אני לא אשכנע אותו לא לכאן ולא לכאן מקווה שיעשה ביקורת פתע ויראה מה קורה שם במשחטות והוא עצמו יאסורלך תנסה לשכנע אותו שהשמש היא ירח וכן הפוך. בהצלחה ידידי
אני לא אשכנע אותו לא לכאן ולא לכאן מקווה שיעשה ביקורת פתע ויראה מה קורה שם במשחטות והוא עצמו יאסורלך תנסה לשכנע אותו שהשמש היא ירח וכן הפוך. בהצלחה ידידי
כבר נידוש ואכמ"לאני לא אשכנע אותו לא לכאן ולא לכאן מקווה שיעשה ביקורת פתע ויראה מה קורה שם במשחטות והוא עצמו יאסור
שמעתי מפורש מעד ראיה ששאל את הרב דוד על בית יוסף וענה תשובה שלא מכיר ואם כן אין סיבה לו' שהוא עצמו אוכל.אם התייחסותך למרן הגר"ד היא מאותו מקור שממנו "שמעת" על מרן הגרש"מ, הרי שאתה ממשיך לקיים בעצתך תועה בליבו ותולה ברבו.
כמ"ש, מרן הרב עמאר עדין אוכל ומעדיף את מוצרי בית יוסף. מרן הרב דוד אחרי דבריך אני חושב שגם.
א. שבענו די והותר משמעתי מעד ראיה ששאל שחשב שאמרו לו.שמעתי מפורש מעד ראיה ששאל את הרב דוד על בית יוסף וענה תשובה שלא מכיר ואם כן אין סיבה לו' שהוא עצמו אוכל.
כבר לאהגרש"מ עמר - רבנות ירושלים
יש לציין שמאז המכתב, הוסיפו בישיבת "קול יעקב" את כשרות "קהילות" בעופות.
אכן יש יראי שמיים שנוהגים כן, ופשוט שמי שחפץ להציל עצמו מכל חשש - כך יעשה.הגר"ש בצלאל אינו אוכל בשר. ועופות רק מה שהרבנית מלחה
וידוע שבימים עברו היו הולכים הוא וחכם שלום לשחוט עופות יחד
כמובן שזה בכפוף לכך שבקיא ומומחה בהלכות שחיטה ובשחיטה. ופשוט.אכן יש יראי שמיים שנוהגים כן, ופשוט שמי שחפץ להציל עצמו מכל חשש - כך יעשה.
וכן שמעתי שהגה"צ רבי מאיר אמסלם שליט"א דומ"ץ נווה יעקב אוכל רק בשר ועוף ששחט בעצמו, ובשנים שלא התאפשר לו לשחוט - לא אכל מהם כלל.
אבל לכלל הציבור ודאי שזו הנהגה קשה מאוד.
עיקר הבעיה בעופות זה הסכינים,רוב בהמות אינם טרפות.
כמדומני שאנחנו במליחה מחמירים הרבה יותר מעיקר הדיןוכן לגבי המליחה באופנים שלא נעשתה כדין הבשר נאסר,
מצד אחד נכון אבל מצד שני הדחה שלפני המליחה שלא נעשתה כראוי,כמודמני שאנחנו במליחה מחמירים הרבה יותר מעיקר הדין
יבואו היודעים ויגידו
זה חידוש גדול להגיד שאפשר לאכול כשרות בלי להכיר אותה אז על מה אתה סומך? אתה יכול להגיד אני לא מכיר שאלתי מישהו שמכיר,ב. גם אני לא מכיר את העדה החרדית על בוריה, ואם זה מה יש אני אוכל (לא בבשר וכו). "לא מכיר" לא אומר שלא אוכל.
אתה מכיר את הנהג שאתה עולה עליו בתח"צ אישית ובירר לעומק שהוא לא מחבל ולא מתכוון להיות מחבל? לא?! איך אתה עולה? אלא מאי אתה סומך על אגד/דן/אחר שזו חברה גדולה מוכרת וותיקה מקצועית מסודרת אחראית.זה חידוש גדול להגיד שאפשר לאכול כשרות בלי להכיר אותה אז על מה אתה סומך? אתה יכול להגיד אני לא מכיר שאלתי מישהו שמכיר,
אבל לא להכיר?
שלא נהייה כמו אותם בורים שכל מי שקורא לעצמו בד"ץ הם אוכלים לא משנה מי זה ומי מכיר אותו,
העיקר שיש לו זקן ארוך והוא קורא לעצמו בד"ץ ולא רבנות ותו לא מידי,
כדאי לברר אם הרבנים הנ"ל עדיין קונים בשר מהללי, כי לפי מה שהבנתי, הם בעיקר סמכו על האבא ז"ל אצל הללי, ויתכן שדברים השתנו כשבניו מנהלים את החנות, על מרן הגרמ"צ עד כמה שידוע לי הוא אוכל בשר טרי של נוה ציון וכנ"ל.הרב זעפראני - מחפוד, ולנדא.
הרב משה צדקה - או אשפר או הללי.
הרב יעקב סופר - הללי בלבד.
הראשונים לציון - ב"י, מחפוד, לנדא, רובין.
הרב מזוז - מחפוד, לנדא.
מתי האבא הללי נפטר?כדאי לברר אם הרבנים הנ"ל עדיין קונים בשר מהללי, כי לפי מה שהבנתי, הם בעיקר סמכו על האבא ז"ל אצל הללי, ויתכן שדברים השתנו כשבניו מנהלים את החנות, על מרן הגרמ"צ עד כמה שידוע לי הוא אוכל בשר טרי של נוה ציון וכנ"ל.
גם אני שמעתי שהוא סומך מאוד על הרב אמיתי בן דודאצלינו בקהילה בבית וגן מורינו הרב זעפראני הורה באופן כללי להביא הרב רובין [כמובן בלי לאפוקי מאחרים, לא לטוב ולא למוטב]
היה שאלה לאחרונה על כשרות מסויימת [אני לא יכול לכתוב בפרהסיה מטעמים מובנים] אם להביא לחלוקה מוצר בהכשר מסויים, והרב הורה שלא להביא גם אם מציינים איזה הכשר זה ואמר שהגם שיש כאלו שנוהגים לאכול הכשר זה, מ"מ בקהילת אברכים אין זה מתאים
גבאי קהילתנו שאלו כמה וכמה פעמים את מו"ר עט"ר שליט"א איזה הכשר עופות ובשר לחלק בסלים לחגים. ומדבריו נראה שא"א להצביע על הכשר כלשהו שהרב מורה בו.
תמיד הרב אומר שאינו עונה על הכשרים ומ"מ בענין זה סומך הוא על ידיעתו הברורה של ידידו הגר"מ גרוס שליט"א ועל הרה"ג אמיתי בן דוד שליט"א. שהם מומחים ובקיאים גם במתרחש במציאות.
הוא אוכל את ההכשר של הרב גרוס?תמיד הרב אומר שאינו עונה על הכשרים ומ"מ בענין זה סומך הוא על ידיעתו הברורה של ידידו הגר"מ גרוס שליט"א