באנר תרומה

בני מרוקו קיבלו עליהם הוראות הרב יצחק יוסף? [מפוצל מאשכול אחר]

העובדה שהחותמים הם ת"ח שנולדו במרוקו לא הופכת אותם לרבני העדה ואחראים על מסורת הפסיקה של יהדות מרוקו
למי שיודע ומבין אין קשר בין העולם ההוא
1765494603252.png

לעולם הנ"ל
1765494657431.png
 
לעומתו, אחיו הרב יוסף שלוש, המשמש רב המועצה האזורית דרום השרון, אמר כי "אבי חתם על המסמך. אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון. הוא בא לומר שהרב עובדיה יוסף היה איש גדול וענק, ובנו הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו והוא היום ראש הרבנים בארץ ישראל. יש רבנים גדולים שחולקים עליהם פה ושם, אבל בהסתכלות רחבה התקבלו פסיקותיהם של הרב עובדיה יוסף ושל בנו. המכתב יוצא נגד צעירים שחולקים וצועקים נגד הרב עובדיה".
כבר הוכחתם את ידיעתכם האמיתית והנכונה המבוססת בעיקר על סברות מוזרות וראיות מהתקשורת, מומלץ לבדוק דברים פעמיים ולחשוב 10 פעמים לפני שכותבים / אומרים...

במה "עמל התורה" שלך מסתכם, במיחזור של תגובה שנכתבה לעיל באשכול?

מילא זה שכתב את התגובה, רצה להראות את כוחו הגדול בחיפוש בגוגל, אבל מה הרווחת אתה?

עצם זה שאח אחד טוען כך ואח אחד טוען אחרת, מעלה טעם לפגם, שנוסף לכל הסירחון של המכתב הזה, שמנסה להחתים כמה רבנים כדי להכריז ש"עדת המרוקאים" הכתירו את הרב יצחק יוסף כרבם...

ובנוסף לזה שאתה ממחזר תגובות של אחרים, אתה גם לא שם לב מה אתה מעתיק. מה זאת אומרת "הרב עובדיה היא איש גדול וענק"? מה המשמעות של "ראש הרבנים", אם אביו מצהיר שאינו חוזר בו בכהוא זה מכל פסקיו שחלק על הגר"ע יוסף?

אז מה המשמעות של המכתב הזה לדידך, כבוד מדומה?
 
העובדה שהחותמים הם ת"ח שנולדו במרוקו לא הופכת אותם לרבני העדה ואחראים על מסורת הפסיקה של יהדות מרוקו

וביניהם כאלה (מבלי לנקוב בשמות) שביטלו דעתם מימים ימימה כלפי הגר"ע יוסף, לא חלקו עליו מעולם, ובזכות זה קיבלו קידום (יש לחקור גם מה האינטרס של הבן של הרב שלוש להתבטא כך, אם קודם בפועל, או שמדובר בסתם סכסוך בין אחים).

אותם אלה שמעולם לא היתה להם דעה עצמית, מתיימרים לייצג את רבני מרוקו. בדיחה גרועה. ובנוסף לבדיחה, כל הזיופים המביכים הנ"ל.

המכתב הזה הוא בושה וחרפה, תמצית הפוליטיזציה ההלכתית של הדור האחרון. "בטל את דעתך ונמנה אותך כרב ודיין".
 
אבי חתם על המסמך. אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון
לא ענית על הטענות שכתב הרב @עמל התורה שליט"א, אתה כותב "שהרב שלוש לא שינה דעתו בסוף ימיו והחליט לשנות כל פסקיו כדעת מרן הגר"ע זצ"ל", בזמן שעמל התורה אומר לך שאכן הוא לא חתם על כזה דבר, זה לא כתוב במכתב שכל הרבנים שחותמים משנים דעתם וחוזרים בהם!
תשובה: "אם כך לא נורא"...

הרב "עמל התורה שליט"א" (הניק השני שלך?) שהחתירה שלו לאמת היא בערך כמוך, לא שם לב שהבן התמים סותר עצמו מיניה וביה. במכתב כתוב שהחותמים מקבלים עליהם את הוראותיו ללא פקפוק (אולי גם מקבלים עליהם לא לחלוק עליו מעתה והלאה, גם אם יתיר איסורי דאורייתא וגם אם יתברר להם הדבר...) והוא טוען שהמכתב לא בא לבטל את מנהגי מרוקו.

המשמעות הפשוטה היא - הוא לא חתם על המסמך הזה אלא על משהו אחר לגמרי, כדרכם של פשקווילים בסגנון הזה.
 
ראש הרבנים הוא הגר"י יוסף שהוא אומר את דעת השולחן ערוך

מה דעת השולחן ערוך לגבי הנחת תפילין בשחרית של תשעה באב, אולי תספר לנו כיצד "ראש הרבנים" אומר לנו את דעתו בנושא הזה, או יותר נכון כיצד הוא משכנע ומפציר ללכת נגד דעתו?

וזו רק דוגמא קטנה כמובן.
 
חתום שם הגאון רבי מסעוד בן שמעון.
מציע, לברר אצלו / בני ביתו
מה היה למה חתם ואיך חתם.
לא אכתוב כאן, אבל כדאי לברר. ואידך זיל גמור.

אפשר לראות את קונ' ההלכות שלו על פסח (נדפס לפני כמה שנים),
הכל כף החיים משנ"ב וכו'.
(בכל מקרה הכתב ההוא מעורר בי תחושות רחמים).
 
וביניהם כאלה (מבלי לנקוב בשמות) שביטלו דעתם מימים ימימה כלפי הגר"ע יוסף, לא חלקו עליו מעולם, ובזכות זה קיבלו קידום (יש לחקור גם מה האינטרס של הבן של הרב שלוש להתבטא כך, אם קודם בפועל, או שמדובר בסתם סכסוך בין אחים).

אותם אלה שמעולם לא היתה להם דעה עצמית, מתיימרים לייצג את רבני מרוקו. בדיחה גרועה. ובנוסף לבדיחה, כל הזיופים המביכים הנ"ל.

המכתב הזה הוא בושה וחרפה, תמצית הפוליטיזציה ההלכתית של הדור האחרון. "בטל את דעתך ונמנה אותך כרב ודיין".
אמת ויציב ונכון
המשך לומר דברים נכוחים גם אם....
ישר כוחך!!
 

גם אני מצטרף לדברי הגאונים זיע"א
................................ שכן דעת
רבותינו המערבים שקבלו על עצמם
הוראות מר"ן השו"ע אפילו כנגד אלף פוסקים
וכל/וכן כל המנהגים ..............................
ע"כ רפאל בהר"ח רוזליו ז"ל

אבל מה כ"כ מסובך אפשר לפנות אליו או אל מקורביו שיגלו תעלומות.
 
ראשי תחתית