לחצו כאן – תרומה לשמואל

פגישות

אבן ירושלמית

חבר ותיק
הצטרף
31/1/25
הודעות
511
נושא הפגישות בעולם הישיבות האו נושא נפיץ מאד.

אשמח לחוו"ד על כמות הפגישות הנצרכת?

כמובן, בלשון של זהורית כדרכה של תורה.
 
פעם סיפרתי לאחד מגדו"י על בחור שנפגש עם בחורה 10 פגישות, וזה לא הולך לשום מקום.
והוא ענה לי:
תדע לך שזה או פריצות, או טיפשות.
למעשה, בעצתו, הבחור הלך לטיפול, והעניין נסגר בשעטו"מ.

אני למדתי מזה, שפגישות מרובות אינן בהכרח רצון אמיתי לבירור וכו', אלא קושי מהותי 'לסגור', קושי נפשי או רגשי שפשוט צריך לראות איך לטפל בו.
 
ואם צריך יותר? מהו קו הגבול - אם יש כזה???
השאלה למה צריך יותר.
ישנם הרבה פרטים משתנים, כך שקשה לקבוע מסמרות בעניין.
באופן נורמלי בחור אמור לדעת מה הוא רוצה אחרי 3-5 פגישות. יש כאלו אומרים לא לסגור לפני 6 פגישות וגם זה מובן.
פחוץ מ-3 פגישות הבחור עדיין לא יודע דברים בסיסיים. אחרי 3-4 פגישות הוא כבר יודע מה עומד מולו, ויכול להתקדם.
יש פעמים שיש משהו ספציפית שמפריע, אבל צריך לדעת את הגבול, וכל דבר לפי עניינו. שמעתי על מישהו שנפגש קרוב ל-10 פעמים ואח"כ הוריד בגלל שהמראה שלה לא היה נראה לו. זה דבר לא נורמטיבי. אם המראה לא מתאים איך מגיעים לכזה מספר של פגישות. אפשר לתת לכך מקסימום עוד פגישה-שתיים בכדי להתחבר למראה, אבל א"א למרוח 10-15 פגישות.
לענ"ד 7 פגישות זה גבולי. יותר מזה - כנראה שהוא צריך ללמוד עוד קצת בישיבה עד שיחליט מה הוא רוצה ומה הוא מחפש...
 
פגישות לא נועדו לבירור. הם נועדו לניסוי איך הזוג מסתדר/ מתרצה/ מתחבב כשהם ביחד. את כל הדברים הטכניים אפשר לראות בד"כ בפגישה ראשונה - שלישית, הפגישות הבאות אמנם מוסיפות גם הרבה אינפורמציה אבל מיועדות בעיקר להכרות יותר עמוקה וליצירת חיבור מינימלי שיקרב בין בני הזוג. ממילא הדבר אינדבנדואלי ולא שייך לתת בזה גדרים חוץ ממה שקיצוני לטוב ולמוטב.
 
פגישות לא נועדו לבירור. הם נועדו לניסוי איך הזוג מסתדר/ מתרצה/ מתחבב כשהם ביחד. את כל הדברים הטכניים אפשר לראות בד"כ בפגישה ראשונה - שלישית, הפגישות הבאות אמנם מוסיפות גם הרבה אינפורמציה אבל מיועדות בעיקר להכרות יותר עמוקה וליצירת חיבור מינימלי שיקרב בין בני הזוג. ממילא הדבר אינדבנדואלי ולא שייך לתת בזה גדרים חוץ ממה שקיצוני לטוב ולמוטב.
ולכאורה אין לדבר סוף.

ומשבח אני את החסידים הנפגשים פעמיים כי הכימיה זה דבר שנוצר עם הזמן ולא יספיק אפי' מאה פגישות.
וזה דבר הנבנה באיטיות עם השנים וההיכרות לפני החתונה היא כלום לעומת אחרי החתונה.
ובנוסף יש בזה צדדי פריצות נוראיים שתצלינה אוזן משמוע. וד"ב.
 
כשאני נפגשתי שאלתי את המשגיח הגר"ש ברויאר שליט"א,
והוא אמר לי - אתה צריך לבוא לפגישה הראשונה עם תחושה שיש לך אפשרות לעשות אפילו שמונה או עשר פגישות, ולא לסגור מתוך לחץ אלא יש לך את כל הזמן שבעולם.
אך בפועל - ממתי שהבחורה מוצאת חן בעיניך אתה חייב לסגור. והוא הורה לי לסגור בפגישה רביעית ולא להתעכב עוד.
ועוד הוא מחדד - מי שהבחורה מוצאת חן בעיניו אך הוא ממשיך להיפגש, זה נובע מחמת חוסר אמונה בה' שימציא את בת פלוני לפלוני.
 
המציאות מוכיחה כי ברוב המקרים אפשר להגיע להכרעה על פי 2-3 פגישות.
וגם בחורים שחשבו 'אני אין סיכוי שאסגור תוך 3 פגישות' (כמוני למשל), בפועל כשהגיעו לנקודה הזו הרגישו שאין טעם לברר ולבדוק עוד, כי 'זה זה'.
או מאידך - היה ברור להם שזה לא כיוון, ואפשר לרדת מהסיפור.

אמנם, יש מקרים מסוימים של ספקות, ואז אכן נדרשת עוד ועוד פגישה.
במקרים כאלו - אין שום טעם להגביל במספר ספור, אלא כל פגישה לדון בפני עצמה אם יש טעם בה.

ודבר כזה רצוי מאוד לעשות בייעוץ צמוד עם ת"ח בר דעת ו/או איש מקצוע מנוסה.
וכן לתת את הדעת לכך שלעצם הסחבת גם יש השלכות (במיוחד אם צד אחד כבר לא רואה טעם לסחוב, ומצידו זה חיובי, ולא מבין מדוע הצד השני סוחב).
 
והפגישות בין האירוסין לחתונה מאי שאני מלפני שמתירים כל כך הרבה?
 
ולכאורה אין לדבר סוף.

ומשבח אני את החסידים הנפגשים פעמיים כי הכימיה זה דבר שנוצר עם הזמן ולא יספיק אפי' מאה פגישות.
וזה דבר הנבנה באיטיות עם השנים וההיכרות לפני החתונה היא כלום לעומת אחרי החתונה.
ובנוסף יש בזה צדדי פריצות נוראיים שתצלינה אוזן משמוע. וד"ב.
להיפגש פעמיים זה טוב רק כשאתה מחליט על השידוך אבל אצל החסידים האבא מחליט על השידוך ולדעתי זה לא טוב, וכימיה נוצרת כשיש דמיון בין האנשים וזה לא קשור בכלל לכמה קשר יהיה ביניהם וגם אם יתחתנו זה לא יצור כימיה אמיתית, בפגישה מבררים את זה אבל אצל החסידים מבררים זאת בעקיפין ולא בפגישה ישירה וחבל.

הפריצות אין עניינה לכאן והיא קורית בלי קשר לשום דבר.
 
כמו שכתבו, הכימיה נוצרת תוך כדי הנישואין, ומספיק בעיקרון פגישה אחת של חצי שעה לראות אם יתפתח כימיה,
 
מספיק בעיקרון פגישה אחת של חצי שעה לראות אם יתפתח כימיה
לפעמים
ולפעמים ממש לא, ואז כשאפשר להאריך - אפשר לבדוק
אבל אם אי אפשר להאריך עוד - זו בעיה רצינית ממש, ויוצר בעיות חמורות בהמשך החיים.
 
פוק חזי אצל החסידים
אין אצלם יותר גיטין מאצלנו
 
פוק חזי אצל החסידים
אין אצלם יותר גיטין מאצלנו
זה לא אומר שחיי הנישואין שלהם יותר טובים משלנו אלא שהם יותר שמרניים וממילא מצבו של גרוש יותר גרוע אצלם והם מעדיפים לסבול מלהתגרש.

שהרי אם מצבם של גרושים בחברה החרדית היה דומה למצבם בחברה החילונית כו"ע מודו שהיו לפחות פי 3 תיקי גירושין.
 
אבל תראה אותם הולכים ברחוב נראים בדיוק כמו אצלנו [אמנם יותר בעדינות לא עושים דברים ברחוב שאינם ראוים]
אבל האושר נשקף על פניהם
 
ראשי תחתית