עת שערי רצון
חבר מוביל
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,649
בעקבות פניות כמה מחברי הפורום, חלקם בפרטי וחלקם בגלוי, ולא הספקנו לענות (עד שנסגר אותו 'אשכול' זצ''ל) הננו לבאר את הענין.
מבואר בגמ' ש''פלג המנחה'' הוא י'א שעות חסר רביע, לא מצינו חולק על נתון זה.
מבואר בראשונים, שיש 2 אפשרויות למנות את אותן שעות: א) מעה''ש עד צה''כ, ב) מהנץ עד השקיעה.
אם מונים את פלג המנחה לפי צאת הכוכבים הרי שמוכרחים למנות לפי שעות זמניות ארוכות (מעה''ש עד צה''כ) כי אם לא, זה סותר את הגמ' שאומרת שזמן זה הוא 10:45 (זמניות) אחר תחילת היום.
ולכן אותם המונים את השעות מהנץ את השקיעה, ומחשבים את 'פלג המנחה', לפי צאת הכוכבים, לא די שסותרים עצמם מיניה וביה, אלא גם סותרים גמ' מפורשת שאומרת שהזמן הוא 10:45 אחר תחילת היום, או 1:15 לפני סוף היום.
וכבר האריך בזה בלוח 'עיתים לבינה' בסופו, קחנו משם.
עדיין לא נמצא מי שיצליח ליישב את אותה ''שיטה'' בצורה רצינית.
מבואר בגמ' ש''פלג המנחה'' הוא י'א שעות חסר רביע, לא מצינו חולק על נתון זה.
מבואר בראשונים, שיש 2 אפשרויות למנות את אותן שעות: א) מעה''ש עד צה''כ, ב) מהנץ עד השקיעה.
אם מונים את פלג המנחה לפי צאת הכוכבים הרי שמוכרחים למנות לפי שעות זמניות ארוכות (מעה''ש עד צה''כ) כי אם לא, זה סותר את הגמ' שאומרת שזמן זה הוא 10:45 (זמניות) אחר תחילת היום.
ולכן אותם המונים את השעות מהנץ את השקיעה, ומחשבים את 'פלג המנחה', לפי צאת הכוכבים, לא די שסותרים עצמם מיניה וביה, אלא גם סותרים גמ' מפורשת שאומרת שהזמן הוא 10:45 אחר תחילת היום, או 1:15 לפני סוף היום.
וכבר האריך בזה בלוח 'עיתים לבינה' בסופו, קחנו משם.
עדיין לא נמצא מי שיצליח ליישב את אותה ''שיטה'' בצורה רצינית.