ביטאון מן המאור שע"י בוגרי ישיבת מאור התורה

אינני יודע איזה אסוסיאציה מעוררת אצלך האמירה שגדולי המרביצי גאים בספרדיותם והם מקאמיסטים גדולים.
שום דבר
אני אישית מכיר את נושא החזנות היטב ושימשתי חזן במספר סגנונות. אני מכיר לצערי יותר מדי הרבה חזנים ששומעים יום וליל שירים של נהגי משאיות בעזה. ומנסים לדחוף לחנים שלעיתים ידועים רק לערבים שאין להם בעולמם אלא נרגילה, טלביזיה מתועבת, רצח ומשגל.
ובכל מקרה ברור שהציבור הספרדי נסחף עם העניין קצת יותר מדי... נראה לך הגיוני שבכנסים של ש"ס בעבר היו שרים שירי עגבים שהיו ידועים לזקנים... כמובן במהלך השיר עם מילות ה"קודש" (מילות שהותאמו לפונטיקה הער'בית) פתאום עוברים ל"אינתה עומרי" וכדו'. כשהקהל עם רקע של סבא-טלביזיית-חמאס היה מריע כהמוני הישמעאלים הפרועים?!
כל הספור של גיור שירי אומכולתום הוא בושה וכלימה.
אגב, לבושתי ולהיותי סקרן ומוזיקלי - אני מבין היטב במקאמים ומכיר קצת משירי חבושה וכדו', אך לא רואה בזה שום גאווה ספרדית, ודי מתעב עשיית עניין משירי העגבים של הערבים, לחני עבד אלואהב וגם מהמקאמים וכדו'. אם מדובר בדור שני לארצות ערב ניחא... אבל בן תורה צעיר אין לו מה להתחבר לתרבות הכושלת והמתועבת הזו ובוודאי לא להלל ספרדיות כזו כשמדובר בגדולי תורה.
אני לא אומר שגאוות הספרדים אלו הם שיר עגבים אסלאמים. אבל לא הייתי הולך עד כדי לזלזל בכל הפיוטים שלנו שמחצבתם בהררי קודש.
 
אני מבין ששרה אימינו השכיבה את יצחק לישון רק עם מוזיקה חסידית...
גם בבית המקדש שרו מקאמים, כמו שתמיד היה אומר מרן זצ"ל. לא אוי אוי של אשכנזים...
אני לא אומר שגאוות הספרדים אלו הם שיר עגבים אסלאמים. אבל לא הייתי הולך עד כדי לזלזל בכל הפיוטים שלנו שמחצבתם בהררי קודש.
חס ושלום איני מדבר על פיוטי קודש. פשוט הדיבור על מקאמים לקח אותי למחוזות לא ראויים שאני רואה רבים נוהים אחריהם בהערצה גלויה...
אז אני מדבר על תרבות לא מכבדת שחדרה הרבה לחלק ממחננו. כמעט כל זמר ספרדי יודע לדקלם שירים ארוכים בערבית, ובחורי הישיבות משלימים אותו בבקיאות מדהימה... מה קורה לנו? זה כבוד יהודי? אלו בני תורה?
 
נערך לאחרונה:
אולי חידש את חידושיו בדרך כשהיה עולה במדרגות...
אגב,
שמעתי מאחד מתלמידיו (הקבועים באהל רחל) ומדובר בת"ח עצום, שהרבה פעמים אמר כי אחרי השיעור היו ויכוחים מה אמר חכם בן ציון... לא תמיד היו מבינים אותו גם משום שהיה עמוק מאוד וגם משום שהתחמק מלהכריע, והשיטה שלו הייתה להיפטר מכל הספקות ולא תמיד הבינו את משמעות הדברים. עם זאת, הוא טוען שההלכות בחלקי אול"צ זה חכם בן ציון עצמו, אלא שלפעמים בהערות יש דברים שלא עלו על לבו והם נכתבו מחמת הסיבות הנ"ל.
 
נערך לאחרונה:
אגב,
שמעתי מאחד מתלמידיו (הקבועים באהל רחל) ומדובר בת"ח עצום, שהרבה פעמים אמר כי אחרי השיעור היו ויכוחים מה אמר חכם בן ציון... לא תמיד היו מבינים אותו גם משום שהיה עמוק מאוד וגם משום שהתחמק מלהכריע, והשיטה שלו הייתה להיפתר מכל הספקות ולא תמיד הבינו את משמעות הדברים. עם זאת, הוא טוען שההלכות בחלקי אול"צ זה חכם בן ציון עצמו, אלא שלפעמים בהערות יש דברים שלא עלו על לבו והם נכתבו מחמת הסיבות הנ"ל.
גם ההערות הן מחכם בן ציון. כמו שהעידו ג' העורכים שהם ת"ח מופלגים.
אבל לא להוציא הלכות מההערות זה כבר חכם בן ציון אמר, כי הוא לא פירט שם את כל סיבות ההיתר.
 
לי פתוח. הא מתרעם על ראש ישיבה זקן מירושלים ששלח לו עם תוניסאי בשם ג'רבי מסר - לא לבקר את חכם בן ציון, משום שפסקיו לבני תורה ומרן האבא לבעלי בתים... הוא משבח את חכם בן ציון ואומר שכתבו בשמו דברים שבוודאי לא אמרם, שלא הבינוהו כמו שצריך.
ה' ירחם. לא יאומן כי יסופר.
 
המעיד הוא ת"ח עצום שלמד אצלו והולך בדרכו וממשמש בתורתו תמיד.
אבל לא כל כך משנה. אם ההערות טובות מה משנה מי כתב אותן?
עם כל הכבוד, עדותו אינה שווה מאומה.
הוא לא נכח בפני החכם בזמן כתיבת ועריכת הספרים. להבדיל מהגאב"ד הגרש"י רבי שאול גבאי הרב פטרובר הרב ציון עמר, שהם ישבו לפניו ימים על גבי ימים ואמר להם מה לכתוב ומה להשמיט וכבר פורסמו עדויותיהם אין ספור פעמים
 
אני מכיר את הגר"ש ברדוגו [ולא מציע לך לזלזל הוא ת"ח ובקי מאד - ומתמיד גדול] שנאה זה וודאי לא.
זו השקפת המרביצי, הגר"נ טודאנו זצ"ל זו שנאה? הגר"א סלים בעבר זה היה משנאה? הרב בן נאים? הרב עמנואל טולדאנו? ועוד.
תסכים עם המרביצי או לא, להגדיר את זה כשנאה זה שפלות.
עד שלמדתי אבן העזר בעיון, וראיתי את הכתבים של ר' גבריאל טולדנו, מצעדי גבר, הבנתי גדלותו בתורה בעיונה, בהיקף ועומק. וביושר העיון.
וכך גם בשבת, ובזרעים, פלא פלאים.
אולם שטפו את הראש לכולם כאילו יש כאן כמה מפלפלי פלפולים, שאומרים סברות כרסיות, ויש רק רב אחד שיכול לפסוק הלכה בדור. כל השאר זה...
וזה בעיה גדולה.
המיגננה הזו כולם חולקים משנאה,
ואולי יש כאלה שאיכפת להם
משמירת המנהגים של גדולי עולם אלף שנה!
ואו שדעתם כי ההשקעה העיקרית היא בעיון הש''ס והראשונים,
ולא בדברי האחרונים,
או אולי דעתם כי גם אם בדור הקודם היה ציך להקל כדי להציל את חלק גדול מיהדות ספרד אחרי השואה הרוחנית שעברו ע''י הציונים
אבל חייב חלק אחר שיהי פך השמן הטהור,
וידקדקו בכל הסייגים והחומרות שהונהגו דורות דורות
לצאת לכתחילה אליבא דרוב או כל השיטות.
זה היה דרך החיד''א
בא''ח
רח''פ
כה''ח סופר
אור לציון
 
אבל הדרך של המרביצי לא הביאה לשום מקום. לא הקימה את עולם התורה.
למה?
רוב ככל בני התורה הספרדים חונכו במוסדותיהם,
וקבלו דרך לימוד
וקבלו ירא''ש
מאיפה צמח כל עולם התורה הספרדי?
לא ממרביצי?
דם ויזע
של השקעה חינוכית
הרבצת תורה
השגת כספים
לקחת מהם כל הקרדיט של מה שעשו?
למה?
באיזה היתר?
 
למה?
רוב ככל בני התורה הספרדים חונכו במוסדותיהם,
וקבלו דרך לימוד
וקבלו ירא''ש
מאיפה צמח כל עולם התורה הספרדי?
לא ממרביצי?
דם ויזע
של השקעה חינוכית
הרבצת תורה
השגת כספים
לקחת מהם כל הקרדיט של מה שעשו?
למה?
באיזה היתר?
שכתוב המציאות באופן בוטה!
 
שכתוב המציאות זה מה שאתה עושה בפורום השכן ממליך מלכים מכתיר נשיאים ועוד כל מיני פרופגנדה.
אדון ישיבישער נגב הקצף שעל שפתותיך, הרגע וצא וחקור מה היה מצב בני התורה הספרדים קודם הוקמו ישיבות 'המרביצי' ואיך השתנה לאחר מכן אבל מחקר אמיתי לא כמו איזה מחקר שהתוודעתי אליו לאחרונה על גאון אשכנזי מבגדד...
 
שכתוב המציאות באופן בוטה!
מי ראש הישיבה ב'אבני נזר'? שכחת שהר חמווי בוגר 'קול יעקב'?
שכחת את הר"מ המוצלח אצלכם, הג"ר טוביה בן דוד שליט"א, מגדולי תלמיד הגר"י עדס שליט"א?
וראש הישיבה הקודם, הרב הראל, גם שכחת? גם הוא מגדולי תלמידי הגר"י עדס שליט"א.
 
מי ראש הישיבה ב'אבני נזר'?
הרב זמיר כהן
שכחת שהר חמווי בוגר 'קול יעקב'?
הוא 'מראשי הישיבה'
וראש הישיבה הקודם, הרב הראל, גם שכחת? גם הוא מגדולי תלמידי הגר"י עדס שליט"א.
נכון שאביו היה מאוד מקורב לישיבת קול יעקב ולרב עדס אבל ידועה דעתו שלו על הישיבה ורבניה ואכמ"ל

לגבי שאר הדברים שכתבת אין לי את הזמן והכח כרגע להגיב.... ולא על הכל אני יכול כי אני לא מכיר עד כדי כך את הישיבה הנ"ל...
 
נכון שאביו היה מאוד מקורב לישיבת קול יעקב ולרב עדס אבל ידועה דעתו שלו על הישיבה ורבניה ואכמ"ל
כמי שמכיר מקרוב
זה לשון הרע נורא מבית המדרש של אנשים שלא מפחדים לדבר על כל מי שמיישר איתם קו
ומסוגלים לומר הרב פלוני הידוע,,,,,
גם אתה, בלי בושה, מדבר לשה"ר וכותב "ידועה" דעתו,,,,
פשוט שקר מוחלט. לשון הרע חמור.
 
הרב זמיר כהן

הוא 'מראשי הישיבה'

נכון שאביו היה מאוד מקורב לישיבת קול יעקב ולרב עדס אבל ידועה דעתו שלו על הישיבה ורבניה ואכמ"ל

לגבי שאר הדברים שכתבת אין לי את הזמן והכח כרגע להגיב.... ולא על הכל אני יכול כי אני לא מכיר עד כדי כך את הישיבה הנ"ל...
הר' זמיר כהן למד בפורת יוסף קטמון אצל כל המרביצי דשם
 
נכון שאביו היה מאוד מקורב לישיבת קול יעקב ולרב עדס אבל ידועה דעתו שלו על הישיבה ורבניה ואכמ"ל
מסתבר שבהנחה ואכן והוא אכן לא אוחז כ''כ מישיבת קול יעקב, זה לא מאותם סיבות שבגללן אתה לא אוחז מקול יעקב ... וד"ל ...
דרך אגב, אביו לא היה "מקורב" לקול יעקב, הוא היה חלק מהצוות וממקימי הישיבה ! חלק מה "רבניה" ...
 
נערך לאחרונה:
שכתוב המציאות באופן בוטה ושיקרי!
אי אפשר לכסות את אור השמש של רבותינו ראשי הישיבות זצוק"ל ולהבל"ח שליט"א, כמו שא"א לכסות את אורו של מרן הגרע"י זצ"ל. כל אחד מהם תרם את חלקו לבניית עולם התורה, וגם הרב יצחק יוסף שליט"א יש לו חלק גדול בעולם התורה ואף אחד לא יקח לו את הכבוד שמגיע לו.
אבל כל השוואה של מי יותר גדול, ומי יותר תרם, ומי באמת נשיא המועצת, היא ילדותית וקטנונית ולא מכבדת בכלל את הרבנים שאותם אתה מייצג. ההתפרעות שלך ושל חבריך בפורום השכן רק ממעיטה בכבודם וד"ל. עצתי, חשוב מעט על הדברים קודם שתשלפם כי בפורום כאן יש מי שישיב לדבריך, משא"כ...
 
ראשי תחתית