גיטין בחשש כפיה

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
לא רוצה להתערב בנושא,
לא מכיר, לא יודע, שלא אתנסה ושלא אדע.
רק אספר כי פעם שאלתי דיין אשכנזי פרטי עצניק [לא ללחוץ], על פתגמא דנא, והשיב לי רוב הדיינים בקיאים ויודעים מה שהם עושים.
שאלתי: גם ברבנות ?
השיב: הן, למעט אולי אי אלו בודדים.
שאלתי: ומה בדבר חוברת "גיטי הכזב"?
השיב: נראה שזה מישהו שנכווה בעצמו.
שאלתי: אבל הרבה גדולים חתומים?
השיב: ככה"נ בגלל אותם יחידים בודדים.
שאלתי: אבל תוקפים שם את הרב עובדיה והגר"ש עמאר. (את שמו של הגר"ש עמאר אמרתי בלחש ואיני בטוח ששמע, אבל את הגרע"י ודאי שמע).
השיב: אז תבין לבד במה המדובר.
 
הרבה פעמים הדיינים בבתי הדיינים בקיאים מנוסים יותר מדיינים בבתי הדין הפרטיים, מחמת שיש להם נסיון הרבה יותר גדול.

איני בא לגרע כלל מהבעיות שיש במערכת בתי הדין. (ומי שיודע ידע כמה פעלתי בעניינים אלו). רק להעיר שיש לפעמים גם בעיות בצד השני.
 
אני נכנסתי לכל הנושא (כלומר יצרתי אותו כאן) כמעט בלא כוונה.
וכעת אני נזכר, שכאשר למדנו בכולל ברכת אברהם (הכולל שבעל ה'ילקוט יוסף' נר"ו אומר שהוא הכולל הטוב בעולם) הלכות כפייה בגט, עברנו עליה בעומק ורוחב (וגם שמענו שיעור מהשרף הרב יעקב עדס נר"ו, מה דבדידיה הוה, ואכ"מ), וראינו שאמנם הוא מתלהם, אבל למעשה ברוב הדברים הוא צודק אף שבמעט הוא מעט מגזים.
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.
ואמנם צריך לשמוע את הצד השני, אבל כאשר אתה שומע מהם עצמם כל מיני דברים נבובים וחלולים שלא ראויים להיאמר אפילו כהוה אמינא באתגר למדני בקעמפ בני תורה. אז אתה מבין שגם ההמשך לא יהיה כה מלבב. ועכ"פ צריך עוד לעיין בזה, אי"ה.
 
אני נכנסתי לכל הנושא (כלומר יצרתי אותו כאן) כמעט בלא כוונה.
וכעת אני נזכר, שכאשר למדנו בכולל ברכת אברהם (הכולל שבעל ה'ילקוט יוסף' נר"ו אומר שהוא הכולל הטוב בעולם) הלכות כפייה בגט, עברנו עליה בעומק ורוחב (וגם שמענו שיעור מהשרף הרב יעקב עדס נר"ו, מה דבדידיה הוה, ואכ"מ), וראינו שאמנם הוא מתלהם, אבל למעשה ברוב הדברים הוא צודק אף שבמעט הוא מעט מגזים.
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.
ואמנם צריך לשמוע את הצד השני, אבל כאשר אתה שומע מהם עצמם כל מיני דברים נבובים וחלולים שלא ראויים להיאמר אפילו כהוה אמינא באתגר למדני בקעמפ בני תורה. אז אתה מבין שגם ההמשך לא יהיה כה מלבב. ועכ"פ צריך עוד לעיין בזה, אי"ה.
כמדומה שהבעיה היא אצל דיינים מסויימים, איני יודע אם הם הרוב או המיעוט, מיעוט רגיל או מיעוט המצוי. אבל אכן ישנם כאלו. (ואגב, הבנתי שאחד מהם הולך להיות מקודם בקרוב לצערינו).
 
למה לא כותב על פסקי הדין שיש בבתי בדין הפרטיים.
מה הולך שם?
 
כמדומה שהבעיה היא אצל דיינים מסויימים, איני יודע אם הם הרוב או המיעוט, מיעוט רגיל או מיעוט המצוי. אבל אכן ישנם כאלו. (ואגב, הבנתי שאחד מהם הולך להיות מקודם בקרוב לצערינו).
נו, אז תעשה משהו בענין.
 
כמדומה שהבעיה היא אצל דיינים מסויימים, איני יוע אם הם הרוב או המיעוט, מיעוט רגיל או מיעוט המצוי. אבל אכן ישנם כאלו. (ואגב, הבנתי שאחד מהם הולך להיות מקודם בקרוב לצערינו).
מי זה האחד? ההוא מפ"ת?
 
ומאז (קרוב לעשר שנים) שכחנו מזה, אבל כמעט כל שנה בערך, מגיעה אלי פרשייה איומה של כפייה בגט. ולומר שזה סיפור של אחד שנכווה וכו' זה לא נכון, כמעט כל אחד שרק נופל למלתעות שלהם יבוא ויעיד דברים כהוויתם.
ראה כאן במאמר הרב רפאל סויד
1749505184871.png
 
האמת שהוא חש עוול אישי, והוא בבחינת אין עונים את המעוקות.

מה הכוונה 'עוול אישי'?
הוא נכפה ע"י בי"ד כזה לתת גט ולתת את כל ממונו?
או שלא זכה לקבל מינוי באותם בתי דין...?

אבל יש לקחת את דבריו בערבון מוגבל, כהצעה, והקצנה ונטייה לכיוון חד צדדי.

בקיצור, לנהוג בו ביותר עדינות ממה שנוהג באחרים...
 
מה הכוונה 'עוול אישי'?
הוא נכפה ע"י בי"ד כזה לתת גט ולתת את כל ממונו?
הוא נכפה לתת את כל ממונו, בזמן שלטענתו אשתו מורדת בו.
וגם כפוהו לתת גט, וגם הורידוהו מכל נכסיו, והכניסוהו לכלא כשסירב.
ולטענתו כשפנה לאחד הדיינים בראיות הלכתיות שזה לא נכון, אמר אם אני לא יעשה זאת הבג''ץ יעשה זאת, אז במקום שיערערו, בא נסיים את זה כאן.

כך הוא טוען.

לא שמעתי אישור מפי אותו דיין. שהוא מפורסם. ולכן אני לא מאמת. אבל כך הוא רואה את הדברים.

וכמובן שמוע צדק בין אחיכם.
 
למה לא כותב על פסקי הדין שיש בבתי בדין הפרטיים.
מה הולך שם?
כי אף אחד לא יודע מה קורה שם. את הרבנות אפשר לתקוף, כי הם מפרסמים את פסקי הדין שלהם.
ואילו את פסקי הדין של הבד"צים למיניהם אף אחד לא מקבל (אם בכלל הדיינים כותבים).
 
רק אשאל את אשר על ליבי,
היאך דיין שמגובה או לא מארגוני הנשים שכח רב להם, יכול להיות 'ללא נגיעות כלל' או לכל הפחות לא להרגיש צורך לפסול את עצמו?
[הרי הדברים ידועים כמה כח וגיבוי משפטי יש לארגונים המוזרים האלו]
לא הבנתי
בהנחה שלא מדובר במשהו שמוגדר הלכתית כנגיעות הפוסלת [כדמשמע מדבריך], מי אתה כן רוצה שידון דינים אלו?
ויותר מזה, האם באמת יש דיני תורה שהנידונים לא מנסים להפעיל לחץ על הדיינים?
 
נזכרתי שלאחרונה דיבר והתכתב עמי בענין זה הרב אפרים חיים כרימיזי שליט"א חבר ביה"ד דק"ק מונטריאל. בספרו שו"ת כרמי אפרים חלק אה"ע ערך קונטרס כפיית גט במורדת, הרוצה יעיין שם, אמנם אמר לי שכתב בלשון עדינה וכו' ודו"ק.
זה נמצא רק בגירסאות החדשות יותר של אוצה"ח
בעזהשי"ת בקרוב אני מעדכן את האוצה"ח שלי, ובל"נ אם אזכור אעלה את המאמר
 
אני הק' "זכיתי" במרוצת השנים להכיר אישית ומקרוב כמה דיינים בכירים החשודים על כל העבירות שבתורה (הכל כולל הכל) שאין להם שום בעיה לכתוב 'פסק דין' בהזמנה תמורת שוחד נאה של עשרות/מאות אלפי ש"ח...רק בכדי לשבר את האוזן אביא דוגמא אחת של ידיד שלי שהוא כהן גרוש ובעל ממון שהתחתן עם גרושה כדת משה ישראל לאחר שדאג לשלם ולהזמין 'פסק דין' לפיו הופקעו קידושיה הראשונים של הגרושה למפרע (וממילא כביכול אינה גרושה) בנימוקים ותואנות שאפילו "היתר הממזרים" של הרב גורן מחוויר לידם... וד"ל.
 
אני הק' "זכיתי" במרוצת השנים להכיר אישית ומקרוב כמה דיינים בכירים החשודים על כל העבירות שבתורה (הכל כולל הכל) שאין להם שום בעיה לכתוב 'פסק דין' בהזמנה תמורת שוחד נאה של עשרות/מאות אלפי ש"ח...רק בכדי לשבר את האוזן אביא דוגמא אחת של ידיד שלי שהוא כהן גרוש ובעל ממון שהתחתן עם גרושה כדת משה ישראל לאחר שדאג לשלם ולהזמין 'פסק דין' לפיו הופקעו קידושיה הראשונים של הגרושה למפרע (וממילא כביכול אינה גרושה) בנימוקים ותואנות שאפיל'היתר הממזרים" של הרב גורן מחוויר לידם... וד"ל.

חבל שאין מי שיעשה להם כמעשה ר"ג ואחותו עם הפילוסוף.
 
יש לך דרך לעשות זאת?
נראה לי כוונת ידידנו 'מחשבות טובות', על מה שכתבת שפעלת בנידון, א"כ תפעל שוב.
ולי נראה שמה שבזמנו פעלתם בענין ה'גט צמח', עם כל התועלת שבדבר, ייתכן שנעשה נזק גדול יותר, או עכ"פ הוחמצה השעה. כי ניתנה אווירה כאילו הכל מצוין שם ורק הדיין ההוא מצפת שהחליט לצמוח, הוא הבעייתי. וזה מה שכתב לעיל ידידנו שאז היו צריכים לצאת נגד גיטים בכפייה שזו פרשייה פי מאה יותר חמורה, ובתוצאה היא בדיוק כמו תוצאת גט צמח "היתר אשת איש שלא כדין", רק שבה כפי שכתב עוברים גם על איסורים חמורים אחרים כגזל עושק שפיכות-דמים והוצאה-לתרבות-רעה של-כל-בני-הנאנס כאשר היה בפועל בעשרות מקרים!
 
אני הק' "זכיתי" במרוצת השנים להכיר אישית ומקרוב כמה דיינים בכירים החשודים על כל העבירות שבתורה (הכל כולל הכל) שאין להם שום בעיה לכתוב 'פסק דין' בהזמנה תמורת שוחד נאה של עשרות/מאות אלפי ש"ח...רק בכדי לשבר את האוזן אביא דוגמא אחת של ידיד שלי שהוא כהן גרוש ובעל ממון שהתחתן עם גרושה כדת משה ישראל לאחר שדאג לשלם ולהזמין 'פסק דין' לפיו הופקעו קידושיה הראשונים של הגרושה למפרע (וממילא כביכול אינה גרושה) בנימוקים ותואנות שאפיל'היתר הממזרים" של הרב גורן מחוויר לידם... וד"ל.
אוהו ברוך הבא ידידנו, אם זה הביא אותך, כנראה זה אשכול חשוב.
אכן כאן המקום שתחשוף עוד קצת מהמעללים, כדי שהציבור הרחב יצא מתמימותו.
 
נראה לי כוונת ידידנו 'מחשבות טובות', על מה שכתבת שפעלת בנידון, א"כ תפעל שוב.
ולי נראה שמה שבזמנו פעלתם בענין ה'גט צמח', עם כל התועלת שבדבר, ייתכן שנעשה נזק גדול יותר, או עכ"פ הוחמצה השעה. כי ניתנה אווירה כאילו הכל מצוין שם ורק הדיין ההוא מצפת שהחליט לצמוח, הוא הבעייתי. וזה מה שכתב לעיל ידידנו שאז היו צריכים לצאת נגד גיטים בכפייה שזו פרשייה פי מאה יותר חמורה, ובתוצאה היא בדיוק כמו תוצאת גט צמח "היתר אשת איש שלא כדין", רק שבה כפי שכתב עוברים גם על איסורים חמורים אחרים כגזל עושק שפיכות-דמים והוצאה-לתרבות-רעה של-כל-בני-הנאנס כאשר היה בפועל בעשרות מקרים!
מאז פעלנו בעוד כמה פרשיות.
אתה לא מבין איזו תועלת יש מזה שדיינים מבינים שיש מחיר גם למי שמתיר את האסור, ולא רק פרסים מארגוני הנשים... זה מרתיע מאוד ונותן לדיינים הקלי דעת לחשוב עוד כמה פעמים לפני שעושים מעשים בעייתיים.
אבל לא בכל דבר יש לי מה לעשות.
בזמן כהונת הרב יצחק היה לי יותר קל לפעול, כעת שפרש יותר קשה לי לפעול, אם כי אני מבין מאשכול סמוך שפעולות מסויימות כן צלחו.
 
וזה מה שכתב לעיל ידידנו שאז היו צריכים לצאת נגד גיטים בכפייה שזו פרשייה פי מאה יותר חמורה, ובתוצאה היא בדיוק כמו תוצאת גט צמח "היתר אשת איש שלא כדין", רק שבה כפי שכתב עוברים גם על איסורים חמורים אחרים כגזל עושק שפיכות-דמים והוצאה-לתרבות-רעה של-כל-בני-הנאנס כאשר היה בפועל בעשרות מקרים!
קשה מאוד להלחם במשהו כללי, במשהו נקודתי יותר קל להלחם, כי יש יותר כלים מול מי וכו'.
אני לא נחשפתי למקרה של גט בכפייה ולכן לא פעלתי בזה.
 
לא הבנתי
בהנחה שלא מדובר במשהו שמוגדר הלכתית כנגיעות הפוסלת [כדמשמע מדבריך], מי אתה כן רוצה שידון דינים אלו?
ויותר מזה, האם באמת יש דיני תורה שהנידונים לא מנסים להפעיל לחץ על הדיינים?
שאלתי מאוד בעדינות,
אבל,
הלחץ האדיר והכוח שיש לאירגונים האלו משנה דעתו של האדם באשר הוא,
מה מוגדר "נגיעה פוסלת הלכתית" אני לא יודע, אני כן יודע שנגיעה זו נגיעה ...
[פעם בד"ת שהיה לי, הדיין אמר לי ש'הוא מכיר את הצד השני מהשיטבלך', ואם אני רוצה אני יכול לפסול אותו לדון ...]
מי כן ידון בזה? לאלוקים פתרונים.
יש עוד מפעילים לחץ? זה לא באותה רמה של שוחד של אלפי ש"ח והבטחות לקידומים או להיפך ...
 
אוהו ברוך הבא ידידנו, אם זה הביא אותך, כנראה זה אשכול חשוב.
אכן כאן המקום שתחשוף עוד קצת מהמעללים, כדי שהציבור הרחב יצא מתמימותו
אכן מקוצר הפנאי איני רגיל בתגובות כאן אבל זה אשכול חשוב מאין כמותו שהרי עסקינן בהיתר א"א דאורייתא... וע"כ מגיע לכב' יש"כ גדול.

לא אוכל להאריך רק אציין שבזמנו עברתי בדקדוק על הקונטרסים החשובים שצירפת שקדם להם הספר משפטי ישראל המצ"ב וניכר שהרב המחבר ( שאיני יודע את שמו) הוא מגדולי תלמידי החכמים שבדור (בלי גוזמא) ובקי ביותר במתרחש במסדרונות האפלים של בתי הדין המושחתים... כמו כן עברתי גם על קונטרס התגובה של הרב אדיר כהן וראיתי שאינו משיב כהלכה (בלשון המעטה) לטענות החמורות... ולענ"ד שורש הבעיה טמון בנקודת המוצא שלו ושל מו"ר הרב מזוז שהיה גאון הדור אבל תמים מופלג כמו רוב גדולי הדור הספרדים) שעסקינן בדיינים יראי שמים וממילא מוטל עלינו ליישב מעשיהם התמוהים זאת בעוד כפי שכתבתי עסקינן בדיינים שלא שימשו כל צורכם במקרה הטוב ובמקרה הגרוע הינם חשודים על כל העבירות שבתורה... ואכמ"ל.
 

קבצים מצורפים

שעסקינן בדיינים יראי שמים וממילא מוטל עלינו ליישב מעשיהם התמוהים זאת בעוד כפי שכתבתי עסקינן בדיינים שלא שימשו כל צורכם במקרה הטוב ובמקרה הגרוע הינם חשודים על כל העבירות שבתורה...
כמו שהעירו כאן מדובר גם על דיינים ת''ח מופלגים המוכרים בספרי תשובותיהם, כמו הרב עמאר, הרב פישר, וגם כלפיהם באו בטענות. ולענ''ד מפני הקצנות אלה, דבריהם לא עושים רושם ונדחים מלב כל.
 
כמו שהעירו כאן מדובר גם על דיינים ת''ח מופלגים המוכרים בספרי תשובותיהם, כמו הרב עמאר, הרב פישר, וגם כלפיהם באו בטענות. ולענ''ד מפני הקצנות אלה, דבריהם לא עושים רושם ונדחים מלב כל.
העובדה שמדובר בת"ח מופלגים ומחברי שו"תים מוכרים (ואגב הכריכה של הרב עמאר עם הרב פישר עושה עוול עצום לרב פישר ואכמ"ל) אינה מעניקה 'פטור' מהתמודדות פרטנית עם הטענות החמורות ביותר שבספר... בדיוק שכפי שגדולתו של מרן הרב עובדיה אינה מעניקה 'פטור' מלדון בפסקי ההלכה התמוהים שנתן בהיתר עוגיות פפושדו בפסח, בהכשר 'יהדותם' של עולי אתיופיה ובמתן הסכמה ל'"גיורי צהל". ועוד היתרים רבים...

קבל את האמת ממי שאמרה!!!
 
אני הק' "זכיתי" במרוצת השנים להכיר אישית ומקרוב כמה דיינים בכירים החשודים על כל העבירות שבתורה וכו'
אגב, כבודו נעלם יחד עם האשכול על הינוקא. מה הפשט בזה. אם כת"ר חזר, יחזיר גם האשכול.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית