בני תורה הספרדים צריכים סידור חדש!

אם הבנתי נכון מההודעות האחרות בפורום, תלמידי הגרע"י לא יקבלו סידור שכתוב אפי' בסוגריים דעה אחרת.
אם כן, בשבילם בכל אופן זה לא יהיה סידור מתאים.
ואם גם ככה זה לא סידור בשבילם, אז למה בכלל להביא את דעתם?
(אא"כ יש כאלו שכן מוכנים, ואז אה"נ).
אין צורך להקצין לאף צד.
ישנם אלפים רבים שהולכים לאורו של מרן הגרע"י זצ"ל, והם בהחלט מעוניינים לדעת עוד שיטות, ויש כאלו שאף מקבלים אותו בתור רבם באופן כללי, אולם מקומות שרוב ככל גדול"י נטו מדרכו, הם מחמירים כמוהם וכד'.
לא כל מי שהולך כהגרע"י הוא נגד כולם. [ע"ע הגרד"י שליט"א, ועוד רבים מאוד].
 
שני דברים:
בסוף תפילת שחרית מופיע נוסח האני מאמין המקוצר של הבן איש חי, אני חושב שזה נוסח מקוצר מידי, לא מוכר ולא שימושי, וראוי למחברי הסידורים הספרדים למחול על כבודם ולכתוב את הוסח האשכנזי שכבר התקבל בכל בית ישראל, והוא ברור בהרבה ומוכר הרבה יותר.
מה אני יענה לילד שלי שישאל אפה כתוב "ואע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא"...

אני מבין את הצורך החשוב מאין כמוהו בגאוות יחידה, אבל לפעמים זה יוצא די מטופש... אני בטוח שהבן איש חי לא הכיר את הנוסח ההוא ולכן סידר נוסח מקוצר משלו, ואני מקווה שכל חוקרי ורבני הפורום יגיבו בעניין הזה...
מאמר מאת הרב מרדכי הלוי פטרפרוינד -
המשך המאמר מצורף כקובץ
 

קבצים מצורפים

בסוף תפילת שחרית מופיע נוסח האני מאמין המקוצר של הבן איש חי, אני חושב שזה נוסח מקוצר מידי, לא מוכר ולא שימושי, וראוי למחברי הסידורים הספרדים למחול על כבודם ולכתוב את הוסח האשכנזי שכבר התקבל בכל בית ישראל, והוא ברור בהרבה ומוכר הרבה יותר.
מה אני יענה לילד שלי שישאל אפה כתוב "ואע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא"...
צריך קודם להבין מאיפה הגיע הנוסח האשכנזי .....
הוא ממש לא מדויק
וכמו שהביאו כאן כבר
 
סידור "החודש" הוא קנקן חדש מלא ישן ומומלץ בחום לבני תורה (באופן אישי אני אוהב יותר את הסידור "דרכי אבות").

אין שום פסול בנוסח בו התפללו אבותינו ואבות אבותינו, ואין צורך בשינויים וחידושים. עושה חדשות בעל מלחמות. חדש אסור מן התורה. ברצונך לחדש? תהדר בדפוס נאה וכריכה נאה, תדפיס כל דבר במקומו ללא צורך לדפדף. אבל בנוסח אל תיגע.
 
כואב לי שציבור בני התורה כ''כ מקובע ומרובע שלא יכולים להחזיק סידור שמביא דעה אחרת

זה לא איזה ספר כפירה
כולה כמה הלכות שנמצאים במחלוקת
זה לא ענין הלכתי
זה ענין ''רגשי''
בביתי פעם הייתי משתמש בסידור הנ''ל לפעמים, עד שנאבד לי בעוונות ...
 
סידור "החודש" הוא קנקן חדש מלא ישן ומומלץ בחום לבני תורה (באופן אישי אני אוהב יותר את הסידור "דרכי אבות").

אין שום פסול בנוסח בו התפללו אבותינו ואבות אבותינו, ואין צורך בשינויים וחידושים. עושה חדשות בעל מלחמות. חדש אסור מן התורה. ברצונך לחדש? תהדר בדפוס נאה וכריכה נאה, תדפיס כל דבר במקומו ללא צורך לדפדף. אבל בנוסח אל תיגע.
נכון
אבל אינו תואם את שיטת הבן איש חי והנמשכים אחריו
 
אם הבנתי נכון מההודעות האחרות בפורום, תלמידי הגרע"י לא יקבלו סידור שכתוב אפי' בסוגריים דעה אחרת.
אם כן, בשבילם בכל אופן זה לא יהיה סידור מתאים.
ואם גם ככה זה לא סידור בשבילם, אז למה בכלל להביא את דעתם?
(אא"כ יש כאלו שכן מוכנים, ואז אה"נ).
איזו היסחפות.
אני כתלמיד של מרן הגרע"י זיע"א, מתפלל שנים בסידור כוונת הלב. וכמוני רבים רבים.
 
איזו היסחפת.
אני כתלמיד של מרן הגרע"י זיע"א, מתפלל שנים בסידור כוונת הלב. וכמוני רבים רבים.
א. מצטער... כתבתי רק מה שהבנתי מההודעות האחרות בפורום. (ויתכן שלא הבנתי נכון או שאחד הכותבים הטעני).
ב. ההלכות עם ע"פ הרב עובדיה.
 
סידור "החודש" הוא קנקן חדש מלא ישן ומומלץ בחום לבני תורה (באופן אישי אני אוהב יותר את הסידור "דרכי אבות").

אין שום פסול בנוסח בו התפללו אבותינו ואבות אבותינו, ואין צורך בשינויים וחידושים. עושה חדשות בעל מלחמות. חדש אסור מן התורה. ברצונך לחדש? תהדר בדפוס נאה וכריכה נאה, תדפיס כל דבר במקומו ללא צורך לדפדף. אבל בנוסח אל תיגע.
אולי מומלץ למי שרגיל להתפלל בנוסח מרוקאי.
אבל רוב האנשים (וגם לרוב המרוקאים) שהתרגלו להתפלל בנוסח המצוי, קשה מאוד להתפלל בנוסח הזה
ואין כמעט בני תורה שזה הנוסח הרגיל אצלם (גם אלו שאבותיהם התפללו בנוסח זה)

אני פעם עליתי חזן בבית כנסת והסידור לש"ץ היה 'דרכי אבות' היה לי קשה מאוד להתפלל ככה

(אני לא נכנס אם זה טוב או לא שהתרגלו להתפלל בנוסח המצוי, אבל זה המציאות שלא רגילים לנוסח זה)
 
אולי מומלץ למי שרגיל להתפלל בנוסח מרוקאי
לרוב האנשים (וגם לרוב המרוקאים) שהתרגלו להתפלל בנוסח המצוי, קשה מאוד להתפלל בנוסח הזה
ואין כמעט בני תורה שזה הנוסח הרגיל אצלם (גם אלו שאבותיהם התפללו בנוסח זה)

אני פעם עליתי חזן בבית כנסת והסידור לש"ץ היה 'דרכי אבות' היה לי קשה מאוד להתפלל ככה

(אני לא נכנס אם זה טוב או לא שהתרגלו להתפלל בנוסח המצוי, אבל זה המציאות שלא רגילים לנוסח זה)
זה שלא רגילים זה לא סברא
הנידון הוא אחד האם צריך לשמר כל עדה את מנהגי אבותיה
וודאי שמרוקאים צריכים לשמר את הנוסח שלהם ואפי' צריכים להרגיל עצמם בזה

ובדר"כ מהניסיון עולה שמכיון שלא מעיינים בנושא שמירת המנהגים כדי הצורך מקילים בזה ראשו. וד"ל.
 
לרוב האנשים (וגם לרוב המרוקאים) שהתרגלו להתפלל בנוסח המצוי, קשה מאוד להתפלל בנוסח הזה

ענין של הרגל. ודוקא השינויים מאוד מועילים לכוונה בתפילה...

יש הרבה קהילות "בני תורה" מרוקאים (בנשיאות הגרש"י זעפרני) שאצלם קיימים רק סידורים אלה.
 
זה שלא רגילים זה לא סברא
הנידון הוא אחד האם צריך לשמר כל עדה את מנהגי אבותיה
וודאי שמרוקאים צריכים לשמר את הנוסח שלהם ואפי' צריכים להרגיל עצמם בזה

ובדר"כ מהניסיון עולה שמכיון שלא מעיינים בנושא שמירת המנהגים כדי הצורך מקילים בזה ראשו. וד"ל.
ענין של הרגל. ודוקא השינויים מאוד מועילים לכוונה בתפילה...

יש הרבה קהילות "בני תורה" מרוקאים (בנשיאות הגרש"י זעפרני) שאצלם קיימים רק סידורים אלה.
כוונתי הייתה שלענ"ד באשכול זה הכוונה לסידור בנוסח הנפוץ, ולא בנוסח המרוקאי
ולכן סידור זה פחות קשור לעניין
 
צריך קודם להבין מאיפה הגיע הנוסח האשכנזי .....
הוא ממש לא מדויק
וכמו שהביאו כאן כבר
אני קיבלתי מגדולי חכמי ישראל שזה נוסח שיסודו מהררי קודש, הגר"מ שפירא זללה"ה - שחיבת רבינו הגאב"ד אליו אינה צריכה לביאור - מצטט אותו לא פעם ולא פעמיים בספרו הגדול 'רעה אמונה'.
 
אני קיבלתי מגדולי חכמי ישראל שזה נוסח שיסודו מהררי קודש, הגר"מ שפירא זללה"ה - שחיבת רבינו הגאב"ד אליו אינה צריכה לביאור - מצטט אותו לא פעם ולא פעמיים בספרו הגדול 'רעה אמונה'.
ברור שרבני אשכנז יצטטו מהנוסח הרגיל אצלהם
אך מכאן ועד לומר לספרדים לשנות מנוסח מדויק שרגיל אצלנו, וידוע מי כתבו
לנוסח פחות מדויק (כלומר בהתאמה לדברי הרמב"ם), שלא ידוע מי כתבו, רק בגלל שזה מפורסם בשירים וכד'
הדרך מאוד רחוקה
 
ראשי תחתית