באנר תרומה

עד מתי לעוול ולמושחתות של האפליה בסמינרים הציבוריים

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
כבר התקדמנו שאתה מסכים מי האשם בדבר יפה מאד
ואני יסביר לך שוב המחקר רק מוכיח ששינויים חברתיים
לוקח להם המווון זמן ולכן הפיתרון של להקים מוסדות וכו'
הוא לא כ"כ פשוט ויש פיתרון פשוט יותר שלא נעשה מחמת שחיתות

יפה, אבל מאחר שהוא נעשה כבר באלף מוסדות אחרים,
אז כנראה שהשחיתות היא קודם כל בך (כלומר בנו), ואולי היא יותר טיפשות מאשר שחיתות (ואולי גם וגם).
אתה רוצה לתלות זאת בהם, נו נו.
 
שום שנאה לאשכנזים.
זה שהחכים של ש"ס לא עושים כלום זאת עובדה.
זה שהם פושעים במשלחים שלהם זאת עובדה שאף אחד לא חולק עליה (מקווה).
אני גם מבין מנהל מוסד אשכנזי שלא רוצה להיות חריג ולקבל יותר ספרדיות משאר המוסדות כיון שלצערנו זה ימתג אותו באור שלילי.
אבל,
אי אפשר לסבול את טיעוני המנהלים שאין שום אפליה כלפי בנות ספרדיות בשעה שכל דרדק בן יומו יודע את המציאות המרה.
אי אפשר לסבול את טיעוני ה'תפתחו מוסדות טובים' בשעה שהמנהלים מקבלים את השכבה העליונה של הספרדים, ואין שום סיבה שבת ספרדית תעדיף ללכת למקום שהוא בבחינת חתול בשק כשמקבלים אותה למקום עם שם טוב.
ואי אפשר לסבול את זה שאנחנו חיים בשנת 2025 והציבור היחיד ששופט לפי מוצא של סבא רבא זה הציבור שלנו.
אי אפשר להכיל.
אי אפשר לשתוק.
כמדומני שהיו פה עוד אשכולות שהשוו אותנו לחילונים / דתיים לאומיים. לא חושב שיש מה להשוות.
חלק גדול מהסיבה של אי קבלת אותם בנות זו ההשקפה, אלו הבדלים במנהגים, בהלכות, במורי דרך, וכו, דברים שקשורים לדת ושנמצאים רק אצלנו החרדים. וזו הסיבה שגם אחרי 45658956 שנים שאנחנו בארץ ישראל עדיין יהיה הבדל בנינו.
או שאתה מייעץ לכולנו להשאיר את מורשתנו ואת מנהגינו ואת הלכותינו מי במרוקו ומי בפולין ופה בא"י להתחיל הכל מחדש.
 
ממה שאני רואה באשכול זה שיש הרבה מהמשפחות המיוחסות שקל להם להם להתקבל ואפילו זה מובן מאליו שהם בפנים והם מנסים לייצר נרטיב שהאפליה בסמינרים הוא בגלל סגנון שונה וכו'.
לא נכנס לנידון למרות שלדעתי רוב הבנות בסגנון כזה הולכות לסמינר ספרדי לכתחילה (ונעזוב לרגע את המקושרים)
אבל תשאלו כל מי שחי את המציאות ולא בסיסמאות יספר לך שרוב המסורבות הם מבתים איכותיים של בני תורה רק מה שהגידול בציבור מאפשר לסמינרים לברור את המשפחות הטובות יותר

בסיפור הזה אין כאן כמעט אנשים רעים רק שיש מספר תנאי שוק שמולידה מציאות איומה ונוראית מי שחושב שריקון הסמינרים מספרדים יפתור את הבעיה הוא טועה זה רק יעביר את הבעיה לתוך הציבור הספרדי כמו כן חצי חצי זה גם לא יעבוד כי אז גם כן יהיה מסחרה בחלוקה בתוך הכיתות.
 
ממה שאני רואה באשכול זה שיש הרבה מהמשפחות המיוחסות שקל להם להם להתקבל ואפילו זה מובן מאליו שהם בפנים והם מנסים לייצר נרטיב שהאפליה בסמינרים הוא בגלל סגנון שונה וכו'.
לא נכנס לנידון למרות שלדעתי רוב הבנות בסגנון כזה הולכות לסמינר ספרדי לכתחילה (ונעזוב לרגע את המקושרים)
אבל תשאלו כל מי שחי את המציאות ולא בסיסמאות יספר לך שרוב המסורבות הם מבתים איכותיים של בני תורה רק מה שהגידול בציבור מאפשר לסמינרים לברור את המשפחות הטובות יותר

בסיפור הזה אין כאן כמעט אנשים רעים רק שיש מספר תנאי שוק שמולידה מציאות איומה ונוראית מי שחושב שריקון הסמינרים מספרדים יפתור את הבעיה הוא טועה זה רק יעביר את הבעיה לתוך הציבור הספרדי כמו כן חצי חצי זה גם לא יעבוד כי אז גם כן יהיה מסחרה בחלוקה בתוך הכיתות.

לדבריך הסמינרים כלל לא אשמים,
יש הרבה טובות מסורבות,
יש בודדות (יחסית) שמתקבלות, והן לא היו פותרות את הבעייה בלא"ה.
אז מה הבעייה של הספרדים בכל זאת ?
 
חצאיות ארוכות לא בהכרח מהוות צניעות.
בדיוק כמו שחצאיות קצרות לא בהכרח מהוות פריצות.
יש ויש.
חצאיות ארוכות רחבות אין פוסק אחד שאומר שהם לא צנועות ועדיף קצרות.
השאלה למה אותה צנועה, באה דווקא לסמינר פרוץ, ורוצה להראות לכולן שהיא צנועה.
היא באה לחנך אותן, היא באה לשנות אותן, או שהיא באה להיות שושנה בין החוחים ?
מי שבא למוסד ע"מ להיות שונה, או להכניס את הדעות של הרב שלו, אז שילך למוסדות של הרב שלו.
(אין לי בעייה עם צניעות, אבל יש לי בעייה עם הספרדים האלו שחושבים שהם הכי צדיקים, ויש להם אתגר לחנך את כולם. - די נמאס).
עוד פעם...
אתה מביא דעת תורה של עצמך.
אין שום פוסק שהורה לסמנירים לבוא בדווקא עם חצאיות קצרות (וגרביונים כמעט בצע הרגל ה' ישמור)
וכל מנהל/ת סמינר שעושה מה שבא לו מחליט להעיף על דברים כאלה, כי זה לא נראה לו וזה "מודרני" (ממש... חצאיות ארוכות רחבות זה יותר מודרני מקצרות...) עושה נגד דעת תורה של כל הפוסקים.
ובפרט נגד עשרות פוסקים שאמרו שיש חיוב מעיקר הדין ללכת עם חצאיות ארוכות. (וגם לחולקים מודים "שעדיף")
 
חצאיות ארוכות רחבות אין פוסק אחד שאומר שהם לא צנועות ועדיף קצרות.

עוד פעם...
אתה מביא דעת תורה של עצמך.
אין שום פוסק שהורה לסמנירים לבוא בדווקא עם חצאיות קצרות (וגרביונים כמעט בצע הרגל ה' ישמור)
וכל מנהל/ת סמינר שעושה מה שבא לו מחליט להעיף על דברים כאלה, כי זה לא נראה לו וזה "מודרני" (ממש... חצאיות ארוכות רחבות זה יותר מודרני מקצרות...) עושה נגד דעת תורה של כל הפוסקים.
ובפרט נגד עשרות פוסקים שאמרו שיש חיוב מעיקר הדין ללכת עם חצאיות ארוכות. (וגם לחולקים מודים "שעדיף")
א. אם המנהלים מחנכים שלא ע"פ ההלכה, למה כולם רוצים ללמוד אצלם???
ב. תשאיר את החינוך ביד מי שמבין בחינוך, ולא ביד כאלה שלא התעסקו בזה מעולם.
 
חצאיות ארוכות רחבות אין פוסק אחד שאומר שהם לא צנועות ועדיף קצרות.

עוד פעם...
אתה מביא דעת תורה של עצמך.
אין שום פוסק שהורה לסמנירים לבוא בדווקא עם חצאיות קצרות (וגרביונים כמעט בצע הרגל ה' ישמור)
וכל מנהל/ת סמינר שעושה מה שבא לו מחליט להעיף על דברים כאלה, כי זה לא נראה לו וזה "מודרני" (ממש... חצאיות ארוכות רחבות זה יותר מודרני מקצרות...) עושה נגד דעת תורה של כל הפוסקים.
ובפרט נגד עשרות פוסקים שאמרו שיש חיוב מעיקר הדין ללכת עם חצאיות ארוכות. (וגם לחולקים מודים "שעדיף")
לא אכנס לדיון מה צנוע מה מודרני וכו, רק נקודה קטנה (מעבר לכך שלדעתי אתה מערבב כמה הגדרות ומושגים): אם יש עשרות פוסקים שפסקו כך וכך, לכאורה יש משפחות רבות רבות שהולכות לאורם של אותם פוסקים ואנחנו כאן מעל גבי במה זו נותנים להם רשות לפתוח סמינרים כחול הים וברכת ה' תחול עליהם ועל כל המסייעים להם.
 
א. אם המנהלים מחנכים שלא ע"פ ההלכה, למה כולם רוצים ללמוד אצלם???
ב. תשאיר את החינוך ביד מי שמבין בחינוך, ולא ביד כאלה שלא התעסקו בזה מעולם.
לא אכנס לדיון מה צנוע מה מודרני וכו, רק נקודה קטנה (מעבר לכך שלדעתי אתה מערבב כמה הגדרות ומושגים): אם יש עשרות פוסקים שפסקו כך וכך, לכאורה יש משפחות רבות רבות שהולכות לאורם של אותם פוסקים ואנחנו כאן מעל גבי במה זו נותנים להם רשות לפתוח סמינרים כחול הים וברכת ה' תחול עליהם ועל כל המסייעים להם.
אם רק מתחמקים ללא כל תשובה.
מציאות שמנהלי הסמינרים עושים ככל העולה לרוחם נגד דעת גדולי תורה.
 
אם רק מתחמקים ללא כל תשובה.
מציאות שמנהלי הסמינרים עושים ככל העולה לרוחם נגד דעת גדולי תורה.
אם זה כמו שאתה אומר,
אז תענה למה שכתבתי.
א. אם המנהלים מחנכים שלא ע"פ ההלכה, למה כולם רוצים ללמוד אצלם???
ב. תשאיר את החינוך ביד מי שמבין בחינוך, ולא ביד כאלה שלא התעסקו בזה מעולם.
 
א. אם המנהלים מחנכים שלא ע"פ ההלכה, למה כולם רוצים ללמוד אצלם???

אין זה שאלה.
מה עדיף? שהבנות ישארו ברחוב וידרדרו פי כמה וכמה? ברור שעדיף שילכו למוסדות חשובים אלו, כי באופן כללי הסמינרים בסדר גמור, אלא שיש בעיה שהם מורים 'לאסור' חצאיות ארוכה ו'לאסור' גרביים שחורות, היפך דעת תורה (אני לא נכנס אם זה חובה ארוך עד הסוף או לא - את זה אני ממליץ לכל אחד לעיין בספרי 'בגדי קודש' מפי ספרים ומפי סופרים, ולא כאן מקומו, וגם אם אני הייתי פותח סמינר - נ"ל שלא הייתי 'יכול' לחייב, אלא לעודד, כדי שהדברים יתקבלו. אבל הנקודה כאן היא כלפי 'לאסור' חצאיות ארוכות וגרביים שחורות בתירוצים מגוחכים, שזה ודאי אינו נכון. ועי' מה שהרחבתי בנקודה זו בבגדי קודש שם עמ' קלט והלאה, עי"ש).

ב. תשאיר את החינוך ביד מי שמבין בחינוך, ולא ביד כאלה שלא התעסקו בזה מעולם.

אתה באמת חושב שיש בידיהם תשובות אמיתיות על 'איסור' חצאית ארוכה ו'איסור' גרביים בצבע שחור? הכל תירוצים שונים ומשונים ומגוחכים לגמרי.
 
אם רק מתחמקים ללא כל תשובה.
מציאות שמנהלי הסמינרים עושים ככל העולה לרוחם נגד דעת גדולי תורה.
אז שאותו ציבור שרוצה ללכת לאורם של אותם גדולי תורה יקום ויפתח סמינרים משלו. מה קשה?
תקשיב, כשהסיטונאי ממחנה יהודה לא רצה למכור לאמא של רמי לוי שתי רסק עגבניות, הוא לא ישב ובכה והפגין וכתב, הוא הלך ופתח משלו והיום הוא הרשת הקמעונאית מס' 2 בגודלה בארץ.
במקום לשבת ולקטר למה לא מקבלים אותנו, ולמה מקבלים אבל רוצים שנעשה ההפך ממה שאנחנו רוצים,, ולמה לא מזכירים את רב פלוני או אלמוני, ולמה מסתכלים עלינו כעל, ולמה ולמה ולמה - די! יש מי שהקים והצליח, ויש מספיק ציבור לכולם.
נשמח לשמוע על הסמינר שהקמת לקראת שנת הלימודים הבאה. הרבה הצלחה.
 
אתה באמת חושב שיש בידיהם תשובות אמיתיות על 'איסור' חצאית ארוכה ו'איסור' גרביים בצבע שחור? הכל תירוצים שונים ושמונים ומגוחכים לגמרי.
לא. הם עושים בדווקא, וכידוע שכל מטרתם היא לחלן את בנות ישראל החסודות והצנועות.
 
אציין שמה שאומרים שהרב אליישיב אסר חצאיות ארוכות, אלו דברי הבל, ואכתוב בזאת את אשר שמעתי  ממגידי אמת בעניין זה, דהכי הוה עובדא, אחד ממנהלי הסמינרים בירושלים עלה למעונו של הגרי"ש אליישיב, ושאלו עד היכן צריכה להגיע החצאית - על מנת לכתוב זאת בתקנון של הסמינר. התכופף הגריש"א, וסימן לו בידו עד החצי שמהברך עד הקרסול [וזאת כדי להבטיח שהברך יכוסה בכל מצב – לשיטתו בקובץ תשובות (ח"א סי' יג) שנסמך על הפמ"ג, ועי' מה שכתבתי בבגדי קודש (עמ' יג) על דבריו שם].

אותו מנהל סיפר לאחד מידידיי את מעשה זה, והוסיף ואמר לו ש"על פי זה" כתב בתקנון של הסמינר שהחצאית צריכה להגיע עד חצי שמהברך עד הקרסול "ולא יותר", כי הגריש"א סימן בידו את התחום הנ"ל, והבין שזהו בין לעניין שלא להפחית מכך ובין לעניין שלא להוסיף [ומה שגרם לו לכך הוא משום שזה היה "מילתא דפשיטא" אצל המנהל הזה שחצאית עד הסוף זה רחובי וכד', ולכן ממילא היה גם ברור לו שהגבול שסימן לו הגריש"א עד החצי כוונתו בזה היא ש"לא יותר"...].

אולם באמת, הדבר ברור שלא זאת עלתה בדעתו של הגריש"א, דהמקום שסימן לו היתה כוונתו עד היכן ה"מינימום" שצריך לכסות (לשיטתו) ולא שיותר מזה יש איזה איסור.​
 
כמדומני שהיו פה עוד אשכולות שהשוו אותנו לחילונים / דתיים לאומיים. לא חושב שיש מה להשוות.
חלק גדול מהסיבה של אי קבלת אותם בנות זו ההשקפה, אלו הבדלים במנהגים, בהלכות, במורי דרך, וכו, דברים שקשורים לדת ושנמצאים רק אצלנו החרדים. וזו הסיבה שגם אחרי 45658956 שנים שאנחנו בארץ ישראל עדיין יהיה הבדל בנינו.
או שאתה מייעץ לכולנו להשאיר את מורשתנו ואת מנהגינו ואת הלכותינו מי במרוקו ומי בפולין ופה בא"י להתחיל הכל מחד
זה לא נכון.
ההבדלים בין החסידים לליטאים היו בעיקרון גדולם יותר,ובכ"א רק כ10 אחוז מבני הישיבות הליטאיות הם ליטאים אמיתיים.
כבר מדבר בזה המהר"ל שאצל היהודים יש יותר מחלוקות.
וכן ככל שהציבור יותר איכותי.
אמנם זה עדיין לא פוטר אותנו מלהתקדם ולזעוק חמס על שנאת חינם
 
אציין שמה שאומרים שהרב אליישיב אסר חצאיות ארוכות, אלו דברי הבל, ואכתוב בזאת את אשר שמעתי  ממגידי אמת בעניין זה, דהכי הוה עובדא, אחד ממנהלי הסמינרים בירושלים עלה למעונו של הגרי"ש אליישיב, ושאלו עד היכן צריכה להגיע החצאית - על מנת לכתוב זאת בתקנון של הסמינר. התכופף הגריש"א, וסימן לו בידו עד החצי שמהברך עד הקרסול [וזאת כדי להבטיח שהברך יכוסה בכל מצב – לשיטתו בקובץ תשובות (ח"א סי' יג) שנסמך על הפמ"ג, ועי' מה שכתבתי בבגדי קודש (עמ' יג) על דבריו שם].

אותו מנהל סיפר לאחד מידידיי את מעשה זה, והוסיף ואמר לו ש"על פי זה" כתב בתקנון של הסמינר שהחצאית צריכה להגיע עד חצי שמהברך עד הקרסול "ולא יותר", כי הגריש"א סימן בידו את התחום הנ"ל, והבין שזהו בין לעניין שלא להפחית מכך ובין לעניין שלא להוסיף [ומה שגרם לו לכך הוא משום שזה היה "מילתא דפשיטא" אצל המנהל הזה שחצאית עד הסוף זה רחובי וכד', ולכן ממילא היה גם ברור לו שהגבול שסימן לו הגריש"א עד החצי כוונתו בזה היא ש"לא יותר"...].

אולם באמת, הדבר ברור שלא זאת עלתה בדעתו של הגריש"א, דהמקום שסימן לו היתה כוונתו עד היכן ה"מינימום" שצריך לכסות (לשיטתו) ולא שיותר מזה יש איזה איסור.​
אתה חושב שכולם כ"כ טפשים חוץ ממך?
 
זה לא נכון.
ההבדלים בין החסידים לליטאים היו בעיקרון גדולם יותר,ובכ"א רק כ10 אחוז מבני הישיבות הליטאיות הם ליטאים אמיתיים.
כבר מדבר בזה המהר"ל שאצל היהודים יש יותר מחלוקות.
וכן ככל שהציבור יותר איכותי.
אמנם זה עדיין לא פוטר אותנו מלהתקדם ולזעוק חמס על שנאת חינם
??
או שאתה מדבר על ליטאים מליטא, ואילו אני קורה ליטאים לכל הציבור הנקרא היום ליטאי
 
אתה חושב שכולם כ"כ טפשים חוץ ממך?

אני לא טוען שאנשים טועים מתוך טיפשות. אני טוען שהייתה כאן אי הבנה של כוונתו של הרב אלישיב זצ"ל. המנהל הבין את הסימון של הרב כגבול עליון, בעוד שהסימון התייחס לגבול תחתון - המינימום ההלכתי.

ההבנה של המנהל הייתה מושפעת מראש מדעתו שלו על חצאיות ארוכות. בגלל שהוא סבר שחצאיות ארוכות מדי אינן "צנועות" או "מודרניות", הוא פירש את הסימן של הרב אלישיב כאישור לדעתו. הוא הבין את המינימום ההלכתי (לדעתו) כמקסימום המותר.

לכן, המנהל לא שיקר, אבל הוא בהחלט טעה בפרשנות. וטעות זו הובילה לתוצאה שבה אוסרים בסמינר על הידור הלכתי (לדעתו שזה רק הידור). זה קורה גם לאנשים חכמים מאוד, ואין בכך עניין של פיקחות או טפשות.​
 
לא. הם עושים בדווקא, וכידוע שכל מטרתם היא לחלן את בנות ישראל החסודות והצנועות.

ח"ו.
אולי הבנת מדבריי שאני אומר שהם באמת מודעים שהם לא צודקים בטענתם, אלא שהם מתכוונים בדוקא שילכו קצר ופחות צנוע וכו'. ומזה הגעת והקצנת שאמרתי שמטרתם 'לחלן' את בנות ישראל.

אבל לא זו היתה כוונתי, אלא כוונתי היתה שאף שהם חושבים שטענותיהם הם בסדר גמור ומטרתם טובה, ולכן הם מורים כך, מ"מ המתבונן בטענותיהם יראה שזה טענות מופרכות והשטן פועל בעניינים אלו בכל כוחו ומעוות את חשיבתם.


כדאי לקרוא את מה שכתבתי במצורף.

אגב שמעתי באומרים לי, שהמציאות כיום השתנה הרבה ממה שהיתה בעבר ב"ה, דבשנה או שנתיים  האחרונות כבר הרבה פחות מעירים על כאלו שמגיעות עם חצאית או שמלה ארוכה.

אציין מקרה שקרה לאחרונה, אחד ממנהלי הסמינרים החשובים, נשאל על אורך הפאות של המנהלות שאצלו, והשיב שאף שפעם הפאות היו יותר קצרות וכו' אבל "דת יהודית משתנה לפי המקום והזמן". כשנשאל מאין לו דבר זה, שימו לב מה הוא ענה, פשוט לא יאומן כי יסופר: הרי בעבר אסרו את החצאיות הארוכות וכיום הותר האיסור, א"כ מוכח שדת יהודית משתנה... הוא מדבר על איסור שהומצא (ההיפך הגמור מן האמת), ומסיק שמכך שב"ה הבינו כיום שאין איסור כזה והתחילו להוריד את האיסור הזה מהסמינרים - הוא מוכיח לאידך גיסא שמותר גם פאות ארוכות לפי המקום והזמן... מדהים.​
 

קבצים מצורפים

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית