באנר תרומה

בירור השמועה על שריפת ספרי הגר"ע יוסף לפני שנים רבות

  • יוזם האשכול יוזם האשכול ידידיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

ידידיה

חבר ותיק
הצטרף
8/12/24
הודעות
1,377
בתחילת דרכו שרפו את ספריו והוא נחלה מזה מאוד ושכב חודש בביתו (והגר"ע עטיה בא לבקרו וכו') ובשוק מחנה יהודה זרקו עליו עגבניות, ביזו אותו מאוד והפסיקו את שיעוריו בבתי הכנסת.
ישנה התייחסות שלו עצמו לאגדה זו?
 
ידוע למי?
למיטב ידיעתי לא היו דברים מעולם, לא שריפה ולא עגבניות כמובן שהיתה התנגדות קשה של רבני בבל.
מונח לי בראש הסיפור הנ"ל של השרפה (לא זוכר אם שרפו ממש או רצו לשרוף ואחד הרבנים מנעם) מסתמא מקריאה באחד מספרי התולדות
 
למיטב ידיעתי לא היו דברים מעולם, לא שריפה ולא עגבניות כמובן שהיתה התנגדות קשה של רבני בבל.

כך מספרים במשפחת יוסף.

לדבריהם, הגר"ע יוסף בגיל צעיר חלק על מרן ה'בן איש חי' וספג ביקורת נוקבת מאת חכמי בבל, כפי שסיפר בנו הגר"י על חכם עיראקי נודע שכשעלה לארץ ישראל אמרו עליו "ארי עלה מבבל", ושמו חכם ניסים כדורי, שנחשב בפי רבים ממשיכו של מרן ה'בן איש חי' (כ"כ הגר"מ מאזוז). שכששמע שהגר"ע יוסף "מקעקע את ההלכות של רבינו יוסף חיים מבגדאד", יצא נגדו בשצף קצף.

הדברים הגיעו שהוא לא מיחה בתלמידיו ששאלוהו האם ניתן לשרוף את ספרי 'יביע אומר', וענה להם "תעשו מה שאתה מבינים". או אז לקחו את ספרי 'יביע אומר' והלכו לפתח בית הכנסת 'מנחת יהודה' במחנה יהודה והעלו אותם באש.

ומספר הגר"י יוסף: באחת השבתות הלך הגר"י עם אביו למסור שיעור בבית כנסת במחנה יהודה "ובדרך היו כמה עיראקים – שהיו מושפעים מכמה רבנים שהתסיסו נגדו – זרקו עליו עגבניות, וכך הגיע לבית הכנסת ובגדיו מלוכלכים" (ראו בעלון 270 פרשת נח תשפ"א).

השריפה.jpg

אבל העיתונאי ישראל שפירא כותב:

בשיחה שערכתי עם מספר חכמי בבל מירושלים תובב"א, נאמר לי שהם לא מכירים אירוע של שריפה פומבית של ספרי מרן הגר"ע יוסף, ולא שמעו זאת מאבותיהם מעולם. עוד ציינו, שגם הגאון רבי ניסים כדורי חלק על מורו ורבו ה'בן איש חי', וכדרכם של תלמידי חכמים בכל הדורות.

לדבריהם, הנידון היה שחכמי בגדאד כעסו על בן עדתם מרן הגר"ע יוסף, שהיה החכם הספרדי הראשון שנגרר אחרי גאוני אשכנז, וחלק על האריז"ל, וביטל את סמכותו הבלתי מעורערת בקרב הספרדים, והיה הראשון במשך 300 שנים מזמנם של גאוני אר"ץ (עיין שו"ת דברי יוסף אירגאס, סי' ג) שחלק על סמכותו.

דבריהם תואמים למעשה שפורסם בספר "מרן הרב עובדיה יוסף" של אבישי בן חיים (נדפס בתשע"ח), מעשה שאירע בחורף שנת התשט"ז, ונמצא במחברותיו של הרב כדורי. לאחר שהעיר לרב עובדיה (שהיה אז בן 36) על שהתבטא בזלזול נגד האר"י, "תיכף נתכעס והכה אותי על ראשי וניגש לקרוע גלימתי, ויצעק בקללות וחירופים וגידופים תצלנה אוזניים משמוע בחוצפא גדולה בבית הכנסת לפני הרבנים המקובלים, ואנשים שנתאספו לקול זעקותיו"...

הרב עובדיה עצמו נמנע לימים מלהשיב מה בדיוק אירע, אך הסכים להודות שלרב כדורי, המבוגר ממנו ביותר מ–20 שנה, עף איכשהו הכובע... ובקונטרס "דברי ריבות" כתב על הגר"י כדורי: "איש שמעולם היה צנוע בירכתי ביתו ולא קינא קנאת ה' מעולם על גופי עבירות והפעם יצא מגדרו, ועליו יכונו דברי מרן בשו"ת בית יוסף אבן העזר דיני כתובות סימן יד בד"ה והקנאה. והאיש הזה עוסק בכריכת ספרים ובסגולות וקמיעין, ותו לא מידי" (מובא במאמרו של בנימין לאו בספר 'אורתודוקסיה יהודית: היבטים חדשים').

ולהלן דברי מרן הבית יוסף שם:

"והקנאה הזאת שהוא לובש בדבר הפשוט להתיר, הוה ליה לקנאה נגד שום אדם שעובר עבירה, אבל מאחר שעד היום לא נשמע שקנא על שום דבר עבירה ועתה אומר שמקנא לייסר את מי שעשה מעשה בהוראת חכמים שלמים וכן רבים, הכל יכירו וידעו כי אין זה כי אם אהבת הניצוח, ולכן יחוס על כבוד תורתו ולא יחזיק עוד במחלוקת".

ידוע גם שבאותה תקופה שחכמי בבל יצאו נגד הגר"ע, הם גרמו להרחקתו מבתי הכנסת בהם מסר שיעורי הלכה.
 
כך מספרים במשפחת יוסף.

לדבריהם, הגר"ע יוסף בגיל צעיר חלק על מרן ה'בן איש חי' וספג ביקורת נוקבת מאת חכמי בבל, כפי שסיפר בנו הגר"י על חכם עיראקי נודע שכשעלה לארץ ישראל אמרו עליו "ארי עלה מבבל", ושמו חכם ניסים כדורי, שנחשב בפי רבים ממשיכו של מרן ה'בן איש חי' (כ"כ הגר"מ מאזוז). שכששמע שהגר"ע יוסף "מקעקע את ההלכות של רבינו יוסף חיים מבגדאד", יצא נגדו בשצף קצף.

הדברים הגיעו שהוא לא מיחה בתלמידיו ששאלוהו האם ניתן לשרוף את ספרי 'יביע אומר', וענה להם "תעשו מה שאתה מבינים". או אז לקחו את ספרי 'יביע אומר' והלכו לפתח בית הכנסת 'מנחת יהודה' במחנה יהודה והעלו אותם באש.

ומספר הגר"י יוסף: באחת השבתות הלך הגר"י עם אביו למסור שיעור בבית כנסת במחנה יהודה "ובדרך היו כמה עיראקים – שהיו מושפעים מכמה רבנים שהתסיסו נגדו – זרקו עליו עגבניות, וכך הגיע לבית הכנסת ובגדיו מלוכלכים" (ראו בעלון 270 פרשת נח תשפ"א).

השריפה.jpg

בכל אופן אני מחפש מקור יותר אמין.
 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:
ומספר הגר"י יוסף: באחת השבתות הלך הגר"י עם אביו למסור שיעור בבית כנסת במחנה יהודה "ובדרך היו כמה עיראקים – שהיו מושפעים מכמה רבנים שהתסיסו נגדו – זרקו עליו עגבניות, וכך הגיע לבית הכנסת ובגדיו מלוכלכים" (ראו בעלון 270 פרשת נח תשפ"א).

השריפה.jpg
איך מצאת את העלון הזה?
 
אולי יש לומר שהיו אלו עגבניות של ההיתר המדומה...
לא השליכו עגבניות ולא עשו מדורות.
כך מובא באביר הרועים של הרב יעקב ששון ח"ב עמ 317 ובעוד מקומות
אגב מנין הביטחון שהסיפורים לא נכונים וכי אתה היסטוריון?
 
כך מובא באביר הרועים של הרב יעקב ששון ח"ב עמ 317 ובעוד מקומות
אגב מנין הביטחון שהסיפורים לא נכונים וכי אתה היסטוריון?
כל זקני הבבלים, שחיו את הסיפור ואת התקופה מכחישים
גם זקיני בבלי שהיה חי אז באהל רחל, סיפר כ"פ שלהד"מ וזה שקר מוחלט ממש.
תנצב"ה.
 
מי הם אותם זקנים עלומי שם ?
זקני היה מראשי מנחת יהודה
והיה מכיר כל העיננים היה מקושר בלו"נ לחכם שמואל דרזי [אביו של השבות יצחק]
וח' שמואל ד' ניהל את כל המלחמה והוא היה לצידו
צריך לדעת אצל ספרדים מעולם!!!!!! אבל מעולם!!!! לא זלזלו בחכמים!
תמיד כיבדו
וזקני היה מספר איך שכעסו על הבן של 'יעקב גלה' [אביו של מרן] ויעקב גלה היה ממש בשר מבשרם
והיה מתנצל וכו'
אבל שמרן היה עובר והיה צעיר מאוד כולם כיבדוהו כיון שידעו שהוא ת"ח וגאון נוראי
וכבר בצעירותו בירושלים ידעו שהוא גאון בתורה,
זכותם של הבבלים לכעוס, אבל מעולם לא ביזוהו ולא אף א' אחר.
 
כך מספרים במשפחת יוסף.

לדבריהם, הגר"ע יוסף בגיל צעיר חלק על מרן ה'בן איש חי' וספג ביקורת נוקבת מאת חכמי בבל, כפי שסיפר בנו הגר"י על חכם עיראקי נודע שכשעלה לארץ ישראל אמרו עליו "ארי עלה מבבל", ושמו חכם ניסים כדורי, שנחשב בפי רבים ממשיכו של מרן ה'בן איש חי' (כ"כ הגר"מ מאזוז). שכששמע שהגר"ע יוסף "מקעקע את ההלכות של רבינו יוסף חיים מבגדאד", יצא נגדו בשצף קצף.

הדברים הגיעו שהוא לא מיחה בתלמידיו ששאלוהו האם ניתן לשרוף את ספרי 'יביע אומר', וענה להם "תעשו מה שאתה מבינים". או אז לקחו את ספרי 'יביע אומר' והלכו לפתח בית הכנסת 'מנחת יהודה' במחנה יהודה והעלו אותם באש.

ומספר הגר"י יוסף: באחת השבתות הלך הגר"י עם אביו למסור שיעור בבית כנסת במחנה יהודה "ובדרך היו כמה עיראקים – שהיו מושפעים מכמה רבנים שהתסיסו נגדו – זרקו עליו עגבניות, וכך הגיע לבית הכנסת ובגדיו מלוכלכים" (ראו בעלון 270 פרשת נח תשפ"א).

הצג קובץ מצורף 1041

אבל העיתונאי ישראל שפירא כותב:

בשיחה שערכתי עם מספר חכמי בבל מירושלים תובב"א, נאמר לי שהם לא מכירים אירוע של שריפה פומבית של ספרי מרן הגר"ע יוסף, ולא שמעו זאת מאבותיהם מעולם. עוד ציינו, שגם הגאון רבי ניסים כדורי חלק על מורו ורבו ה'בן איש חי', וכדרכם של תלמידי חכמים בכל הדורות.

לדבריהם, הנידון היה שחכמי בגדאד כעסו על בן עדתם מרן הגר"ע יוסף, שהיה החכם הספרדי הראשון שנגרר אחרי גאוני אשכנז, וחלק על האריז"ל, וביטל את סמכותו הבלתי מעורערת בקרב הספרדים, והיה הראשון במשך 300 שנים מזמנם של גאוני אר"ץ (עיין שו"ת דברי יוסף אירגאס, סי' ג) שחלק על סמכותו.

דבריהם תואמים למעשה שפורסם בספר "מרן הרב עובדיה יוסף" של אבישי בן חיים (נדפס בתשע"ח), מעשה שאירע בחורף שנת התשט"ז, ונמצא במחברותיו של הרב כדורי. לאחר שהעיר לרב עובדיה (שהיה אז בן 36) על שהתבטא בזלזול נגד האר"י, "תיכף נתכעס והכה אותי על ראשי וניגש לקרוע גלימתי, ויצעק בקללות וחירופים וגידופים תצלנה אוזניים משמוע בחוצפא גדולה בבית הכנסת לפני הרבנים המקובלים, ואנשים שנתאספו לקול זעקותיו"...

הרב עובדיה עצמו נמנע לימים מלהשיב מה בדיוק אירע, אך הסכים להודות שלרב כדורי, המבוגר ממנו ביותר מ–20 שנה, עף איכשהו הכובע... ובקונטרס "דברי ריבות" כתב על הגר"י כדורי: "איש שמעולם היה צנוע בירכתי ביתו ולא קינא קנאת ה' מעולם על גופי עבירות והפעם יצא מגדרו, ועליו יכונו דברי מרן בשו"ת בית יוסף אבן העזר דיני כתובות סימן יד בד"ה והקנאה. והאיש הזה עוסק בכריכת ספרים ובסגולות וקמיעין, ותו לא מידי" (מובא במאמרו של בנימין לאו בספר 'אורתודוקסיה יהודית: היבטים חדשים').

ולהלן דברי מרן הבית יוסף שם:

"והקנאה הזאת שהוא לובש בדבר הפשוט להתיר, הוה ליה לקנאה נגד שום אדם שעובר עבירה, אבל מאחר שעד היום לא נשמע שקנא על שום דבר עבירה ועתה אומר שמקנא לייסר את מי שעשה מעשה בהוראת חכמים שלמים וכן רבים, הכל יכירו וידעו כי אין זה כי אם אהבת הניצוח, ולכן יחוס על כבוד תורתו ולא יחזיק עוד במחלוקת".

ידוע גם שבאותה תקופה שחכמי בבל יצאו נגד הגר"ע, הם גרמו להרחקתו מבתי הכנסת בהם מסר שיעורי הלכה.

ערבבו כאן בין יצחק לניסים, ואין הכוונה לרבי יצחק ניסים, אלא בין רבי ניסים כדורי (שקצף על מרן הגרע"י זצ"ל) לבין רבי יצחק כדורי (שהיה ידידו של הגרע"י כל הימים כידוע). תקנו אותי אם אני טועה.
וזו טעות מאותם ימים שלא הייתה בינה מלאכותית, אלא הכתבים (וגם הרבה רבנים בדורנו, וכבר צעק מר בריה דרבינא הגרד"י שליט"א בהלוויית מרן הגאון הנאמ"ן זצ"ל על המלחמה בשטחיות) ראשם רדוד פי כמה מאותה בינה, והתוצאות בהתאם.
 
ערבבו כאן בין יצחק לניסים, ואין הכוונה לרבי יצחק ניסים, אלא בין רבי ניסים כדורי (שקצף על מרן הגרע"י זצ"ל) לבין רבי יצחק כדורי (שהיה ידידו של הגרע"י כל הימים כידוע). תקנו אותי אם אני טועה.
הגר''י כדורי זצ''ל היה מגדולי מתנגדיו בתחילה, לא פחות מהר' יצחק ניסים, ר"נ כצורי והר''מ אליהו ואחרים.
בהמשך, עמד על טיבו וחזר בו והיה בקשרים טובים עמו עד הסוף.
הדברים ידועים ואכמ''ל.
 
אינני יודע אם "עמד על טיבו", לענ"ד זו לשון מזלזלת כלפי הרב כדורי (כביכול בתחילה לא עמד על טיבו), יותר סביר להניח שהשלים עם המצב שנוצר.
 
היה סיפור פעם עם הרב כדורי לפני שהרב עובדיה יוסף נכנס למסור שיעור בהלכה בפורת יוסף ואכמ"ל, עם מי זה היה?
 
אינני יודע אם "עמד על טיבו", לענ"ד זו לשון מזלזלת כלפי הרב כדורי (כביכול בתחילה לא עמד על טיבו), יותר סביר להניח שהשלים עם המצב שנוצר.
מה הבעיה ?
בהתחלה ראו אברך צעיר שמוציא פסקים נגד מסורת הפסיקה ונגד מנהג עדות המזרח הרחב, חשבו שהוא גאוותן וכדו' ולא ת"ח
בהמשך הכירו בגדולתו, שהוא ת"ח ושקוע כל כולו בתורה וכו'
 
שמתי לב לדבר נפלא
כל מי שהכיר את הגרע"י באותה תקופה [הגר"ע עטייה, הג"ר אפרים כהן, ועוד] - כולם יצאו להגנתו
וכל מי שיצאו נגדו - לא היה להם היכרות קודם לכן
הגר"י נסים מתחילה תמך בו ואח"כ יצא נגדו [כנר' עיקר טענתו היה על מה שחולק על הבא"ח בלשון החלטית] - ואכן, הוא הכיר אותו רק קצת
והמחפש בתולדות הימים ההם יראה שאין יוצא מן הכלל בכלל הזה!
פשוט כך.
ונקודת הענין, שמרן הגרע"י עשה דברים בתור צעיר מאוד, מה שמתאים לאנשים עם זקן לבן ארוך.
אבל שעמדו על טהרת ליבו, הכל הסתדר.
כולו היה טהור.
כך גם עם מרן הגר"אמ שך. ויש להאריך ואכמ"ל.
 
שמתי לב לדבר נפלא
כל מי שהכיר את הגרע"י באותה תקופה [הגר"ע עטייה, הג"ר אפרים כהן, ועוד] - כולם יצאו להגנתו
וכל מי שיצאו נגדו - לא היה להם היכרות קודם לכן
הגר"י נסים מתחילה תמך בו ואח"כ יצא נגדו [כנר' עיקר טענתו היה על מה שחולק על הבא"ח בלשון החלטית] - ואכן, הוא הכיר אותו רק קצת
והמחפש בתולדות הימים ההם יראה שאין יוצא מן הכלל בכלל הזה!
דברים ברורים ונכונים, שמעתי כן מעוד רבים.
זה לא רק מי שהכירו, אלא כל הדור הקודם אחזו ממנו (הדור של ר"ע עטיה ר"א הכהן הגרצ"פ פראנק, הרב מטשיבין, וכל זקני הדור ההוא), ורק בדור הצעיר יותר של תלמידיהם ותלמידי תלמידיהם היו שיצאו נגדו.
פשוט כך.
ונקודת הענין, שמרן הגרע"י עשה דברים בתור צעיר מאוד, מה שמתאים לאנשים עם זקן לבן ארוך.
אבל שעמדו על טהרת ליבו, הכל הסתדר.
כולו היה טהור.
כך גם עם מרן הגר"אמ שך. ויש להאריך ואכמ"ל.
כנ"ל, מי שהכירו ראה וידע שהוא אדם גדול.
 
זה לא רק מי שהכירו, אלא כל הדור הקודם אחזו ממנו (הדור של ר"ע עטיה ר"א הכהן הגרצ"פ פראנק, הרב מטשיבין, וכל זקני הדור ההוא), ורק בדור הצעיר יותר של תלמידיהם ותלמידי תלמידיהם היו שיצאו נגדו.
זה לא מדוייק, תעיין בס' אביר הרועים [לדוג' הג"ר צדקה חוצין זצ"ל - שאגב, הכירו בתור ילד]
 
זה לא מדוייק, תעיין בס' אביר הרועים [לדוג' הג"ר צדקה חוצין זצ"ל - שאגב, הכירו בתור ילד]
ברור שהיו גם עירקאים "עצבניים" שחסו על כבודו של הרב בא"ח ... ששרפו ספרי הרב עובדיה זצ"ל וביזו והשפילוהו ברבים, והאריכו את ימי חוליו כתוצאה מכך, ואף משפחת כדורי (לא המקובל הרב יצחק) היו בזה ... ועיין טוב באביר הרועים ודו"ק ומצא
 
תדבר יותר בכבוד על אנשים שאתה לא מגיע לקרסוליהם !
ח"ו לא דיברתי על גדולים ות"ח ... דיברתי על אותם פרחחים ששרפו את ספרי תורה באש ... כי יצאו נגד רבם ...
והאמת שאני לא מגיע לקרסולים של אותם פרחחים ... מסכים איתך !! לא בוש !!
אבל לפחות אני לא מבזה גדולי ישראל ולא שורף ספרי תורה חיים !!!
 
ח"ו לא דיברתי על גדולים ות"ח ... דיברתי על אותם פרחחים ששרפו את ספרי תורה באש ... כי יצאו נגד רבם ...
והאמת שאני לא מגיע לקרסולים של אותם פרחחים ... מסכים איתך !! לא בוש !!
אבל לפחות אני לא מבזה גדולי ישראל ולא שורף שפרי תורה חיים !!!
ואלה (לא הרב יצחק בעצמו כמובן ח''ו) שיוצאים נגד אלה שחולקים על הרב עובדיה והרב יצחק היום, ושופכים את דמם, זה כן מותר ?
 
ואלה (לא הרב יצחק בעצמו כמובן ח''ו) שיוצאים נגד אלה שחולקים על הרב עובדיה והרב יצחק היום, ושופכים את דמם, זה כן מותר ?
שופכים את דמם ???? הקצנת ??? הם שורפים ספרים ? הם גורמים לאנשים שכב במיטה ולהיות חולה 12 יום ?
 
שופכים את דמם ???? הקצנת ???
המלבין פני חבירו ברבים וכו' עי"ש
הם שורפים ספרים ?
לא
אבל יש כאלה שמכריזים בקול (והכל מוסרט, ובכוונה) על רב אחד שאסור לקרוא בספריו על לא עוול בכפו
ויש כאלה שמכריזים פעם בכמה שבועות שצריך להגיה את האור לציון, למרות שלהגיה ספר זה איסור חמור, וכ"ש שמדובר בהגהות שטויותיות ביותר
וד"ל
 
ברור שהיו גם עירקאים "עצבניים" שחסו על כבודו של הרב בא"ח ... ששרפו ספרי הרב עובדיה זצ"ל וביזו והשפילוהו ברבים, והאריכו את ימי חוליו כתוצאה מכך, ואף משפחת כדורי (לא המקובל הרב יצחק) היו בזה ... ועיין טוב באביר הרועים ודו"ק ומצא
האמת אגיד,
שלא היה בזיון למרן רבנו כמו הס' הזה.
במקום לכתוב על התמדתו של מרן, מידותיו הטהורות, הרבצת התורה,
כולו מתמקד במלחמות, וסגירת חשבונות.
הגדיל לכתוב: ובחלק הבא כבר אכתוב על הגר"מ אליהו מה שעולל למרן זקיני,,,,, ועל הגרא"מ שך מה שעשה, ועוד יסופר וכו'
מי אתה שתדבר על רבנים? היית שם? אתה באמת יודע מה היה? חצוף!
כבר יותר מכמה ת"ח ששמעתי שסלדו מס' זה. וא' אף הוציאו מביתו.
 
שופכים את דמם ???? הקצנת ??? הם שורפים ספרים ? הם גורמים לאנשים לשכב במיטה ולהיות חולה 12 יום ?

בוודאי ששורפים ספרים.

בעבר הגיעו ב"אליבא דהלכתא" לסימן ש"ג, וכצפוי היו כמה כאלה שניסו להכניס תעמולה נגד פאה, במסווה של שאלות תמימות וכיו"ב.

ואחד שכאב לו על תעמולת השקר, כתב מאמר ארוך מאוד (תפס למעלה מ40 טורים בחוברת!) והפריך כל מה שכתבו. אך ביודעו שספק גדול אם יכניסו עצמם לצרה זו, ובפרט שמדובר במאמר ארוך, נתחכם ופתח מייל ע"ש רב אחד המשמש כראש כולל שלהם, ומשם שלח את המאמר שלו בשם "אחד מבני החבורה".

וה' היה בעזרו כי העורך הקבוע היה בחו"ל, והעורך הזמני התקשר אליו ואמר לו "הגיע מאמר ארוך מפלוני.. (אותו ראש כולל כביכול), להכניס?" ונענה "אם זה פלוני, תכניס"... וכך נדפס בסייעתא דשמיא והופץ בשמחה רבה בכל רחבי הארץ.

וכל בריוני הארץ חשכו עיניהם... מאמר כזה ארוך, מלא וגדוש בפצצות מדוייקות ישירות לבטן הרכה שלהם... פחד ואימה אחז בהם, הלא מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך, על אחת כמה וכמה הרבה מן האור... הלכו מעיר לעיר ומכפר לכפר, עברו בכל בתי הכנסת ואספו את כל הגליונות, חלקם שרפו וחלקם פשוט זרקו בפח, לא יאומן כי יסופר.

בצילום: אחד האברכים המזועזעים שמצא בפח הזבל ערימת חוברות אליבא דהלכתא...

999.jpg

אך מרוב 'חכמתם המופלגת' לא הסתפקו בזה אלא שלחו עשרות מכתבים למערכת שחלקם הקטן פורסמו בגיליון הבא (המערכת הוכתה בהלם מהבהלה העצומה שלהם, ואברכים רבים בארץ התלוצצו מהם), רק שכחו שבעצם כדי להגיב הם צריכים לחזור על הרבה ממה שנכתב בגיליון הקודם... וכך יצא שהם פרסמו במו ידיהם את מה שהם השמידו...
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית