יום ז' באדר

  • יוזם האשכול יוזם האשכול עשרה זהב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

עשרה זהב

חבר ותיק
הצטרף
19/12/24
הודעות
335
האם הספרדים נהגו מנהגים מיוחדים ביום ז' באדר?
 
מרן הש"ע
אֵלּוּ הַיָּמִים שֶׁאֵרְעוּ בָּהֶם צָרוֹת לַאֲבוֹתֵינוּ וְרָאוּי לְהִתְעַנּוֹת בָּהֶם; וְאַף עַל פִּי שֶׁמִּקְּצָתָם בְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ, יֵשׁ מִי שֶׁאוֹמֵר שֶׁיִּתְעַנּוּ בּוֹ... בְּז׳ בַּאֲדָר מֵת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ ע״ה...

כף החיים
שם. בז׳ באדר מת משה רע״ה וכו׳ ובשנת העיבור מתענין באדר הראשון. תה״ד סס״י רצ״ד. וכ״כ בתשו׳ מהרי״ל סי׳ ל״א. וכ״כ בתשו׳ מהר״י מברונא סי׳ קצ״ג דנוהגין להתענות באדר הראשון אלא שכתב אי לדידי צייתי יתענו גם בשני יעו״ש. ועיין בליקוטי יהושע דף ד׳ ע״ב דאיכא מ״ד שהיתה מעוברת ומת באדר ראשון וחד אמר שמת בז׳ בשבט יעו״ש. מ״א סק״ח. א״ר או׳ ו׳ ובהלק״ט ח״ב סי׳ קע״ג כתב דיש להתענות בשני יעו״ש. וכ״כ בתשו׳ אגורה באהליך דיתענה באדר ב׳ יעו״ש. וכן הסכים בתשו׳ חת״ס חאו״ח סי׳ קס״ג להתענות בשני. ובשאילת יעב״ץ סי׳ ק״ז כתב בשם אביו הרב ח״צ לקובעו בשני והוא הכריע דשני הדיעות יש להם על מה שיסמוכו וסוגיין דעלמא להתענות בראשון יעו״ש. וע״כ מי שאפשר לו יש להתענות בשניהם כמ״ש לעיל סי׳ תקס״ח סעי׳ ז׳ בהגה יעו״ש. ומי שקשה עליו התענית להתענית בשניהם אז יש לילך אחר המנהג:
(כג) ויש נוהגין לעסוק בתורה בליל ז׳ באדר מתחלת הלילה עד סופה כדי לעשות תיקון כרת ואם השנה מעוברת עושין בשניהם:

קישור לטקסט
 
נערך לאחרונה:
ראשי תחתית