באנר תרומה

עד מתי לעוול ולמושחתות של האפליה בסמינרים הציבוריים

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ישנם כאלו שלוקים "בנטייה לריצוי" הם מוכנים להצדיק עוולות, לחוות דחיות לא מוצדקות, לוותר או יותר נכון 'להיכנע' לחזקים מהם כדי לא להיות אסרטיביים ולדרוש את מה שמגיע ביושר, הם מעדיפים לזרום עם טיעוני המניפולציות של אלו שמעמדם וחשיבותם רק בגלל שהם מקטינים את האחרים וכשאין על מה תמיד אפשר להגיע ל"טיעוני המוצא" (הפרימיטיביים, המומצאים...) גם כשלא יהיו פערים והבדלי סגנון, רמה, והישגים לימודיים...
ולכן לא כ"כ תבינו את תוכן ההודעות שלהם...,

הדרך לתיקון שלהם זה ע"י שילמדו ויכירו בחלקים המיוחדים במעלות, והכישורים, שה' חנן אותם וכך לא יצטרכו לרצות תדיר את האחרים (ע"פ עלי שור ח"א עמ' ל"ז).

ודאי כוונתך, שכאשר יכירו את המעלות שלהם, יפסיקו לרוץ אחרי אחרים ולחפש את קרבתם, ויתחילו לעשות לבד...

(ואז גם יפסיקו לחפש אשמים, ותוכן ההודעות שלהם ממילא יהיה יותר מובן).
 
מעודי לא ראיתי אדם שיכעס ויתעצבן ויקטר, למה הרשעים לא מקבלים את בתו למקום בו היא תתקלקל ה"י.
יעיפו אותה אם היא תהיה צנועה, יכריחו אותה לעבור על ההלכה, ילמדו אותה לבזות ת"ח, יעבירו אותה על דתה רח"ל.
אז מה הוא בוכה כ"כ ?
אלא מה, או שהוא חולה נפש, או שהוא פשוט שונא אותם. - ואם יקבלו אותה הוא יכעס למה הם קבלו אותה וקלקלו אותה,
ואם הם לא קבלו אז הוא יכעס למה הם לא מקבלים אותה.
נוסח האנטישמים של אירופה, אם היהודי עני אז הוא לא עובד ולא מועיל לכלכלה והוא רק נטל על הציבור, ואם הוא עשיר אז הוא סוחט את המדינה ומנצל את האזרחים.
שנאה שנאה ורק שנאה. זה מה שיש לכם להציע ולמכור.
וכמובן שהם השונאים והגזענים והרשעים, ואתה הצדיק שבסדום (קרי: הקוזק הנגזל).
אתה כנראה לא קראת שכתבתי שאין לי נפק"מ בנושא...

וכבר כתבתי במקו"א על כך שגדולי ישראל התבטאו בצורה חריפה על איחור גיל הנישואים בישיבות.
מה אכפת להם?
שלא ישלחו את הילדים שלהם לשם?

אתה צריך להבין שכואב לגדולי ישראל (ולנו) על הדברים הרעים שנגרמים בעקבות כך ולכן מתבטאים כמו שמתבטאים, ואותו דבר כאן.

נ.ב - אף אחד לא קרא להם "רשעים" וכמו שכבר הגיב לך @א. כהן
 
ודאי כוונתך, שכאשר יכירו את המעלות שלהם, יפסיקו לרוץ אחרי אחרים ולחפש את קרבתם, ויתחילו לעשות לבד...
קודם כל אנו אמורים להבין בעצמנו שאין דבר כזה שדורכים עלינו, וזה פשוט לא אמור לקרות ולא קביל.
עד כמה שהחלוקה המטופשת, המוזרה, והפרימיטיבית ע"פ מוצא לספרדי ואשכנזי מוכרחת להימשך למרות שעד גיל 15 זה כלל לא מהווה בעיה (בגלל החוק...) בבתי ספר השכונתיים...
זה אכן יהיה היעד הבא והמרכזי-הפסקת התלות, וזה דבר שיקרה רק בתהליך וסבלנות (הוא מתחיל בהקמת גנים וכיתות ע"י הגרש"י זעפרני והגר"ד אברהם שליט"א)
 
נערך לאחרונה:
אתה כנראה לא קראת שכתבתי שאין לי נפק"מ בנושא...


הודעתך נכתבה בשרשור הזה:

תודה!
אז באמת, לפי כל מה שכתבת, אכן לא מובן מדוע בכל זאת מנהלי הסמינרים מתעקשים שלא לקבל. [כנראה שלא ידעו מכל הדברים הנכוחים הללו. אולי כדאי לשלוח להם במכתב מכובד את כל זה. ואם אכן ימשיכו להתעקש, אז באמת זה נובע מגזענות מזוקקת, עם כל הרצון הטוב לדון לכף זכות].
[בכל אופן אותי שכנעת לחלוטין שאין מקום לכל הסינון הזה. תודה רבה].
פשוט מאוד.
מנהלי הסמינרים עושים לפעמים מה שבא להם ללא דעת תורה כלל.
(עיין ערך חצאיות ארוכות, שאין פוסק אחד מגדולי ישראל שכתב הוראה כל שהיא שאין לבוא לסמינר עם חצאיות ארוכות, והם עושים ככל העולה על רוחם ומעיזים אפי' בחלק מהסמינרים "להעיף" בחורה שרוצה להחמיר ולבוא עם חצאיות ארוכות... ה' ישמור)

זה נתן תחושה שכן יש לך נפק"מ בנושא (לכתוב "אין לי נפק"מ" לא תמיד משקף את האמת).


נ.ב - אף אחד לא קרא להם "רשעים" וכמו שכבר הגיב לך @א. כהן

תגובותיך בכלל נותנים את התחושה שזו דעתך עליהם, (לא צריך לכתוב את זה, אבל זה כתוב...)


וסתם קצת למילתא דבדיחותא...

הצג קובץ מצורף 9986

חמוד, (אני הייתי כותב בת של טיפש).
 
עד כמה שהחלוקה המטופשת, המוזרה, והפרימיטיבית ע"פ מוצא לספרדי ואשכנזי מוכרחת להימשך למרות שעד גיל 15 זה כלל לא מהווה בעיה (בגלל החוק...) בבתי ספר השכונתיים...

יש דברים שמי שנמצא בצד הנפגע לא יוכל להבין את הצד הפוגע.
(לא אמרתי להצדיק, אמרתי להבין).
אילו היו עושקים את זכויותיך, ניחא. - אבל הם בסך הכל לא רוצים אותך, זכותם.


זה אכן יהיה היעד הבא והמרכזי-הפסקת התלות, וזה דבר שיקרה רק בתהליך וסבלנות (הוא מתחיל בהקמת גנים וכיתות ע"י הגרש"י זעפרני והגר"ד אברהם שליט"א)

קצת מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.
 
אילו היו עושקים את זכויותיך, ניחא. - אבל הם בסך הכל לא רוצים אותך, זכותם.
שום זכות אין להם (!!!) זה לא עסק פרטי שלהם, זה מוסד ציבורי מתוקצב 100% שמחויב לקבל כל תלמידה שמתאימה מבחינה הישגית ורוחנית.
אם הזכויות בגלל החוק אז אין שום הצדקה חוקית, ואם הזכות היא בגלל התורה לשיטת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל זה גזל, ולמרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל זה גאווה...
זה כ"כ מופרך לדחות ולהפלות על בסיס מוצא, ממש כמו שיחליטו שכל תלמידה שהשם של אבא שלה 'אלישמע' לא מקבלים אותה....
 
שום זכות אין להם (!!!) זה לא עסק פרטי שלהם, זה מוסד ציבורי מתוקצב 100% שמחויב לקבל כל תלמידה שמתאימה מבחינה הישגית ורוחנית.
אם הזכויות בגלל החוק אז אין שום הצדקה חוקית, ואם הזכות היא בגלל התורה לשיטת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל זה גזל, ולמרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל זה גאווה...
זה כ"כ מופרך לדחות ולהפלות על בסיס מוצא, ממש כמו שיחליטו שכל תלמידה שהשם של אבא שלה 'אלישמע' לא מקבלים אותה....

תענה לי בכנות, אם היית ראש ישיבה היית מקבל לישיבה שלך 50% אתיופים ?
ואם כן, כמה תלמידים ספרדים היו נשארים לך ?
 
תענה לי בכנות, אם היית ראש ישיבה היית מקבל לישיבה שלך 50% אתיופים ?
חד משמעית, מה השאלה. ואם הייתי חושב שלא, לא הייתי מוכן לקחת אחריות כזאת של הלבנת פנים וצער לזולת בגלל מיתוג, והייתי מצפה מהאתיופים להזדעק...

נ"ב: הנקודה כאן זה סמינרים שהם מוסדות ציבור שמתוקצבים 100%, ולא ישיבות שמוחזקות ברובם ע"י כספים שמארגנים ראשי הישיבות שאז אין מה לעשות מול מי ששונא בחינם ולא מקיים את המוטל עליו ע"פ התורה זה בינו לבין קונם (וגם לא גזל אא"כ מתוקצב ע"י גבירים ספרדים מחו"ל...)
 
חד משמעית, מה השאלה. ואם הייתי חושב שלא, לא הייתי מוכן לקחת אחריות כזאת של הלבנת פנים וצער לזולת בגלל מיתוג, והייתי מצפה מהאתיופים להזדעק...

נ"ב: הנקודה כאן זה סמינרים שהם מוסדות ציבור שמתוקצבים 100%, ולא ישיבות שמוחזקות ברובם ע"י כספים שמארגנים ראשי הישיבות שאז אין מה לעשות מול מי ששונא בחינם ולא מקיים את המוטל עליו ע"פ התורה זה בינו לבין קונם (וגם לא גזל אא"כ מתוקצב ע"י גבירים ספרדים מחו"ל...)

על ראשון ראשון, יפה מצידך.
אבל נראה לי שהתלמידים שלך כבר לא היו אצלך, אני צודק ?

ועל השני, סתם נקטתי לדוגמא "ישיבה", בא נאמר "מנהל סמינר" לצורך הענין.
 
ככל והגבת משהו אחר, הרי שתגובתי היא - אם תשכיל להבין למה אתה רודף אחריהם כ"כ, תשכיל להבין למה הם לא רוצים אותך.

לא טענתי שום טענה על קבלת הבנות במוסדות או לא, ואיני רודף אחריהם (אלא אחרי הבירור ההלכתי האמיתי), וזה גם בודאי לא קשור לזה, שהרי בודאי הם לא יודעים שאני או אחרים 'רודפים' אחרי פרסום הלכה זו, ולכן הם לא מקבלים...

זה נטו נושא של תקנון
אשתי מורה בתיכון והמנהלת אמרה לי אין לי בעיה שבבית או ברחוב תלכי איך שאת רוצה
אני לא חושבת שזה בעיה של צניעות,
אבל במוסד יש תקנון וצריך לכבד אותו.

כלומר 'גזירת הכתוב' של כבוד קדושת התקנון?

הרי הם עצמם טוענים שיש סיבה למה התקנון כך, אבל מסיבות שונות ומשונות (רחובי, מודרני וכד') שכל אחד ברור לו שיש איסור ורק מנסה להסביר מדוע, והכל אינו עומד במציאות. [ובאמת אדרבה זה מעוות לבנות את החינוך והחיבור לצניעות האמיתית, שאינם מבינים מדוע 'אוסרים' עליהם לילך יותר צנוע]. אתה מוזמן לשמוע את ההקלטה הזו ולראות עד היכן הדברים מגיעים, פשוט היצר בהתגלמותו.
 
כתבתי וד"ל

תן לחכם ויחכם........

אני מעדיף שלא להיכנס לדיון של רמזים.

הנקודה כאן היא לא המיקום או הקהילה של הסמינר, אלא המסר החינוכי המעוות שהוא מעביר. כשאומרים לבחורה צעירה שצניעות יתרה היא דבר פסול, ואי כיסוי הברך הוא פחות חמור מהגעה עם חצאית ארוכה, זו בעיה.
 
זה נתן תחושה שכן יש לך נפק"מ בנושא (לכתוב "אין לי נפק"מ" לא תמיד משקף את האמת).
התחושה שלך, המילים שלי.
(אין לי נפק"מ לומר שאין לי נפק"מ בנושא)

פשוט אמרתי כמו שלמנהלי הסמינרים אין דעת תורה לגבי דברים אחרים, אותן דבר לגבי קבלת בנות לסמינר - ופשוט.
 
לא טענתי שום טענה על קבלת הבנות במוסדות או לא, ואיני רודף אחריהם (אלא אחרי הבירור ההלכתי האמיתי)...

אם באת רק לברר הלכתית, אז כדאי לפתוח אשכול נפרד. (אני כלל לא בטוח שהם חייבים, אבל...).
 
...

פשוט אמרתי כמו שלמנהלי הסמינרים אין דעת תורה לגבי דברים אחרים, אותן דבר לגבי קבלת בנות לסמינר - ופשוט.

לא ציפיתי שתגיד שלסמינרים אשכנזים יש דעת תורה...
רק תמהתי על אלו שחושבים כמוך מצד אחד, ומצד שני מתלוננים למה הבנות שלהם לא שם.
אם אתה לא מתלונן, אז אתה בסדר גמור.
 
אציין שמה שאומרים שהרב אליישיב אסר חצאיות ארוכות, אלו דברי הבל, ואכתוב בזאת את אשר שמעתי  ממגידי אמת בעניין זה, דהכי הוה עובדא, אחד ממנהלי הסמינרים בירושלים עלה למעונו של הגרי"ש אליישיב, ושאלו עד היכן צריכה להגיע החצאית - על מנת לכתוב זאת בתקנון של הסמינר. התכופף הגריש"א, וסימן לו בידו עד החצי שמהברך עד הקרסול [וזאת כדי להבטיח שהברך יכוסה בכל מצב – לשיטתו בקובץ תשובות (ח"א סי' יג) שנסמך על הפמ"ג, ועי' מה שכתבתי בבגדי קודש (עמ' יג) על דבריו שם].
אותו מנהל סיפר לאחד מידידיי את מעשה זה, והוסיף ואמר לו ש"על פי זה" כתב בתקנון של הסמינר שהחצאית צריכה להגיע עד חצי שמהברך עד הקרסול "ולא יותר", כי הגריש"א סימן בידו את התחום הנ"ל, והבין שזהו בין לעניין שלא להפחית מכך ובין לעניין שלא להוסיף [ומה שגרם לו לכך הוא משום שזה היה "מילתא דפשיטא" אצל המנהל הזה שחצאית עד הסוף זה רחובי וכד', ולכן ממילא היה גם ברור לו שהגבול שסימן לו הגריש"א עד החצי כוונתו בזה היא ש"לא יותר"...].
אולם באמת, הדבר ברור שלא זאת עלתה בדעתו של הגריש"א, דהמקום שסימן לו היתה כוונתו עד היכן ה"מינימום" שצריך לכסות (לשיטתו) ולא שיותר מזה יש איזה איסור.​

סיפורי מעשיות וחלומות ששמעת וקראת, לא מעלין ולא מורידין.

ופשוט שהגרי"ש אלישיב לא התערב בנושאים אלה, ואם כן - קבע את אורך המינימום באופן שיכסה את הברך בכל מצב, כדעת רוב ככל גדולי ישראל, אבל אורך המקסימום לא קשור להלכה ולא קשור לדעת תורה, אלא הוא דבר שהתקבע בציבור החרדי ששמלה ארוכה אינה נחשבת ללבוש חרדי, אולי בגלל שהבנות הדתיות לאומיות נהגו ללכת כך.

וכי מישהו יכול להסביר מהו האיסור בחצאיות ג'ינס, ואיזה סיבה יש לאסור את זה, מי החליט שזה "זול" ו"רחובי" וכדו'? אלא מאי, כך התקבע בציבור החרדי (לאחרונה כבר רואים יותר ויותר, אבל עדיין), וכך גם לגבי חצאיות ארוכות.

אגב, בבית יעקב שהקימה שרה שנירר בפולין, לא היה תקנון צניעות מוגדר. וכן בבית יעקב בארץ ישראל, היו מקבלים כל בת שרצתה בחינוך חרדי, מכל בית שהוא, ואפילו אם אמה לא מקפידה על צניעות, ואפילו בין המורות התגלו בעיות צניעות.

ולכן, כצעד מונע, פתחו מספר מורות בשביתה עד אשר יוכנס תקנון צניעות שיחייב את כלל המורות בבית יעקב. וזה היה התקנון: כל המורות חייבות לכסות את שערן (משמע, לפני התקנון זה לא היה ברור כלל) ילבשו חצאית ולא מכנסיים (!), החצאית תכסה את הברך, וצריך לגרוב גרביים. ארבע כללים. זהו.
 
אני לא טוען שאנשים טועים מתוך טיפשות. אני טוען שהייתה כאן אי הבנה של כוונתו של הרב אלישיב זצ"ל. המנהל הבין את הסימון של הרב כגבול עליון, בעוד שהסימון התייחס לגבול תחתון - המינימום ההלכתי.

לא מדובר בטיפשות וגם לא מדובר באי הבנה, מדובר פשוטו כמשמעו בתקנון שתוקן ע"י ראשוני המנהלים והתקבע בציבור כלבוש של הבנות המתחנכות בבית יעקב, וכפי שבצה"ל לא ישנו את המדים בכל שני וחמישי כי למאן דהו לא מתאים צבע ירוק, וכפי שבחורי הישיבות לא יתחילו ללבוש לבן כי מאן דהו החליט שע"פ הקבלה לבן עדיף, כך גם הבנות בבתי הספר והסמינרים לא ישנו את לבושן בגלל שמאן דהו מנסה לכפות את דעתו האישית על כולם וזה מפריע לו.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית