יורד מהנושא בכוונה, ומתייחס בכוונה לנושא שכביכול אמרת בדרך אגב ובהינף יד וזלזול...
א. ישיבת "כסא רחמים", היא אכן ישיבה ספרדית. הנהגתה אכן הגיע מתונס, אבל שרשיה מבוססים היטב על מנהגי הספרדים. [ואם אתה נכנס לקטע של מגורשי ספרד או לא. אז משפחת מאזוז במקורה היא אכן ממגורשי ספרד, כיעוין בריש ספרו של מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז זצוק"ל מגדולי ישראל ח"ד].
ב. מי אתה, גדול או קטן ככל שתהיה, שתעמוד כאן מעל במה ותאמר ברורות ש"יש לה את השיבושים שלה", מחילה? וכי אתה בגדולה של מנהיגיה, ראשיה ונשיאיה שתחליט שיש לה שיבושים?! מי אתה בכלל שתעביר ביקורת ידידי?
ג. "מבטא ערבי תוניסאי, עם לעגי שפה שספק אם יוצאים ידי חובה במבטא הזה. שאינו כדרך דיבור בני אדם המיושבים בדעתם" - דבר ראשון, לא לכולם יש "מבטא ערבי תוניסאי", רק לאלו שאכן הגיעו משם והיגרו לארץ. ושאר בני הישיבה אכן מבטאים את המבטא האמיתי בשפה רגילה. ואגב, ה"ה היה אם תשמע למשל צרפתי שידבר עברית יהיה ללעג בעינך, כי שפתו העברית לא שפת האם, וזה ישמע מוזר. דבר שני, מי פסק "שספק אם יוצאים ידי חובה"? לדעת רבני הישיבה ומרן ראש הישיבה זצ"ל, ודאי שאין בעיה. ועוד עי' גם לראש"ל הגר"י יוסף שכ' בספרו ילקוט יוסף שמי שמבטא את הביטוי הנכון (כפי שהעיד שם שכן נוהג רבי אב'הו מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל) ואין זה נשמע מוזר, שכן ימשיך בכך. אך המשיך שמי שנשמע שפתו ולשונו מוזרה לא יעשה כן. אולם מרן אאמו"ר היה מבטא וזה היה נשמע כרגילות אצלו בשפתו ולכן אין דבר. עכת"ד בערך לפי זכרוני משם, ואיני זוכר מקורו וצריך חיפוש היכן מקורו. ו"שאין הוא כדרך דיבור בני אדם המיושבים בדעתם" כבר א"צ להשיב... ובמיוחד אם אתה כבר מודה שהמבטא האשכנזי הוא שטויות...
ומרן ראש הישיבה זצ"ל טרח בספרו 'קובץ מאמרים' וכתב מאמר מלא ברכת ה' בראיות וידיעות מופלאות וניצחות לגבי מבטא האותיות הברור מפי סופרים ומפי כתבם לאורך כל הדורות. וברור שלא כתבו חכמים אלו דבריהם לשווא. ואכן "לא עושים מזה עסק גדול" לאלה שאינם עושים כן היום, אלא ראוי וטוב וחשוב מאוד להקפיד בזה כנ"ל. אולם כ"ד באו לאנשים כמוך המניפים ידיהם בביטול ואומרים שזהו "מבטא ערבי תוניסאי עם לעגי שפה שספק אם יוצאים ידי חובה במבטא הזה. ואינו כדרך דיבור בני אדם המיושבים בדעתם". ו"מי שהורגלו מילדותם כך, והושרש אצלם כך" אין לנו מה להגיד להם. רק שלא יבואו ויזלזלו במבטא הנכון והאמיתי אלא אולי שישתקו או שיאמרו שלא זכו, ותו לא.
אם תרצה, תקבל. ואם לאו, לאו.
והבוחר יבחר, אם לקרב או לרחק. וד"ב.