עיתון 'הדרך'

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אני מדבר על ש"ס, לא על העוצמה ולא על ההערצה.

אני לא מדבר על מעמדו של הגר"ע יוסף בציבור, גדלותו בתורה וכו', אלא על הפוליטיקאים שבחרו בו כדמות רבנית שתנהיג את התנועה.

מי שהקים את ש"ס עשה הכל בעשר אצבעותיו, ובין היתר גם רדף אחר הגר"ע יוסף במשך 8 חודשים עד שהסכים לתת גיבוי רבני לתנועה.

לולא היה הגר"ע יוסף מסכים לעמוד בראש התנועה, היה רב ספרדי אחר נותן לה גיבוי, והיא היתה לוקחת בקלי קלות את קולות הציבור הספרדי המקופח.
אשאל כך: אם כל רב ספרדי אחר שהיה נותן לתנועה את הגיבי הרוחני היה גורם לה לקחת בקלי קלות את קולות הציבור הספרדי המקופח - מדוע מייסדיה רדפו אחרי מרן הגרע"י במשך 8 חודשים ולא בחרו דמות אחרת?
 
רדפו במקביל אחר כמה רבנים, ובוודאי שהגר"ע יוסף כראשון לציון היה עדיף בעיניהם.

הגיבוי הרבני הוא חשוב בכל מקרה.
 
אני מדבר על ש"ס, לא על העוצמה ולא על ההערצה.

אני לא מדבר על מעמדו של הגר"ע יוסף בציבור, גדלותו בתורה וכו', אלא על הפוליטיקאים שבחרו בו כדמות רבנית שתנהיג את התנועה.

מי שהקים את ש"ס עשה הכל בעשר אצבעותיו, ובין היתר גם רדף אחר הגר"ע יוסף במשך 8 חודשים עד שהסכים לתת גיבוי רבני לתנועה.

לולא היה הגר"ע יוסף מסכים לעמוד בראש התנועה, היה רב ספרדי אחר נותן לה גיבוי, והיא היתה לוקחת בקלי קלות את קולות הציבור הספרדי המקופח.
לא היה שס ללא העוצמה שלו
כמה שהרגישו מקופחים לא היה מי שינהיג באמת [כולם ברחו למי שיודע היסטוריה]
ולא היה מתפתח משהו לטווח של שנים [ע"ע הגימלאים]
התלמידים שלו וההערצה שהוא יצר נתנה את היכולת לבנות שס חזקה ויציבה
ללא האמירות שלו והברכות על קומה ה' בגן עדן
וללא הקללות והתרת נדרים שלו
לא היה קיים היום זכר לש"ס אולי כבר היינו מתמודדים עם שברים של 'קד'
 
לא היה שס ללא העוצמה שלו

אולי, ואולי לא, אי אפשר לדעת במדוייק מה היה "אם".

אבל זה כלל לא הדיון. הרי כתבתי לעיל שאם הגר"ע יוסף היה מסיר את העמידה שלו מאחרי ש"ס, היא היתה קורסת. בפרט לאחר שהתנועה עצמה הפכה אותו לגדול הדורות.

הדיון הוא מי הכתיר אותו כנשיא המועצת, וזהו עסקן קטן.

אותו עסקן היה יכול גם לעזוב אותו ולהמליך רבנים אחרים - והציבור היה אומר את דעתו בקלפי, אם המהלך שלו היה חכם או להיפך.

כך גם כיום, עם הרב אריה דרעי ורבני המועצת. אין שום מקום לבוא בטענות למי שמנהל תנועה פוליטית, למה הוא בוחר רבנים מסויימים ועוזב רבנים מסויימים. אבל כל אדם יכול להביע את דעתו בקלפי.
 
אם כל רב ספרדי אחר שהיה נותן לתנועה את הגיבי הרוחני היה גורם לה לקחת בקלי קלות את קולות הציבור הספרדי המקופח
בבחירות לעיריה כך היה. מרן זצ"ל עדיין לא נכנס לש"ס וש"ס העירונית זכתה להצלחה מסחררת.
 
כפי שכתבתי, מאות מיליוני האנשים שיוצאים לקראתו יעשו זאת באותה מידה אם הרב דוד יוסף יבוא לעירם כשהוא עוטה גלימת ראשון לציון.

וספריו מכילים את פסקי אביו, עוד לא נתקלתי באיזה חידוש גדול שחידש מדיליה להקל (כמו המערכות הארוכות ביבי"א על דוד שמש, היתר מכירה וכדו').
 
דווקא כעת אותם מקורבים לראשל"צ שהתראיינו בזיר'ס, הוציאו פשקוילים ענקיים על כך שכבר הרב עובדיה אמר על אריה שהוא לא שומע לו והוא עצמאי, אז מה לנו כי נלין.
ומה נעשה שכך באמת אמר...





בימי הגרע"י היה הוא הבעה"ב, ועל פיו נשק כל דבר.

משא"כ כיום, שבעוה"ר הפוליטיקאים הם הבעה"ב -
אריה דרעי הוא בעל הבית בש"ס כרגע,
הגר"ע העיד בעצמו שאריה לא עשה את רצונו (כשביקש ממנו למנות את חתנו הרב צ'יקוטאי לרב במודיעין). אז מי בעל הבית?
כמובא בקישור שבתחילת ההודעה...

ועדיין -
  1. הגרע"י הוא שהחליט על הרחקתו של א.ד. מהתנועה, כמו"כ הבחירה אם להחזירו גם היא היתה נתונה בידי הגרע"י.
    אמנם בסופו של דבר אכן נאלץ להשיבו בעקבות איומי אי־מי להזיק לשס ע"י פתיחת מפלגה מתחרה וכו' ואכמ"ל.
  2. ברור שמצב בו הרבנים שולטים על העסקנים - הוא התקין והנורמלי, והיפוכו אנומלי ומבחיל.




אין שום מקום לבוא בטענות למי שמנהל תנועה פוליטית, למה הוא בוחר רבנים מסויימים ועוזב רבנים מסויימים.
  1. כמדו' שבהתאם ל[אמור להיות ]נוהג בציבור התורני, יש בכך טעם לפגם חריף מאוד.
  2. הגרע"י לא ראה בתנועת שס "תנועה פוליטית", כי אם ידא אריכתא שלו לפעילות של קידוש שם שמים.
 
הגרע"י הוא שהחליט על הרחקתו של א.ד. מהתנועה, כמו"כ הבחירה אם להחזירו גם היא היתה נתונה בידי הגרע"י.
אמנם בסופו של דבר אכן נאלץ להשיבו בעקבות איומי אי־מי להזיק לשס ע"י פתיחת מפלגה מתחרה וכו' ואכמ"ל.

הוא לא הורחק, הוא פשוט לא הוחזר. ולאחר מכן נאלץ להחזיר. איהו מותיב לה ואיהו מפרק לה. ואכמ"ל וד"ל.
 
ברור שמצב בו הרבנים שולטים על העסקנים - הוא התקין והנורמלי, והיפוכו אנומלי ומבחיל.

העסקנים לא יכולים לשלוט ברבנים, הם לכל היותר יכולים להביא בפניהם מידע שגוי שיגרום להם לקבל החלטות מסויימות.

כאשר עסקן לא שומע לרב (כפי שקרה לא פעם), הוא יכול להתנער ממנו, והבוחר יבחר.
 
הגרע"י לא ראה בתנועת שס "תנועה פוליטית", כי אם ידא אריכתא שלו לפעילות של קידוש שם שמים

ידא אריכתא להתפשטות פסקיו על כל פני תבל, באמצעות מינוי רבנים המוכנים להשליך את השכל ולפסוק כמוהו, תקציבים להפצת ספריו בכל אתר ואתר, הכנסה של ספרי לימוד לפי פסקיו לכל מוסדות החינוך, סידורים לפי פסקיו בכל בתי הכנסת, רבבות פרסומי תעמולה ש"קיבלנו הוראות מרן שליט"א" ואין רשות לבר אנוש לחלוק עליו, הצגת פסקיו באמצעות שיעור הלוויין, ועוד.
 
בכל מקום יוצאים לקראתו בקביעות מאות ואלפי בני תורה שמחכים לבואו בקוצר רוח קונים את ספריו באלפיהם.
אתה יודע כמה דמויות שיש להם אוהדים יש גם בציבור הכללי? זה מעיד על טוהר מידותיהם או רמתם הרוחנית?
אמר בביתו, ואני לא חושב שיש בכך שום נפק"מ לעניין ציבורי
  1. הגרע"י הוא שהחליט על הרחקתו של א.ד. מהתנועה,
מרן הגרע"י ישב בבית המשפט?
  1. כמו"כ הבחירה אם להחזירו גם היא היתה נתונה בידי הגרע"י.
נכון, והחליט להחזיר

  1. אמנם בסופו של דבר אכן נאלץ להשיבו בעקבות איומי אי־מי להזיק לשס ע"י פתיחת מפלגה מתחרה וכו' ואכמ"ל.
למה ואכמ"ל? בוא תפרוס לנו את כל מה שאתה חושב שאתה יודע על מרן הגרע"י, מה מלחיץ אותו וגורם לו לעשות מהלכים הפך דעתו. בושה.
  1. ברור שמצב בו הרבנים שולטים על העסקנים - הוא התקין והנורמלי, והיפוכו אנומלי ומבחיל.
צודק, וברוך ה' שבש"ס הכל נעשה ע"פ דעת תורה (אא"כ אתה חושב שהגר"ש בצלאל ושאר גדולי ישראל משקרים)
  1. כמדו' שבהתאם ל[אמור להיות ]נוהג בציבור התורני, יש בכך טעם לפגם חריף מאוד.
למה?
  1. הגרע"י לא ראה בתנועת שס "תנועה פוליטית", כי אם ידא אריכתא שלו לפעילות של קידוש שם שמים.
הכל שמות שונים לדבר אחד
 
אני פעם הייתי קונה עיתון משפחה קבוע ולפעמים הדרך, בחודשים האחרונים זה מתחלף, הדרך קבוע ומשפחה רק אם יש משהו דרמטי.
וזה עיתון משפחה שאין מי שחולק ל כך שמבחינה עיתונאית הוא בעל הרמה הגבוהה ביותר בציבור שלנו.

י
עיתון משפחה
אני וחמורי נאכל מאבוס אחד
אתמהההה
 
אח''כ ר' שמואל הוציא עוד מכתב.

אבל לא צריך להגיע לזה
רק לא מזמן צמד ליצנים מהעיתון הנ''ל הודו
שהם בעיתון הנגוע שלהם משכנעים לעשות צבא
בשיא גזירת הגיוס
אין להם גבולות...
אתה מכיר בית דין שיקבל את החיתוכי הקלטות הללו כראיה למשהו?
בה בשעה שהעיתון שאני מכיר מלא במאמרים על חשיבות עולם התורה ועל כך שהציבור החרדי לא יוותר במאבק הזה?
 
אם יש כזה דבר בעיתון, ניתי וניחזי, לשם מה צריך "הודאה"?
אדרבה מי שקורא את העתון שיביא זה התפרסם.

אגב -החכמה שלהם להרע זה שהם מכניסים את המסרים דרך הדלת האחורית
הם לא טפשים...ואפשר שגם בענין זה הם פועלים באותה דרך
 
לאחר מכן פרסם הרב אוירבך מכתב נוסף, ובו כתב שמכתבו הקודם "הוצא מעניינו" ושעיתון שיוצא לאור משיקול מסחרי ושלא נוסד על ידי רבנים אינו יכול להביע השקפה נכונה
משיב כהלכה לא הוסיף למכתב הגר"ש מילה אחת של פרשנות. הביא אותו ככתבו וכלשונו בכתב יד קודשו.
 
לאחר מכן פרסם הרב אוירבך מכתב נוסף, ובו כתב שמכתבו הקודם "הוצא מעניינו" ושעיתון שיוצא לאור משיקול מסחרי ושלא נוסד על ידי רבנים אינו יכול להביע השקפה נכונה

כתבתי שאשמח לראות את המכתב, לא מה אנשים כתבו במכלול.

המכתב הנ"ל שנכתב בכתב ידו מדבר בעד עצמו, כל בר דעת יכול להבין שהוא לא הוצא מעניינו.

מעניין מהיכן העתקת את הטקסט הזה, אני לא מוצא אותו גם ב"המכלול". באיזו קלות שולפים ש"חזר בו"...
 
אתה מכיר בית דין שיקבל את החיתוכי הקלטות הללו כראיה למשהו?
בה בשעה שהעיתון שאני מכיר מלא במאמרים על חשיבות עולם התורה ועל כך שהציבור החרדי לא יוותר במאבק הזה?
את העתון אני מכיר ולצערי פעם הייתי קורא בו
ולדוגמא אציין כל כותבת שם היא בעלת שתי תוארים וכו' וכו'
ותמיד מביאים את ההוא שהצליח להשתלב בתעשיות הבטחוניות וכו
ותעבור על עיתון דף דף תראה כמה פרסומים לחרדים ללימודי אקדמיה פשוט שטיפת מוח

מה חיתוכי הקלטות-גם אם הם אמרו אח''כ שהם בעד עולם התורה מה זה עוזר
 
משיב כהלכה לא הוסיף למכתב הגר"ש מילה אחת של פרשנות. הביא אותו ככתבו וכלשונו בכתב יד קודשו
אם אתה חושב שהגר'ש היה בעד משפחה הנה מה טוב
וגם אם הוא היה בעד -היה לו טעות שלא הכיר את העתון
והלא כל הראשי ישבות אפילו הנקראיפ פשרנים יותר נלחמו בעיתון הנ''ל
 
את העתון אני מכיר ולצערי פעם הייתי קורא בו
ולדוגמא אציין כל כותבת שם היא בעלת שתי תוארים וכו' וכו'
ותמיד מביאים את ההוא שהצליח להשתלב בתעשיות הבטחוניות וכו
ותעבור על עיתון דף דף תראה כמה פרסומים לחרדים ללימודי אקדמיה פשוט שטיפת מוח
אני קורה בו כמעט קבוע ודי נהנה.
אני לא חולק על כך שהוא יותר "פתוח" נקרא לזה בהשוואה לעיתון המודיע / המבשר, אבל בכללי הוא בסדר גמור.
מה חיתוכי הקלטות-גם אם הם אמרו אח''כ שהם בעד עולם התורה מה זה עוזר
מה זה עוזר מה?
אם אני אומר לך "אתמול עדרתי את הגינה ואחר כך זרעתי בה חיטה" ואתה לוקח רק את החצי הראשון ומנופף בו אז אתה מבין את ההבדל בין מה שאמרתי ועשיתי לבין מה שאנשים יחשבו ממך שעשיתי? אותו דבר בדיוק גם כאן.
 
אם אתה חושב שהגר'ש היה בעד משפחה הנה מה טוב
וגם אם הוא היה בעד -היה לו טעות שלא הכיר את העתון
והלא כל הראשי ישבות אפילו הנקראיפ פשרנים יותר נלחמו בעיתון הנ''ל
ואולי הם אלו שלא הכירו? (אם זה עובד בצורה כזו)
 
אני קורה בו כמעט קבוע ודי נהנה.
אני לא חולק על כך שהוא יותר "פתוח" נקרא לזה בהשוואה לעיתון המודיע / המבשר, אבל בכללי הוא בסדר גמור.

מה זה עוזר מה?
אם אני אומר לך "אתמול עדרתי את הגינה ואחר כך זרעתי בה חיטה" ואתה לוקח רק את החצי הראשון ומנופף בו אז אתה מבין את ההבדל בין מה שאמרתי ועשיתי לבין מה שאנשים יחשבו ממך שעשיתי? אותו דבר בדיוק גם כאן.
טוב
אנחנו שונים ונשאר חלוקים.
 
אם אתה חושב שהגר'ש היה בעד משפחה הנה מה טוב
וגם אם הוא היה בעד -היה לו טעות שלא הכיר את העתון
והלא כל הראשי ישבות אפילו הנקראיפ פשרנים יותר נלחמו בעיתון הנ''ל

אני לא חושב, אני קורא מה שהוא כתב בעצמו, מתוך היכרות עם העיתון.

ידוע לי שיתד נאמן נלחם בעיתון, מטעמים מובנים. ולא כל מי שפורסמה חתימתו נגד העיתון "נלחם בעיתון".
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית