באנר תרומה

פנינים מהילקו"י ברכות החדש חלק ב'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
בטענה שהוזכרה למעלה בדבר הילקוט יוסף שמזכיר את ההלכה ברורה רק בכדי להשיג עליו [בתוספת "לא עיין" "לא התבונן" "לא הבין" "מחבר אחד" "ספר אחד" וכו']

היה כאן אחד הניקים [ @בארי ] שטען [באחד מהאשכולות שנמחקו] שמתי מצינו בכלל שהר' דוד מזכיר את אחיו בספריו.

ובא לטעון כביכול שהרב דוד מתעלם מאחיו [הר' יצחק] בכל ספריו הרבים שחיבר.

וכמדומני שהיו שם כמה ניקים [קל מאוד לנחש מי הם] שהגיבו לו על הודאתו ב "לייק".
יש"כ גדול על שהארת את עיני.
אני לא אמרתי שהוא לא מוזכר רק שאלתי ומשום מה זה שהבהרתי את זה כמה פעמים רק התכעסתם יותר...
בכל אופן יש"כ.
 
מדהים להשוות את הלשונות הללו למה שהובא בעמוד הראשון של האשכול מתוך ילקוט יוסף.

כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.

והתמיהה הרבתי שיש כאן - מה הקשר בין המשפט "לא ידע ולא התבונן בפוסקים" לגוף ההערה.

סה"כ- הר' אברהם ציטט מההליכות עולם , זה שר' יצחק טוען שאבא שלהם חזר בו, זכותו של ר' אברהם לילך אחר המשנה הכתובה בדעת אביו, ולא שמועות בע"פ שאחיו ר' יצחק טוען.

וכי בגלל שר' אברהם ס"ל כהליכו"ע אז הוא לא ידע ולא התבונן בפוסקים?
 
כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.

והתמיהה הרבתי שיש כאן - מה הקשר בין המשפט "לא ידע ולא התבונן בפוסקים" לגוף ההערה.

סה"כ- הר' אברהם ציטט מההליכות עולם , זה שר' יצחק טוען שאבא שלהם חזר בו, זכותו של ר' אברהם לילך אחר המשנה הכתובה בדעת אביו, ולא שמועות בע"פ שאחיו ר' יצחק טוען.

וכי בגלל שר' אברהם ס"ל כהליכו"ע אז הוא לא ידע ולא התבונן בפוסקים?

כלומר, הרב עובדיה במשנתו הראשונה לא ידע ולא התבונן בפוסקים ?!?!
 
כלומר, הרב עובדיה במשנתו הראשונה לא ידע ולא התבונן בפוסקים ?!?!
זה צד אחד

צד שני - כיון שאחיו ממאן להכיר במה שהוא אומר בשם אביו, אזאי יש כאן "לא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים" [וד"ל, ואכמ"ל].
 
כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.
אלא ע"כ שאינו אלא מעיר כדרכה ש"ת ובלשון חריפה ע"מ להראות ולהתוות קו ברור לא לנהוג כך

ולאפוקי כל ההצהרות שנכתבות כאן ע"י אחדים שכביכול עושה זאת ע"מ להילחם בספרי אחיו וכו' עפ"ל
 
זה צד אחד

צד שני - כיון שאחיו ממאן להכיר במה שהוא אומר בשם אביו, אזאי יש כאן "לא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים" [וד"ל, ואכמ"ל].

אבל פלא על מרן שליט"א, שלא דק שבדבריו על אחיו טמונים דברי זלזול וגנאי על מרן האבא,
דהא בהא תליא, אם זה לא עיין גם זה לא עיין.
ויש לחלק...
 
אלא ע"כ שאינו אלא מעיר כדרכה ש"ת ובלשון חריפה ע"מ להראות ולהתוות קו ברור לא לנהוג כך

ולאפוקי כל ההצהרות שנכתבות כאן ע"י אחדים שכביכול עושה זאת ע"מ להילחם בספרי אחיו וכו' עפ"ל

וכשמעירים על דבריו כדרכה של תורה ובלשון חריפה כדי להתוות קו ברור שלא לנהוג כמותו ולא לטעות בטעותו,

למה הוא מתרגז ?
 
אין בעייה לחלוק!
יש בעייה שחולקים בשביל לחלוק וללא סברות!

אני לא מכיר אנשים שחולקים בלי סברות,
בצידה של כל כתיבה מובאת הסברא,
אתה לא חייב לקבל את הסברא אבל אל תגיד שלא מביאים סברות.
 
אין בעייה לחלוק!
יש בעייה שחולקים בשביל לחלוק וללא סברות!
כמו שנאמר אין מונופול בתורה ומקושיות לא מתים וחבל שהזדרז להשיג מבלי להתייעץ איתנו, וחלק בלי שכל בשטחיות מתוך מגמה לחלוק וכו' וכו'...
 
כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.
זה רק מראה שהתאוריה שלכם על התחרות וכו' אינה נכונה.
סה"כ- הר' אברהם ציטט מההליכות עולם , זה שר' יצחק טוען שאבא שלהם חזר בו, זכותו של ר' אברהם לילך אחר המשנה הכתובה בדעת אביו, ולא שמועות בע"פ שאחיו ר' יצחק טוען.

וכי בגלל שר' אברהם ס"ל כהליכו"ע אז הוא לא ידע ולא התבונן בפוסקים?
זה לא שמועה בע"פ, זה גם נכתב (ואני שלחתי זאת לרב אברהם אחרי שדיבר, ע"י בנו):
קובץ בית יוסף-הפסק ביציאה לבית הכסא.png
 
ה גם נכתב (ואני שלחתי זאת לרב אברהם אחרי שדיבר, ע"י בנו):
אתה יודע איך עושים היום מכתבים [אני לא צריך לספר לך, אתה בעל נסיון רב בדברים מעין אלו]

יש ספר שנכתב בידי הרב עובדיה בכבודו ובמו ידיו

כל הקשקשת אח"כ של מכתב ערוך כזה או אחר זה לא בבית מדרשינו
 
אתה יודע איך עושים היום מכתבים [אני לא צריך לספר לך, אתה בעל נסיון רב בדברים מעין אלו]

יש ספר שנכתב בידי הרב עובדיה בכבודו ובמו ידיו

כל הקשקשת אח"כ של מכתב ערוך כזה או אחר זה לא בבית מדרשינו
מכתב בכתב ידו ששאלוהו על השמועה, מה עושים מכתבים?! לי לא ידוע על מכתבים שזויפו ללא שיצא עליהם עירעור.
הרב דוד הרב יצחק והרב בוטבול אומרים שחזר בו, ויש מכתב שמאשר זאת בכתב ידו, מה צריך יותר מזה.
אני מבין שאתה בדילמה כי הרב יצחק מעיד כך, ואז ממילא אתה חייב לומר הפוך, אבל מצד שני הרב דוד ג"כ מעיד כך, וצריך לחזק את דבריו, כי זה משמש בד"כ כקונטרה נגד הרב יצחק, בהצלחה עם ההכרעה מה לכתוב, אבל האמת פשוטה וברורה.
 
אבל מצד שני הרב דוד ג"כ מעיד כך, וצריך לחזק את דבריו,
אין לי שום דבר עם אף אחד

אני ניטרלי ופתוח לכל, ואין לי שום מגמה לאף צד

וגם אם הר' דוד אומר שחזר בו, אין זה קשור אלי ולא מענייני

אני יודע מה הרב עובדיה הוריש לדורות בספריו
 
אני יודע מה הרב עובדיה הוריש לדורות בספריו
וכי הרב לא יכול לחזור בו?!
מה יעשה רב שכתב בספר משהו וצועק שחזר בו? תעמוד מולו ותאמר: "אין לי אלא מה שכתבת בספר!"?! מה שנקרא "אכלת אותה!".
ואפשר להליץ ע"ז את מאמר חז"ל (ב"מ ל'): "לא חרבה ירושלים אלא על שהעמידו דיניהם על דין תורה", מה שכתוב זה מה שעושים, לא מגדילים ראש...
 
ראשי תחתית