איש על מחנהו ואיש על דגלו (תופעת הרבנים "הספרדים" שמדברים בביטוי אשכנזי ישיביש)

באנר תרומה
ראיתי גם ראיתי, ועדיין אי"ז מתרץ שום דבר אלא הכל סברות כרס שבאות לתרץ בתירוצים שונים ובעיקר משונים דברים משונים עוד יותר של נטישת מסורת אבות בעבור נעליים.
אחר המחילה
אם היה מדובר בשינוי הברת התפילה מילא
אך מדובר כאן בשיחת מוסר
סברת כרס תגיד לאנשים אחרים עם סברות מוזרות לא לכאלה שמפעילים קצת את השכל
 
אחר המחילה
אם היה מדובר בשינוי הברת התפילה מילא
אך מדובר כאן בשיחת מוסר
סברת כרס תגיד לאנשים אחרים עם סברות מוזרות לא לכאלה שמפעילים קצת את השכל
אני מוחל וסולח.
גם מחוץ לתפילה מעולם לא ראיתי שכתוב באחד מספרי הפוסקים שמשבחים את ההברה המוזרה הזו... אולי תראה לי מקור? או עניין בסברא?
מחכה ומצפה.
 
אני מוחל וסולח.
גם מחוץ לתפילה מעולם לא שמעתי שכתוב באחד מספרי הפוסקים שמשבחים את ההברה המוזרה הזו... אולי תראה לי מקור? או עניין בסברא?
מחכה ומצפה.
תלמד עוד קצת עיון אולי ככה תבין מה אמרתי
לא שיבחתי את ההברה פשוט אמרתי שזו לא בעיה
(אגב יש לנו מסורת אבות אבל גם לאשכנזים ומטו משמיה דהגרחק והרב אלישיב בשבח ההברה )
כדאי להוסיף, שאם אחרי הפעלת השכל אתה כותב כאלו שטויות, כנראה שאתה צריך להפעיל קצת יותר את השכל.
קודם תקרא בהבנה מה שכותבים אחרי זה נדבר על הפעלת שכל

עד כאן דבריי אם תרצה להמשיך להתווכח אפשר באישי
נראלי שזה ילאה את חברי הפורום
 
תלמד עוד קצת עיון אולי ככה תבין מה אמרתי
לא שיבחתי את ההברה פשוט אמרתי שזו לא בעיה
(אגב יש לנו מסורת אבות אבל גם לאשכנזים ומטו משמיה דהגרחק והרב אלישיב בשבח ההברה )
למה שיעניין אותי זה שיש לאשכנזים מסורת אבות? שידברו איך שהם רוצים, איך זה אמור להשפיע על הספרדים בדיוק? אשמח להבין!!
ברור שזו לא בעיה... הרי לחקות אחרים זה כמובן לא בעייה בכלל.. תמשיכו עם התמימות... בסוף גם תעברו להתפלל בנוסח אשכנז...

אמנם שמך "אהבת שלום", אך לא תמיד כדי לעשות שלום צריך למכור את כל בית אבא עם כל הכבוד, אולי קצת דרוש "אמת וצדק"...
 
אמנם שמך אהבת שלום, אך לא תמיד כדי לעשות שלום צריך למכור את כל בית אבא עם כל הכבוד.
כפי שאמרתי תגיב באישי אך רק לגבי נקודה זו
אתה שוב פעם לא מעיין בדבריי
לעשות שיחת מוסר בהברה נקרא למכור את כל בית אבא??
אתמהה!
 
כפי שאמרתי תגיב באישי אך רק לגבי נקודה זו
אתה שוב פעם לא מעיין בדבריי
לעשות שיחת מוסר בהברה נקרא למכור את כל בית אבא??
אתמהה!
תמשיך לתמוה.
עוד עשרים שנה כשילדיך ונכדיך יתפללו בנוסח אשכנז תיזכר במה שאמרתי...
 
כן. תמשיך לתמוה.
עוד עשרים שנה כשילדיך יתפללו בנוסח אשכנז תיזכר במה שאמרתי...
ילדיי לא יתפללו בנוסח אשכנז כי אני לא עושה להם אנטי כנגד אשכנזים…
שוב אני ספרדי גאה אך האנטי זה רק מזיק
 
ילדיי לא יתפללו בנוסח אשכנז כי אני לא עושה להם אנטי כנגד אשכנזים…
שוב אני ספרדי גאה אך האנטי זה רק מזיק
עוד ספרדים גאים כאלו ואבדנו...
ולא ידעתי שלהמשיך במסורת הספרדים בלי לחקות אחרים זה אנטי.
 
תמשיך לתמוה.
עוד עשרים שנה כשילדיך ונכדיך יתפללו בנוסח אשכנז תיזכר במה שאמרתי...
אמרו את זה לפני עשרים שנה גם כן.
ואמנם יש כאלה שעושים את זה עכשיו, אבל לא להם אמרו את המשפטים האלו.
ואולי אדרבה.
 
אמרו את זה לפני עשרים שנה גם כן.
ואמנם יש כאלה שעושים את זה עכשיו, אבל לא להם אמרו את המשפטים האלו.
ואולי אדרבה.
וכיום אנשים איבדו את זה לגמרי. מלבד התפילה אין זכר לזה שהם ספרדים.
אתם מקדשים שטות והבל שאין בה ממש.
 
עוד ספרדים גאים כאלו ואבדנו...
ולא ידעתי שלהמשיך במסורת הספרדים בלי לחקות אחרים זה אנטי.
עוד פעם?
האנטי זה לא הלהמשיך במסורת זה הקידוש מלחמה על מי ששינה הברה באיזה שיחת מוסר.
תקרא טוב מה שכותבים…
 
עוד פעם?
זה לא הלהמשיל המסורת זה הקידוש מלחמה על מי ששינה הברה באיזה שיחת מוסר.
אני מקדש מלחמה???
אתם מקדשים הבל הבלים!!
לא ייאמן. אם אתה לא משנה ממנהג אבותיך אז אתה כבר אנטי ובמלחמה... הזוי.
 
ביקשתי סיכום של האשכול לא מה אתה אמרת
אלא מה הנשוא הנידון
 
כתבתי לך באישי
למה התכוונתי ולמה זה נקרא קידוש מלחמה אני עוצר כאן
 
כל הבחורים שהולכים לישיבות האשכנזיות ומדברים בהברה אותו דבר גם לגבי הכובע וחליפה בשחרית ממש כמו העורב שניסה לחקות את היונה וצבע את עצמו ונסה ללכת כמותה שהרי ממה נפשך אשכנזים לובשים רק כובע וחליפה בלי טלית והספרדים רק עם טלית והעורבים גם עם זה וגם עם זה
 
היי חברים, להוריד ווליום...
דברי חכמים בנחת נשמעים.

אם אתה צודק - דבריך יישמעו גם בנחת בטון צלול ושקט.

אם אתה טועה - לא יעזרו האמוציות, העקיצות והצעקות.
מקבל!
יישר כח על ההערה!!!
וכמובן שכפי שכבר אמרנו לעיל, הרב אהבת שלום הוא מרבה שלום בעולם וידידינו היקר... הדברים נאמרו לא על אדם ח"ו אלא על תופעה.
 
מי שחושב שאפשר להקים עולם תורה ספרדי, בלי להתבסס על ערכי עולם הישיבות הליטאי, לא קורא מפה.

מי שחושב שזה פדיחה או בעיה להגיד שקיבלנו מהם מתנות וערכים חשובים, או שזה גורע מהיותנו ספרדים גאים, פיספס את הנקודה.

העובדה היא, שהיום דווקא הרבנים הספרדים הישיבישרס, שגדלו בעולם הישיבות הליטאי, הם אלו ששולחים לתלמודי תורה ספרדים, בסגנון מוסדי עולם.

מומלץ לכל אחד לקרוא את קונטרס האריות קשורים בחוט, ולהבין דבר או שניים על כל מה שקורה בימינו.
 

מי שחושב שאפשר להקים עולם תורה ספרדי, בלי להתבסס על ערכי עולם הישיבות הליטאי, לא קורא מפה.

מי שחושב שזה פדיחה או בעיה להגיד שקיבלנו מהם מתנות וערכים חשובים, או שזה גורע מהיותנו ספרדים גאים, פיספס את הנקודה.

העובדה היא, שהיום דווקא הרבנים הספרדים הישיבישרס, שגדלו בעולם הישיבות הליטאי, הם אלו ששולחים לתלמודי תורה ספרדים, בסגנון מוסדי עולם.

מומלץ לכל אחד לקרוא את קונטרס האריות קשורים בחוט, ולהבין דבר או שניים על כל מה שקורה בימינו.
הכל טוב ויפה, אך ממש לא קשור להגיה כלל ועיקר.
 
מי אמר לך שאם באמת המשתכנזים הללו לא היו הולכים להתחנף לאשכנזים והיו מקימים כולם ישיבות כמו כסא רחמים ופורת יוסף לפני שהתחילו ללכת לאשכנזים
 
הכל טוב ויפה, אך ממש לא קשור להגיה כלל ועיקר.
לעניות דעתי קשור ועוד איך.

ברגע שאתה חי בתוך עולם ערכים מסוים, ובפרט אם גדלת בישיבה ליטאית, הורגלת כמעט על כורחך להתבטא בצורה מסוימת.

זה ממש לא סותר את הגאווה הספרדית שיש לך, בערכים המהותיים האמיתיים שלך.

וההתבטאות בנגיעה בצורה אחרת היא זרה ולא טבעית. אם נאהב את זה או לא.

יתרה מכך, אי אפשר להתעלם מהמאורעות ההיסטוריים, שיצרו חלוקה מסוימת בציבורנו, בין פלג ישיבתי ומעמיק, לבין פלג שטחי שבין היתר - תופס את הישיבתיים כמשוכנזים וכו', בלי להבין בכלל את העניין.

אומנם היום החלוקה מעומעמת ומטושטשת, אבל עדיין יש הבדל גדול בין זה שטעם את הישיבישקייט לבין זה שלא.

מי שטעם הוסיף בעצמו מעלה שאותה לא יבין זה שלא טעם. דעת קנית מה חסרת, ויתרונה כיתרון האור מן החושך.

והראיה, שהישיבישער יוכל לשחק אותה כאינו כזה, ורעהו לא יצליח לזייף ישיבשקייט, גם אם יתאמץ מאוד. (וגם אם ידמיין שהוא כן מצליח).
 
מי אמר לך שאם באמת המשתכנזים הללו לא היו הולכים להתחנף לאשכנזים והיו מקימים כולם ישיבות כמו כסא רחמים ופורת יוסף לפני שהתחילו ללכת לאשכנזים
אתה מגדיר זאת כחנופה. זכותך. אני רואה זאת כחוסר הבנה ברשותך, ונסכים שלא להסכים.

למעשה לדעתי הם הלכו לאשכנזים כי הם זיהו כשיש להם יתרונות עצומים, שאותם הם רצו בהחלט להעתיק.

הם לא רצו להפוך לאשכנזים, ותוכל לחפש בקורות דברי הימים הכתובים מאז. הם כן חשבו שהציבור הספרדי אינו הכיל את היתרונות, את התחכום, את הידע כדי להתנהל מול תרבות חילונית.

ולמעשה אל תעשה שקר בנפשך לטעון שכסא רחמים לא העתיקו כלום מהציבור הליטאי.
הישיבות בטוניס לא היו נראות באותו מודל של כיסא רחמים שמתבסס ברובו על המודל שהקים רב חיים מוולאז'ין.
וזאת בישיבה שיש בה מאפיינים שונים מאוד מרוב הישיבות הספרדיות.
 
ולמעשה אל תעשה שקר בנפשך לטעון שכסא רחמים לא העתיקו כלום מהציבור הליטאי.
אין שום בעיה תעתיק מאשכנזים אבל תקח דברים שלא יפריעו לך להלכה כגון מרן הב"י כתב להשים את הטלית על הראש וברגע שאתה שם כובע אתה לא עושה את מנהגי מרן וככה הנהיג מרן הרב צמח מאזוז אותנו שלקחת דברים שלא נוגעים בהלכהכמו מסכת מהצד שנכנסה חזק בישיבה
 
ראשי תחתית