באנר תרומה

בני מרוקו קיבלו עליהם הוראות הרב יצחק יוסף? [מפוצל מאשכול אחר]

גם מבלי להאמין לכל מילה שהתפרסמה, אפשר לקבל את הרושם שמדובר במכתב מזוייף מתוכו, שהוצא בדרכי מרמה, מלבד העובדה שעצם המכתב מכוער ממש.
כמ"ש, לא הסתכלתי על מה הדיון ומי נגד מי, רק הערתי הערה קטנה לתשומת לבך, כי כמה פעמים ראיתי שאתה מביא ציטוטים מהתקשורת ומסתמך עליהם.
 
1765209588793.png
 
נבחרו בבחירות דמוקרטיות בשליחות גדו"י

הם נבחרו על ידי, ועל ידי עוד אלפי בני תורה ועמך ישראל שאין רצונם בסלקציה נבזית זו.

אני בחרתי בהם כדי שיגדילו תורה, ולא יקטינו תורה, ויגרמו לרבנים להסתיר את דעתם כדי להיבחר.
 

הפוסל במומו פוסל, לנצל את מעמדך כדי למנות רבנים ודיינים שהולכים בשיטתך ולדרוס את כל האחרים ו"להענישם" כיוון שלא הולכים בתלם?

לקחת איזה מלקט ולתת לו משרה רק בגלל שהולך בתלם, ומאידך לקחת ת"ח מופלג ולהקטין אותו ולכנות אותו בכינויי גנאי ולדאוג שלא יקבל שום משרה, בגלל "שלא הולך בתלם"?
 
בלת"ק ובלי להכנס לעומק הדיון. דברים שנאמרים בתקשורת אינם תורה מסיני.
(ולא תמיד אנשים טורחים ללכת ולהכחיש שמועות כאלו ואחרות).
וע"ע במצורף תיאורו של הג"ר נתן קמנצקי זצ"ל על ה"ראיון" שלו בעיתון מעריב
 

קבצים מצורפים

ה"גילוי דעת" ניסה לשוות להגר"ע יוסף מעמד כמו של מרן השו"ע שקיבלנו הוראותיו, ולכפות על כלל הציבור הספרדי ללכת כפי פסקיו, לאחר שכבר השתלטו על מוסד הרבנות והדיינות, באופן שהם ורק הם אחראים על מינוי רבנים ודיינים, וכל רב או דיין שלא ביטל דעתו להגר"ע יוסף ואינו פוסק כמותו, סומן וקוטלג כ"חולק" ויכול לשכוח מתפקיד רבני לשארית חייו.

ובדיעבד התגלה ש"הגילוי דעת" הוא זיוף גמור, כי הציגו לרבנים מכתב עם דברי שבח והלל להגר"ע יוסף, ועל זה ניאותו לחתום, ולחלקם הציגו זאת כמכתב הוקרה לרב יצחק יוסף, וכאשר אמר הרב יוסף שלוש, המשמש רב המועצה האזורית דרום השרון, בראיון לתקשורת: "אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון. הוא בא לומר שהרב עובדיה יוסף היה איש גדול וענק, ובנו הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו והוא היום ראש הרבנים בארץ ישראל. יש רבנים גדולים שחולקים עליהם פה ושם, אבל בהסתכלות רחבה התקבלו פסיקותיהם של הרב עובדיה יוסף ושל בנו..."

אבל לאחר מכן שינו את הנוסח (כדרכם של פשקווילים מימים ימימה) ופרסמו נוסח אחר לגמרי, שיש ללכת אחר הוראותיו של הרב יצחק יוסף ולבטל את כל המנהגים והפסקים שחולקים עליו:

"חובה על כל בני עדתנו לקבל עליהם את כל הוראותיו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרה"ג יצחק יוסף ללא פקפוק. אלו מבני עדתנו שנהגו אחרת עד כה, יקבלו על עצמם מעתה ועד עולם שלא לסטות מדרך ההלכה והמסורה של מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל".

מה גם שהמכתב מזוייף מתוכו, כשכתוב בו שהוראות הרב יצחק יוסף הן הן הוראות מרן רבי יוסף קארו... ולמעשה חלק עליו בעשרות הלכות.

וכצפוי, הזיוף הזה חזר אל המזייף (אחד מתלמידי הרב יצחק יוסף שגם פירסם חוברות תגובה נגד "דברי שלום ואמת" בתוספת דברי גנאי למיניהם) כבומרנג:

◆ ראש החותמים, הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל, רבה של נתניה (שחלק על הרב עובדיה פעמים רבות בספרו שו"ת חמדה גנוזה ועוד, ו"נענש" על זה שלא קיבל קידום למרות שהיה ראוי לו), פירסם מכתב: "הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון".

◆ בנו, הרב יהודה שלוש, רב שכונה בנתניה, אמר: "למסמך הזה אין ערך. הרבנים העיקריים אומרים שרימו אותם. גם אם חתמו, כעת אבי אומר שלא התכוון לבטל את פסיקותיו. תורה לא קונים בגנבה. אבא התכוון לתת חיזוק לרב יצחק יוסף, אבל לא לבטל את כל מה שעבד עליו תשעים שנה".

◆ בנו של הרב יהושע ממן זצ"ל, הרב רפאל ממן, תקף את האנשים שהחתימו את אביו ואמר כי רימו אותו:

"במכתב הזה פשוט הטעו אותו. הטעו אותו בזה שאמרו לו שכותבים איזה מכתב הוקרה לרב יצחק יוסף ומביאים לו איזה שהם ספרים שיצאו על דייני מראקש אבל מעולם לא הייתה כוונה לבטל את מנהגי מרוקו וללכת רק על פי פסיקותיו של הרב יוסף. בשום פנים ואופן לא".

לדבריו, גם החלק בו נכתב כי צריך ללכת אחר כל הוראותיו של הרב יצחק יוסף אינו נכון. "רצו לכבד אותו כראשון לציון אבל ודאי ועם כל הכבוד יש גדולים. אני בדקתי עם מו"ר אבי", הוא מבהיר.

◆ הגאון רבי שמעון ביטון, רב העיר בית שמש, טען בראיון ל"חדרי חרדים" כי המכתב שונה, ולמעשה רימו אותו: "המכתב הזה שבר לי את הראש. שינו את כל מה שהביאו לי".

שאלה: הרב לא חתם שצריך לבטל את כל מנהגי מרוקו?

"לא, לא, חס וחלילה".

שאלה: במכתב שהביאו לרב הוזכר כי מדובר במכתב לגבי הרב יצחק יוסף?

"לא".

◆ הגאון רבי מסעוד אלחדד, אב"ד בירושלים, טען כי כלל לא חתם על המכתב. "על איזה מכתב אתה מדבר, לא ראיתי"...

שאלה: הרב לא חתם שצריך ללכת אחר פסיקותיו של הרב יצחק יוסף?

"לא לא".

שאלה: דיברו עם הרב על כזה מכתב?

"לא".

◆ הגאון רבי רפאל רוזיליו שליט"א, חבר בד"ץ העדה החרדית, הופתע לגלות את שמו במכתב הרבנים וטען כי מדובר ברמאות: "אני לא חתמתי ולא כלום. זה בא בלבל במוח ולחץ אותי וכתבתי מה שכתבתי... אבל לאחר שראיתי את כל המכתב זה נקרא רמאות, ואני מוציא מכתב ואפרסם אותו".

שאלה: האם רימו את הרב?

"כן".

◆ הרב עזרא בן שמעון, בנו של הרב מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור', זעם על המכתב: "אבי לא חתם על כזה מכתב. זאת אומרת הם לא הביאו לו את הנוסח והוא לא ראה את זה. הוא לא אמר כזה דבר. הוא אומר שכל אחד ישמור על המנהגים שלו".

◆ ר' משה שרביט, בנו של הרב יוסף שרביט זצ"ל, אמר ל'מקור ראשון' כי "אבא אמר לי שלא חתם על מכתב כזה".

ומיותר לבאר שאם היינו לוקחים מכתב דומה ומנסחים זאת על הגר"ש משאש שהוא מקובל כגדול הפוסקים בקרב יהודי מרוקו (שהם רוב הציבור הספרדי), היו מחתימים בקלות את רוב הרבנים המרוקאים, גם ללא כפיה וגם ללא הבטחת דברים בתמורה.

לאחר שפורסמו הכחשות כל הרבנים, חזר בו גם יוזם הפשקוויל ואמר בראיון: "המכתב לא בא לומר שהרבנים חוזרים בהם מהפסקים שבהם חלקו על הרב עובדיה ובנו, אלא שצריך לחלוק בצורה הראויה..."
◆ ראש החותמים, הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל, רבה של נתניה (שחלק על הרב עובדיה פעמים רבות בספרו שו"ת חמדה גנוזה ועוד, ו"נענש" על זה שלא קיבל קידום למרות שהיה ראוי לו), פירסם מכתב: "הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון".

◆ בנו, הרב יהודה שלוש, רב שכונה בנתניה, אמר: "למסמך הזה אין ערך. הרבנים העיקריים אומרים שרימו אותם. גם אם חתמו, כעת אבי אומר שלא התכוון לבטל את פסיקותיו. תורה לא קונים בגנבה. אבא התכוון לתת חיזוק לרב יצחק יוסף, אבל לא לבטל את כל מה שעבד עליו תשעים שנה".

לעומתו, אחיו הרב יוסף שלוש, המשמש רב המועצה האזורית דרום השרון, אמר כי "אבי חתם על המסמך. אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון. הוא בא לומר שהרב עובדיה יוסף היה איש גדול וענק, ובנו הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו והוא היום ראש הרבנים בארץ ישראל. יש רבנים גדולים שחולקים עליהם פה ושם, אבל בהסתכלות רחבה התקבלו פסיקותיהם של הרב עובדיה יוסף ושל בנו. המכתב יוצא נגד צעירים שחולקים וצועקים נגד הרב עובדיה".

◆ הגאון רבי שמעון ביטון, רב העיר בית שמש, טען בראיון ל"חדרי חרדים" כי המכתב שונה, ולמעשה רימו אותו: "המכתב הזה שבר לי את הראש. שינו את כל מה שהביאו לי".

שאלה: הרב לא חתם שצריך לבטל את כל מנהגי מרוקו?

"לא, לא, חס וחלילה".

שאלה: במכתב שהביאו לרב הוזכר כי מדובר במכתב לגבי הרב יצחק יוסף?

"לא".

מה לעשות שהדברים כתובים בכתב ידו של הגר"ש ביטון: "בס"ד גם אני מצטרף לדברי הגאונים הנ"ל ומקבלים את מרן הראשון לציון מחבר הספרים שולחן ערוך ילקוט יוסף בן מרן הראשל"צ בעל היביע אומר זצ"ל לראש הרבנים עלינו עדת המערבים ללכת אחרי הוראותיו ופסקיו. ע"ה שמעון ביטון".

653591_333 4.jpg
 
מה שווה עדות הבן על אביו כשהאב מעיד על עצמו?
האב לא העיד על עצמו, רק כתב שכל מה שכתב בספריו נשאר, ואכן כך היה וכך נשאר. כנראה שאמרו לו שמשמע מהדף שכל ספריו בטלים וכל מה שחלק בספריו, חזר בו, וזה אינו נכון, ואכן אי"ז סותר לכך ש(ציטוט דברי בנו בשם אביו):

"אבי חתם על המסמך. אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון. הוא בא לומר שהרב עובדיה יוסף היה איש גדול וענק, ובנו הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו והוא היום ראש הרבנים בארץ ישראל. יש רבנים גדולים שחולקים עליהם פה ושם, אבל בהסתכלות רחבה התקבלו פסיקותיהם של הרב עובדיה יוסף ושל בנו. המכתב יוצא נגד צעירים שחולקים וצועקים נגד הרב עובדיה".

כאן מבואר להדיא שחתם על המכתב, ואדרבה כתוב כאן שאין דעתו לבטל כל מנהגי מרוקו אלא להסכים לכך שהוא ראש הרבנים, ואין כאן הכחשה לספריו (שם לא כתב להחזיק בכל מנהגי מרוקו!!)

אכן לא חשב הרב שלוש זצ"ל שכוונתם לבטל כל מנהגי מרוקו, אלא רק לגדל את הגר"י יוסף, ועוד שהמטרה היתה ל"צעירים שחולקים וצועקים נגד הרב עובדיה". וזה כל אחד מבין שזו הוראה כללית ולא כולם התכוונו לבטל הכל אלא תלוי בפרטי הלכות כפי שיודעים תלמידיהם, אבל בעלמא ראש הרבנים הוא הגר"י יוסף שהוא אומר את דעת השולחן ערוך.

בנו השני, כנראה קצת יותר התרגז, והבין דברים יותר קשים, ולכן תקף בבירור שלא התכוון האב זצ"ל לבטל פסיקותיו.
 
שוב אתה עושה עצמך תמים????? הנה דברי הרב שלוש זצ"ל לפנינו:
"הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון".
איפה אמר שלא כתב על המכתב???
 
שוב אתה עושה עצמך תמים????? הנה דברי הרב שלוש זצ"ל לפנינו:
"הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון".
ולכן לדעתו פסקי הרב הנידון במה שנוגע למנהגי עדתו אינם מאום.
ואם זו דעת הרב
איפה אמר שלא כתב על המכתב???
מה שווה חתימה על כזה מכתב?
 
ולכן לדעתו פסקי הרב הנידון במה שנוגע למנהגי עדתו אינם מאום.
ואם זו דעת הרב
לא הבנתי דברי קדשו
מה שווה חתימה על כזה מכתב?
"אבי חתם על המסמך. אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון. הוא בא לומר שהרב עובדיה יוסף היה איש גדול וענק, ובנו הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו והוא היום ראש הרבנים בארץ ישראל. יש רבנים גדולים שחולקים עליהם פה ושם, אבל בהסתכלות רחבה התקבלו פסיקותיהם של הרב עובדיה יוסף ושל בנו. המכתב יוצא נגד צעירים שחולקים וצועקים נגד הרב עובדיה".
 
שמח ששימחתיך.
יהי רצון שתשמח כל ימי חייך משמחה דקדושה.
הרב @ידידיה נשמע שאתם בטוחים בעצמכם, אף אחד לא יכול לשכנע אתכם במאום... ממש מעניין... לפעמים טועים, גם גדולי ישראל הודו על האמת כשהיה צריך וכ"ש אנחנו. כאן נראה שכבודו מזלזל גם בבעל הויכוח שלו וכלל לא מעוניין לשמוע את טענותיו, פשוט "אם כך לא נורא" וזהו... גם אני בטח אקבל תגובה דומה...
 
הרב @ידידיה נשמע שאתם בטוחים בעצמכם, אף אחד לא יכול לשכנע אתכם במאום... ממש מעניין... לפעמים טועים, גם גדולי ישראל הודו על האמת כשהיה צריך וכ"ש אנחנו. כאן נראה שכבודו מזלזל גם בבעל הויכוח שלו וכלל לא מעוניין לשמוע את טענותיו, פשוט "אם כך לא נורא" וזהו... גם אני בטח אקבל תגובה דומה...
אכן בטוח אני בעצמי שהרב שלוש לא שינה דעתו בסוף ימיו והחליט לשנות כל פסקיו כדעת מרן הגר"ע זצ"ל.
ולכן באמת זה לא כל כך מעניין אם חתם ועל מה חתם. ובפרט שאחר שחתם אמר את הדברים הללו.
מקווה שהבנת אותי כי אפס כח לשאת ולתת שוב בדבר זה.
 
אכן בטוח אני בעצמי .
ולכן באמת זה לא כל כך מעניין אם חתם ועל מה חתם. ובפרט שאחר שחתם אמר את הדברים הללו.
מקווה שהבנת אותי כי אפס כח לשאת ולתת שוב בדבר זה.
לא ענית על הטענות שכתב הרב @עמל התורה שליט"א, אתה כותב "שהרב שלוש לא שינה דעתו בסוף ימיו והחליט לשנות כל פסקיו כדעת מרן הגר"ע זצ"ל", בזמן שעמל התורה אומר לך שאכן הוא לא חתם על כזה דבר, זה לא כתוב במכתב שכל הרבנים שחותמים משנים דעתם וחוזרים בהם!
תשובה: "אם כך לא נורא"...
 
לא ענית על הטענות שכתב הרב @עמל התורה שליט"א, אתה כותב "שהרב שלוש לא שינה דעתו בסוף ימיו והחליט לשנות כל פסקיו כדעת מרן הגר"ע זצ"ל", בזמן שעמל התורה ומר לך שאכן הוא לא חתם על כזה דבר, זה לא כתוב במכתב שכל הרבנים שחותמים משנים דעתם וחוזרים בהם!
תשובה: "אם כך לא נורא"...
ישר כח.
 
ראשי תחתית