תורה אמת כתיב בה
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/1/25
- הודעות
- 612
בעזה''י לא קונה יותר בקהילה
בעזה''י לא קונה יותר בקהילה
יואלי ברים מביא הערב הקלטה של ראש ישיבת חברון, ר׳ דוד כהן שמביע את דעתו על מתווה הגיוס של ביסמוט - ״זה מלחמה של להוציא אותנו מהישיבות ולהכניס אותנו לחיים של חילוניות״. (אוף דה רקורד)
הגר"ד כהן מתנגד לכל פשרה בחוק הגיוס, מתנגד גם לגיוס בחורים שלא לומדים תורה. "מנסים לחלן אותנו, זו מלחמת תרבות בכמה חזיתות, כל מי שפורש מעולם הישיבות מאבד את כל מעלתו הרוחנית"
מדברי הגאון ר' דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה
- דבריו המלאים.
"המלחמה הנוראה שבה אנחנו נמצאים היום, במלחמה על קיום הישיבות. הנושא של גיוס בני הישיבות זה לא נושא של גיוס כמה חיילים צריכים, אם צריכים יותר או פחות חיילים, זה מלחמה שהיא מלחמת תרבות. המלחמה זה מלחמה לחלן את כלל ישראל, לבטל תורה מכלל ישראל. זו מלחמה להוציא אותנו מהישיבות ולהכניס אותנו לחיים של חילוניות. ואנחנו נמצאים בחזיתות האלה".
"שלחו אליי איזה עשר שאלות מה שנוגע לענייני הגיוס ומי שכן לומד, ולא לומד, ומה כן לתרום ולא לתרום וכל מיני שאלות שאני רואה שזה בא רק לבלבל מוחו של עולם, רצו שאני אענה על השאלות, אמרתי דבר אחד – מי שיודע שכלל ישראל אין לו קיום ללא תורה, ומי שיודע שתורה וכלל ישראל זה עולם הישיבות ואין תורה בלי עולם הישיבות, ומי שיודע שכל נפש מישראל זה עולם מלא, ומי שיודע שכל מי שפורש מעולם הישיבות מאבד את כל מעלתו הרוחנית".
"אז כל השאלות האלה הם לא שאלות – מי שיודע מה זה לא שואל שאלות, ומי שרוצה תשובות – אין לי תשובות בשבילו. אין פה מושג של שאלות ותשובות". כל רגע
יש"כ על הדברים.הגר"ד כהן מתנגד לכל פשרה בחוק הגיוס, מתנגד גם לגיוס בחורים שלא לומדים תורה. "מנסים לחלן אותנו, זו מלחמת תרבות בכמה חזיתות, כל מי שפורש מעולם הישיבות מאבד את כל מעלתו הרוחנית"
מדברי הגאון ר' דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה
- דבריו המלאים.
"המלחמה הנוראה שבה אנחנו נמצאים היום, במלחמה על קיום הישיבות. הנושא של גיוס בני הישיבות זה לא נושא של גיוס כמה חיילים צריכים, אם צריכים יותר או פחות חיילים, זה מלחמה שהיא מלחמת תרבות. המלחמה זה מלחמה לחלן את כלל ישראל, לבטל תורה מכלל ישראל. זו מלחמה להוציא אותנו מהישיבות ולהכניס אותנו לחיים של חילוניות. ואנחנו נמצאים בחזיתות האלה".
"שלחו אליי איזה עשר שאלות מה שנוגע לענייני הגיוס ומי שכן לומד, ולא לומד, ומה כן לתרום ולא לתרום וכל מיני שאלות שאני רואה שזה בא רק לבלבל מוחו של עולם, רצו שאני אענה על השאלות, אמרתי דבר אחד – מי שיודע שכלל ישראל אין לו קיום ללא תורה, ומי שיודע שתורה וכלל ישראל זה עולם הישיבות ואין תורה בלי עולם הישיבות, ומי שיודע שכל נפש מישראל זה עולם מלא, ומי שיודע שכל מי שפורש מעולם הישיבות מאבד את כל מעלתו הרוחנית".
"אז כל השאלות האלה הם לא שאלות – מי שיודע מה זה לא שואל שאלות, ומי שרוצה תשובות – אין לי תשובות בשבילו. אין פה מושג של שאלות ותשובות". כל רגע
יש"כ על הדברים.
(רק שצריך לשים כוכבית שאין בין מה שהרב שליט"א אומר לבין חוק הגיוס הנידון ולא כלום).
אותי לימדו שאין מה לפחד מביקורת, ממ"נ אם הביקורת צודקת, ואם לא צודקת אז מה הפחד, אדרבה נשמח לשמוע את חוו"ד הרמה של כבודו, מהי ההפליה בין דם לדם, ודעת לנבון נקל שלו הבחור לא היה לומד בישיבת רבינו חיים עוזר אלא בישיבת תפארת מרוקו וכדו', הביקור לא היה מתקיים, אז אדרבה שכבודו יבאר את החילוק?כאן אתה בעצם רומז לביקורת על מרן הרב סלים שליט"א?
כבודו מסתמא יודע כי אי"ז מן החכמה להגיב לכל מה שלא מוצא חן בעיניו כהוצאת ש"ר, ועל המקום לפסול את העובדות, ואכן הייתי מאוד שמח אם הדברים היו בגדר הוצאת שם רע, אבל לצערינו הספורים על השלוחי דרבנן שלנו כל פעם בווראציה אחרת כבר ממזמן מריחים לא כל כך טוב בלשון המעטה. ואנא ממך התגובה הצפויה שלך של קלישאות ממוחזרות כמו לא לזלזל בגדולי ישראל, ולהפסיק להאמין להוצאת ש"ר, וכן על זה הדרך, כבר פחות רלוונטים, וקצת פחות משכנעים.הוצאת שם רע בעיתון זה תפקידו, אבל בפורום של אברכים יראים ושלמים, למה?
עברית שפה מעניינתאותי לימדו שאין מה לפחד מביקורת, ממ"נ אם הביקורת צודקת, ואם לא צודקת אז מה הפחד, אדרבה נשמח לשמוע את חוו"ד הרמה של כבודו, מהי ההפליה בין דם לדם, ודעת לנבון נקל שלו הבחור לא היה לומד בישיבת רבינו חיים עוזר אלא בישיבת תפארת מרוקו וכדו', הביקור לא היה מתקיים, אז אדרבה שכבודו יבאר את החילוק?
כמובן שאין בדברים זילזול כלשהוא בהנהגתו של מרן הרב סלים, שמסתמא היו לו סיבות טובות, אבל זו לא סתירה שזה מעורר סימני שאלה מטרידים. והציבור לא רק שלא שואל את השאלות הנכונות, אלא מקבל את העובדות המציקות בתרועות רמות.
דבריו של הגר"ח כהן הם ישירות מדף המסרים של מפלגת ש"ס והעומד בראשה, וחתנו סיפר כי לאחר מכבש לחצים אדירים מצד יו"ר התנועה, נאלץ הגר"ח לצדד בעד החוק, בעוד כולם יודעים את עמדתו הנחרצת שלו ושל אביו מרן הגאון רבי יהודה כהן ר"י יקרי ירושלים כנגד חוק הגיוס. וכמו שאביו מרן רבי יהודה כתב כן בכמה מכתבים חריפים נגד החוק, ולא פלא שהוא לא הרשה לצלם, והורה לכבות את הרמקולים.דעת תורה צרופההגר"ח כהן: "לעמוד ולצעוק על הגיוס זה קל מאוד. גדולי ישראל - הם שמכריעים!" | צפו ✦ כותל המזרח
בדברים נוקבים שנשא הרב חנוך כהן, הוצבה עמדת עולם התורה אל מול קריאות השוויון והמאבק בלומדי התורה, תוך הדגשה חדה: ההכרעה אינה ברחוב אלא במסורת הפסיקה לדורותיהmizrach.co.il
בדברים נוקבים שנשא הרב חנוך כהן, הוצבה עמדת עולם התורה אל מול קריאות השוויון והמאבק בלומדי התורה, תוך הדגשה חדה: ההכרעה אינה ברחוב אלא במסורת הפסיקה לדורותיה
- אלחנן דניאל
- ג׳ בטבת תשפ״ו (23/12/2025)
- 02:53
- צילום: ש.פ.ה
בדברים חריפים ובהירים, הציב ראש ישיבות באר התלמוד הגאון הגדול רבי חנוך כהן שליט"א מראה נוקבת אל מול השיח הציבורי הסוער סביב מעמד בני התורה, והבהיר היכן מונחת נקודת ההכרעה האמיתית.
"כשיש שאלות קשות שעם ישראל לא התמודד איתן בעבר – מי שמכריע בהן הם גדולי הדור", אמר.
לדבריו, עצם האפשרות של ישיבה ולימוד תורה במשך עשרות שנים בארץ, גם בתוך מציאות מדינית מורכבת, הייתה "חסד ורחמים מן השמים וסייעתא דשמיא שאין לה שיעור". אולם כעת, תיאר, המציאות משתנה: "יש התעוררות של מאבק כנגד לומדי התורה, וגם כאלה שבעבר לא דיברו כך – היום מצטרפים, בטענה של 'שוויון בנטל', בלי להכיר בערכה של תורה".
דבריו נאמרו במסגרת כינוס תורני שנערך לרגל פתיחת מסגרת לימוד ייעודית לימי שישי, ובדבריו ביקש להציב קו ברור: המאבק על עתיד עולם התורה אינו עניין של סיסמאות, אלא של נאמנות למסורת הנהגתם של מרנן גדולי התורה שליט"א.
תשובה ענינית בבקשה.עברית שפה מעניינת
בקצב הזה תסביר שהוא זה שכיבה את המצלמות בפריצה שבוע שעבר לחנות התכשיטים ברהט. זוועה.דבריו של הגר"ח כהן הם ישירות מדף המסרים של מפלגת ש"ס והעומד בראשה, וחתנו סיפר כי לאחר מכבש לחצים אדירים מצד יו"ר התנועה, נאלץ הגר"ח לצדד בעד החוק, בעוד כולם יודעים את עמדתו הנחרצת שלו ושל אביו מרן הגאון רבי יהודה כהן ר"י יקרי ירושלים כנגד חוק הגיוס. וכמו שאביו מרן רבי יהודה כתב כן בכמה מכתבים חריפים נגד החוק, ולא פלא שהוא לא הרשה לצלם, והורה לכבות את הרמקולים.
כבודו כנראה לא מתקרב לכלי התקשורת וכל האינפורמציה שלו היא רק מאותם פשקוילים ברחובות.כבודו מסתמא יודע כי אי"ז מן החכמה להגיב לכל מה שלא מוצא חן בעיניו כהוצאת ש"ר, ועל המקום לפסול את העובדות, ואכן הייתי מאוד שמח אם הדברים היו בגדר הוצאת שם רע, אבל לצערינו הספורים על השלוחי דרבנן שלנו כל פעם בווראציה אחרת כבר ממזמן מריחים לא כל כך טוב בלשון המעטה. ואנא ממך התגובה הצפויה שלך של קלישאות ממוחזרות כמו לא לזלזל בגדולי ישראל, ולהפסיק להאמין להוצאת ש"ר, וכן על זה הדרך, כבר פחות רלוונטים, וקצת פחות משכנעים.
לא מתכוון להגיב לך ולחבריך בצורה עניינית בעניינים אלו. המשך ערב מבורך.תשובה ענינית בבקשה.
למי שלא הבין מה ההקשר בין דברי הגר"ד כהן לחוק הגיוס, אז הנה ההסבר, המשמעות של חוק הגיוס היא שבחור שלא לומד יתגייס, בשונה מדעתו של הגר"ד כהן שגם מי שלא לומד אסור לו להתגייס, אחד ועוד אחד כמה שווה שתים או שלש , מי יודע ...,יש"כ על הדברים.
(רק שצריך לשים כוכבית שאין בין מה שהרב שליט"א אומר לבין חוק הגיוס הנידון ולא כלום).
היוצרות התהפכו, מרן הראשל"צ שיודע היטב מהנעשה בחדרי חדרים, אני מאמין שלפחות יותר ממך, מביע ביקורת קשה כנגד שלוחי דרבנן, וכנראה שיש לו על מה, ולא זו בלבד שהנציגים מזלזלים בו, ולא סופרים אותו, אפילו להביע ביקרות אסור לו, אתמהה?כבודו כנראה לא מתקרב לכלי התקשורת וכל האינפורמציה שלו היא רק מאותם פשקוילים ברחובות.
כבודו יצא מעט אל העם ויראה מה הנציגים היקרים שלנו עושים בשבילו ובשביל בניו ובשביל יהודים רחוקים ובשביל הוגי התורה.
להגיד עליהם "ישנים" זוהי הוצאת שם רע כפשוטו, וכשמדובר באדם שכביכול אמור להכיר את המערכת זה חמור שבעתיים!!
(ובמאמר מוסגר: אח"כ עוד יקונן למה הוא לא נשיא).
מי זה הרוב הלזה, שאתה נוהג לדבר בשמו, ולדברר אותו, מה שידוע זה שיש שני ראשי ישבות בלבד שתומכים בחוק, ראשי ישיבת סלבודקה, מלבדם לא ידוע על אף ראש ישיבה בסדר גודל שתומך בחוק, מלבד הרב סלים שממושמע ומכופף דעתו לרבי דוב לנדו, וכשאני אומר שאין ראשי ישיבות שתומכים בחוק, אין הכוונה לאותם רבנים שסומכים על רבי דוב ועל רבי משה הלל ואוטמטית הם מסכימים, כמו הרבה ראשי ישיבות ורבנים, לדוגמא מרן רבי יצחק זילברשטיין, מרן רבי בערל פוברסקי, רבי משה יהודה שלזינגר וכדו', שאינם ידועים מילה וחצי מילה מה שכתוב בחוק, אלא הם סמוכים על הגדולים וכאמור, אלא הכוונה היא לראשי ישיבות שנכנסו עמוק לעובי הקורה ודעתם האישית האידאולגית בעד החוק. וזה אין בנמצא אשמח לשמוע על אחד כזה. ידוע הסיפור על הרב שך שדעתו בענין מסיום היה נגד כל המועצת של אגודה, ושאלו אותו האיך הוא נגד הרוב, והשיב להם שאי"ז רוב, כיון שישנו אדמו"ר גדול הבית ישראל מגור שדעתו היא כך, ואחרי שזה דעתו כל האדמורי"ם הולכים בעקבותיו, נמצא שזה הרב שך מול הבית ישראל, ובענינו הדבר בדיוק אות הדבר, לעומת מחנה המתנגדים שזה מגיע מדעת אקטיבית וחשיבה עצמאית, ולא מנגררות אחרי רב פלוני, ונצין לדוגמא את מרן הרב שטרונבוך שבתפרסם מכתבו הנחרץ נגד החוק, ומרן הגרמ"צ ברגמו מרן רבי אברהם יהושע סלואיציק הראש ישיבה של בריסק, ורבי אביעזר פילץ, ועוד ועוד.אין דבר כזה, רוב גדול"י הליטאים מבינים את הסיטואציה שנקלענו אליה וצפויים לתמוך בחוק המתגבש, המציאות לא צריכה להיות בהכרח כמו האג'נדה שלך...
שיטה מענינת להתמודד עם האמת בפנים, מהיום תפסיק לעבור ברמזור ירוק, ותדפוק את הראש בקיר, זה יותר יעזור מלא לקנות בקהילה!בעזה''י לא קונה יותר בקהילה
אתה יכול להתרגש מדבריו של הגר"ח כהן, אבל רק להזכיר כי מרו הגאב"ד הגר"ש זרעפני מתנגד נחרצות לחוק.חשוב מאוד!
מי שיוכל להעלות את משאו המלא של הג"ר חנוך כהן שליט"א מה ששיתף בדרכי קבלת ההחלטות בענין חוק הגיוס
דברים יסודיים מאוד! בכלל הגר"ח אינו מתבטא כמעט בנושאים ציבוריים
לאיזה חוק? של אדלשטיין לפני התקיפה באיראן? של אדלשטיין ליל התקיפה באיראן? של אדלשטיין אחרי התקיפה באיראן? של בסמוט בגרסה הראשונה? של בסמוט בגרסה השניה?אתה יכול להתרגש מדבריו של הגר"ח כהן, אבל רק להזכיר כי מרו הגאב"ד הגר"ש זרעפני מתנגד נחרצות לחוק.
ביקורת זה לגיטימי, אבל שקר גס והוצאת שם רע על מי שפועלים באצבעותיהם ממש למען עולם התורה עם כותרת כאילו זו אמת - זה לא!שיטה מענינת להתמודד עם האמת בפנים, מהיום תפסיק לעבור ברמזור ירוק, ותדפוק את הראש בקיר, זה יותר יעזור מלא לקנות בקהילה!
אגב מה התעוררת היום בקהילה כבר תקופה ארוכה תוקפת את המפלגות החרדיות, וכנ"ל משפחה.
כמה מלל בשביל לשחזר דיון שכבר נידון פה כמה פעמים והסבירו לכם בצורה הכי ברורה את הנתונים ואת המציאותמי זה הרוב הלזה, שאתה נוהג לדבר בשמו, ולדברר אותו, מה שידוע זה שיש שני ראשי ישבות בלבד שתומכים בחוק, ראשי ישיבת סלבודקה, מלבדם לא ידוע על אף ראש ישיבה בסדר גודל שתומך בחוק, מלבד הרב סלים שממושמע ומכופף דעתו לרבי דוב לנדו, וכשאני אומר שאין ראשי ישיבות שתומכים בחוק, אין הכוונה לאותם רבנים שסומכים על רבי דוב ועל רבי משה הלל ואוטמטית הם מסכימים, כמו הרבה ראשי ישיבות ורבנים, לדוגמא מרן רבי יצחק זילברשטיין, מרן רבי בערל פוברסקי, רבי משה יהודה שלזינגר וכדו', שאינם ידועים מילה וחצי מילה מה שכתוב בחוק, אלא הם סמוכים על הגדולים וכאמור, אלא הכוונה היא לראשי ישיבות שנכנסו עמוק לעובי הקורה ודעתם האישית האידאולגית בעד החוק. וזה אין בנמצא אשמח לשמוע על אחד כזה. ידוע הסיפור על הרב שך שדעתו בענין מסיום היה נגד כל המועצת של אגודה, ושאלו אותו האיך הוא נגד הרוב, והשיב להם שאי"ז רוב, כיון שישנו אדמו"ר גדול הבית ישראל מגור שדעתו היא כך, ואחרי שזה דעתו כל האדמורי"ם הולכים בעקבותיו, נמצא שזה הרב שך מול הבית ישראל, ובענינו הדבר בדיוק אות הדבר, לעומת מחנה המתנגדים שזה מגיע מדעת אקטיבית וחשיבה עצמאית, ולא מנגררות אחרי רב פלוני, ונצין לדוגמא את מרן הרב שטרונבוך שבתפרסם מכתבו הנחרץ נגד החוק, ומרן הגרמ"צ ברגמו מרן רבי אברהם יהושע סלואיציק הראש ישיבה של בריסק, ורבי אביעזר פילץ, ועוד ועוד.
רק הבעיה שאף אחד מהם לא מכיר את החוק לפרטי פרטים כמו הראש ישיבה רבי משה הלללעומת מחנה המתנגדים שזה מגיע מדעת אקטיבית וחשיבה עצמאית
רק בשבוע האחרון הם התחילו להתעורר, והחלו לבקר את בני התורה העצורים בתנאים גרועים ברו'ח וגש'ם.כבודו כנראה לא מתקרב לכלי התקשורת וכל האינפורמציה שלו היא רק מאותם פשקוילים ברחובות.
כבודו יצא מעט אל העם ויראה מה הנציגים היקרים שלנו עושים בשבילו ובשביל בניו ובשביל יהודים רחוקים ובשביל הוגי התורה.
להגיד עליהם "ישנים" זוהי הוצאת שם רע כפשוטו, וכשמדובר באדם שכביכול אמור להכיר את המערכת זה חמור שבעתיים!!
לא טרחתי לקרוא את כל הפסקה הארוכה הזו, ואם כבר הבאת אותה, אז לא אגיב על כך שזה הנחת יסוד משוללת יסוד, ולא אגיב על כך שזה ביזוי תלמידי חכמים, רק אומר שמשום מה אותם המתנגדים לחוק המוצע הם אלו שמתנגדים אוטומטית לכל שינוי ולכל מה שלא היה אמש גם אם הדור והמציאות מחייבת שנסכים לבכאילו כמה אלפים יתגייסו (וזה בכאילו בלבד, עיין לעיל בכל הדיון), לעומת אלו שכן תומכים בחוק שכמו כל דבר חדש שאדם מסכים לו הוא יושב ובורר וקורא את סעיפיו בכדי להכריע הכרעה כזו כבדת משקל.רק הבעיה שאף אחד מהם לא מכיר את החוק לפרטי פרטים כמו הראש ישיבה רבי משה הלל
אותי לימדו שאין מה לפחד מביקורת, ממ"נ אם הביקורת צודקת, ואם לא צודקת אז מה הפחד, אדרבה נשמח לשמוע את חוו"ד הרמה של כבודו, מהי ההפליה בין דם לדם, ודעת לנבון נקל שלו הבחור לא היה לומד בישיבת רבינו חיים עוזר אלא בישיבת תפארת מרוקו וכדו', הביקור לא היה מתקיים, אז אדרבה שכבודו יבאר את החילוק?
כמובן שאין בדברים זילזול כלשהוא בהנהגתו של מרן הרב סלים, שמסתמא היו לו סיבות טובות, אבל זו לא סתירה שזה מעורר סימני שאלה מטרידים. והציבור לא רק שלא שואל את השאלות הנכונות, אלא מקבל את העובדות המציקות בתרועות רמות.
תביא פרטים.
כבר ביקשנו פרטים ולא נעננו
בפעם ה 56569856952356 חברי הכנסת לא אמורים לבקר את העצורים! לא! לא! הם אמורים לשבת בחדר ולעבוד. לא מעבר לזה.רק בשבוע האחרון הם התחילו להתעורר, והחלו לבקר את בני התורה העצורים בתנאים גרועים ברו'ח וגש'ם.
אתם כנראה לא שמעתם מה מספרים אלו שהיו בכלא 10. איך אפשר לשתוק.
מי זה הם? אתה באמת חושב שאנחנו מצביעים בגלל סלוגן או גרפיקה כזו או אחרת? אנחנו מצביעים נטו בגלל אותו מכתב שחור לבן וחתימת הרבנים.אתם תראו שבבחירות הם עוד ישתמשו בדבריו של הגר"י חבר המועצת שנלחם על בחורי הישיבות הספרדים שרק הם נעצרים (הרי החוק לא יעבור, ויצטרכו לשכנע את הציבור לבא ולבחור)
אתה פשוט מזלזל ביראת שמיים של הרב חנוך כהן.דבריו של הגר"ח כהן הם ישירות מדף המסרים של מפלגת ש"ס והעומד בראשה, וחתנו סיפר כי לאחר מכבש לחצים אדירים מצד יו"ר התנועה, נאלץ הגר"ח לצדד בעד החוק, בעוד כולם יודעים את עמדתו הנחרצת שלו ושל אביו מרן הגאון רבי יהודה כהן ר"י יקרי ירושלים כנגד חוק הגיוס. וכמו שאביו מרן רבי יהודה כתב כן בכמה מכתבים חריפים נגד החוק, ולא פלא שהוא לא הרשה לצלם, והורה לכבות את הרמקולים.
יש מהם מציבור זה שהם אנרכיסטים שחושבים שכמה שיהיה יותר גרוע יהיה יותר טוב. ה' ירחם.לא טרחתי לקרוא את כל הפסקה הארוכה הזו, ואם כבר הבאת אותה, אז לא אגיב על כך שזה הנחת יסוד משוללת יסוד, ולא אגיב על כך שזה ביזוי תלמידי חכמים, רק אומר שמשום מה אותם המתנגדים לחוק המוצע הם אלו שמתנגדים אוטומטית לכל שינוי ולכל מה שלא היה אמש גם אם הדור והמציאות מחייבת שנסכים לבכאילו כמה אלפים יתגייסו (וזה בכאילו בלבד, עיין לעיל בכל הדיון), לעומת אלו שכן תומכים בחוק שכמו כל דבר חדש שאדם מסכים לו הוא יושב ובורר וקורא את סעיפיו בכדי להכריע הכרעה כזו כבדת משקל.
שום פחד, יש תשובות להכל.אותי לימדו שאין מה לפחד מביקורת, ממ"נ אם הביקורת צודקת, ואם לא צודקת אז מה הפחד, אדרבה נשמח לשמוע את חוו"ד הרמה של כבודו, מהי ההפליה בין דם לדם, ודעת לנבון נקל שלו הבחור לא היה לומד בישיבת רבינו חיים עוזר אלא בישיבת תפארת מרוקו וכדו', הביקור לא היה מתקיים, אז אדרבה שכבודו יבאר את החילוק?
כמובן שאין בדברים זילזול כלשהוא בהנהגתו של מרן הרב סלים, שמסתמא היו לו סיבות טובות, אבל זו לא סתירה שזה מעורר סימני שאלה מטרידים. והציבור לא רק שלא שואל את השאלות הנכונות, אלא מקבל את העובדות המציקות בתרועות רמות.