה של גן חובה. לרב וולפא יש ספר שלם שנקרא "ותורה יבקשו מפיהו" בו הוא משיב לרב מאזוז על השגותיו, הכל בטוב טעם ודעת, מפי ספרים ומפי סופרים. כנ"ל גם "לקט שכחת הפאה".

גם אם תמצא ילד חב"די בן 4, הוא לא יטען טענת שטות כזו, "הרבי נביא ולא כפוף לכללים".
התשובות של הספר שם הם ברמת גן ואי''ה בל''נ אני יגיב על הרבה הבלים שכתובים שם
ואציין אחת לדוגמא הרב מאזוז שואל אותו כמה המקור שלא אוכלים סעודה שלישית והלא זה דינא דגמרא ובזוהק מבואר שרשב''י מעולם לא ביטל ומה שחב''ד אומרים על ההיום השלישי היום לא הרב מאזוז כתב לו מאיפה החלום הזה והרב וולפא עונה לו שזה כתוב ברבינו בחיי שרבינו בחיי מבאר את הגדר של של סעודה שלישית הוא אומר שהיא בחינת אין דהיינו כתר שהחכמה מאין תמצא וזהו שכתוב היום לא ואין כאן רמז לשאלה של הרב מזוז בסך הכל כתוב שהיום השלישי הוא בחינת כתר וזה מה שעכשיו עלה לי מהזכרון.
 
לא הבנת.

לא הבאתי את הרב אברג'ל כ"ערב", יש רבים וטובים ממנו ששיבחו את הרבי בכל פה. ראה הגר"מ אליהו למשל. את הרב אברג'ל הבאתי כדי להראות לך שלא רק חב"ד אוחזים ממנו "משה רבנו".

ואני מתאר לעצמי שגם בגדלותו של הרב אברג'ל אין לך שמץ של מושג, ומעולם לא שמעת ממנו שיחה אחת. הוא היה מזכיר אלפי מקורות בשיחה אחת של כמה שעות, ללא שום ספר פתוח לפניו. קוטנו עבה ממתניך.
נו נו.
 
התשובות של הספר שם הם ברמת גן ואי''ה בל''נ אני יגיב על הרבה הבלים שכתובים שם

ראשית תודה על השקר העלוב שכתבת, שהם טוענים שהרבי נביא ולכן הוא צודק.

לאחר מכן תפתח אשכול נפרד שיעסוק בזה, ונראה אם ההבלים נמצאים אצלו או אצלך...
 
הרב משיב כהלכה עד כאן באו דברי ואין אני רואה תועלת להשיב ולכפול ואף אחד לא ישנה דעתו של השני ,אבל אני אומר כמו שהרב מאזוז אמר יש בחב''ד דברים טובים כמו לדאוג לכלל ישראל ולהביא רוחניות לכל דורש אבל מצד שני בענין המשיחיות אנחנו נגד וזה נראה לי היה גם דעת הרב עובדיה והרבה מגדולי ישראל
ופירות הנושרים מי שיכול ללמוד מחב''ד לתקוע בשופר וכו' וכו' הנה מה טוב ומה נעים
ובל''נ יותר בענין זה לא אכתוב
 
ומה שחב''ד אומרים על היום השלישי היום לא הרב מאזוז כתב לו מאיפה החלום הזה והרב וולפא עונה לו שזה כתוב ברבינו בחיי שרבינו בחיי מבאר את הגדר של של סעודה שלישית הוא אומר שהיא בחינת אין דהיינו כתר שהחכמה מאין תמצא וזהו שכתוב היום לא ואין כאן רמז לשאלה של הרב מזוז בסך הכל כתוב שהיום השלישי הוא בחינת כתר

הרב מאזוז הקשה "אנה מצאו החלום הזה" שסעודה שלישית נרמזת במילה "היום לא", והדברים כתובים במפורש ברבינו בחיי, שנעלם מהרב מאזוז, והוא כותב זאת לגבי סעודה שלישית: "והנני מגלה סוד אשר הסתירו חכמי האמת בג' סעודות... סעודה שלישית היא של מנחה והיא חתימת היום... ועל כן אמר "היום לא תמצאוהו, כי מילת לא כמו אין, כי החכמה מאין תימצא".

ובגמ' מוכח שסעודה שלישית היא כנגד "היום לא".

והצמח צדק ציטט את רבינו בחיי זה ב"פסקי דינים" (וגם זה נעלם מהרב מאזוז), ולמד מזה הלכה למעשה, שאין צריך פת כמו בסעודה ראשונה ושניה, "דהיום הג' כתיב ביה היום לא".

וכן כתב הלבוש באו"ח סימן רצ"ה (וגם זה נעלם מהרב מאזוז), "ונראה לי סמך לזה [שאין צריך פת בסעודה שלישית], מדכתיב בהיום השלישי דממנו ילפינן סעודה שלישית - היום לא תמצאהו".

והנה לך פתרון חלומו של הרב מאזוז.

אבל לדינא הוא מביא את דעות הפוסקים, הטור בשם הראשונים שיכול להשלים סעודה שלישית במיני תרגימא, ב"י בשם ר"ן ור"י ורש"י ורא"ש ושבלי הלקט, והב"ח, וכן פסק השו"ע - י"א שיכול לעשותה בכל מאכל העשוי מחמשת מיני דגן, וי"א דאפילו בפירות יכול לעשותה, ואע"פ שלהלכה הסיקו שלכתחילה עדיף פת, מכל מקום רואים שההנהגה לטעום משהו בסעודה שלישית יש לה מקור בדברי הראשונים והפוסקים (ומפלפל שם הרבה, ואין כאן המקום).
 
הרב מאזוז הקשה "אנה מצאו החלום הזה" שסעודה שלישית נרמזת במילה "היום לא", והדברים כתובים במפורש ברבינו בחיי, שנעלם מהרב מאזוז, והוא כותב זאת לגבי סעודה שלישית: "והנני מגלה סוד אשר הסתירו חכמי האמת בג' סעודות... סעודה שלישית היא של מנחה והיא חתימת היום... ועל כן אמר "היום לא תמצאוהו, כי מילת לא כמו אין, כי החכמה מאין תימצא".

ובגמ' מוכח שסעודה שלישית היא כנגד "היום לא".

והצמח צדק ציטט את רבינו בחיי זה ב"פסקי דינים" (וגם זה נעלם מהרב מאזוז), ולמד מזה הלכה למעשה, שאין צריך פת כמו בסעודה ראשונה ושניה, "דהיום הג' כתיב ביה היום לא".

וכן כתב הלבוש באו"ח סימן רצ"ה (וגם זה נעלם מהרב מאזוז), "ונראה לי סמך לזה [שאין צריך פת בסעודה שלישית], מדכתיב בהיום השלישי דממנו ילפינן סעודה שלישית - היום לא תמצאהו".

והנה לך פתרון חלומו של הרב מאזוז.
הגמרא לומדת מהיום השלישי שחייבים לאכול ואתה אומר שסעודה שלישית לא חיבים כי זה היום לא -זה ליצנות
וכל מה שכתוב ברבינו בחיי שסעודה שלישית היא בבחינת לא שזה כתר.
 
ראשי תחתית