איזה ספר??? יביע אומר הנעלם???אבל הרב עובדיה בעצמו כתב על זה ספר שלם !!!
איזה ספר??? יביע אומר הנעלם???אבל הרב עובדיה בעצמו כתב על זה ספר שלם !!!
איזה ספר??? יביע אומר הנעלם???
לא היה ולא נברא!!! חלומות שווא ידברו!!!
לא עגבניות ולא שריפות רק דמיונות!!!
איזה ספר ???? קוראים לספר "דברי ריבות" ... שמה גילל את כל מה שעשו לו ...איזה ספר??? יביע אומר הנעלם???
לא היה ולא נברא!!! חלומות שווא ידברו!!!
לא עגבניות ולא שריפות רק דמיונות!!
כתוב בדברי ריבות משהו על סיפורי רסק עגבניות והדלקת מדורות?יש קונטרס בשם "דברי ריבות", ויש גם ציטוטים ממנו. ראה למשל בכתבה זו:
"הרב סיני מסביר כיצד חילקו את הכתבים הרבים: "את התשובות הארוכות והמפורטות הכנסנו ליביע אומר חלק י"א, ואת התשובות הקצרות יותר, שנכתבו בהם עיקרי הדברים, בהשמטת הפלפולים וההסתעפויות, הכנסנו לשו"ת יחוה דעת, כפי שמרן עצמו עשה. שני הכרכים יהיו עבי כרס, אף יותר מהחלקים הקודמים שנדפסו".
סימן מעניין שיודפס בכרך החדש, הוא חלק מקונטרס "דברי ריבות". קונטרס זה חיבר מרן לפני שנים רבות ובו הציג בהרחבה את סיפור ההתנגדות הגדולה שהייתה עליו בשנת תשי"ב, כשהוציא לאור את ספרו שו"ת חזון עובדיה על הלכות פסח, ובו חלק בכמה מקומות על הבן איש חי, שעל פי פסיקותיו נהגו אז יוצאי בבל שהיוו חלק מרכזי בקהילה הספרדית בירושלים של אותם הימים.
את המחלוקת ההיא, אין צורך לפרט, וכל מי שמכיר מעט את קורות חייו של מרן, יודע את הדברים. אלא שקונטרס זה, שדבר קיומו עבר עד עתה רק מפה לאוזן, הוא בעצם מסמך תיעודי נדיר, בו מרן בעצמו מפרט את כל ההתרחשויות ומתאר את תחושותיו הקשות, שהגיעו לשיא בנפילתו למשכב עד שהגיע למצב מסוכן. בד בבד, הוא משלב באופן מעניין ויוצא דופן תשובה הלכתית, בה הוא משיב על טענות החולקים ומחזק את פסיקותיו.
"תראו את הקטע הזה", מפנה הרב סיני את תשומת לבנו לקטע מתוך הקונטרס, והרי הוא לפניכם לראשונה: "מעיד אני עלי שמים וארץ, כי הגאון רבי צבי פסח פראנק נ"י, השבח השביח מאוד את ספרי, ואמר שלא אשגיח במקנאים ממני ואיני חייב לענות להם כלל. וגם לאחרים אמר על ספרי שהוא מלא רוח חיים, ורוח חכמה ובינה. וכן מוה"ר הגאון ר' עזרא עטיה נ"י, היה צר לו מאוד על צערי, ועל שמחת חג הפסח אשר נהפכה עלי לתוגה, ואמר שנחלה מרוב צערו עלי… ואמר עוד כי ספרי בבחינת אור השמש, ועיני המקטרגים עליו חולות, ותכהין עיניהם מראות, וכל פעם שמוסיפים לעיין בספרי, קרני השמש מעוורים עיניהם, ויוכו בסנוורים מקטון ועד גדול…"
בשו"ת 'יביע אומר' האחד עשר, יופיע כל החלק ההלכתי מתוך קונטרס זה, ואילו החלק ההיסטורי, נשאר לספרים אחרים. כמו למשל, כרכים מכתביו של מרן.
(ע"כ הכתבה).
שמה סיפר על ידוי עגבניות והבערת מדורות???איזה ספר ???? קוראים לספר "דברי ריבות" ... שמה גילל את כל מה שעשו לו ...
חלילה לי לומר זאת על מרן זיע"א.ואם אתה אומר שהוא מרן זצ"ל שיקר - אזי אוי ...
מרן לא אמר עגבניות.חלילה לי לומר זאת על מרן זיע"א.
אני רק אומר שדמיון הלא תשאלי וגונדא דיליה הפעילו את הדמיון המזרחי שלהם על טורבו והתחילו לייצר חלומות ומעשיות...
היה מישהו כאן שכתב ע"ז דמיונות וכד'...רוב קונטרס דברי ריבות נדפס בהקדמה למהדו"ח של שו"ת חזו"ע
הצג קובץ מצורף 3915
על ידויי העגבניות והבערת המדורות אכן כן.היה מישהו כאן שכתב ע"ז דמיונות וכד'...
כותב בעצמו על ענין שריפת ספריו.על ידויי העגבניות והבערת המדורות אכן כן.
ששרפו?כותב בעצמו על ענין שריפת ספריו.
חלמא טבא חזאיכותב בעצמו על ענין שריפת ספריו.
כותב שדנו בשריפתם, ואמרו שאין בעיה.ששרפו?
כתב ששרפו???כותב שדנו בשריפתם, ואמרו שאין בעיה.
סתם כותב זאת?
גם ביביע אומר ח' או"ח סימן כב דן בענין ברכת העגבניה ומכאן שיידו עגבניות...כותב בעצמו על ענין שריפת ספריו.
אם אתה נהנה זה נהדר.אני פשוט נהנה לראות אותך מתקיף, כאילו היית בכל מקום וכאילו אתה יודע הכל, יש לך אובססיה לכל מה שנאמר ע"י הרב יצחק או אנשים שמכבדים אותו. אין לי תרופה לזה.
הרי אם הייתי אומר שנישק את ידו ג"כ היית אומר דמיונות, אבל לא אמרתי את זה אלא הבאתי תמונה...
לא אמרתי שכתב זאת, רק אמרתי שמשמע ממנו שהיה כזה מעשה, לא נראה לי שרצה להנציח את זה ששרפו.אם אתה נהנה זה נהדר.
ואני עדיין מחכה שתראה לי איפה מרן זיע"א כתב ששרפו את ספריו.
אין שום עדות לשריפה ולא היו דברים מעולם, לא שריפות ולא עגבניות, נתברר על ידי כל זקני הבבלים.לא אמרתי שכתב זאת, רק אמרתי שמשמע ממנו שהיה כזה מעשה, לא נראה לי שרצה להנציח את זה ששרפו.
רק כאב את זה שאפי' רבם אמר להם שזה לא משנה.
כמו שרבך במחקרו סיבב בכל בתי הכנסת בבגדד עם הגאון האשכנזי הנודע...אני מבין שאתה עמדת באתה תקופה בו זמנית בפתח כל בתי הכנסת העירקים, בלא שינה ואתה יכול להעיד שלא נעשה מעשה זה...
מחילה, אבל אם אין לזה מקור כתוב, מהיכן האומץ להוציא לעז על עמ"י קדושים? ובפרט שמדובר בענקי עולם כהגאון האדיר רבי נסים כדורי (שהיה מכונה 'שני לבא"ח'), חכם צדקה חוצין ועוד. עדיף לשתוק...לא אמרתי שכתב זאת, רק אמרתי שמשמע ממנו שהיה כזה מעשה, לא נראה לי שרצה להנציח את זה ששרפו.
רק כאב את זה שאפי' רבם אמר להם שזה לא משנה.
אני מבין שאתה עמדת באתה תקופה בו זמנית בפתח כל בתי הכנסת העירקים, בלא שינה ואתה יכול להעיד שלא נעשה מעשה זה...