תורה אמת כתיב בה
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/1/25
- הודעות
- 451
מה זה משנהלא מעניין אותי פינדרוס ושמינדרוס
האנשים האלה בעיני אפי' לא כלום, כך שמהם אתה מצפה?....
הוא מייצג את הרבנים האלו
ולא שמעתי שהם מחו בו או משהו כזה
מה זה משנהלא מעניין אותי פינדרוס ושמינדרוס
האנשים האלה בעיני אפי' לא כלום, כך שמהם אתה מצפה?....
שהיה בזמנו איזה שחקן גוי בשם "אולסי פרי" שבפרוטוקלים של הגיור שלו מצאו שהרב עובדיה היה בין הדיינים של הגיור שלו
אע"פ שמעולם הבן אדם הזה לא שמר תורה ומצוות
אכן. שגיתי.אמסלם אינו בגדר 'דעתו', כל שכן ביחס לרבינו הקדוש.
אין קוטב יותר מנוגד מזה.
מזל שכתבת 'בין השאר'...
לא חושב שאנשים כאן שכחו את האיש ואת מעלליו, אתה לא כותב בפורום אינדונזי, רוב הציבור מכיר מה היה כאן.
נו.אגב שמעתי שמועה
ואלוי אתה יכול להשיג את הדברים אם הם נכונים
שהיה בזמנו איזה שחקן גוי בשם "אולסי פרי" שבפרוטוקלים של הגיור שלו מצאו שהרב עובדיה היה בין הדיינים של הגיור שלו
אע"פ שמעולם הבן אדם הזה לא שמר תורה ומצוות
הנושא היה שאותם בני בית טענו שהרב לא צריך להוציא הבהרה, אלא מספיק שמדבר בע"פ.
שמעתי זאת מהרב יחזקאל מוצפי שליט"א שהיה שם (וגם בפגישה של הרב יצחק עם הרב שטרנבוך), והוא זה שרב עם אותם בני בית לעיני חכם שלום.
כאן היה מדובר על גיור מפורסם שעורר רעש בזמנו כבר, כך שזה לא סתם מישהו שעבד על המערכתנו.
כבר כתב הרמב"ם שרוב הגרים חוזרים לסורם.
וודאי ששייך להערים על בתי הדין, השאלה האם בית הדין עושים את עבודתם ומשתדלים למנוע זאת או שבכלל לא מנסים למנוע זאת.
אכן.ולגרסה זו אין שום הסבר הגיוני למה שהתחולל שם. לא להביא לרב עט, שזו חוצפה שאין כדוגמתה,
המכתב לא נעלם, הוא ניתן מהרב לחכם שלום, ונשאר אצלו.להעלים את המכתב לאחר שנחתם,
לא יודע זאת מנין.הוציא מהרב שלום כהן התחייבות שלא יפרסם אותו, לשחרר את המכתב רק לאחר איום מפורש מצידו של הרב שלום כהן.
אדרבה זה רק מוכיח שלא רצו שהדברים יתועדו, לבע"פ לא היה תיעוד.כל זה לא תומך בגרסה הזו ש"הם טענו שמספיק בעל פה".
לא אמרתי שהיה צורך, אך כך היה המעשה, שר' יחזקאל רב עם אותם בני בית, עד שחכם שלום התערב.ולפי המסופר ב"משפחה", לא היה שום צורך ברב יחזקאל מוצפי (מה הוא עשה שם בכלל?) כי חכם שלום הסתדר מצויין.
כבר הביאו פרטים שזה בכלל לא קשור לרב עובדיה. ועכ"פ לא התייחסתי למקרה זה שלא שמעתי עליו בלתי היום.כאן היה מדובר על גיור מפורסם שעורר רעש בזמנו כבר, כך שזה לא סתם מישהו שעבד על המערכת
ואיני יודע פרטים, יבואו היודעים ויוסיפו
מבין לחלוטין את בני הביתולגרסה זו אין שום הסבר הגיוני למה שהתחולל שם. לא להביא לרב עט, שזו חוצפה שאין כדוגמתה, להעלים את המכתב לאחר שנחתם, להוציא מהרב שלום כהן התחייבות שלא יפרסם אותו, לשחרר את המכתב רק לאחר איום מפורש מצידו של הרב שלום כהן. כל זה לא תומך בגרסה הזו ש"הם טענו שמספיק בעל פה".
ולפי המסופר ב"משפחה", לא היה שום צורך ברב יחזקאל מוצפי (מה הוא עשה שם בכלל?) כי חכם שלום הסתדר מצויין.
מי שהיה צריך לכתוב מכתב הם גדו''י האשכנזים שלא הלכו עם קו אחד לאורך הדרך הרב עובדיה עקבי בדעתו
גיורים ספק פיקטיבים שמיה גיור
כן רק שכנ''ל לגבי ''האח והאחות''מה "ספק פיקטיבי" בגויה שמתגיירת ולמחרת הולכת עם מכנס קצר וגופיה ואוכלת חזיר?
גם לאחר המכתב היו גדו"י האשכנזים צריכים להישאר בדעתם ולעשות מולו חרם ונידוי, אבל ירדו מזה בעקבות התחנונים של חכם שלום במשך שעות ארוכות.
המכתב לא נעלם, הוא ניתן מהרב לחכם שלום, ונשאר אצלו.
כן רק שכנ''ל לגבי ''האח והאחות''
ומזה אתה מתחמק לאורך כל הדרך
אני רק יודע שהמכתב אכן התפרסם.
אדרבה זה רק מוכיח שלא רצו שהדברים יתועדו, לבע"פ לא היה תיעוד.
שר' יחזקאל רב עם אותם בני בית
דיברתי שתסביר לי איך הם יכולים ''לנדות'' ח''ו את מרן הרב עובדיה שסובר שהגיור טוב בעוד שהם עצמם סברו אותו דבר בפרשיית האח והאחותאני?
מה דיברת איתי על האח והאחות?
אשרי שבחר בהם ובעיתוניהם...קראת את הכתבה בעיתון משפחה?
"בדרך מרחוב הקבלן 45 מקום מושבו של מרן הגר"ע, לרחוב חנן 10 – ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב, התברר לחכם שלום שהמכתב, מעשה פלאים, נלקח על ידי יד נעלמה בדרך אל המונית ונותר בבית מרן הגר"ע.
למרות זאת, המשיך חכם שלום אל הבית ברחוב חנן וביקש להיכנס מייד לבית מרן הגרי"ש אלישיב. הוא נעמד לפני הגרי"ש אלישיב, סירב לבקשתו לשבת על כיסא בסמוך אליו, ומסר עדות כי היה אצל הגר"ע יוסף וכי דעתו היא כדעת גדולי ישראל ומדובר בעלילה.
כשחכם שלום סיפר על המכתב, שאל הגרי"ש שאלה בת שתי מילים: "איפה המכתב?"
חכם שלום התקשר למי שהתקשר בש"ס ודרש במפגיע שהמכתב יגיע אליו בתוך שעה. כל אותה עת עמד חכם שלום על רגליו כשהוא מסרב לשבת, לאכול או לשתות אפילו כוס מים, ומדבר בכאב גדול בפני הגרי"ש אלישיב על הצורך הנחוץ למנוע מלחמה בין בני התורה. "תהיה כאן שפיכות דמים והלבנת פנים של גדולי ישראל", זעק, "אני לא אתן לזה לקרות", עמד על שלו, בעמידת רגליים כפשוטו.
חלפה שעה, המכתב לא הגיע ולכמה מהטלפונים הסלולריים נגמרה כנראה הבטרייה... חכם שלום כהן התעלם מכל המפריעים והשמיע קול ברור. הוא השאיר הודעה ברורה: "אם המכתב בחתימת הגר"ע יוסף לא יגיע לפה בתוך חצי שעה, אתפטר ממועצת חכמי התורה ואפרסם על כך הודעה בתקשורת".
לאחר מכן הגיע המכתב באמצעות קטנוע.
מדהים, אתה רגיל לצטט כל צרוע וכל זב שמספר סיפורים על סבו או גיסו או בן דודו, כאילו הם תורה מסיני, גם כשהם פסולים לעדות. וכשאדם כשר מעיד אתה מפקפק. עולם הפוך!אין תימוכין לסיפורי ר' יחזקאל. הוא היה רק קשור לפגישה אצל הגר"מ שטרנבוך עם הרב יצחק יוסף (שלא הובילה לשום מקום).
אשרי שבחר בהם ובעיתוניהם...
כל מילה קודש קודשים.
בזכרוני שנמצא באיזה'ו מקומ'ן, בעז"ה אם אמצא אעלה.אתה יכול להראות לנו אותו?
מדהים, אתה רגיל לצטט כל צרוע וכל זב שמספר סיפורים על סבו או גיסו או בן דודו, כאילו הם תורה מסיני, גם כשהם פסולים לעדות. וכשאדם כשר מעיד אתה מפקפק. עולם הפוך!
אתה מסתמך גם על נשים, ובעבר כמדומה שהבאת גם איזה ציטוט מעיתון הארץ.החתן של הרב עובדיה שמכהן כרב העיר מודיעין והנכד שלו ששומר תורה ומצוות הם צרועים וזבים? טוב לדעת.
אתה היחיד שפסול לעדות כאדם אנונימי ועלום שם, וסיפורי הסבתא שלך בשם ר' יחזקאל מוצפי שאין להם שום תימוכין.
דיברתי שתסביר לי איך הם יכולים ''לנדות'' ח''ו את מרן הרב עובדיה שסובר שהגיור טוב בעוד שהם עצמם סברו אותו דבר בפרשיית האח והאחות
אגב הלוואי וזה היה קורה והם היו רואים איך אף אחד לא היה מתייחס לזה והם היו נהפכים לסטמאר/נטורי קרתא
וגם היה נשפך דם כמים סביבות סביבות ירושלים.מה שהיה קורה זה שהרב עובדיה היה נהפך לרב גורן 2 בעיני כל הציבור האשכנזי וגם חלק לא מבוטל מהציבור הספרדי.