חידה בדיני שהייה בשחיטה

תווית מותאמת לחידות תורניות

אלישמע

חבר קבוע
הצטרף
10/4/25
הודעות
431
ידוע שאסור לשהות בין שחיטת סימן לסימן, וכן בשחיטת אותו סימן אסור לשהות בין חציו הא' לחציו הב' של הסימן, ושהייה פוסלת.
יהודי שחט שני סימנים בבת אחת מהתחלה עד הסוף בלי להפסיק כלל, והרב אסר לו את הבהמה משום שהייה, היתכן ?
למען הסר ספק; אותו יהודי שחט 2 בהמות באותה צורה בדיוק, הא' כשרה והב' אסורה משום שהייה, כיצד ?
 
ידוע שאסור לשהות בין שחיטת סימן לסימן, וכן בשחיטת אותו סימן אסור לשהות בין חציו הא' לחציו הב' של הסימן, ושהייה פסולת.
יהודי שחט שני סימנים בבת אחת מהתחלה עד הסוף בלי להפסיק כלל, והרב אסר לו את הבהמה משום שהייה, היתכן ?
למען הסר ספק; אותו יהודי שחט 2 בהמות באותה צורה בדיוק, הא' כשרה והב' אסורה משום שהייה, כיצד ?
נמצא גמי מונח בושט אסורה אפילו לא שהה. בבהמה אחת נמצא גמי ובשניה לא.
 
נערך לאחרונה:
השוחט בהמה בסכין שאינו חד ונתעכב כשיעור שהייה בשחיטת מיעוט אחרון של סימן ראשון הרי זו פסולה. (שו"ע כג, ד).
ואפשר שאחרי שחיטת הראשונה נתכהה הסכין ולא היה חד ושחט וקרה כנ"ל.
אתה מביא מקרה ששהה
 
לא היה גומי, ולא שהייה במיעוט בתרא, מה שהיה בזו היה בזו. העתק הדבק!
לצורך הענין, שני הבהמות נשחטו בבת אחת באותו מעשה שחיטה.
כדאי לדייק בכתיבת חידות מכיון שכבר היו פה בפורום חידות שהניסוח השתנה תוך כדי דיון
 
כדאי לדייק בכתיבת חידות מכיון שכבר היו פה בפורום חידות שהניסוח השתנה תוך כדי דיון

הניסוח היה הכי מדוייק שבעולם,
פשוט ענו פה כל מיני מקרים שלא קשורים לשאלה, אז חידדתי אפשרות נוספת שתסתור את כל מה שלא שאלתי.
השאלה אחת! אותו מעשה ב ד י ו ק - ב ד י ו ק - ב ד י ו ק, כאן שהייה וכאן לא. - ולמי שלא מצליח לדמיין זאת חידדתי שידמיין מעשה אחד בשני בהמות.
 
ראשי תחתית