אהבה רבה
חבר קבוע
- הצטרף
- 1/7/25
- הודעות
- 307
באמת בוא נחשוב!הכיצד הקרוב אליו הוא מספר 3 והרחוק הוא מספר 2?
העמוד השמאלי הוקדש לחכם שלום וידוע שהוא יותר מרכזי ובפרסום גם משלמים עליו יותר, ובימני שאר הרבנים כרגיל.
באמת בוא נחשוב!הכיצד הקרוב אליו הוא מספר 3 והרחוק הוא מספר 2?
אל תביא מראי מקומות ממקום שזועק על כבוד הראשל"צ שליט"א . .
אגב לא מהיום, מאז ומעולם שס לא שמה אותו במקום אותו תלמידיו חושבים שהוא אמור לקבל.
"מרנן ורבנן"יש אצלי חלק מהעיתונים של הימים ההם.
מי שהיה אז לצד מרן חכם שלום הוא הרב יצחק יוסף ולא מרן פוסק הדור הראשון לציון שליט"א שהיה בתוך מועצת החכמים.
העמוד השמאלי הוקדש לחכם שלום וידוע שהוא יותר מרכזי ובפרסום גם משלמים עליו יותר, ובימני שאר הרבנים כרגיל.
יש הבדל בין מפלגה חדשה ללא בסיס,גם הטענה עצמה לא ברורה, הרי הגר"ע יוסף למשל היה עוד ראשון לציון, כמו הראשונים לציון שקדמו לו והראשונים לציון שבאו אחריו. מי הכתיר אותו כ"נשיא מועצת חכמי התורה"? ר' יעקב כהן, שהקים את ש"ס!
וכך גם בשאר המפלגות, המפלגה בוחרת מי הרבנים שיעמדו בראשה וינווטו את דרכה.
מאי שנא הרב אריה דרעי שמחליט כרגע מי הם הרבנים שמתווים את הדרך של ש"ס, ומי עומד בראש?
אם לא מדובר ברבנים שלך, אל תצביע ש"ס.
רואים שלכל מקום שמרן שליט"א מגיע, המונים באים לשמוע את דבריו, (למי שיש גם את התיעודים מהיום יום א' מחיפה ורכסים, שיעלה).
יש הבדל בין מפלגה חדשה ללא בסיס,
לבין מפלגה קיימת שמייצגת כלפי חוץ את הציבור הספרדי ככלל.
בשונה מאחרים - אני אינני קובל על ייחס העיתון לרבנים כלשהם וכיו"ב,
העיתון הוא מזמן [אולי אפילו מעולם] לא היה בטאון תנועת ש"ס, או בטאונם של הספרדים וכיו"ב,
הוא בטאונו של א.ד. חד וחלק.
ומשכך אני קובל בעיקר על שיווקו לציבור כביטאון תנועת ש"ס.
א. מה ההבדל?יש הבדל בין מפלגה חדשה ללא בסיס,
לבין מפלגה קיימת שמייצגת כלפי חוץ את הציבור הספרדי ככלל.
. . המפלגה בוחרת מי הרבנים שיעמדו בראשה וינווטו את דרכה.
מאי שנא הרב אריה דרעי שמחליט כרגע מי הם הרבנים שמתווים את הדרך של ש"ס, ומי עומד בראש?
אריה דרעי הוא בעל הבית בש"ס כרגע,
בנדון דידן, קומץ תלמידים שיש להם פורום קטן להוצאת קיטור, חושבים שהם יכולים לשנות את התמונה כרצונם. אולי כדאי שיסתכלו על ה"פלג", מה הם עברו בשנים האחרונות ולאן הם הגיעו (לשום מקום).
גם בזמן מרן הגרע"י היה מקום לנציגי הציבור, הם לא אסופת אנונימיים שבמקרה נקלעו לארוע, זה המקצוע שלהם וצריך לתת להם את המקום הראוי.בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב ועל פיו נשק כל דבר. משא"כ היום, שבעוה"ר -
אשמח לדוגמאות ספציפית מה נמוך בו ומה גבוה באחרים, לדוגמה תור הזהב (בכוונה אני בוחר אותו כי הוא יחסית זמין גם ברשת וניתן לבחון אותו יותר) אלו מדורים היית מוריד ואלו מוסיף? אלו כותבים לדעתך הם לא ברמה?אני לא חושב שאני מעוניין לשנות בעצמי את המצב.
אבל כן מותר לי לקבול על המצב המרגיז הזה, אין לי בעיה שהעיתון הוא בטאונו של הבוס.
יש לי בעיה שהוא ברמה נמוכה - זה מראה קצת מה הוא חושב על הציבור שנותן לו את הכח להמשיך...
אין שום הבדל, יש לך בחירה חופשית בכל רגע נתון ללכת אחר המפלגה הנשמעת לרבותיך.
אם לדוגמא תלמידי הרב יצחק יוסף מרגישים שש"ס לא מייצגת אותם, הם מוזמנים לפתוח מפלגה, ניתי ונחזי כמה עשרות קולות יהיו למפלגה הזו.
מוזר שאני צריך להסביר דבר כה פשוט.א. מה ההבדל?
צודק. כלפי פנים וכלפי חוץ. (דברי לא באו למעט אלא לרבות.)ב. למה כלפי חוץ? דגל התורה מייצגת את הליטאים? כן. האאאא יש קבוצה שלא מזוהה עם דגל? הכל טוב, זה לא מפריע לדגל להיקרא (ובצדק) המפלגה הליטאית. ובמיוחד שבשס אין ציבור ספרדי גדול שרשמי לא שם (למעט פלג אחד מבין תלמידי הרב יורם זצ"ל) וגם שס מבחינתה מכבדת ומייצגת ועוזרת לכל קצוות הציבור הספרדי מקצה אל קצה. ואם יש אירועים שוליים שלא גם אז זה לא מוריד מהגדרת התנועה כתנועה הספרדית
ברגע שהרבנים (והציבור בעקבותם) מביעים אמון בנציגי הציבור פעם אחר פעם אחר פעם, כל הזמן, הם אומרים בעצם שכל מה שנעשה הוא על דעתם. נקודה.מוזר שאני צריך להסביר דבר כה פשוט.
יש הבדל בין אדם פרטי שרוצה להקים מפלגה ומחפש דמות תורנית שיעמוד בראשה שתתן לו את הגיבוי התורני ואת הלגיטימציה התורנית. (לצורך הדוגמא: אלי ישי הקים מפלגה והעמיד בראשות אותה מפלגה את הגר"מ מאזוז. כלפי מעשה העמדת הרב מאזוז אף אחד לא בא אליו בטענות).
לבין מפלגה קיימת שמייצגת את כל הציבור הספרדי כלפי פנים וכלפי חוץ, היא 'הממסד' של הציבור הספרדי, וברור שהעמדת רב מסוים בראשות התנועה נותנת כוח וסמכות לרב, לא פחות, ואף יותר, מרב שיש לו כוח בידיו ומבקשים ממנו תמיכה במפלגה חדשה.
לא אמרתי שלא אמורה להיות דעה לאריה דרעי, אבל ודאי שמבחינה רוחנית והשקפתית, אחרי שהוא מחזיק את מושכות המותג בידיו אסור לו להחליט דברים על דעת עצמו, והחלטתו אמורה לייצג את רצון הציבור.
הציבור שנתן את האמון במותג ויצר את המותג אמור להכתיר את רבניו ולא פוליטיקאים שקבלו פקדון בידיהם. [אף שמבחינה חוקית וממונית המפלגה היא של היו"ר ודאי שמבחינה רוחנית-השקפתית מפלגה קיימת שייכת לציבור ולא ליושב ראש].
דווקא כעת אותם מקורבים לראשל"צ שהתראיינו בזיר'ס, הוציאו פשקוילים ענקיים על כך שכבר הרב עובדיה אמר על אריה שהוא לא שומע לו והוא עצמאי, אז מה לנו כי נלין.בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב, ועל פיו נשק כל דבר.
משא"כ כיום, שבעוה"ר הפוליטיקאים הם הבעה"ב -
יש לפלג הירושלמי ראשל"צ משלו?דווקא כעת אותם מקורבים לראשל"צ שהתראיינו בזיר'ס, הוציאו פשקוילים ענקיים על כך שכבר הרב עובדיה אמר על אריה שהוא לא שומע לו והוא עצמאי, אז מה לנו כי נלין.
מסכים לחלוטין.ברגע שהרבנים (והציבור בעקבותם) מביעים אמון בנציגי הציבור פעם אחר פעם אחר פעם, כל הזמן, הם אומרים בעצם שכל מה שנעשה הוא על דעתם. נקודה.
ואחרי ההבהרה הזו, שאין משהו שנחשב שנעשה על דעת הנציגים בלבד, מאידך אני עדיין מסכים שברור שלמפלגה ותיקה יש יותר כח, אבל באותה נשימה גם אומר שבסוף בבחירות הכל מתאפס ולכולם יש את ההזדמנות לבחון את כוחם. יתכבדו תלמידי הרב יצחק יוסף ויקימו לעצמם מפלגה ויספרו את הפתקים שיקבלו, ויפסיקו להתנהג כמו סוסים טרויאנים. דיי. ההתנהגות הזו נמאסה על כולם, ואם מישהו הרים גבה למה הרב יצחק יוסף לא התמנה לנשיא מועצת חכמי התורה - היום זה ברור לכולם (מעבר כמובן לסיבה הפשוטה שהוא לא יהיה מקובל על הרבה מאוד מהציבור, וגם בלי קשר לציבור מי שמקבל כתר תורני מסויים רמתו התורנית אמורה לשקף ולהצדיק את התפקיד)
בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב, ועל פיו נשק כל דבר.
משא"כ כיום, שבעוה"ר הפוליטיקאים הם הבעה"ב
לא אמרתי שלא אמורה להיות דעה לאריה דרעי, אבל ודאי שמבחינה רוחנית והשקפתית, אחרי שהוא מחזיק את מושכות המותג בידיו אסור לו להחליט דברים על דעת עצמו, והחלטתו אמורה לייצג את רצון הציבור.
מוזר שאני צריך להסביר דבר כה פשוט.
יש הבדל בין אדם פרטי שרוצה להקים מפלגה ומחפש דמות תורנית שיעמוד בראשה שתתן לו את הגיבוי התורני ואת הלגיטימציה התורנית. (לצורך הדוגמא: אלי ישי הקים מפלגה והעמיד בראשות אותה מפלגה את הגר"מ מאזוז. כלפי מעשה העמדת הרב מאזוז אף אחד לא בא אליו בטענות).
לבין מפלגה קיימת שמייצגת את כל הציבור הספרדי כלפי פנים וכלפי חוץ, היא 'הממסד' של הציבור הספרדי, וברור שהעמדת רב מסוים בראשות התנועה נותנת כוח וסמכות לרב, לא פחות, ואף יותר, מרב שיש לו כוח בידיו ומבקשים ממנו תמיכה במפלגה חדשה.
הציבור שנתן את האמון במותג ויצר את המותג אמור להכתיר את רבניו ולא פוליטיקאים שקבלו פקדון בידיהם
הציבור הוא שנותן את הכח לרבנים והם נותנים את הכח לתנועה.כפי שכתבתי, מי שהכתיר את הגר"ע יוסף היה העסקן הקטן שהקים את ש"ס.
וגם כיום אין לציבור שמץ של בחירה לגבי השאלה מי יהיו הרבנים במועצת החכמים. הרב אריה דרעי מקבל בעצמו את ההחלטות הללו.
גודל התמיהה שלי רבתה, כששמתי לב ש @משיב כהלכה ערך את הודעתו והביא דוגמא מהתנהלות ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
משם אתה מביא ראיה? ממקום שהוא דוגמא וסמל לשחיתות ממסדית והתנהלות בלתי תקינה?
הציבור הוא שנותן את הכח לרבנים והם נותנים את הכח לתנועה.
משיב כהלכה, מי הכתיר את הגרא"מ שך זצ"ל??כפי שכתבתי, מי שהכתיר את הגר"ע יוסף היה העסקן הקטן שהקים את ש"ס.
כפי שכתבתי, מי שהכתיר את הגר"ע יוסף היה העסקן הקטן שהקים את ש"ס.
וגם כיום אין לציבור שמץ של בחירה לגבי השאלה מי יהיו הרבנים במועצת החכמים. הרב אריה דרעי מקבל בעצמו את ההחלטות הללו.
אבל העוצמה של מרן הגר"ע היא שהולידה את ההערצה העיוורת אליו
צריך להבין לא משנה איך הוכתר ומתי הוכתר ואיך היה הדרך והמסלול, משמים רצו אותו ולא משנה איך זה הגיע.