עיינתי כעת על הנושא מלמעלה- הבעיה שהילקו"י כתב רק שמעיר על התורת המועדים ולא ציין עמוד (הרוצה לשקר ירחיק עדותו).
אבל כנראה כוונתו לסימן ו' הלכה י"ב, שכתב שאם לא בירך שהחיינו בהדלקה ועבר חצי שעה מההדלקה, לא מברך שהחיינו. מפני שי"א שהזמן שייך להדלקה ולא לעיצומו של יום. ושם בהערה הביא שיש בזה מחלוקת ראשונים אם הזמן בחנוכה הוא על עיצומו של יום או על ההדלקה. ולכן הסיק שספק ברכות להקל, ויש לחוש לדעות שהברכה היא על ההדלקה, ולא יברך, והוסיף:
הרי שלא כתב להביא ראיה מהשו"ע (בסימן תרע"ו ס"ג) שאם אשתו בירכה שהחיינו הוא יצא י"ח.
וכמו שכתב עליו אחיו בילקו"י (וכפי שהובא לעיל הצילום), מסיבה פשוטה, שבשו"ע שם לא כתוב להדיא שאם אשתו ברכה שהחיינו לא יברך. והילקו"י כדרכו לא דייק. אלא שבשו"ע מבואר שאם הדליקו עליו בביתו לא יכול לברך שהחיינו (כלומר זה משמע בשו"ע ולא כתוב להדיא) אבל כך כתבו להלכה המג"א, והמשנ"ב, וכף החיים, וכך הכריע התורת המועדים מטעם סב"ל. ודלא כהב"ח. ולכן מרן בתורת המועדים דייק "כדרכו" וכתב שכיון שפסק כפוסקים אלו שאם אשתו הדליקה - לא יברך שהחיינו, מטעם סב"ל (לשיטתו), מוכח שהשהחיינו לא על עיצומו של יום. כי אם זה על עיצומו של יום למה יצא ב'הדלקת' אשתו.