איזה כשרויות אוכלים רבותינו שליט"א?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול איש מאסף
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אכן יש יראי שמיים שנוהגים כן, ופשוט שמי שחפץ להציל עצמו מכל חשש - כך יעשה.
וכן שמעתי שהגה"צ רבי מאיר אמסלם שליט"א דומ"ץ נווה יעקב אוכל רק בשר ועוף ששחט בעצמו, ובשנים שלא התאפשר לו לשחוט - לא אכל מהם כלל.

אבל לכלל הציבור ודאי שזו הנהגה קשה מאוד.
כמובן שזה בכפוף לכך שבקיא ומומחה בהלכות שחיטה ובשחיטה. ופשוט.
 
רוב בהמות אינם טרפות.
עיקר הבעיה בעופות זה הסכינים,
כיון שכל עוד שלא ידוע מה טיבו של הסכין הבהמה היא בחזקת איסור,
מה שאין כן אחרי שידוע שהסכין כשר,
מבחינת טריפה הרבה יותר קל בגלל הטעם של רוב,

תלמוד בבלי מסכת ביצה דף כה עמוד א:
דאמר רב הונא: בהמה בחייה - בחזקת איסור עומדת עד שיודע לך במה נשחטה, נשחטה - בחזקת היתר עומדת, עד שיודע לך במה נטרפה.

וכן לגבי המליחה באופנים שלא נעשתה כדין הבשר נאסר,

ולכן ההתעסקות המוגזמת סביב החלק ולא חלק כשיש עוד הרבה דברים קודם,
ומסכת חולין יש בה קמב דפים ויש שם עוד נושאים חוץ מהעניין של החלק.
מעלה קצת גיחוך בעיני המתבונן,
 
כמודמני שאנחנו במליחה מחמירים הרבה יותר מעיקר הדין
יבואו היודעים ויגידו
מצד אחד נכון אבל מצד שני הדחה שלפני המליחה שלא נעשתה כראוי,
הבשר נאסר [לפחות לחלק מהשיטות]
אבל עיקר הבעיה כמו שאמרתי זה עניין הסכין,
בפרט שלגלות סכין פסול ולפסול בגללו עשרים אחורה זה קצת קשוח מבחינה כלכלית,
ומה קורה כשנתגלה שהוא כשר בדיעבד?
נראה לך שמישהו הולך לספוג את זה,
אז מה עושים?
למשל בד"ץ עד"ח שוחט בקר הוא יוצא עם ארבעים אחוז מהסחורה,
מה עושים עם כל השישים אחוז הנותרים?
אז יש כשרות שמוכנה לקחת אחריהם ואת מה שהם משאירים הרבנות לוקחת,
עכשיו אין בעיה תקחו מה שאתם רוצים,
אבל:
אל תגידו ששלכם חלק ושל עד"ח כל מה שאתם לקחתם זה זיבורית שהבד"ץ לא רצה לקחת אז איך יצא שבדיוק כל מה שהבד"ץ פסל זה חלק?
והעיקר זה חלק חלק ושוב חלק,
 
ב. גם אני לא מכיר את העדה החרדית על בוריה, ואם זה מה יש אני אוכל (לא בבשר וכו). "לא מכיר" לא אומר שלא אוכל.
זה חידוש גדול להגיד שאפשר לאכול כשרות בלי להכיר אותה אז על מה אתה סומך? אתה יכול להגיד אני לא מכיר שאלתי מישהו שמכיר,
אבל לא להכיר?
שלא נהייה כמו אותם בורים שכל מי שקורא לעצמו בד"ץ הם אוכלים לא משנה מי זה ומי מכיר אותו,
העיקר שיש לו זקן ארוך והוא קורא לעצמו בד"ץ ולא רבנות ותו לא מידי,
 
זה חידוש גדול להגיד שאפשר לאכול כשרות בלי להכיר אותה אז על מה אתה סומך? אתה יכול להגיד אני לא מכיר שאלתי מישהו שמכיר,
אבל לא להכיר?
שלא נהייה כמו אותם בורים שכל מי שקורא לעצמו בד"ץ הם אוכלים לא משנה מי זה ומי מכיר אותו,
העיקר שיש לו זקן ארוך והוא קורא לעצמו בד"ץ ולא רבנות ותו לא מידי,
אתה מכיר את הנהג שאתה עולה עליו בתח"צ אישית ובירר לעומק שהוא לא מחבל ולא מתכוון להיות מחבל? לא?! איך אתה עולה? אלא מאי אתה סומך על אגד/דן/אחר שזו חברה גדולה מוכרת וותיקה מקצועית מסודרת אחראית.
גם בכשרות שאני אומר "לא מכיר" לא הכוונה שאתמול נולדתי וראיתי לראשונה את הלוגו של העד"ח, הכוונה היא שאני מכיר אותם כבדץ מבוסס ומוכר ויחסית איכותי - ולכן אני סומך. וזה מה שעניתי שם שגם אם מרן הגר"ד לא מכיר כל סוגיה וכל שוחט בב"י - אבל באופן כללי הם מוכרים כבד"ץ איכותי ומוסמך והוא מכיר אותם את השם את הראשים את המלמעלה וזה מספיק לו.
 
הרב זעפראני - מחפוד, ולנדא.
הרב משה צדקה - או אשפר או הללי.
הרב יעקב סופר - הללי בלבד.
הראשונים לציון - ב"י, מחפוד, לנדא, רובין.
הרב מזוז - מחפוד, לנדא.
כדאי לברר אם הרבנים הנ"ל עדיין קונים בשר מהללי, כי לפי מה שהבנתי, הם בעיקר סמכו על האבא ז"ל אצל הללי, ויתכן שדברים השתנו כשבניו מנהלים את החנות, על מרן הגרמ"צ עד כמה שידוע לי הוא אוכל בשר טרי של נוה ציון וכנ"ל.
 
כדאי לברר אם הרבנים הנ"ל עדיין קונים בשר מהללי, כי לפי מה שהבנתי, הם בעיקר סמכו על האבא ז"ל אצל הללי, ויתכן שדברים השתנו כשבניו מנהלים את החנות, על מרן הגרמ"צ עד כמה שידוע לי הוא אוכל בשר טרי של נוה ציון וכנ"ל.
מתי האבא הללי נפטר?
בבירור שלי הרב סופר לא אוכל מהללי זה כמה שנים.
 
אצלינו בקהילה בבית וגן מורינו הרב זעפראני הורה באופן כללי להביא הרב רובין [כמובן בלי לאפוקי מאחרים, לא לטוב ולא למוטב]
היה שאלה לאחרונה על כשרות מסויימת [אני לא יכול לכתוב בפרהסיה מטעמים מובנים] אם להביא לחלוקה מוצר בהכשר מסויים, והרב הורה שלא להביא גם אם מציינים איזה הכשר זה ואמר שהגם שיש כאלו שנוהגים לאכול הכשר זה, מ"מ בקהילת אברכים אין זה מתאים
גבאי קהילתנו שאלו כמה וכמה פעמים את מו"ר עט"ר שליט"א איזה הכשר עופות ובשר לחלק בסלים לחגים. ומדבריו נראה שא"א להצביע על הכשר כלשהו שהרב מורה בו.
תמיד הרב אומר שאינו עונה על הכשרים ומ"מ בענין זה סומך הוא על ידיעתו הברורה של ידידו הגר"מ גרוס שליט"א ועל הרה"ג אמיתי בן דוד שליט"א. שהם מומחים ובקיאים גם במתרחש במציאות.
גם אני שמעתי שהוא סומך מאוד על הרב אמיתי בן דוד
אולי אפשר לפתוח איתו בנשיאות של הרב הכשר חדש ואמיתי
 
יש איזה רב גדול שאוכל בית יוסף
לפי הידוע בבירור, רק הגר"ש עמאר.
ומלבד זאת, שפתח שחיטה לעצמו עם העדה"ח ושמו וולדן.
גם מקורביו מודים, - ככל הנראה בשמו ועדיין טעון בירור - שאין שום היתר בעולם לאכול במסעדות של ב"י.
 
לפי הידוע בבירור, רק הגר"ש עמאר.
ומלבד זאת, שפתח שחיטה לעצמו עם העדה"ח ושמו וולדן.
גם מקורביו מודים, - ככל הנראה בשמו ועדיין טעון בירור - שאין שום היתר בעולם לאכול במסעדות של ב"י.
אתה לא חושב שהגזמת אסור לאכול במסעדות בית יוסף?
 
הרב של חולון אמר ברדיו כי הרב מאיה אוכל (והיה נשמע שגם הוא אוכל).
הרב של חולון לא רלוונטי הוא נוגע בדבר
הרב מאיה, מעניין לדעת
אבל במקום זאת לך למסעדה של בית יוסף תנסה לבדוק מי המשגיח אם יש... ותנסה לתהות על קנקנו וכמה באמת מצדיק את השם "משגיח"
כל מי שמבין טיפה בכשרות אומר שזה גרוע מרבנות [הגדרה ששמעתי ממומחה גדול]
 
הרב זעפראני לא קונה בבית מחפוד
לא אמרתי שהוא קונה - אמרתי שהוא אוכל מחפוד בשמחות שאני איתו ביחד ... ובפרט בחו"ל שמה אוכל גם בשר OU חלק ... ושאר הכשרים אמריקאים משונים ...
 
שמא שכחת דברי חכם עובדיה ע"ה שלא מסתמכים על נשות רבנים, ואי"ז הוראת ההלכה?
 
מי שקצת יודע שחיטה הרבה תלוי בראש צוות
וא''א לקבוע מסמרות כלל
כיון שהראש צוות זז מהשגחה להשגחה
וחשוב מאד גם מי הרב של המשחטה
וכמה שוחטים בשעה
ועל איזה פגימה מטריים שכידוע יש בזה מחלוקות ויש שמחמירים שאפילו בהרגשל' פוסלים
ויש כאן גיבובי שמועות כחול אשר על שפת הים

ואף יש לציין שיש ת''ח גדולים אבל שלא בקיאים בפרקטיקה של השחיטה.
 
ראשי תחתית