כותל המזרחי
חבר ותיק
- הצטרף
- 31/1/25
- הודעות
- 460
בעקבות אשכול אחר.
היה מעניין אותי להבין הגדרה מקצועית.
מה זה "עצם התורה".
היה מעניין אותי להבין הגדרה מקצועית.
מה זה "עצם התורה".
כמה שיותר קרוב לתורה עצמה, שזה תורה שבכתב ותורה שבעל פה.מה זה "עצם התורה".
מחילה על ה''עם ארצות'' אבל לא הבנתי את השאלהבעקבות אשכול אחר.
היה מעניין אותי להבין הגדרה מקצועית.
מה זה "עצם התורה".
לא הבנת, התגובה שלי היא על אמירה כלשהי שנאמרה שהספרדים לומדים את מרן בחוזר וניעור והאשכנזים עוסקים בגופי תורה ועומק העיון על זה אמרתי לו מה שכתבתי, אני לא חושב שצריך להגיד שאני בטוח שהספרדים בכל הדורות למדו בעומק העיון בדרך המיוחדת שלהם.עוד שקר שהומצא ע''י עמי ארצות רשעים ...
גדולי תורה ספרדים שלמדו בעומק העיון היו בכל הדורות !!! הספרדים מעולם לא היו שטחיים !!!
לא הבנתי את דבריך, מצטער.לא הבנת, התגובה שלי היא על אמירה כלשהי שנאמרה שהספרדים לומדים את מרן בחוזר וניעור והאשכנזים עוסקים בגופי תורה ועומק העיון על זה אמרתי לו מה שכתבתי, אני לא חושב שצריך להגיד שאני בטוח שהספרדים בכל הדורות למדו בעומק העיון בדרך המיוחדת שלהם.
הכונה היא שיש הרבה שעוסקים באיך נעלם מעיני פלוני שרב פלוני כבר הקדים אותו בקושיא הזו. וההוא לא ראה ולא ידע מהכלל שבשני עמודי ההוראה שנחלקו פוסקים כך ולא כך, וכדומה.מחילה על ה''עם ארצות'' אבל לא הבנתי את השאלה
התורה כוללת: תנ''ך - כ''ד ספרים, ש''ס משנה וגמ', מדרשים ותוספתא, ראשונים, טש''ע נו''כ, אחרונים, זוהר, כתבי האר''י, רש''ש, מקובלים, גר''א, חסידות, ספרי מוסר, מחשבה, מפרשים על התורה והנ''ך ...
שכחתי משהו ?
אני לא חושב שצריך מקורות לדברים אלו.מרן הגר"פ כהן - מי מינה אותך למיין את מקצועות התורה? אשמח שתביא מקורות לדבריך המעניינים
תראה אם יש סתירה בשו"ע ואומרים שיש פה מתיקות התורה זה בדרך כלל סוגיות שונות שתלויות בהגדרה מסוימת שצריך להבין מה ההבדל ביניהם כי מכך נוצר בעצם 'סתירה' עצם הדיון בזה והניסיון להסביר את ההבדל זה משהו שבהחלט אפשר להרגיש מתיקות ממנו.צריך לדעת שזה לא העיקר בתורה. זהו הגלות שבתורה, שצריכים להגיע לרמה כזו שיש סתירה במחבר מסויים וצריכים ליישב אותו.
הוא הסביר שאצל הר"י יוסף זה לא מתיקות, אלא יח"ץ.תראה אם יש סתירה בשו"ע ואומרים שיש פה מתיקות התורה זה בדרך כלל סוגיות שונות שתלויות בהגדרה מסוימת שצריך להבין מה ההבדל ביניהם כי מכך נוצר בעצם 'סתירה' עצם הדיון בזה והניסיון להסביר את ההבדל זה משהו שבהחלט אפשר להרגיש מתיקות ממנו.
הוא הסביר שאצל הר"י יוסף זה לא מתיקות, אלא יח"ץ.
תבין כבר.
כונתי היא שצריכים לא להתפעל מהסתירה. סתירה בשו"ע זה לא דבר שהיה אמור להיות מעיקרו. אם החכם היה כותב את דבריו בצורה ברורה היינו מבינים יותר מהר וממשיכים לסוגיא אחרת בתורה.תראה אם יש סתירה בשו"ע ואומרים שיש פה מתיקות התורה זה בדרך כלל סוגיות שונות שתלויות בהגדרה מסוימת שצריך להבין מה ההבדל ביניהם כי מכך נוצר בעצם 'סתירה' עצם הדיון בזה והניסיון להסביר את ההבדל זה משהו שבהחלט אפשר להרגיש מתיקות ממנו
ממש לא.הוא הסביר שאצל הר"י יוסף זה לא מתיקות, אלא יח"ץ.
אין דבר כזה סתירה בלשון מובהקת על אותו דין בשולחן ערוך אין דבר כזה הכל נגזר משורשי דינים אני לא מאמין שהרש"ל אומר דבר כזה וגם אומר שזה מתיקות התורה אלא כנראה כמו שכתבתי זה בדרך כלל סוגיות שונות שתלויות בהגדרה מסוימת שצריך להבין מה ההבדל ביניהם כי מכך נוצר בעצם 'סתירה' עצם הדיון בזה והניסיון להסביר את ההבדל זה משהו שבהחלט אפשר להרגיש מתיקות ממנוכונתי היא שצריכים לא להתפעל מהסתירה. סתירה בשו"ע זה לא דבר שהיה אמור להיות מעיקרו. אם החכם היה כותב את דבריו בצורה ברורה היינו מבינים יותר מהר וממשיכים לסוגיא אחרת בתורה.
לנסות להבין מה אמר איזה חכם בגלל שקיצר בלשונו זה לא מתיקות התורה!
אם אתה מבדיל בין סתירה בשו"ע לבין להביא ראיות לפה ולשם אולי תתלהב כבר מלומר פשט בסוגיא שעל ידו מבינים את כל הסוגיא בלי שאלות ומה הראשון הזה הבין וכו'מתיקות התורה [בבקיאות] אפשר לראות בספרי דרך אמונה בביאור ההלכה איך שמגלגל ראיות מירושלמי וספרי ובבלי ומשתעשע בעצם התורה ממש.
ההתפעלות אינה מהסתירות, אלא מהיישובים ומהמהלכים ליישב, וודאי שזהו לא הגלות, כי הקב"ה חדי בפלפולא דאורייתא.יש כאלו שמתפעלים מסתירה בשו"ע, ואומרים שבקוראן אין דבר כזה. קוראים לזה 'מתיקות התורה'.
צריך לדעת שזה לא העיקר בתורה. זהו הגלות שבתורה, שצריכים להגיע לרמה כזו שיש סתירה במחבר מסויים וצריכים ליישב אותו.
לא זוהי המתיקות של התורה האמיתית.