עיתון 'הדרך'

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אל תביא מראי מקומות ממקום שזועק על כבוד הראשל"צ שליט"א . .





אגב לא מהיום, מאז ומעולם שס לא שמה אותו במקום אותו תלמידיו חושבים שהוא אמור לקבל.
יש אצלי חלק מהעיתונים של הימים ההם.
מי שהיה אז לצד מרן חכם שלום הוא הרב יצחק יוסף ולא מרן פוסק הדור הראשון לציון שליט"א שהיה בתוך מועצת החכמים.
"מרנן ורבנן"
 
גם הטענה עצמה לא ברורה, הרי הגר"ע יוסף למשל היה עוד ראשון לציון, כמו הראשונים לציון שקדמו לו והראשונים לציון שבאו אחריו. מי הכתיר אותו כ"נשיא מועצת חכמי התורה"? ר' יעקב כהן, שהקים את ש"ס!

וכך גם בשאר המפלגות, המפלגה בוחרת מי הרבנים שיעמדו בראשה וינווטו את דרכה.

מאי שנא הרב אריה דרעי שמחליט כרגע מי הם הרבנים שמתווים את הדרך של ש"ס, ומי עומד בראש?

אם לא מדובר ברבנים שלך, אל תצביע ש"ס.

נ.ב. אפילו וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שהיא כביכול מייצגת את הציבור החרדי אבל למעשה מייצגת אך ורק את דעתו של האדמו"ר מגור ומתנהגת באופן המתאים לחסידות גור (ראש בקיר עד הסוף, כפיה וכו'), היא בעצם שני עסקנים, לבקוביץ ולנג המוגדרים כ"מזכירים", וכאשר הרבנים של "וועדת הרבנים" פרשו ממנה בקול רעש גדול וטענו שהעסקנים עושים מה שהם רוצים, הם הכתירו רבנים אחרים במקומם, ועולם כמנהגו נוהג...
 
גם הטענה עצמה לא ברורה, הרי הגר"ע יוסף למשל היה עוד ראשון לציון, כמו הראשונים לציון שקדמו לו והראשונים לציון שבאו אחריו. מי הכתיר אותו כ"נשיא מועצת חכמי התורה"? ר' יעקב כהן, שהקים את ש"ס!

וכך גם בשאר המפלגות, המפלגה בוחרת מי הרבנים שיעמדו בראשה וינווטו את דרכה.

מאי שנא הרב אריה דרעי שמחליט כרגע מי הם הרבנים שמתווים את הדרך של ש"ס, ומי עומד בראש?

אם לא מדובר ברבנים שלך, אל תצביע ש"ס.
יש הבדל בין מפלגה חדשה ללא בסיס,
לבין מפלגה קיימת שמייצגת כלפי חוץ את הציבור הספרדי ככלל.
 
רואים שלכל מקום שמרן שליט"א מגיע, המונים באים לשמוע את דבריו, (למי שיש גם את התיעודים מהיום יום א' מחיפה ורכסים, שיעלה).

הנדון היה האם התואר "פוסק הדור" מתאים לרב יצחק יוסף. ולנדון זה אין שום קשר לכמות האנשים המגיעים לדרשותיו, מתוך סקרנות טבעית לראות רב מפורסם, ולשמוע מה יאמר.

להבדיל, גם את פוסק הדור הרב אמנון יצחק מגיעים כולם לשמוע מתוך סקרנות... (וזה לאחר שהקדיח תבשילו, לפני כן - פי כמה וכמה באו לראותו).

ובפרט שהרב יצחק מדבר יפה, ובמתק שפתיים (אני אישית מאוד נהנה לשמוע אותו), ויש לו גם ידע נרחב, למה שלא יבואו?

אבל אין לזה שום קשר ל"פוסק הדור".

וכאשר כמעט ואין לו פסקים משלו, והוא מצהיר שהולך אחר פסקי אביו גם אם יאמר לו על שמאל שהוא ימין, וגם מה שפסק מעצמו ואביו לא כתב בזה - הרי זה מלוקט מספרים שונים ללא חידושים מדיליה, אלא ככל שתמצא ידו, כולל תכלא דפזלון וכדו'. וא"כ מה לו ול"פוסק הדור"?

הציבור ההולך אחר הגר"ע יוסף, מעניין אותו אך ורק הגר"ע יוסף, וזה כולל גם את קומץ תלמידי חזון עובדיה, קל וחומר הציבור הספרדי הכללי (וכאשר האחים הקדושים נחלקים ביניהם כמו בענין הבמבה, הציבור נבוך).
 
יש הבדל בין מפלגה חדשה ללא בסיס,
לבין מפלגה קיימת שמייצגת כלפי חוץ את הציבור הספרדי ככלל.

אין שום הבדל, יש לך בחירה חופשית בכל רגע נתון ללכת אחר המפלגה הנשמעת לרבותיך.

אם לדוגמא תלמידי הרב יצחק יוסף מרגישים שש"ס לא מייצגת אותם, הם מוזמנים לפתוח מפלגה, ניתי ונחזי כמה עשרות קולות יהיו למפלגה הזו.
 
בשונה מאחרים - אני אינני קובל על ייחס העיתון לרבנים כלשהם וכיו"ב,
העיתון הוא מזמן [אולי אפילו מעולם] לא היה בטאון תנועת ש"ס, או בטאונם של הספרדים וכיו"ב,
הוא בטאונו של א.ד. חד וחלק.
ומשכך אני קובל בעיקר על שיווקו לציבור כביטאון תנועת ש"ס.

הרב אריה דרעי הוא בעל הבית בש"ס כרגע, ולפיכך הוא אחראי על כל מילה בבטאון התנועה: כל תואר, כל מילה, כל תמונה מחושבת באופן מדוקדק, כדי להעביר לציבור את המסר שהוא רוצה להעביר.

וזה לא משהו שמיוחד לתנועת ש"ס. במפלגות אחרות זה הרבה יותר גרוע, ונתי גרוסמן העיתונאי היה דואג במשך שנים רבות להקטין ביתד נאמן את הרבנים שרצה להקטין (כמו הגר"ד לנדו והגר"ח גריינמן) ולהגדיל את הרבנים שרצה להגדיל (כמו הגר"ש אויערבאך). וכאשר הגיעו מים עד נפש, נפתחה מלחמת עולם כדי להזיז את האדם הזה ממקומו, וכעת יש בעלי בית אחרים שעושים מה שהם רוצים.

בנדון דידן, קומץ תלמידים שיש להם פורום קטן להוצאת קיטור, חושבים שהם יכולים לשנות את התמונה כרצונם. אולי כדאי שיסתכלו על ה"פלג", מה הם עברו בשנים האחרונות ולאן הם הגיעו (לשום מקום).
 
יש הבדל בין מפלגה חדשה ללא בסיס,
לבין מפלגה קיימת שמייצגת כלפי חוץ את הציבור הספרדי ככלל.
א. מה ההבדל?
ב. למה כלפי חוץ? דגל התורה מייצגת את הליטאים? כן. האאאא יש קבוצה שלא מזוהה עם דגל? הכל טוב, זה לא מפריע לדגל להיקרא (ובצדק) המפלגה הליטאית. ובמיוחד שבשס אין ציבור ספרדי גדול שרשמי לא שם (למעט פלג אחד מבין תלמידי הרב יורם זצ"ל) וגם שס מבחינתה מכבדת ומייצגת ועוזרת לכל קצוות הציבור הספרדי מקצה אל קצה. ואם יש אירועים שוליים שלא גם אז זה לא מוריד מהגדרת התנועה כתנועה הספרדית
 
. . המפלגה בוחרת מי הרבנים שיעמדו בראשה וינווטו את דרכה.

מאי שנא הרב אריה דרעי שמחליט כרגע מי הם הרבנים שמתווים את הדרך של ש"ס, ומי עומד בראש?

בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב, ועל פיו נשק כל דבר.

משא"כ כיום, שבעוה"ר הפוליטיקאים הם הבעה"ב -
אריה דרעי הוא בעל הבית בש"ס כרגע,
 
בנדון דידן, קומץ תלמידים שיש להם פורום קטן להוצאת קיטור, חושבים שהם יכולים לשנות את התמונה כרצונם. אולי כדאי שיסתכלו על ה"פלג", מה הם עברו בשנים האחרונות ולאן הם הגיעו (לשום מקום).

אני לא חושב שאני מעוניין לשנות בעצמי את המצב.

אבל כן מותר לי לקבול על המצב המרגיז הזה, אין לי בעיה שהעיתון הוא בטאונו של הבוס.

יש לי בעיה שהוא ברמה נמוכה - זה מראה קצת מה הוא חושב על הציבור שנותן לו את הכח להמשיך...
 
בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב ועל פיו נשק כל דבר. משא"כ היום, שבעוה"ר -
גם בזמן מרן הגרע"י היה מקום לנציגי הציבור, הם לא אסופת אנונימיים שבמקרה נקלעו לארוע, זה המקצוע שלהם וצריך לתת להם את המקום הראוי.
 
אני לא חושב שאני מעוניין לשנות בעצמי את המצב.

אבל כן מותר לי לקבול על המצב המרגיז הזה, אין לי בעיה שהעיתון הוא בטאונו של הבוס.

יש לי בעיה שהוא ברמה נמוכה - זה מראה קצת מה הוא חושב על הציבור שנותן לו את הכח להמשיך...
אשמח לדוגמאות ספציפית מה נמוך בו ומה גבוה באחרים, לדוגמה תור הזהב (בכוונה אני בוחר אותו כי הוא יחסית זמין גם ברשת וניתן לבחון אותו יותר) אלו מדורים היית מוריד ואלו מוסיף? אלו כותבים לדעתך הם לא ברמה?
 
אין שום הבדל, יש לך בחירה חופשית בכל רגע נתון ללכת אחר המפלגה הנשמעת לרבותיך.

אם לדוגמא תלמידי הרב יצחק יוסף מרגישים שש"ס לא מייצגת אותם, הם מוזמנים לפתוח מפלגה, ניתי ונחזי כמה עשרות קולות יהיו למפלגה הזו.
א. מה ההבדל?
מוזר שאני צריך להסביר דבר כה פשוט.
יש הבדל בין אדם פרטי שרוצה להקים מפלגה ומחפש דמות תורנית שיעמוד בראשה שתתן לו את הגיבוי התורני ואת הלגיטימציה התורנית. (לצורך הדוגמא: אלי ישי הקים מפלגה והעמיד בראשות אותה מפלגה את הגר"מ מאזוז. כלפי מעשה העמדת הרב מאזוז אף אחד לא בא אליו בטענות).
לבין מפלגה קיימת שמייצגת את כל הציבור הספרדי כלפי פנים וכלפי חוץ, היא 'הממסד' של הציבור הספרדי, וברור שהעמדת רב מסוים בראשות התנועה נותנת כוח וסמכות לרב, לא פחות, ואף יותר, מרב שיש לו כוח בידיו ומבקשים ממנו תמיכה במפלגה חדשה.
לא אמרתי שלא אמורה להיות דעה לאריה דרעי, אבל ודאי שמבחינה רוחנית והשקפתית, אחרי שהוא מחזיק את מושכות המותג בידיו אסור לו להחליט דברים על דעת עצמו, והחלטתו אמורה לייצג את רצון הציבור.
הציבור שנתן את האמון במותג ויצר את המותג אמור להכתיר את רבניו ולא פוליטיקאים שקבלו פקדון בידיהם. [אף שמבחינה חוקית וממונית המפלגה היא של היו"ר ודאי שמבחינה רוחנית-השקפתית מפלגה קיימת שייכת לציבור ולא ליושב ראש].

ב. למה כלפי חוץ? דגל התורה מייצגת את הליטאים? כן. האאאא יש קבוצה שלא מזוהה עם דגל? הכל טוב, זה לא מפריע לדגל להיקרא (ובצדק) המפלגה הליטאית. ובמיוחד שבשס אין ציבור ספרדי גדול שרשמי לא שם (למעט פלג אחד מבין תלמידי הרב יורם זצ"ל) וגם שס מבחינתה מכבדת ומייצגת ועוזרת לכל קצוות הציבור הספרדי מקצה אל קצה. ואם יש אירועים שוליים שלא גם אז זה לא מוריד מהגדרת התנועה כתנועה הספרדית
צודק. כלפי פנים וכלפי חוץ. (דברי לא באו למעט אלא לרבות.)
 
מוזר שאני צריך להסביר דבר כה פשוט.
יש הבדל בין אדם פרטי שרוצה להקים מפלגה ומחפש דמות תורנית שיעמוד בראשה שתתן לו את הגיבוי התורני ואת הלגיטימציה התורנית. (לצורך הדוגמא: אלי ישי הקים מפלגה והעמיד בראשות אותה מפלגה את הגר"מ מאזוז. כלפי מעשה העמדת הרב מאזוז אף אחד לא בא אליו בטענות).
לבין מפלגה קיימת שמייצגת את כל הציבור הספרדי כלפי פנים וכלפי חוץ, היא 'הממסד' של הציבור הספרדי, וברור שהעמדת רב מסוים בראשות התנועה נותנת כוח וסמכות לרב, לא פחות, ואף יותר, מרב שיש לו כוח בידיו ומבקשים ממנו תמיכה במפלגה חדשה.
לא אמרתי שלא אמורה להיות דעה לאריה דרעי, אבל ודאי שמבחינה רוחנית והשקפתית, אחרי שהוא מחזיק את מושכות המותג בידיו אסור לו להחליט דברים על דעת עצמו, והחלטתו אמורה לייצג את רצון הציבור.
הציבור שנתן את האמון במותג ויצר את המותג אמור להכתיר את רבניו ולא פוליטיקאים שקבלו פקדון בידיהם. [אף שמבחינה חוקית וממונית המפלגה היא של היו"ר ודאי שמבחינה רוחנית-השקפתית מפלגה קיימת שייכת לציבור ולא ליושב ראש].
ברגע שהרבנים (והציבור בעקבותם) מביעים אמון בנציגי הציבור פעם אחר פעם אחר פעם, כל הזמן, הם אומרים בעצם שכל מה שנעשה הוא על דעתם. נקודה.
ואחרי ההבהרה הזו, שאין משהו שנחשב שנעשה על דעת הנציגים בלבד, מאידך אני עדיין מסכים שברור שלמפלגה ותיקה יש יותר כח, אבל באותה נשימה גם אומר שבסוף בבחירות הכל מתאפס ולכולם יש את ההזדמנות לבחון את כוחם. יתכבדו תלמידי הרב יצחק יוסף ויקימו לעצמם מפלגה ויספרו את הפתקים שיקבלו, ויפסיקו להתנהג כמו סוסים טרויאנים. דיי. ההתנהגות הזו נמאסה על כולם, ואם מישהו הרים גבה למה הרב יצחק יוסף לא התמנה לנשיא מועצת חכמי התורה - היום זה ברור לכולם (מעבר כמובן לסיבה הפשוטה שהוא לא יהיה מקובל על הרבה מאוד מהציבור, וגם בלי קשר לציבור מי שמקבל כתר תורני מסויים רמתו התורנית אמורה לשקף ולהצדיק את התפקיד)
 
בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב, ועל פיו נשק כל דבר.

משא"כ כיום, שבעוה"ר הפוליטיקאים הם הבעה"ב -
דווקא כעת אותם מקורבים לראשל"צ שהתראיינו בזיר'ס, הוציאו פשקוילים ענקיים על כך שכבר הרב עובדיה אמר על אריה שהוא לא שומע לו והוא עצמאי, אז מה לנו כי נלין.
 
דווקא כעת אותם מקורבים לראשל"צ שהתראיינו בזיר'ס, הוציאו פשקוילים ענקיים על כך שכבר הרב עובדיה אמר על אריה שהוא לא שומע לו והוא עצמאי, אז מה לנו כי נלין.
יש לפלג הירושלמי ראשל"צ משלו?
אגב, גם אחרי דברי מרן הגרע"י ההם (שנאמרו בתוך הבית ובכלל לא אמורים להיות רלוונטיים לציבור) הוא שב ומינה אותו והביע ברבי אריה את אמונו המלא. וד"ב.
 
ברגע שהרבנים (והציבור בעקבותם) מביעים אמון בנציגי הציבור פעם אחר פעם אחר פעם, כל הזמן, הם אומרים בעצם שכל מה שנעשה הוא על דעתם. נקודה.
ואחרי ההבהרה הזו, שאין משהו שנחשב שנעשה על דעת הנציגים בלבד, מאידך אני עדיין מסכים שברור שלמפלגה ותיקה יש יותר כח, אבל באותה נשימה גם אומר שבסוף בבחירות הכל מתאפס ולכולם יש את ההזדמנות לבחון את כוחם. יתכבדו תלמידי הרב יצחק יוסף ויקימו לעצמם מפלגה ויספרו את הפתקים שיקבלו, ויפסיקו להתנהג כמו סוסים טרויאנים. דיי. ההתנהגות הזו נמאסה על כולם, ואם מישהו הרים גבה למה הרב יצחק יוסף לא התמנה לנשיא מועצת חכמי התורה - היום זה ברור לכולם (מעבר כמובן לסיבה הפשוטה שהוא לא יהיה מקובל על הרבה מאוד מהציבור, וגם בלי קשר לציבור מי שמקבל כתר תורני מסויים רמתו התורנית אמורה לשקף ולהצדיק את התפקיד)
מסכים לחלוטין.
כל דברי היו תגובה לדברי @משיב כהלכה שאין שום בעיה שמפלגה בוחרת את רבניה, ועל כך נזעקתי.

גודל התמיהה שלי רבתה, כששמתי לב ש @משיב כהלכה ערך את הודעתו והביא דוגמא מהתנהלות ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
משם אתה מביא ראיה? ממקום שהוא דוגמא וסמל לשחיתות ממסדית והתנהלות בלתי תקינה?
 
בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב, ועל פיו נשק כל דבר.
משא"כ כיום, שבעוה"ר הפוליטיקאים הם הבעה"ב

הגר"ע העיד בעצמו שאריה לא עשה את רצונו (כשביקש ממנו למנות את חתנו הרב צ'יקוטאי לרב במודיעין). אז מי בעל הבית?

לא אמרתי שלא אמורה להיות דעה לאריה דרעי, אבל ודאי שמבחינה רוחנית והשקפתית, אחרי שהוא מחזיק את מושכות המותג בידיו אסור לו להחליט דברים על דעת עצמו, והחלטתו אמורה לייצג את רצון הציבור.

מכל מקום, כנראה שלא הובנה כוונתי. חברי הכנסת ובראשם "בעל הבית" אמורים לבצע מה שרבני התנועה מורים להם, ואם לא יבצעו - רבני התנועה יפרשו מהתנועה.

כעת, אם מדובר בגר"ע יוסף, פרישתו תוביל לקריסת התנועה. אבל אם מדובר בגר"י יוסף, פרישתו תהיה בקושי מכה קלה בכנף.

מוזר שאני צריך להסביר דבר כה פשוט.
 
יש הבדל בין אדם פרטי שרוצה להקים מפלגה ומחפש דמות תורנית שיעמוד בראשה שתתן לו את הגיבוי התורני ואת הלגיטימציה התורנית. (לצורך הדוגמא: אלי ישי הקים מפלגה והעמיד בראשות אותה מפלגה את הגר"מ מאזוז. כלפי מעשה העמדת הרב מאזוז אף אחד לא בא אליו בטענות).
לבין מפלגה קיימת שמייצגת את כל הציבור הספרדי כלפי פנים וכלפי חוץ, היא 'הממסד' של הציבור הספרדי, וברור שהעמדת רב מסוים בראשות התנועה נותנת כוח וסמכות לרב, לא פחות, ואף יותר, מרב שיש לו כוח בידיו ומבקשים ממנו תמיכה במפלגה חדשה.

אין שום הבדל, בכל רגע נתון הרב שנותן גיבוי יכול לפרוש, והמפלגה תתרסק מחוסר גיבוי.
 
הציבור שנתן את האמון במותג ויצר את המותג אמור להכתיר את רבניו ולא פוליטיקאים שקבלו פקדון בידיהם

כפי שכתבתי, מי שהכתיר את הגר"ע יוסף היה העסקן הקטן שהקים את ש"ס.

וגם כיום אין לציבור שמץ של בחירה לגבי השאלה מי יהיו הרבנים במועצת החכמים. הרב אריה דרעי מקבל בעצמו את ההחלטות הללו.
 
כפי שכתבתי, מי שהכתיר את הגר"ע יוסף היה העסקן הקטן שהקים את ש"ס.

וגם כיום אין לציבור שמץ של בחירה לגבי השאלה מי יהיו הרבנים במועצת החכמים. הרב אריה דרעי מקבל בעצמו את ההחלטות הללו.
הציבור הוא שנותן את הכח לרבנים והם נותנים את הכח לתנועה.
 
גודל התמיהה שלי רבתה, כששמתי לב ש @משיב כהלכה ערך את הודעתו והביא דוגמא מהתנהלות ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
משם אתה מביא ראיה? ממקום שהוא דוגמא וסמל לשחיתות ממסדית והתנהלות בלתי תקינה?

ועם כל הסמל ודוגמא לשחיתות, הרבנים ממשיכים לתת לה גיבוי, והרבנים הפורשים יכולים להמשיך ולזעוק עד מחר בבוקר.

(ובלי קשר, ש"ס היא לא סמל לטוהר המידות).
 
כפי שכתבתי, מי שהכתיר את הגר"ע יוסף היה העסקן הקטן שהקים את ש"ס.

וגם כיום אין לציבור שמץ של בחירה לגבי השאלה מי יהיו הרבנים במועצת החכמים. הרב אריה דרעי מקבל בעצמו את ההחלטות הללו.

אמת שהיה לו זכויות ביח"ץ וכד'
אבל העוצמה של מרן הגר"ע היא שהולידה את ההערצה העיוורת אליו
המסירות נפש לרוץ משיעור לשיעור ומבע"ב למישנהו שישלחו את ילדיהם לתת"ים
ועוד ועוד
העסקן ידע לנצל את העוצמות וההערכה ולתרגם אותם למנדטים וכו'
אבל לא הוא הכתיר כמו שלא תאמר שניסים זאב הכתיר את אריה דרעי
 
אבל העוצמה של מרן הגר"ע היא שהולידה את ההערצה העיוורת אליו

אני מדבר על ש"ס, לא על העוצמה ולא על ההערצה.

אני לא מדבר על מעמדו של הגר"ע יוסף בציבור, גדלותו בתורה וכו', אלא על הפוליטיקאים שבחרו בו כדמות רבנית שתנהיג את התנועה.

מי שהקים את ש"ס עשה הכל בעשר אצבעותיו, ובין היתר גם רדף אחר הגר"ע יוסף במשך 8 חודשים עד שהסכים לתת גיבוי רבני לתנועה.

לולא היה הגר"ע יוסף מסכים לעמוד בראש התנועה, היה רב ספרדי אחר נותן לה גיבוי, והיא היתה לוקחת בקלי קלות את קולות הציבור הספרדי המקופח.
 
צריך להבין לא משנה איך הוכתר ומתי הוכתר ואיך היה הדרך והמסלול, משמים רצו אותו ולא משנה איך זה הגיע.

אין שום קשר, כפי שהסברתי.

הדיון הוא לא על גדלותו של הגר"ע יוסף, הוא היה גדול גם אם לא היה לו שום קשר לתנועת ש"ס, כפי שהגר"ש משאש היה גדול.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית