שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 2,009
הסתמך על הנתבי עם שכתב כן, ועל אביו שאמר כן.כמו שרבך במחקרו סיבב בכל בתי הכנסת בבגדד עם הגאון האשכנזי הנודע...
הסתמך על הנתבי עם שכתב כן, ועל אביו שאמר כן.כמו שרבך במחקרו סיבב בכל בתי הכנסת בבגדד עם הגאון האשכנזי הנודע...
מרן שליט"א הביא כן מעוד חכם.הסתמך על הנתבי עם שכתב כן,
חבל להמציא דברים של היו. זה סתם ממעיט מכבודו וערכו של מרן הראשון לציון רבי יצחק שליט"א,ועל אביו שאמר כן.
הדבר הזה הוא שקר מוחלט והדבר הכי מצחיק ומביך שנכתב אי פעם בספר תורני!הסתמך על הנתבי עם שכתב כן, ועל אביו שאמר כן.
יש הקלטה שאומר כן בשיעור, הובאה בזמנו בפורום השכן.מרן שליט"א הביא כן מעוד חכם.
חבל להמציא דברים של היו. זה סתם ממעיט מכבודו וערכו של מרן הראשון לציון רבי יצחק שליט"א,
רבי יצחק אמר שאמר כן לאביו כשנכנסו למעלית ביציאה משמחה, ומרן האבא מאוד שמח על זה.
לא לא. הוא טוען שעשה "מחקר"...הסתמך על הנתבי עם שכתב כן, ועל אביו שאמר כן.
לא כתב אבל אמר בשיעור.הדבר הזה הוא שקר מוחלט והדבר הכי מצחיק ומביך שנכתב אי פעם בספר תורני!
קצת היסטוריה על יהדות בבל לא תזיק כדי לדעת שהטענה הזו היא מחפירה ומבישה ומוציאה לעז על עדה שמלאה בת"ח וסופרים (אכן היתה מגפה בשנת תקצ"ג בעיראק והביאו את חכם צדקה הזקן מחאלב לכהן כרב בבגדאד, לא רב אשכנזי ולא נעליים. בורות מוחלטת!).
הנתיבי עם כתב שהוא 'שמע' את זה.. והשמועה היא לא נכונה.
תראה לי מקום אחד בספרי הגרע"י שבוא כותב את הטענה המטופשת והשקרית הזו.
שאומר מה?יש הקלטה שאומר כן בשיעור, הובאה בזמנו בפורום השכן.
ולמה מבין כל ספריו ואורך דבריו על שיטת הפסיקה שכתב המון על כך וטען שם טענות רבות ועצומות, לא הביא את הטענה הזו אפילו פעם אחת??יש הקלטה שאומר כן בשיעור, הובאה בזמנו בפורום השכן.
והנתיבי עם לא היה אדם רציני???הגרע"י היה אדם רציני ולא נייסען בשוק מחנה יהודה שמאמין לכל שמועה ממוכרי פלאפל.
הגרע"י היה בן יהדות בבל והכיר את העדה וידע שאין סיכוי לכזו אגדה בדיונית.והנתיבי עם לא היה אדם רציני???
ומה יש לך לומר על "המחקר"???הגרע"י היה בן יהדות בבל והכיר את העדה וידע שאין סיכוי לכזו אגדה בדיונית.
הנתיבי עם לא הכיר את יהדות בבל ולצערנו האמין לשמועה המטופשת הזו.
צריך לעשות מחקר על דרך העשייה של ה"מחקר" הזה.ומה יש לך לומר על "המחקר"???
שאומר מה?
ולמה מבין כל ספריו ואורך דבריו על שיטת הפסיקה שכתב המון על כך וטען שם טענות רבות ועצומות, לא הביא את הטענה הזו אפילו פעם אחת??
אולי זה בגלל שזו בדיחה לא מצחיקה? הגרע"י היה אדם רציני ולא נייסען בשוק מחנה יהודה שמאמין לכל שמועה ממוכרי פלאפל.
אולי בתוך המחקר שלך תשקיע כמה דקות איך שהוא אומר את בקולו.הגרע"י היה בן יהדות בבל והכיר את העדה וידע שאין סיכוי לכזו אגדה בדיונית.
הנתיבי עם לא הכיר את יהדות בבל ולצערנו האמין לשמועה המטופשת הזו.
צריך לפני שמדמיינים דמיונות שווא ועוקרים מסורת של עדה שלמה, לערוך קצת היכרות עם ההיסטוריה. זה לא יזיק.אולי בתוך המחקר שלך תשקיע כמה דקות איך שהוא אומר את בקולו.
קו הלשון שיעורי הרב עובדיה שיעורים בהלכות נדה הרחקות ב (דקה 47).
וממש מוזר איך החוקרים הדגולים והמדופלמים כאן לא ראו/שמעו זאת אחר שהתפרסם במחקר בפורום השכן.
הבאתי מקור מדוייק שאומר כן בקולו, וניתן לבדיקה בקלות:ולמה מבין כל ספריו ואורך דבריו על שיטת הפסיקה שכתב המון על כך וטען שם טענות רבות ועצומות, לא הביא את הטענה הזו אפילו פעם אחת??
אולי זה בגלל שזו בדיחה לא מצחיקה? הגרע"י היה אדם רציני ולא נייסען בשוק מחנה יהודה שמאמין לכל שמועה ממוכרי פלאפל.
והתשובה שלך:קו הלשון שיעורי הרב עובדיה שיעורים בהלכות נדה הרחקות ב (דקה 47).
וממש מוזר איך החוקרים הדגולים והמדופלמים כאן לא ראו/שמעו זאת אחר שהתפרסם במחקר בפורום השכן.
ממש תשובה מדוייקת על טענתי, בגלל שאתה מכיר את ההיסטוריה אז הרב עובדיה לא טען את זה, למרות שיש הקלטה שאומר זאת?צריך לפני שמדמיינים דמיונות שווא ועוקרים מסורת של עדה שלמה, לערוך קצת היכרות עם ההיסטוריה. זה לא יזיק.
למה כשהוא ישב לכתוב את ספריו הוא לא הזכיר זאת? הוא כתב שם כל טענה אפשרית. הגרע"י גם לא היה חסכן בעמודים וידע להאריך כיד ה' הטובה עליו. פעם אחת אמר בשיעור ולא חזר על זה ולא כתב את זה, כי ידע שזו - טעות!טענת:
הבאתי מקור מדוייק שאומר כן בקולו, וניתן לבדיקה בקלות:
והתשובה שלך:
ממש תשובה מדוייקת על טענתי, בגלל שאתה מכיר את ההיסטוריה אז הרב עובדיה לא טען את זה, למרות שיש הקלטה שאומר זאת?
אז כנראה אינך יודע היסטוריה אלא משכתב היסטוריה.
והאמת תהא נעדרת. פשוטו כמשמעו.אז כנראה אינך יודע היסטוריה אלא משכתב היסטוריה.
יש קישור?אולי בתוך המחקר שלך תשקיע כמה דקות איך שהוא אומר את בקולו.
קו הלשון שיעורי הרב עובדיה שיעורים בהלכות נדה הרחקות ב (דקה 47).
וממש מוזר איך החוקרים הדגולים והמדופלמים כאן לא ראו/שמעו זאת אחר שהתפרסם במחקר בפורום השכן.
לי אין.יש קישור?
אמרת שהעלו את ההקלטה בפורום השכן,לי אין.
כנראה שטעיתי, ולא העלו את ההקלטה, אלא רק ציינו מקור.אמרת שהעלו את ההקלטה בפורום השכן,
תן קישור איפה ההקלטה שם.
אז עכשיו אי אפשר לברר את זה בקלות כאשר טען כת"ר שליט"א הלוך וחזור. זה אומר דרשני. ואני לא מדבר על שאר המצאות וביזוי ת"ח שיש בספר הנ"ל שהוזכר.כנראה שטעיתי, ולא העלו את ההקלטה, אלא רק ציינו מקור.
שנלקח מתוך ילקוט טהרה. כמצויין שם.
לשון מרן הגרע"י זצ"ל בהקלטה הנ"ל הנושא מתחיל בדקה 47 ובדקה 48 אומר זה לשונו היו למשל בעיקר היו נוהגים כמו הרמ"א חומרא כזאת ג"כ יכול להיות שהיה להם גאון אשכנזי שהיה פוסק להם כמו הרמ"א.
גם שמביאים את לשונו של מרן הגרע"י זצ"ל. זה לא יעזור, כי לא אותו הם מחפשים...חזק וברוך.
חושבני שאין עוד טעם לעסוק בבדיה משונה זו, שנתבררה כעוברא פרח וכאשר צועק כמה פעמים הגרב"צ מוצפי, ומוכרחים להודות שההשערה אינה נכונה, ואין לבנות עליה בנינים.
שמת לב שהוא אמר 'יכול להיות'? גם הוא לא היה בטוח. זו שטות. ולא כמו בנו שהפך את זה להלכה למשה מסיני והוסיף את זה לעשרת הדיברות. וכן, גם אם אמר רבנו הגרע"י זצוק"ל את הדברים, אז מה לעשות שאהחמ"ר - להד"ם. לא היו דברים מעולם.גם שמביאים את לשונו של מרן הגרע"י זצ"ל. זה לא יעזור, כי לא אותו הם מחפשים...
ואגב, היה לא היה, זה לא נפק"מ להלכה, רק להבין למה נהגו שם בכמה דברים כהרמ"א ודלא כהשו"ע.
ובאמת זה שטות והבל לדון על דבר שולי כ"כ הרבה זמן, אבל מה לעשות, יש כמה יחידים שיש להם בזה נפק"מ, ודו"ק.
הגרע"י היה בן יהדות בבל והכיר את העדה וידע שאין סיכוי לכזו אגדה בדיונית.
שמת לב שהוא אמר 'יכול להיות'? גם הוא לא היה בטוח. זו שטות.
גם אני טענתי טענתך, שלפעמים מחפשים את הגר"י בטענות שאפשר לטעון על הגר"ע...גם שמביאים את לשונו של מרן הגרע"י זצ"ל. זה לא יעזור, כי לא אותו הם מחפשים...
ואגב, היה לא היה, זה לא נפק"מ להלכה, רק להבין למה נהגו שם בכמה דברים כהרמ"א ודלא כהשו"ע.
ובאמת זה שטות והבל לדון על דבר שולי כ"כ הרבה זמן, אבל מה לעשות, יש כמה יחידים שיש להם בזה נפק"מ, ודו"ק.
מה שסותר זה את ההוכחות ההזויות של כת"ר שליט"א, שהרי רבנו הגרע"י לא כתב זאת בשום ספר, ואף כאשר הוא הזכיר זאת פעם אחת לאורך כל ימי חייו הוא אמר את זה בסימן שאלה, וכ"ז מלבד העובדה ששלוש מאות שנה לא נשמעה כזאת שמועה בכל רחבי העולם. ובהחלט מעניין זה ששמועה על חכמי בבל נזכרה לראשונה אחר 300 שנה בידי חכם מרוקאי. אין בזה שום דבר תמוה...שמת לב, שאחרי ששמעת שמרן הגר"ע אמר 'יכול להיות', וזה סותר את מה שכתבת למעלה שהגר"ע ידע שאין סיכוי לכזו אגדה בדיונית, אז אתה בא ומקניט את בנו