בירור השמועה על שריפת ספרי הגר"ע יוסף לפני שנים רבות

  • יוזם הנושא יוזם הנושא ידידיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם בנו שתחת כל קורה מביא את העניין והוא הפנה רק לשיעור הזה, אנן מה נענה אחריו... אין סיכוי שהגרע"י אמר זאת בפעם נוספת.
וחוץ מזה, על העיקר אתם מתחמקים. למה אין לזה אזכור בספריו. למרות שבנושא זה האריך מאוד בהמון מקומות (ואין דמיון לכמה הלכות שלא כתב בספריו!) זה העיקר, אני מחכה לתשובה...
זה כמדומה המקום היחיד בכל סדרת ספרי הילקו"י שמפנה מיקום לשיעור של אביו, מעולם לא ראינו אצלו בקיאות בציון לשיעוריו.
וגם הוא לא היה איתו 24/7 מאז שנולד.
לכן כל קינטורך נגדו הם רק מפני שאתה מעדיף לא להתמודד מול אביו.

לא כתב זאת בספריו כי לא היה לו מקורות להשערה זו. ויבי"א וטה"ב זה לא ספרי השערות.
 
אם בנו שתחת כל קורה מביא את העניין והוא הפנה רק לשיעור הזה, אנן מה נענה אחריו... אין סיכוי שהגרע"י אמר זאת בפעם נוספת.
יותר קל לשער שהיה חכם אשכנזי בעירק מאשר לשער שאין סיכוי שהגרע"י אמר זאת פעם נוספת.

בינתיים אתה כל פעם חוזר ממה שכתבת, כתבת לעיל שמרן אמר זאת רק פעם אחת בחייו, ולפני כן כתבת שמרן הוא בן העדה וידע שאין סיכוי לאגדה בדיונית זו....
 
יותר קל לשער שהיה חכם אשכנזי בעירק
פשיטא. חכם אשכנזי אחד??? שישים ריבוא חכמים אשכנזים היו בעירק!!!
וכולם היו צדיקים נסתרים... ויש על זה "מחקר"...

עוד יש לומר שעיראק היא מדינה אשכנזית השוכנת כבוד במערב אירופה בסמיכות ללוקסמבורג וממילא לק"מ.
 
ימשיכו כל החסידים לתרץ את דבריהם הנלוזים בק"נ טעמים. וכן, גם אם הגרע"י אמר זאת, זאת טעות. הכי קל לנפנף בזה שהגרע"י אמר. בינתיים שום תשובה הגיוניות לא קיבלתי, לא ע"ז שלא כתב בספריו, לא ע"ז שהשמועה לא נזכרה באף אחד מחכמי בבל במשך 300 שנה. מחכה לתשובה ולא רק "הגרע"י אמר" "הגרע"י אמר" בלי שום שכל...
ואין ברירה אלא להצטרף לדברי הרה"ג אהבת שלום שליט"א ולתרץ דזה אותו שליח חב"ד שהגיע למרוקו וכנראה לקח על עצמו מטרה לסובב בכל העולם ולשנות את מנהגיהם. או שאפשר באמת לתרץ גם כתירוצו השני של הרה"ג אהבת שלום, שתרי בבל איכא.
 
זה כמדומה המקום היחיד בכל סדרת ספרי הילקו"י שמפנה מיקום לשיעור של אביו, מעולם לא ראינו אצלו בקיאות בציון לשיעוריו.
וגם הוא לא היה איתו 24/7 מאז שנולד.
לכן כל קינטורך נגדו הם רק מפני שאתה מעדיף לא להתמודד מול אביו.

לא כתב זאת בספריו כי לא היה לו מקורות להשערה זו. ויבי"א וטה"ב זה לא ספרי השערות.
א. ברור שזה יהיה המקום היחיד שיפנה לשיעור, כי הגרע"י בס"ד כתב המון, ודבריו הם בכתב, אלא שכאן משום מה אין מקור בכתב. אז חייבים לתפוס חצי משפט שאמר הגרע"י בדרך 'אפשר' ולהפוך אותו לאחד מי"ג עיקרים.
ב. אין לי שום בעיה לומר: גם אם הגרע"י היה כותב זאת בספריו, זו טעות.
ג. למה השערה??? הרי יש את הנתיבי עם!!! מקור מוסמך!! זה כמובן מקור מהימן ביותר לסמוך עליו כדי לברר שמועות או מנהגי בבל... הרי רבנו הנתיבי עם ידוע שהיה יליד בגדאד וכל מה שהוא כותב על חכמי בבל הוא ראה בעיניו.

אין לכם תשובות, רק קינטורים וכ"מ תטצדקי לשקר שקרים ולמחוק מסורת ישראל.

אני מחכה לתשובה: א. למה אין אזכור בספריו, ב. איך זה הגיוני ששלוש מאות שנה לא נזכר ד"ז בשום מקור אצל חכמי ויהודי בבל אלא לראשונה אצל חכם מרוקאי 'ששמע'. או שיוכל הרה"ג שליט"א להפנות אותנו ל'מחקר המעמיק' שערך רבו, אולי יש שם הפניות שיכולות לעזור בבירור העניין...
ואולי אפשר לומר לפי זה, שהגאון האשכנזי הגיע גם ללמד את מרן השו"ע כחלק משליחותו הכבירה להסתובב בעולם ו'לשכנז' את כולם, ולכן פסק השו"ע את פסקיו, ולא בגלל ג' עמודי ההוראה, וא"כ אין תוקף לקבלת הוראות מרן...
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית