גם אם תגיד שזה מנהג שנוסד על ידי נשים... מה שחכמי הדורות לא בטלו המנהג זה לא בגלל שלא היתה ידם תקיפה. כמו שהראתי לך מדברי החיד"א בשיו"ב שמקיים המנהג גם בגלל שות מן השמים וגם בגלל שרבים מהראשונים פוסקים שנשים יכולות לברך על מצוות עשה שהזמן גרמןגם היבי"א לא מכחיש שכך היה מנהג הנשים בחלק מארצות המזרח (מלבד מרוקו תימן וגם פרס), אך הטענה היא שמנהג זה מקורו נוסד ע"י נשים ושלא ידעו הלכה, ולא על ידי גדולי ישראל, ועל כן לא נחשב מנהג ותיקין, דמנהגא במקום איסורא לא שבקינן, במקום חשש ברכה לבטלה לדעת הרמב"ם והשו"ע. ומה שחכמי אותם דורות לא ביטלו המנהג, משום שלא ידם תקפה לשנות מנהגם.