א. כוונתי לדעת יחיד מתוך ג' עמודי ההוראה. [יש הרבה יותר ראשונים שסוברים לברך.]
ב. מעניין לבדוק. אבל עדיין יש עוד עשרות [ומסתמא מאות] מקומות שבהם מברכים ע"פ הכלל של ב' מתוך ג' עמודי הוראה.
לא שמעתי על כלל שהב"י חושש לסב"ל נגד הכלל שהוא קבע.
זה שחזרת על דבריך הלוך ושוב זה לא אומר שענית לי
הב"י לא סתם העתיק את לשונם אחרי המח', כדי ללמדינו מה עושים אחרי המח'?, וע"ז הביא דברי הראשונים הן הרא"ש והן הר"ן שבכל מקום שהלכה רופפת אזלינן בתר מנהגא
וכיון שהמנהג לברך- כמו שהעידו הרא"ש והר"ן הנ"ל, והן הר' המגיד שהביאו הב"י לאחמ"כ
הרי לך- כוונת הב"י שהביא לשונות הללו להורות שהמנהג דלא כהרמב"ם
הב"י לא סתם העתיק את לשונם אחרי המח', כדי ללמדינו מה עושים אחרי המח'?, וע"ז הביא דברי הראשונים הן הרא"ש והן הר"ן שבכל מקום שהלכה רופפת אזלינן בתר מנהגא
וכיון שהמנהג לברך- כמו שהעידו הרא"ש והר"ן הנ"ל, והן הר' המגיד שהביאו הב"י לאחמ"כ
הרי לך- כוונת הב"י שהביא לשונות הללו להורות שהמנהג דלא כהרמב"ם
ב. מעניין לבדוק. אבל עדיין יש עוד עשרות [ומסתמא מאות] מקומות שבהם מברכים ע"פ הכלל של ב' מתוך ג' עמודי הוראה.
לא שמעתי על כלל שהב"י חושש לסב"ל נגד הכלל שהוא קבע.
מצינו כמה מקומות שחשש לסב"ל נגד ג' עמודי הוראה.
ואעתיק כאן לשונו לעניין ברכות התורה ביום שחשש לדעת יחיד שאינה נראית כלל. (וכ"ש כאן שאפשר שחשש לסב"ל לדעת הרמב"ם)
מצינו כמה מקומות שחשש לסב"ל נגד ג' עמודי הוראה.
ואעתיק כאן לשונו לעניין ברכות התורה ביום שחשש לדעת יחיד שאינה נראית כלל. (וכ"ש כאן שאפשר שחשש לסב"ל לדעת הרמב"ם)
לא נוגע לענייננו.
שם הב"י אומר שלגבי שינת יום ייתכן שגם הרמב"ם והרא"ש עצמם יודו ששינת יום לא הוי, ורק לגבי שינת לילה לא חוששים לדעת ר"ת.
ועוד שיש מנהג לא לברך על שינת יום.
לא נוגע לענייננו.
שם הב"י אומר שלגבי שינת יום ייתכן שגם הרמב"ם והרא"ש עצמם יודו ששינת יום לא הוי, ורק לגבי שינת לילה לא חוששים לדעת ר"ת.
ועוד שיש מנהג לא לברך על שינת יום.