גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

הטענה בעיניי הכי ברורה (שמעתי אותה אותה דווקא מאמי שתחי' שענתה כך לחילונייה בויכוח הנצחי הזה),הרי כל אחד מאיתנו מקריב את החיים שלו בשביל לימוד התורה, אנחנו גוזרים על עצמנו מבחירה חיים של 'על הקצה' מבחינה כלכלית (ובחלק מקרים מתחת לזה - רק שאני לא יודע אם במקרה כזה צריך להמשיך להיות אברך) וזה למרות שהאברכים בוגרי הישיבות הם המוכשרים ביותר שקיימים וללא השוואה למקביליהם החילונים, מה שבקלות יכל לתת לכל אברך כזה להתפרנס בכבוד רב. אז קודם כל 'השתמטות' ו'פרזיטיות' זה לא, ואידך זיל גמור.

זה לא הנושא מה היית יכול לתרום אילו...
הנושא מה אתה ורם בפועל.
ופה מדובר על אלפי אלפי מתגייסים שעמלים בתורה, ועוזבים אותה לפי צו השעה - ויוצאים ונלחמים.
לעומת אלפי אלפי עמלי תורה (שמתוכם לא מעט לא כ"כ עונים לתואר הזה), שאינם תורמים למדינה כלום.
ובינתיים מוכרים אותך לקרבן.
השאלה האם יש פתרון לגיוס אמיתי והוגן לכאלו, או שלא, או שכלל לא רוצים למצוא.
זה הכל. - כל השאר לא קשור לנושא.
 
אחרי שעשרות שנים קיבלו אלפים אלפים של בחורים ואברכים
ואילו אצל הערבים כל העשרות שנים שלהם, כל האברכים שלהם , והישיבשערים לשהם לא קיבלו אגורה
אז עכשיו הכלא של אריאל שמאי זה נקמה על מה שאני קיבלתי בתוך אברך?...
אל תדאג לערבים התכנית חומש שלהם היא במלייארדים...
 
חס וחלילה המכסות זה רצון של המדינה לא שלנו.
ההנחה שעומדת מאחורי המכסות דוקא בנויה על ההבנה שלך שמי שלא לומד שישרת, ואנו לא רוצים גם את זה אבל כרגע לפי דעת רבותי לא על זה המלחמה

מכסות, זה מה שיש כרגע למפלגות החרדיות (בנשיאות מרנן ורבנן כמובן) להציע...
לך יש משהו אחר ?


חס וחלילה
הרפורמה המשפטית הלוואי והיתה עוברת, אבל לצערנו לא היה סיכוי, בכל אופן בשיטה הגרועה שבה ניסו לעשות זאת

כמו חוק הגיוס שלא היה לו סיכוי לעבור בשל השיטה הגרועה (ההפוכה מהרפורמה) בה עבדו איתו.
השאלה היא, כעת מה ???
 
אז עכשיו הכלא של אריאל שמאי זה נקמה על מה שאני קיבלתי בתוך אברך?...
אל תדאג לערבים התכנית חומש שלהם היא במלייארדים...
לא
רק שאתה גרמת לגרות בך את הדוב , שלקחת ולקחת ולקחת, אז מתחילים בך

אם היית שותק ולא לוקח לא היו נטפלים אליך
 
יש פה ערבוב נושאים
אלה שבד"כ באמבולנסים וכו', זה בתור "שירות אזרחי" או "שירות לאומי",
והרבה מתוכם זה התנדבות פנימית , היינו- בתוך הציבור פנימה , וכן הגמחי"ם וכו' זה עזרא הדדית פנימית חרדית
לא ציבורית ואזרחית.
זה לא נכון
יד שרה זק"א עזר מציון ועוד הרבה ארגונים עוזרים לכולם
 
חשבתי שאתה מסכים אתי שאלו הכי תורמים
או שטעיתי?
אני אענה

אין חולק שאנחנו מחזיקים את העולם , לא רק שתורמים אלא עוד מחזיקים

זה אני יכול לומר לך ולילדי ולסובבים אותי

אך לחילוני מצוי וכ"ש למדינה אני לא יכול לומר זאת
 
חשבתי שאתה מסכים אתי שאלו הכי תורמים
או שטעיתי?
יש גמרא די מפחידה על אלו שאומרים מאי אהנו לן רבנן

אלו שיושבים בביהמ"ד כן,
אלו שעומדים בטרמפיידה, או שוכבים במיטה עד..., או (נשמור על הכבוד), לא!!!
 
אני אענה

אין חולק שאנחנו מחזיקים את העולם , לא רק שתורמים אלא עוד מחזיקים

זה אני יכול לומר לך ולילדי ולסובבים אותי

אך לחילוני מצוי וכ"ש למדינה אני לא יכול לומר זאת

אתה נכנס לטענה נוספת, שהייתי רוצה ליגוע בה בהמשך.
בוא נדבר כרגע עלינו.
 
אני רוצה שנהיה ברורים יותר
אתה מסכים אתי לגמרי , באמת, שלימוד התורה וקיומה הם הם שמחזיקים את העולם,
שהם שמקיימים אותנו בארצנו,
שהם הקריטיים להמשכיות שלנו בכלל?
אז למה אתה לא דורש גיוס חובה מלא של כולם לשמירת תורה ומצוות?
זה אתה יכול לדרוש במדינה שאתה תקים
כרגע המציאות שמפתחות המדינה אינם אצלינו
מה שכרגע נשאר לך ולי ולנו להתפלל, אך כל עוד שזה לא שם
הדרישה היא שונה
 
אני מדבר כרגע מצד האמת
לפי האמת, מי הוא כאן התובע ומי הוא הנתבע
 
אני מדבר כרגע מצד האמת
שוב האמת היא ברורה
ואין מפקפק עליה
אך יש אמת - ויש מציאות
והמציאות כרגע היא לא אצל האמת, וצריך להסתדר עם המציאות , ולא להיות בגדר "ויעפילו אל ההר"
 
שוב האמת היא ברורה
ואין מפקפק עליה
אך יש אמת - ויש מציאות
והמציאות כרגע היא לא אצל האמת, וצריך להסתדר עם המציאות , ולא להיות בגדר "ויעפילו אל ההר"
כבר כתבתי
המציאות היא שאנו כפופים לתורה
והמציאות היא שלא ניתן להציע שום פתרון שמתאים לתורה ושישביע את רצונם
 
כבר כתבתי
המציאות היא שאנו כפופים לתורה
והמציאות היא שלא ניתן להציע שום פתרון שמתאים לתורה ושישביע את רצונם
יש פתרון
אם היית מתנתק מהתקציבים [לא עכשיו, כי עכשיו כבר מאוחר]
ולא היית מגרה את הדוב בך, ולוקח כל הזמן תקציבים
היו מניחים לך ולא היו חושבים על גיוס
הבעייה שגירינו את הדוב וחגגנו, ועכשיו אנחנו טוענים שצירך פתרון שמתאים לתורה
 
אני רוצה שנהיה ברורים יותר
אתה מסכים אתי לגמרי , באמת, שלימוד התורה וקיומה הם הם שמחזיקים את העולם,
שהם שמקיימים אותנו בארצנו,
שהם הקריטיים להמשכיות שלנו בכלל?
אז למה אתה לא דורש גיוס חובה מלא של כולם לשמירת תורה ומצוות?

שאלה יפה.
החילוני שמספק לך את צרכיך (הרי אתה דורש ממנו תקציבים, ולא מה'), לא מבין זאת. - אבל זה לא הנושא.
המזרחי שמספק לך הגנה (וגם לומד תורה, אלו שלומדים), באים בטענה. כשל כח הנטל, ובכה"ג אתה צריך לעזור.
(ויש להם על מה שיסמוכו, אם כי לך יש מה להשיב, אבל הטענות הן דו"צ).
הבעייה, מה קורה כאשר יש אצליך כאלו שהם ממש לא שומרים בתורתם (הם פשוט לא לומדים), האם עליהם צריך לחפות העיקר שיהיו רשומים בישיבה, או שיש למצוא נוסחה שתקים להם מסגרות מתאימות.
במידה וצריך להגים להם מסגרות מתאימות, תישאל השאלה הבאה. - מה עשית עד היום למען זה ? או מה אתה מתכונן לעשות מהיום ואילך למען זה ?
ולגבי שאלתך לגבי גיוס כולם לשמירת תומ"צ, זה הרי לא מציאותי. איך דורשים זאת ?
מבקשים מליברמן ולפיד וגנץ שיצביעו איתך, או מה ?
אדרבה, אם כבר זו קושיא, אז זו קושיא עליך, אתה שישבת בקואליציה כל השנים, מה עשית למען זה ? - אתה צריך לענות תשובה, לא אני !
 
יש פתרון
אם היית מתנתק מהתקציבים [לא עכשיו, כי עכשיו כבר מאוחר]
ולא היית מגרה את הדוב בך, ולוקח כל הזמן תקציבים
היו מניחים לך ולא היו חושבים על גיוס
הבעייה שגירינו את הדוב וחגגנו, ועכשיו אנחנו טוענים שצירך פתרון שמתאים לתורה
ממש לא
התקציבים הם אחוז זניח מתקציב המדינה, והוא לא הנושא בכלל
מזמן היינו מוותרים על זה ומסתדרים כמו לאחרונה עם קרן עולם התורה או כמו סטמאר. הסיבה שלקחו תקציבים היא שונה ואכמ"ל. אבל זה לא הנושא כרגע
 
ממש לא
התקציבים הם אחוז זניח מתקציב המדינה, והוא לא הנושא בכלל
מזמן היינו מוותרים על זה ומסתדרים כמו לאחרונה עם קרן עולם התורה או כמו סטמאר. הסיבה שלקחו תקציבים היא שונה ואכמ"ל. אבל זה לא הנושא כרגע

אתה לא צודק, אבל נא ענה על דברי (הודעה 64).
 
מסגרות מתאימות.
בהחלט ניסו וכבר כתבתי לך את תוצאות הניסוי אבל זה היה ארוך והתעייפת לקרוא...
שורה תחתונה מסגרות שכפופות לצבא זה מחלן וזה בלתי אפשרי מבחינתנו
הקמנו הרבה מסגרות אחרות עצמאיות לנושרים וכיו"ב וזה בהחלט חיובי ונצרך
 
בהחלט ניסו וכבר כתבתי לך את תוצאות הניסוי אבל זה היה ארוך והתעייפת לקרוא...
שורה תחתונה מסגרות שכפופות לצבא זה מחלן וזה בלתי אפשרי מבחינתנו
הקמנו הרבה מסגרות אחרות עצמאיות לנושרים וכיו"ב וזה בהחלט חיובי ונצרך

אתה לא עונה על השאלה.
אתה מתחבא בטענה ש"אין מה לעשות".
תענה לי בכנות, אתה מצביע בבחירות ? (כי אם אתה מהפלג, אז אין לי ענין לנהל את הדו שיח, זה לא מין במינו, אדבר איתך בשפה של הפלג).
 
אתה לא עונה על השאלה.
אתה מתחבא בטענה ש"אין מה לעשות".
תענה לי בכנות, אתה מצביע בבחירות ? (כי אם אתה מהפלג, אז אין לי ענין לנהל את הדו שיח, זה לא מין במינו, אדבר איתך בשפה של הפלג).
כן, מצביע
 

נו,
אז מה עשית עד היום למען זה שתוכל לעשות משהו ?
ולאידך, מה אתה מתכונן לעשות מהיום ?
האפשרויות העומדות לפניך הן, א' לא לעשות כלום. ב' להקריב קרבנות.
 
לא כל כך ברור לי מה אתה רוצה
כרגע המצב הוא שהבג"ץ דורש שכולם יתגייסו ולא מוכן לקבל שום חילוק בענין הזה
החוק שעומד על הפרק דוקא הולך בעיקרון בכוון שאלו שלא לומדים יתגייסו, אלא שגם לשיטתך יש בו בעיה כי הוא דורש גם חלק מאלו שלומדים
אז על מה למעשה אנחנו דנים
 
לא כל כך ברור לי מה אתה רוצה
כרגע המצב הוא שהבגץ דורש שכולם יתגייסו ולא מוכן לקבל שום חילוק בענין הזה
החוק שעומד על הפרק דוקא הולך בעיקרון בכוון שאלו שלא לומדים יתגייסו, אלא שגם לשיטתך יש בו בעיה כי הוא דורש גם חלק מאלו שלומדים
אז על מה למעשה אנחנו דנים

על שום דבר.
נעשה כיפופי ידיים עם בג"ץ, ונראה מה יהיה.
 
ובפשטות יותר;
המשכתי את הדיאלוג של צחי ונהוראי,
כאשר הפעם אני מייצג דוקא את צחי...
 
לפעמים שיש הרבה מדי תשובות לשאלה
אז התשובה הנכונה היא אחת
 
ראשי תחתית