אבל גם כתבתי, שחז"ל הסמיכו את ברכת שהחיינו להדלקת נרות, ואה"נ שאם הדליקו בשבילו, יצא גם ידי חובת הברכה. ולכך אין ראיה מדברי השו"ע.אתה כתבת לפני רגע שאם זה על עיצומו של יום זה לא קשור להדלקה.
וא"כ אם הוא לא שמע את ההדלקה, אז הדלקה הוא יצא (כי נר איש וביתו), אבל שהחיינו שהוא לא קשור להדלקה לא יצא! וצריך לברכו! שהרי השהחיינו לא קשור לבית כמו נר חנוכה.
אלא ודאי שבחנוכה אין דין שהחיינו על עיצומו של יום, וכפי שכתב מרן הראש"ל בתורת המועדים.
אם השו"ע היה כותב דין שמי שלא הדליקו בשבילו לא יברך שהחיינו, זה ראיה, אבל אם הדליקו בשבילו מה ראיה יש כאן וכנ"ל.
ודאי, בקידוש פשוט שלא יוצא יד"ח שהחיינו, כיון שלא שמע את הקידוש, לא יצא יד"ח קידוש לא יצא יד"ח שהחיינו.אתה הבנת את החילוק שכתבת? אני לא.
בנר חנוכה שיצא ידי חובת הדלקה יצא ידי חובת שהחיינו.