תרומה לעזרא

עיונים בתורת רבי אופיר מלכא שליט''א

שמעון טרבלסי

חבר קבוע
הצטרף
21/4/25
הודעות
397
הערת מנהל: פוצל מאשכול אחר

הרב אופיר מלכא הוא הדוגמא הטובה ביותר לבקיאות, בלי עיון.
ממש לא הדרך של אף אחד מרבותינו. (לא הגרב"צ לא הגרע"י זיע"א, ולא יבדל"א הרב סאלים והרב זעפרני).
ואם תעקבו אחריו תראה שיש דברים שודאי לא ראה במקורם ומביא מהם ראיה, בעוד שאם היה רואה במקורם היה רואה או שאין ראיה או שיש ראיה להיפך.
 
אני חולק עליך בתוקף. אבל נניח לזה.
הספרים שהוציאו "נגדו" המה לוקים בשטחיות מבהילה מהולה בחצאי אמיתות כפי שלא ראיתי מעולם.
תפנה להרב @כהן שישלח לך את החומר שהעירו עליו, ומה שבדקו את הדברים.
 
הרב אופיר מלכא הוא הדוגמא הטובה ביותר לבקיאות, בלי עיון.
עפרא לפומך.
זו אחת מהסיבות שאני כותב את הדברים.
כנראה שאתה כבר שטוף ממה שרבך הלעיטך נגד הרב הנ"ל ונגד שאר רבני הדור.
הטעויות שטועה רבך שמכין את השיעור לפני כן גדולים עשרת מונים מהטעויות המעטות מאוד מאוד של הרב אופיר מלכה שלא מכין אלא עונה בשלוף.
ועוד הוא העיז לדבר על 'רבני הרדיו' שעונים בלא הכנה.
ספרי הרב מלכה מדוייקים הרבה יותר מספרי הילקוט יוסף, דוק ותשכח.
 
הרב אופיר מלכא הוא הדוגמא הטובה ביותר לבקיאות, בלי עיון.
ממש לא הדרך של אף אחד מרבותינו. (לא הגרב"צ לא הגרע"י זיע"א, ולא יבדל"א הרב סאלים והרב זעפרני).
ואם תעקבו אחריו תראה שיש דברים שודאי לא ראה במקורם ומביא מהם ראיה, בעוד שאם היה רואה במקורם היה רואה או שאין ראיה או שיש ראיה להיפך.

אתם רוצים לסתום פיות, לבזות את כל העולם, לרדוף אנשים ומחברים, ואח"כ להתלונן, ועוד לומר הרב ההוא שטחי,,,, בלי טיפת מחשבה רגע אחד לפני שאתה מדביק את האצבע למקלדת.
הרב אופיר שטחי???
הרב הספרדי הכי מנומק שיש. הכי ברור! הכי עומד מאחרי דבריו!
אפשר להתוכח איתו בסברא ובכל ענין כמו כל רב, אבל לומר עליו שטחי זה כמו לומר שמרן הגרע"י לא היה בקיא הדור. אותו דבר.
 
ממש לא הדרך של אף אחד מרבותינו. (לא הגרב"צ לא הגרע"י זיע"א, ולא יבדל"א הרב סאלים והרב זעפרני).
יכול להיות
ולידיעתך, גם הרב יצחק הוא לא הדרך של אף אחד מרבותינו !
ואפילו הרב עובדיה הוא לא הדרך בפסיקה של רוב ככל רבותינו ! (הרחיבו בזה באשכולות סמוכים עיין שם)
ואם תעקוב אחריו תראה שיש דברים שודאי לא ראה במקורם ומביא מהם ראיה, בוד שאם היה רואה במקורם היה רואה או שאין ראיה או שיש ראיה להיפך.
הבל הבלים אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל ...
 
יכול להיות
ולידיעתך, גם הרב יצחק הוא לא הדרך של אף אחד מרבותינו !
ואפילו הרב עובדיה הוא לא הדרך בפסיקה של רוב ככל רבותינו ! (הרחיבו בזה באשכולות סמוכים עיין שם)
דרך הפסיקה של הרב עובדיה אכן אינה בהכל דרך הפסיקה של כל רבותינו.
אבל דרך לימודו ודאי כדרכם. ראה ביבי"א מו"מ שלו עם רבי עזרא.
הבל הבלים אמר קוהלת, הבל הבלים הכל הבל ...
אני מבין שעברת על כל ספריו בעיון ופתחת את המקורות לראות שזה אכן תואם.
 
אני מבין שעברת על כל ספריו בעיון ופתחת את המקורות לראות שזה אכן תואם.
אם אתה מתכוין למה שכתוב בחוברת של הרב אושרי אזולאי, התשובה היא כן. כל דבריו שקרים והבלים...

אם לא, נשמח שתשתף את הת''ח דפה בהערותיך.
 
אם אתה מתכוין למה שכתוב בחוברת של א.אזלואי, התשובה היא כן. כל דבריו שקרים והבלים...
אם לא, נשמח שתפתח אשכול ''עיונים בתורת הרב אופיר מלכה שליט''א'' ותשתף את הת''ח דפה בהערותיך, ובפרט את הגאון הגדול רבנו @כהן שליט''א שהוא איש אמת כנודע
אין כוונתי לדבריו.
כוונתי לכמה וכמה דברים שנתקלתי בדרך לימודי.
על חלק מהם אף דיברתי עם הרב אופיר עצמו ולא היה לו מענה.

איני מתכנן להרחיב ולהכנס לזה כפי שכבר כתבתי.

אתה מוזמן ללמוד סימן אחד בספרו מחומר שאתה מונח בו בעיון, ולהווכח בכך.
 
דרך הפסיקה של הרב עובדיה אכן אינה בהכל דרך הפסיקה של כל רבותינו.
אבל דרך לימודו ודאי כדרכם. ראה ביבי"א מו"מ שלו עם רבי עזרא.
לא נראה לי שאפשר להפריד בין שיטת הפסיקה לשיטת הלימוד.
 
על חלק מהם אף דיברתי עם הרב אופיר עצמו ולא היה לו מענה.

להד"מ.
כמי שמכירו, יודע
א, קשה מאוד לגשת אליו לדבר איתו, הוא לא זמין כלל.
ב, לא היה לו מענה? הוא האיש הכי יודע לענות שקיים.

נשמח שתראה לנו איזה "קושיות" יש לך שלאדם כמו הגר"א מלכה לא היה מענה,,,,,,,
פעם אחת תעמוד מאחרי דבריך
 
אתה מוזמן ללמוד סימן אחד בספרו מחומר שאתה מונח בו בעיון, ולהווכח בכך.
כמה פעמים שהיה נראה לי שתפסתי את הרב אופיר, ואחרי שעיינתי שוב, ראיתי שהוא צודק.
נכון יש לו הרבה שיקולי דעת שלו שאפשר להתווכח על זה, אבל זה כמו כל מורה הוראה.
 
ודאי שאפשר.
הפוסקים כותבים שרש"י פרשן ולא פסקן, איך אפשר לחלק בין דרך פרשנותו לדרך פסיקתו?
מה הקשר בין שמיטה להר סיני?
יש פרשנות לתלמוד ויש פסיקה מהתלמוד, ורש"י מפרש כל סוגיה לפי דרכה גם אם אינה עולה בקנה אחד בסוגיה אחת. ולכן א"א לפסוק אליביה.
 
להד"מ.
כמי שמכירו, יודע
א, קשה מאוד לגשת אליו לדבר איתו, הוא לא זמין כלל.
ב, לא היה לו מענה? הוא האיש הכי יודע לענות שקיים.
אז בוא אעדכן אותך.
הרב אופיר מלכא גר בסנהדריה ובשבתות מתפלל בביהכנ"ס שערי ניסים, אפשר לדבר איתו אחרי התפילה חופשי.
יש לו תוכנית ברדיו כל ליל שישי אפשר לעלות ולשאול חופשי.

ולא הבנתי, בא' אתה כותב שהוא לא זמין וא"א לגשת אליו, ובב' שהוא הכי יודע לענות...
 
מה הקשר בין שמיטה להר סיני?
יש פרשנות לתלמוד ויש פסיקה מהתלמוד, ורש"י מפרש כל סוגיה לפי דרכה גם אם אינה עולה בקנה אחד בסוגיה אחת. ולכן א"א לפסוק אליביה.
זה לא נאמר רק לסוגיות שיש סוגיא שסותרת.
 
אז בוא אעדכן אותך.
הרב אופיר מלכא גר בסנהדריה ובשבתות מתפלל בביהכנ"ס שערי ניסים, אפשר לדבר איתו אחרי התפילה חופשי.
יש לו תוכנית ברדיו כל ליל שישי אפשר לעלות ולשאול חופשי.

ולא הבנתי, בא' אתה כותב שהוא לא זמין וא"א לגשת אלי, ובב' שהוא הכי יודע לענות...
אנא הבא דוגמה לדבר שלא היה לו מענה.
אני על אף שבשיקול הדעת שלו סבור אחרת ממנו, כי הראש שלי עובד קצת אחר, מ"מ הוא מעיין גדול, ולא תפסתי אותו אף פעם בטעות.
 
אנא הבא דוגמה לדבר שלא היה לו מענה.
אני על אף שבשיקול הדעת שלו סבור אחרת ממנו, כי הראש שלי עובד קצת אחר, מ"מ הוא מעיין גדול, ולא תפסתי אותו אף פעם בטעות.
הוא ידען גדול ומחושבן היטב בידע שלו.
איני שולל שהוא יודע ללמוד ולחלק וכו'.
רק אומר שבפועל הרבה פעמים ניכר בבירור שסומך על הדברים איך שהובאו במשנ"ב או בכה"ח ולומד מהם דינים חדשים, בעוד שבמקורות מבואר אחרת.
 
ראשי תחתית