עונש מוות למחבלים: דעת רבותינו

אברך מרמות

חבר חדש
הצטרף
1/9/25
הודעות
38
התפרסם כי הגרד"ל הורה להתנגד לחוק. מה דעת רבותינו בענין?
(אפרופו הגרד"ל נטען לא מזמן שאין דעה עצמאית לחלקים מהמועצת נראה בענין זה כיצד ינהגו)
 
השאלה מה הגדר של מחבלים

כי כידוע יש גם יהודים שהינם בגדר "מחבלים"

[ע"ע הנער אבו חדיר, ששם הוא עוד מבית חרדי ואביו ידוע ומוכר בציבור, וכן ע"ע רצח משפחת בכפר דומא].

והאם החוק הזה לא יכול להתהפך גם על יהודים
 
הורה להתנגד לחוק

תמוה מאוד, וגובל בפיקוח נפש, כי מחבל שיודע שאחת דינו למות חושב פעמיים אם לבצע פיגוע, אבל מחבל שיודע שבסוף התהליך יבלה בקייטנה של בתי הסוהר בישראל ולאחר מכן ישתחרר כגיבור לאומי בעסקה של שחרור חטופים, הולך לבצע פיגוע בשמחה וללא חשש.
 
שמעתי שהרב לנדאו לא תומך כי יש כאן עניין של דין רודף כשבארצות ערב ישמעו שיש כזה חוק בארץ וזה יוביל לשפיכות דמים
אגב הוא הוסיף שכנראה אף פעם לא יאושר באמת מוות למחבלים ורק בשביל ההרתעה זה לא שווה את דין הרודף שנוצר
 
יש הסרטה של הרב יצחק משנת תשע"ח שמתנגד לחוק (הובאה בפורום השכן) אכן ייתכן שהמציאות הביטחונית השתנתה מאז
 
דעתי האישית להריץ עונש מוות למחבלים, אחרת הם ישוחררו ויחזרו לרצוח.
ואם יש בעייה ליהודים, אז שיפסיקו להשתגע. אבל בשביל קבוצת משוגעים קיצוניים,
א"א לשחרר רוצחים מסוכנים. (וכלל לא בטוח שלא טוב שיבוצע במשוגעים הללו גז"ד מות. - הם בעצמם מסכנים את הציבור).
אבל בעיקר, נראה לי שאותם יהודים כל שגעונם בא להם בגלל אוזלת ידה של מערכת אכיפת החוק, ברגע שידעו שמחבל מת (אחד ערבי ואחד יהודי), כבר לא תהיה להם סיבה להרוג ערבים.
 
האם מגיע ליהודי כזה גז"ד או לא, יכולה להיות רק דעת התורה.
וא"א כך להקל בדיני נפשות.

אנחנו לא דנים דיני נפשות, אנחנו מפוצצים מחבלים !
יהודי שבוחר להיות טיפש ונדחף לתוך הפצצה, זו בעייה שלו, וזו לא סיבה לא לפוצץ מחבלים !
 
יש את הבעיה שמחבלים משוחררים חוזרים לרצוח כמנהגם.
המציאות הוכיחה שלמעלה מחמישים אחוז ממחבלים משוחררים חזרו לטרור ולרצח
איך אפשר להתיר לשחרר מחבל מהכלא לחופשי (ולא למיתה) כשרוב האחוזים הוא ירצח עוד יהודים???
 
דעתי האישית להריץ עונש מוות למחבלים, אחרת הם ישוחררו ויחזרו לרצוח.
ואם יש בעייה ליהודים, אז שיפסיקו להשתגע. אבל בשביל קבוצת משוגעים קיצוניים,
א"א לשחרר רוצחים מסוכנים. (וכלל לא בטוח שלא טוב שיבוצע במשוגעים הללו גז"ד מות. - הם בעצמם מסכנים את הציבור).
אבל בעיקר, נראה לי שאותם יהודים כל שגעונם בא להם בגלל אוזלת ידה של מערכת אכיפת החוק, ברגע שידעו שמחבל מת (אחד ערבי ואחד יהודי), כבר לא תהיה להם סיבה להרוג ערבים.
מה דעתך קשורה לשם האשכול
 
אנחנו לא דנים דיני נפשות, אנחנו מפוצצים מחבלים !
יהודי שבוחר להיות טיפש ונדחף לתוך הפצצה, זו בעייה שלו, וזו לא סיבה לא לפוצץ מחבלים !
א"א לעמוד ולירות ולומר שמי שנכנס לטווח אשמתו.
ומלבד זאת זה בעיה להטיל את המלאכה על מישהו שיהרוג את היהודי גם אם זו אשמת היהודי...
 
א"א לעמוד ולירות ולומר שמי שנכנס לטווח אשמתו.

???


ומלבד זאת זה בעיה להטיל את המלאכה על מישהו שיהרוג את היהודי גם אם זו אשמת היהודי...

אף אחד לא מטיל על אף אחד כלום,
יהודי שאין לו ירא"ש ונוטל על עצמו את המלאכה זו אשמתו שלו, האם בגלל חשש רחוק כ"כ נסכן אלפי יהודים ?
 
דעתי האישית להריץ עונש מוות למחבלים, אחרת הם ישוחררו ויחזרו לרצוח.
ואם יש בעייה ליהודים, אז שיפסיקו להשתגע. אבל בשביל קבוצת משוגעים קיצוניים,
א"א לשחרר רוצחים מסוכנים. (וכלל לא בטוח שלא טוב שיבוצע במשוגעים הללו גז"ד מות. - הם בעצמם מסכנים את הציבור).
אבל בעיקר, נראה לי שאותם יהודים כל שגעונם בא להם בגלל אוזלת ידה של מערכת אכיפת החוק, ברגע שידעו שמחבל מת (אחד ערבי ואחד יהודי), כבר לא תהיה להם סיבה להרוג ערבים.
להרוג יהודים??? בלא פסק של סהנדרין זה שפיכות דמים! באיזה היתר אפשר לתמוך בדבר כזה??? {אני מדבר כמובן בהנחה ויש חשש שישתמשו בחוק זה להרוג יהודים ר"ל}
 
להרוג יהודים??? בלא פסק של סהנדרין זה שפיכות דמים! באיזה היתר אפשר לתמוך בדבר כזה??? {אני מדבר כמובן בהנחה ויש חשש שישתמשו בחוק זה להרוג יהודים ר"ל}

אנחנו לא באים להרוג יהודים,
אנחנו באים להרוג מחבלים...
מה שקורה אח"כ זה לא קשור אליך, מה לא ברור ?
 
כי אני רוצה לחיות,
ואם יש פה רוצח אני מצווה להרוג אותו,
ואם צריך מבחינה פומלית להעמיד אותו לדין ומשפט אז אעשה זאת.
ואם יש אידיוט שמחליט על דעת עצמו לפגוע באזרחים חפים מפשע ערביים, ובמקביל יש רשעים שמוכנים לעבור על הדין ולהרוג אותו בגלל החוק שחוקק, אז אני לא צריך להתחשב בזה ולהסתכן ולתת לרוצחים להסתובב פה ברחובות.
זו בעייה שלהם, לא שלי !!!
וכמו כל חוק שיש מי שמנצלים אותו לרעה ועוברים על הדין.
(ובפרט שאם יהיה עונש מוות, הסיכוי שיהיה מחבל יהודי שואף לאפס).
 
שמעתי היום בצהרים שש"ס התקשרו לבית מרן הגר"א סאלים היום והורה להמנע, לפי מה שהבנתי משום שתמיכה בפועל גובלת בדין רודף, ועוד בעיות הלכתיות. והצבעה נגד גם יכולה לעודד טרור. וכיון שבכנסת בלא"ה החוק יעבור, ומבחינה משפטית בלא"ה כנראה לא יעבור. לכן הכי טוב להמנע.
 
האם יש למישהו קישור?
 
מה תשובת הרב יצחק על זה ?
קול ברמה: הרב ראובן זכאים, תלמידו ומקורבו של חבר מועצת חכמי התורה הראש"ל הגר"י יוסף ליעקב גרודקה במהדורה המרכזית: "הראשון לציון התייעץ עם גורמי בטחון שהמליצו שבעת הזו יש להצביע בעד חוק עונש מוות למחבלים. הגר"י פסק בעבר שאסור להצביע בעד החוק אך המצב הבטחוני השתנה, ככל הנראה ההוראה לח"כים של ש"ס תהיה להצביע בעד החוק או לפחות להימנע".​
בהוראת הראש"ל הגר”י יוסף: ש”ס תשקול לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים
הרב ראובן זכאים, תלמידו ומקורבו של חבר מועצת חכמי התורה הראש"ל הגר"י יוסף חשף במהדורה המרכזית כי "בעקבות התייעצות עם גורמי ביטחון ובשל חומרת המצב העכשווי בארץ ישראל, צפויה הנחיה לח"כים של ש"ס לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים או להימנע" | האזינו

 
זה בדיוק מה שאני שואל,
קול ברמה: הגר"י פסק בעבר שאסור להצביע בעד החוק אך המצב הבטחוני השתנה...
מה השתנה בין מרן האבא לבין מרן הבן אתמול, ובין מרן הבן אתמול למרן הבן היום.
 
קול ברמה: הגר"י פסק בעבר שאסור להצביע בעד החוק אך המצב הבטחוני השתנה...
מה השתנה בין מרן האבא לבין מרן הבן אתמול, ובין מרן הבן אתמול למרן הבן היום.
בעבר איך שאני זוכר היה חשש שיפסקו כן גבי מחבלים יהודים. (מה שהבנתי שבחוק עכשיו הולכים לעשות איזה משהו להסיר את זה)

ועוד בעבר מרן שליט"א דיבר עם ראש השב"כ כמדומני ואמר לו שזה יותר יעשה רע מאשר יועיל.

משא"כ עכשיו שרובם ככולם מסכימים שזה אפקט התרעה יעיל.
 
ראשי תחתית