הקושיות שם לא היו סתירה בדעת חכם פלוני שלא פירש כל צרכו. על זה אין לשמוח אלא להתעצב שאנו צריכים לבזבז זמן כ"כ יקר רק בגלל שחכם מסויים קיצר בדבריו. לשמחה מה זו עושה? זה גורם לנו ביטול תורה בשאר חלקי התורה. גוזל המון זמן יקר וחשוב.ההתפעלות אינה מהסתירות, אלא מהיישובים ומהמהלכים ליישב, וודאי שזהו לא הגלות, כי הקב"ה חדי בפלפולא דאורייתא.
ורבי יוחנן שהיה ריש לקיש מקשה לו על דבריו 40 קושיות היה שמח בזה, ולא עצוב מזה.
אם מפלפלים 'בתורה עצמה', מה כיון קודשא בריך הוא בפסוק זה, ולמה כתוב אות זו וכן הלאה - בזה הקב"ה שמח.