משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 5,075
ואם זה אותו דבר אז דברי באו גם על כולם ומה טענה היא זו
זו בדיוק הטענה שאני טוען, מה טענה היא זו על חב"ד דוקא, כאשר יש כאלה בכל המגזרים ובכל החוגים, כל אחד והרב שלו?
ואם זה אותו דבר אז דברי באו גם על כולם ומה טענה היא זו
אם ימצא עכשיו איזה רמבן דלא כאביו הוא לא יוכל להתחמק
ואילו אצל חב''ד זה נביא ואינו כפוף לכללים
ערבך ערבא צריך.
התשובות של הספר שם הם ברמת גן ואי''ה בל''נ אני יגיב על הרבה הבלים שכתובים שםשטות והבל, ברמה של גן חובה. לרב וולפא יש ספר שלם שנקרא "ותורה יבקשו מפיהו" בו הוא משיב לרב מאזוז על השגותיו, הכל בטוב טעם ודעת, מפי ספרים ומפי סופרים. כנ"ל גם "לקט שכחת הפאה".
גם אם תמצא ילד חב"די בן 4, הוא לא יטען טענת שטות כזו, "הרבי נביא ולא כפוף לכללים".
נו נו.לא הבנת.
לא הבאתי את הרב אברג'ל כ"ערב", יש רבים וטובים ממנו ששיבחו את הרבי בכל פה. ראה הגר"מ אליהו למשל. את הרב אברג'ל הבאתי כדי להראות לך שלא רק חב"ד אוחזים ממנו "משה רבנו".
ואני מתאר לעצמי שגם בגדלותו של הרב אברג'ל אין לך שמץ של מושג, ומעולם לא שמעת ממנו שיחה אחת. הוא היה מזכיר אלפי מקורות בשיחה אחת של כמה שעות, ללא שום ספר פתוח לפניו. קוטנו עבה ממתניך.
התשובות של הספר שם הם ברמת גן ואי''ה בל''נ אני יגיב על הרבה הבלים שכתובים שם
ומה שחב''ד אומרים על היום השלישי היום לא הרב מאזוז כתב לו מאיפה החלום הזה והרב וולפא עונה לו שזה כתוב ברבינו בחיי שרבינו בחיי מבאר את הגדר של של סעודה שלישית הוא אומר שהיא בחינת אין דהיינו כתר שהחכמה מאין תמצא וזהו שכתוב היום לא ואין כאן רמז לשאלה של הרב מזוז בסך הכל כתוב שהיום השלישי הוא בחינת כתר
הגמרא לומדת מהיום השלישי שחייבים לאכול ואתה אומר שסעודה שלישית לא חיבים כי זה היום לא -זה ליצנותהרב מאזוז הקשה "אנה מצאו החלום הזה" שסעודה שלישית נרמזת במילה "היום לא", והדברים כתובים במפורש ברבינו בחיי, שנעלם מהרב מאזוז, והוא כותב זאת לגבי סעודה שלישית: "והנני מגלה סוד אשר הסתירו חכמי האמת בג' סעודות... סעודה שלישית היא של מנחה והיא חתימת היום... ועל כן אמר "היום לא תמצאוהו, כי מילת לא כמו אין, כי החכמה מאין תימצא".
ובגמ' מוכח שסעודה שלישית היא כנגד "היום לא".
והצמח צדק ציטט את רבינו בחיי זה ב"פסקי דינים" (וגם זה נעלם מהרב מאזוז), ולמד מזה הלכה למעשה, שאין צריך פת כמו בסעודה ראשונה ושניה, "דהיום הג' כתיב ביה היום לא".
וכן כתב הלבוש באו"ח סימן רצ"ה (וגם זה נעלם מהרב מאזוז), "ונראה לי סמך לזה [שאין צריך פת בסעודה שלישית], מדכתיב בהיום השלישי דממנו ילפינן סעודה שלישית - היום לא תמצאהו".
והנה לך פתרון חלומו של הרב מאזוז.
טענו חיטים הודה לו בביסלילא הבנת מאומה, גם לשיטת חב"ד טועמים מיני מזונות וכדו', ובכך מבארים את הגמ' "שחייבים לאכול", ואין שום בעיה עם הגמ'.
אבל איך העזת פניך לקרוא ל"לבוש" ליצן?
לשון הלבוש אורח חיים סימן רצ"א סעיף ה:
"ויש אומרים כיון שאין דרך האדם לאכול הסעודה שלישית כל כך בתיאבון, יכול לעשותה במיני תרגימא שהוא מאכל העשוי מאחדיג מחמשת מיני דגן, ויש אומרים אפילו בבשר ודגים, ויש אומרים אפילו בפירות סגי, ונראה לי סמך לאלו הדעות מדכתיב בהיום השלישי דממנו ילפינן סעודה שלישית, היום לא תמצאוהו, משמע אף אם לא תמצאוהו, ר"ל את המן שהוא לחם, מכל מקום אכלו דברים אחרים לצאת ידי חובה, דהא אכלוהו גם כן עליו קאי".
שאלתי איפה כתוב ברבינו בחיי ובכן החלום לא כתוב ברבינו בחיי
טענו חיטים הודה לו בביסלי
אבל מה שהתנגד הגרד''ל זה על הפיצול מאגודההזרם הליטאי המרכזי דהיום, לא הולך כלל בדרכו של הרב שך כבר שנים רבות.
ודוקא הרבנים שהרב שך התנגד אליהם, הם היום ה'מנהיגים' בצבור הליטאי.
זו המציאות.
ממש לא מחוץ לחב"ד, הרב אברג'ל היה קשור בכל נימי נפשו לחב"ד.
זה לא כ''כ משנה, ברור שהוא לא תומך נלהב בחב''ד. אבל הוא לא מדבר נאומים שלמים נגד, בפהרסיא, וכו'. בסה''כ זו לא הדרך, ואין ענין לעורר ע''ז.אבל מה שהתנגד הגרד''ל זה על הפיצול מאגודה
מה דעת הגר''ד על חב''ד ידוע לך.
אני לא הקשבתי למה שאמר
וכמו שהבאתי באשכול אחר.ובר מן דין כמדומני שהרב יצחק חושב שאבא שלו לא טועה מחמת ידעיתו המופלגה אבל אם ימצא עכשיו איזה רמבן דלא כאביו הוא לא יוכל להתחמק ואילו אצל חב''ד זה נביא ואינו כפוף לכללים .
היכא ?וכמו שהבאתי באשכול אחר.
כעת הקשבתי והזדעזעתי
היכא ?
תודה מראש.
חבל שביזת אותו בהקלטה הזאתשמח שנהנית.
אגב, גם רבי נחמן אמר על עצמו שאם היה בדורו של הרשב"י היה נחשב חידוש גם אז (דהיינו שהיה לתנאים מה ללמוד ממנו).
ממש לא מחוץ לחב"ד, הרב אברג'ל היה קשור בכל נימי נפשו לחב"ד.
כל מי ששומע את ההקלטה הזאת או צוחק או מזדעזע
למה שישא נאומים נגד חב"ד אחרי שהרב חב"ד מחק אותם בציבוריות הליטאית?זה לא כ''כ משנה, ברור שהוא לא תומך נלהב בחב''ד. אבל הוא לא מדבר נאומים שלמים נגד, בפהרסיא, וכו'. בסה''כ זו לא הדרך, ואין ענין לעורר ע''ז.
באופן כללי הקו של ההנהגה של היום שונה מאוד מזה של הרב שך זצ''ל, 'דור דור ודורשיו'.
אחרי שהרב חב"ד מחק אותם בציבוריות הליטאית
הבאתי גם צילום מתוך ספרו שחולק על אביו מכח דברי הרשב"ץ, אבל זו כבר לפחות הפעם השלישית (חזקה!!!) שאתה מסלף את דבריי בכדי שיהיה לך נוח לענות.הביא שדן עמו באופן פרטי והודה לו, ועניתי לו על דבריו, והוכחתי שאין ללמוד מזה מאומה (גם בהנחה שמאמינים לעדותו האנונימית).
אני אחזתי ממנו לאדם רציני שהחזיק הרבה תורהאני באופן אישי צחקתי, כשדמיינתי את התגובה שלך.