עיונים בתורת רבי אופיר מלכא שליט''א

וכמו שמשמע ברש"י והרמב"ן שהביא, [אך האמת תורה דרכה דשם לא נתבאר דהוא מדין חינוך, וי"ל שהוא מטעם שיהא רגיל לקיים המצוה ולא ישכחה, משא"כ פה דאין חשש דבזה שלא ימנה שנה א' ישכח].
האול"צ כתב על זה "זכר לדבר". ולא התכוון שזה ראיה לדבריו.
בכל אופן נהניתי מרוב דבריך!
 
כוונתי לכמה וכמה דבריך שנתקלתי בדרך לימודי.
על חלק מהם אף דיברתי עם הרב אופיר עצמו ולא היה לו מענה.
ביקשו ממך יפה שתביא דוגמאות ותפסיק להסתתר אחרי וילונות שלא קיימים
עוד רגע נשמע ממך
"להקת פוסקים דור אחר דור" ויתברר שהם לא חיו בכלל בתקופת הרב אופיר,
עמוד או תפרוש!!!!
 
רק אומר שבפועל הרבה פעמים ניכר בבירור שסומך על הדברים איך שהובאו במשנ"ב או בכה"ח ולומד מהם דינים חדשים, בעוד שבמקורות מבואר אחרת
כשם שהרב יצחק סומך על דברי הפוסקים שהובאו ברב עובדיה ולומד מהם דינים חדשים בעוד שבמקורות מבואר אחרת.

פשוט כל אחד לוקח לו את הרב שהוא חושב שהוא סוף הוראה והולך איתו באש ובמים.
 
אפשר דוגמא?
עוד דוגמא שעלתה לי כרגע, לגבי אמירת הקדיש בת"ב לאחר ההפטרה או לפני.
בחזו"ע העתיק את דברי הר"י מגאש הידועים בתוספת כמה מילים שלא כתובות בר"י מגאש: 'אלא לאחר ההפטרה'. דבר זה הוא טעות גם מצד שלא כתוב, וגם מצד שלא נכון בהבנת הדברים שם כלל.
בילקוט יוסף חזר על דברי אביו הנ"ל בלי לבדוק את הדברים.
כשאחרים מוסיפים מילים שלא כתובות הוא יוצא נגדם [עי' ערך נר חנוכה לבחורי ישיבות, כמה כעס על הרב עדס שהשמיט מילים וכדומה], אבל כשהרב עובדיה מוסיף מילים שלא כתובות - לא בודקים מן המזבח ולמעלה.
ועוד יוצא בצורה תקיפה נגד החולקים עליו בזה, שהרי 'מפורש' בר"י מגאש כן וכו'.
 
עוד דוגמא שעלתה לי כרגע, לגבי אמירת הקדיש בת"ב לאחר ההפטרה או לפני.
בחזו"ע העתיק את דברי הר"י מגאש הידועים בתוספת כמה מילים שלא כתובות בר"י מגאש: 'אלא לאחר ההפטרה'. דבר זה הוא טעות גם מצד שלא כתוב, וגם מצד שלא נכון בהבנת הדברים שם כלל.
בילקוט יוסף חזר על דברי אביו הנ"ל בלי לבדוק את הדברים.
כשאחרים מוסיפים מילים שלא כתובות הוא יוצא נגדם [עי' ערך נר חנוכה לבחורי ישיבות, כמה כעס על הרב עדס שהשמיט מילים וכדומה], אבל כשהרב עובדיה מוסיף מילים שלא כתובות - לא בודקים מן המזבח ולמעלה.
ועוד יוצא בצורה תקיפה נגד החולקים עליו בזה, שהרי 'מפורש' בר"י מגאש כן וכו'.
ועוד בנושא זה עצמו בא בטענות על אחרים כאילו השמיטו מילים מדברי הר"י מיגא"ש...
 
עוד דוגמא שעלתה לי כרגע, לגבי אמירת הקדיש בת"ב לאחר ההפטרה או לפני.
בחזו"ע העתיק את דברי הר"י מגאש הידועים בתוספת כמה מילים שלא כתובות בר"י מגאש: 'אלא לאחר ההפטרה'. דבר זה הוא טעות גם מצד שלא כתוב, וגם מצד שלא נכון בהבנת הדברים שם כלל.
בילקוט יוסף חזר על דברי אביו הנ"ל בלי לבדוק את הדברים.
כשאחרים מוסיפים מילים שלא כתובות הוא יוצא נגדם [עי' ערך נר חנוכה לבחורי ישיבות, כמה כעס על הרב עדס שהשמיט מילים וכדומה], אבל כשהרב עובדיה מוסיף מילים שלא כתובות - לא בודקים מן המזבח ולמעלה.
ועוד יוצא בצורה תקיפה נגד החולקים עליו בזה, שהרי 'מפורש' בר"י מגאש כן וכו'.
כתבתי היכן ראית שמוציא דין חדש, כפי שכתבת:
כשם שהרב יצחק סומך על דברי הפוסקים שהובאו ברב עובדיה ולומד מהם דינים חדשים בעוד שבמקורות מבואר אחרת.
 
קיבלת.
עכשיו אתה תביא. אם אתה לא מביא אתה מאבד את אמינותך בעיניי, ללכלך על על מורה הוראה, בלי להביא דוגמאות. הזהרו בגחלתן.
לא הובאה אפי' דוגמא אחת שחידש דין על סמך ציטוט בעוד שבמקורות מבואר אחרת.
וכפי שכתבתי ל@כהן שיביא מקור אחד למה שכתב:
כשם שהרב יצחק סומך על דברי הפוסקים שהובאו ברב עובדיה ולומד מהם דינים חדשים בעוד שבמקורות מבואר אחרת.
 
תביא דוגמה עכשיו!!!
כתבת שאתה שאלת אותו ולא היה לו מענה!
אם אתה חפץ לצאת בתור שאינו דובר אמת, וחמור מכך מבזה ת"ח שאין רפואה למכתו תמשיך במגמה הזו. חבל.
חבל עליך ידידי, חבל על עולם הבא שלך, חבל על עולם הזה שלך. חבל. חזור בך.
אוי לו לדור שכך עלתה לו.
 
תביא דוגמה עכשיו!!!
כתבת שאתה שאלת אותו ולא היה לו מענה!
אם אתה חפץ לצאת בתור שאינו דובר אמת, וחמור מכך מבזה ת"ח שאין רפואה למכתו תמשיך במגמה הזו. חבל.
חבל עליך ידידי, חבל על עולם הבא שלך, חבל על עולם הזה שלך. חבל. חזור בך.
אוי לו לדור שכך עלתה לו.
אם שאלתי אותו ולא היה לו מענה ואני לא יכתוב כאן מה זה אז אני שקרן?
המציאות תשתנה?
 
אני יודע דבר אחד, שהוא ת"ח שרוב המשיגים עליו לא יודעים רבע ממה שהוא יודע והלוואי שילמדו בעיון שהוא לומד.
וצעירים (!!!) פוערים פיהם על ת"ח ומורה הוראה, להיכן הגענו!!!!!!!!
 
לא ראיתי את עיונו כמעט בכלל.
אני בהלכות ברכות לגבי פת הבאה בכיסנין וגם בסימן קע"ח ועוד היו לי הערות של הביאוה"ל שהייתי נהנה לראות שעמד עליהן, הערות עיוניות.
אם כי שבחלק הייתי חלוק עליו כדרכה של תורה.
אבל להשמיץ ולבזות? ה' הטוב יכפר.
 
אני בהלכות ברכות לגבי פת הבאה בכיסנין וגם בסימן קע"ח ועוד היו לי הערות של הביאוה"ל שהייתי נהנה לראות שעמד עליהן, הערות עיוניות.
אם כי שבחלק הייתי חלוק עליו כדרכה של תורה.
אבל להשמיץ ולבזות? ה' הטוב יכפר.
יש לו בהירות נפלאה.
ויודע לעיין כמו שרואים בכמה מקומות.
האם בפועל לימודו עיוני, כמדומה שלא.
ובודאי שיש מקומות שהסתמך על הציטוט בלא לבדוק המקור והוציא מזה דין.
 
כתבתי חוברת שלימה והראתי לו אותה שלל טעויות שלו ... ובפרט בהלכות ברכות ...
ולרוב הדברים הוא הסכים שזה "הערה טובה" ...
נכתוב בהמשך כמה דוגמאות ...
 
ראשי תחתית