חכם בן שושן
חבר קבוע
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 268
ראה תגובה #13 באשכול זה.מקובל עליי רק תספר לי מה הקריטריונים שלך , איך אתה בוחן את זה?
אם יש הערות נוספות - אני ממש בעניין.
ראה תגובה #13 באשכול זה.מקובל עליי רק תספר לי מה הקריטריונים שלך , איך אתה בוחן את זה?
באנטרטיקהלאיפה בחו"ל אפשר ללכת בלי להיות אזרח שם?
שמעתי שבכנס לגיוס חרדים שנערך בבנייני האומה לפני מס' חודשים דיבר בשבחם של המתגייסים, וא"כ אזיל לשיטתיה.מאידך דברי מרן הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א :
"אנחנו צריכים לדבר בנועם ולהעביר ביקורת בלי מילים בוטות ובאיומים כמו "אנחנו נרד מהארץ" לא! אנחנו לא יורדים מהארץ, אנחנו כאן וזו הארץ שלנו.
היום אנחנו מחולקים להרבה קבוצות בעם ישראל והתפקיד שלנו הוא לאחד. המשמעות של זה, בסגנון הדיבור שלנו, אנחנו צריכים לדאוג שהדיבור שלנו ישדר אהבה ואחווה, שלום ורעות. לדבר בסגנון חיובי, בהוד והדר, בלי חרמות, בלי נידויים בכבוד".
זאת המטרה שלנו זה התפקיד שלנו, לאחד את עם ישראל גם בתוך הציבור הדתי, וגם בין דתיים וחילוניים. אני מברך אתכם שנזכה לקדש שם שמיים, ולהאהיב את התורה. אנחנו יכולים להשמיע ביקורת אבל בלי ביטויים קשים, אנחנו צריכים לברור את המילים שלנו. בעזרת ה' נלך בדרך הזאת ונקדש שם שמיים ברבים ונזכה בקרוב לגאולה שלמה"
ולכא' דבריו חלוקים. וצ"ע.
לא היה ולא נברא, של נעליךשמעתי שבכנס לגיוס חרדים שנערך בבנייני האומה לפני מס' חודשים דיבר בשבחם של המתגייסים, וא"כ אזיל לשיטתיה.
מרנן האחים האהובים והנעימים ודאי חולקים, אך על דברי מרן בעל האבי עזרי אין קושיא וסתירה, כי כל דבר נכון לשעתו ולזמנו ואילו היה היום שמא היה מדבר כמרן הגר"ד ואין יודע (צא ולמד ממרנן הגרמ"ה והגר"ד שלא נקטו בלשונות אלו).מאידך דברי מרן הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א :
"אנחנו צריכים לדבר בנועם ולהעביר ביקורת בלי מילים בוטות ובאיומים כמו "אנחנו נרד מהארץ" לא! אנחנו לא יורדים מהארץ, אנחנו כאן וזו הארץ שלנו.
היום אנחנו מחולקים להרבה קבוצות בעם ישראל והתפקיד שלנו הוא לאחד. המשמעות של זה, בסגנון הדיבור שלנו, אנחנו צריכים לדאוג שהדיבור שלנו ישדר אהבה ואחווה, שלום ורעות. לדבר בסגנון חיובי, בהוד והדר, בלי חרמות, בלי נידויים בכבוד".
זאת המטרה שלנו זה התפקיד שלנו, לאחד את עם ישראל גם בתוך הציבור הדתי, וגם בין דתיים וחילוניים. אני מברך אתכם שנזכה לקדש שם שמיים, ולהאהיב את התורה. אנחנו יכולים להשמיע ביקורת אבל בלי ביטויים קשים, אנחנו צריכים לברור את המילים שלנו. בעזרת ה' נלך בדרך הזאת ונקדש שם שמיים ברבים ונזכה בקרוב לגאולה שלמה"
ולכא' דבריו חלוקים. וצ"ע.
אולי כבודו יספר לנו מאי שנא ?מרנן האחים האהובים והנעימים ודאי חולקים, אך על דברי מרן בעל האבי עזרי אין קושיא וסתירה, כי כל דבר נכון לשעתו ולזמנו ואילו היה היום שמא היה מדבר כמרן הגר"ד ואין יודע (צא ולמד ממרנן הגרמ"ה והגר"ד שלא נקטו בלשונות אלו).
החילוק פשוט הרב ש"ך דיבר על הנידון ברמה התיאורטית בשעה תיאורטית (לפי הידוע לי), משא"כ עתה הוא זמן מלחמה ובחורי ישראל מתים בעוונותינו ולבוא לומר להם כזאת יכול לעורר בהם רגשות אבל וצער, דעת מרן הראשל"צ לא כן היא ואמנם אחיו חולק בזה, אך למיטב ידיעתי השקפתם של רה"י דסלבודקה היא שלא נכון לומר כן כעת.אולי כבודו יספר לנו מאי שנא ?
ויש חולקים כאשר חזית שהגר"ד חולק על הגר"י כן יש בחכמי האשכנזים שחולקים על הגרמ"צ.בפגישה של מרן הגר"י עם הגרמ"צ ברגמן שליט"א (חמיו של מרן זצוק"ל), אמר לו שהדברים נוגעים לימינו. (הדברים מוסרטים, ואינם לפני).
הרב יצחק יוסף שליט"א לא חידש שום דבר בעניין לרדת מהארץ הוא בסה"כ חזר כדרכו על דברי אביו מרן ר' עובדיה יוסף זצ"לדברי מרן מאור הדור הגרא"מ שך זצוק"ל :
בשנת תשמ"ח, על רקע החלטת ועדה ממשלתית לגייס בני ישיבות, נאם מרן הגאון רבי אליעזר מנחם מן שך זצ"ל בנאומו השנתי בירחי כלה של ישיבת פוניבז'.
בדבריו הכריז כי במידה ותיגזר גזירת גיוס על בני הישיבות ירדו בני הישיבות מהארץ, אולם "לא נילחם לא ניהרג ולא נזרוק אבנים". נאומו של מרן הרב שך חולל סערה רבה בזמנו וחלקים ממנו מפורסמים, ואנו כעת מביאים את ההקלטה בפרסום ראשון.
"עולה שאלה על הישיבות ומצביעים על כך, חושבים שזה פוליטיקה ואם זה יצביע כך יהיה כך, מה אתם מדברים בכלל?", אמר הרב שך בנאומו, "אני יהודי זקן, אין לי כח לעמוד על הסטנדר, אבל אני אומר לכם, אני אומר בשם כולם, אם חלילה יהיה גזירה על זה, אני מרים את היד ואני אומר 'אם אשכחך ירושלים', כולנו, כל הבני תורה שבארץ ישראל, לא נשכח את ירושלים אבל נלך לגלות כדי שלא ישתכח התורה. שיידעו שזה לא משחק ילדים, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים אבל אלינו זה לא נוגע. בלי תורה אין עם".
בהמשך נאומו שב הרב שך ואמר כי "אף בן ישיבה לא יישאר כאן, הם לא יודעים מה שכתוב והם משחקים עם התורה... הם המחריבים של ארץ ישראל, לא הבונים של ארץ ישראל".
"באה כאן שופטת בבית משפט עליון ומרימה את היד על התורה, היא לא יודעת לכתוב אפילו עברית כמו שצריך, והם פוסקים", תקף הרב שך.
הרב שך הוסיף ואמר: "רבותי! צריך לדעת היכן אנו עומדים כאן. חלילה, אנו לא הולכים להלחם ולריב, לא הולכים להריגות, לא הולכים לזרוק אבנים, לא הולכים למכות, אבל תנו לנו לחיות, עם התורה שקיבלנו".
דברי מרן הראש"ל שיבדלח"ט הגר"י יוסף שליט"א :
"שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו ללכת לצבא - נסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים.. אין דבר כזה. זה מעמיד את המדינה".
"מה שמצליחים הצבא - זה רק בזכות בני התורה, החיילים מצליחים בזכות בני התורה.
"רבותי, כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, ויגבה לבו בדרכי ה', כן, אנחנו עוסקים בתורה, התורה היא שמגנה עלינו".
מאידך דברי מרן הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א :
"אנחנו צריכים לדבר בנועם ולהעביר ביקורת בלי מילים בוטות ובאיומים כמו "אנחנו נרד מהארץ" לא! אנחנו לא יורדים מהארץ, אנחנו כאן וזו הארץ שלנו.
היום אנחנו מחולקים להרבה קבוצות בעם ישראל והתפקיד שלנו הוא לאחד. המשמעות של זה, בסגנון הדיבור שלנו, אנחנו צריכים לדאוג שהדיבור שלנו ישדר אהבה ואחווה, שלום ורעות. לדבר בסגנון חיובי, בהוד והדר, בלי חרמות, בלי נידויים בכבוד".
זאת המטרה שלנו זה התפקיד שלנו, לאחד את עם ישראל גם בתוך הציבור הדתי, וגם בין דתיים וחילוניים. אני מברך אתכם שנזכה לקדש שם שמיים, ולהאהיב את התורה. אנחנו יכולים להשמיע ביקורת אבל בלי ביטויים קשים, אנחנו צריכים לברור את המילים שלנו. בעזרת ה' נלך בדרך הזאת ונקדש שם שמיים ברבים ונזכה בקרוב לגאולה שלמה"
ולכא' דבריו חלוקים. וצ"ע.
לא הבנתי דבר וחצי דברדברי מרן הראש"ל שיבדלח"ט הגר"י יוסף שליט"א :
"שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו ללכת לצבא - נסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים.. אין דבר כזה. זה מעמיד את המדינה".
מאידך דברי מרן הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א :
"אנחנו צריכים לדבר בנועם ולהעביר ביקורת בלי מילים בוטות ובאיומים כמו "אנחנו נרד מהארץ" לא! אנחנו לא יורדים מהארץ, אנחנו כאן וזו הארץ שלנו.
אני מבקש ממך תשובה אמיתית.אם יכריחו ללכת לצבא - ומה קורה עכשיו ברגעים אלו?? לא מכריחים ללכת לצבא??
יש כבר אלפי צווי גיוס בפועל, יש עריקים בפועל, כבר חודשים רבים, יש עצורים בפועל חודשים ארוכים כבר
נו - איפה זה פועל הלכה למעשה??
סתם לזרוק סיסמאות זה נחמד זה יפה, עכשיו הגיע הזמן של ה "בפועל" [ע"ז נאמר ברוך אומר ועושה]
הוא אשר אמרתי שבנתיים אף אחד לא עושה שום דבר חוץ מלדבר ולזרוק סיסמאות חסרות שחר וחסרות תוחלת.מה אתה היית עושה?
הוא אשר אמרתי
לעורר צער ??? וכי דברי ר"י סלבודקא וכו' שמי שתומך בגיוס הוא כופר (כד' הגרמ"ה לאחרונה), ועוד דברים חריפים אינם מצערים את אחינו החילונים ??החילוק פשוט הרב ש"ך דיבר על הנידון ברמה התיאורטית בשעה תיאורטית (לפי הידוע לי), משא"כ עתה הוא זמן מלחמה ובחורי ישראל מתים בעוונותינו ולבוא לומר להם כזאת יכול לעורר בהם רגשות אבל וצער, דעת מרן הראשל"צ לא כן היא ואמנם אחיו חולק בזה, אך למיטב ידיעתי השקפתם של רה"י דסלבודקה היא שלא נכון לומר כן כעת.
ויש חולקים כאשר חזית שהגר"ד חולק על הגר"י כן יש בחכמי האשכנזים שחולקים על הגרמ"צ.
היה ונברא, לך תבדוק את המציאות. ולצערינו פרסמו כן במקומות החילונים. עם דברי הגאון החיד"א מנתיבות. וכמה חרדים מודרנים.לא היה ולא נברא, של נעליך
האם על מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, תכתוב "סתם לזרוק סיסמאות"...לא הבנתי דבר וחצי דבר
אם יכריחו ללכת לצבא - ומה קורה עכשיו ברגעים אלו?? לא מכריחים ללכת לצבא??
יש כבר אלפי צווי גיוס בפועל, יש עריקים בפועל, כבר חודשים רבים, יש עצורים בפועל חודשים ארוכים כבר
נו - איפה זה פועל הלכה למעשה??
סתם לזרוק סיסמאות זה נחמד זה יפה, עכשיו הגיע הזמן של ה "בפועל" [ע"ז נאמר ברוך אומר ועושה]
ובנתיים מה שאמר האח [היינו הרב דוד], כולם עושים בפועל כמותו כולל האח שהצהיר אחרת [קרי הרב יצחק]
וגם @אכסנאי אם הוא לא כתב את התגובה אתמול בשדה התעופה, אזי גם הוא "חלוק" ו "חולק" על כל מרנן שהביא לעיל
לא!האם על מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, תכתוב "סתם לזרוק סיסמאות"...
מדברי מרן הראש"ל גדול הדורות רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שאמר בשנת תשע"ג לאחר תפילת שחרית.
בזה הלשון: מרחפת עלינו גזירה קשה, גיוס בני הישיבות. אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו ורוצים לבטל את הנחת רוח הזה. אנחנו מוקפים שונאים, מוקפים אויבים, והרשעים האלה שונאי התורה, כל זה לא אכפת להם, רוצים לגזור גזירות עלינו, גזירות קשות ורעות.
בצרה גדולה אנחנו. התורה בסכנה, מתי יהיו תלמידי חכמים, אם מגייסים אותם לצבא? רבותי, אנחנו בצער גדול, סכנה גדולה, תחוסו על בניכם, תחסו על בני בניכם שיעסקו בתורה. איך זה יהיה, יילך מידינו, נצטרך חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, לנסוע לחוץ לארץ, לחכות...
החיד"א שליט"א מנתיבות זה ידועהיה ונברא, לך תבדוק את המציאות. ולצערינו פרסמו כן במקומות החילונים. עם דברי הגאון החיד"א מנתיבות. וכמה חרדים מודרנים.
אתה בורח מהמציאות... מריחת מילים בעלמא...המציאות לא השתנתה...לא!
יש הבדל
כל דבר נכון "לשעתו"
מה שנכון אז לא נכון להיום
[ועובדה שאני צודק, שחוץ ממילים גרידא לא עשו דבר, אע"פ שבפועל יש אלפי צווי גיוס ואלפי עריקים ועשרות עצורים]
אני יודע שהשתתף בכנס לפלוגת "החשמונאים". וגם התפרסם דעתו בעבר כך. [מענין שבזה אף אחד לא עורר כמו שעוררו על שאר אנשים שסברי כך].ההוא מנתיבות זה ידוע
הגר’’ד לא אמר שמי שלא לומד וכו’
היה ונברא, לך תבדוק את המציאות. ולצערינו פרסמו כן במקומות החילונים. עם דברי הגאון החיד"א מנתיבות. וכמה חרדים מודרנים.
אני יודע שהשתתף בכנס לפלוגת "החשמונאים". וגם התפרסם דעתו בעבר כך. [מענין שבזה אף אחד לא עורר כמו שעוררו על שאר אנשים שסברי כך].
ועתה שמעתי מבחור חשוב בירושלים ששלח שאלה על עיקר הדברים, מדברי מרן הגרא"מ שך זצ"ל, למרן הגר"ד שליט"א. וענה לו שאין זה קשור אליו ושיהגה בתורה"ק. וצ"ע.
נו באמת..."אני אחיינית של הרב יצחק יוסף, בת אחותו, ודבריו פגשו אותי בעיצומה של תקופה קשה מנשוא. הייתי במעין תפילת נעילה ארוכה שנמשכה מיום שמיני עצרת לאורך חודשים רבים, בתחנונים לריבונו של עולם שלא יסגור את השער, ישמור על החטופים, ויגן על חיילי צה"ל הנלחמים בחירוף נפש להגנת עם ישראל, ובתוכם ילדיי שהיו מגויסים למלחמה (שני בנים וחתן קרביים, ובן ובת בתפקידי סייבר ומודיעין). התפללתי שהקב"ה ישלח רפואה לחיילים פצועים, שאת חלקם אנו מכירים מקרוב. לצערי הכרתי אישית גם כמה מהנופלים במלחמה.
בכאבי ניגשתי לביתו של הרב יצחק ושיתפתי אותו במחשבותיי. תיארתי לרב את התמיהה על טיעון "שבט לוי", דווקא בשל היות ילדיי משלבים ספרא וסיפא. ילדיי עשו חיל בבית המדרש, התמסרו בכל מאודם ללימוד התורה, עזבו את הלימוד בכאב והתגייסו לשירות משמעותי בצה"ל. הרב יצחק ענה לי שלוש תשובות. תשובתו הראשונה: דבריו על אי גיוס היו מכוונים רק לאלה שבאמת לומדים תורה, ולא לכלל החברה החרדית. השנייה: הרב יצחק הביע דאגה עמוקה לשלומם הרוחני של בני החברה החרדית אם יתגייסו. ותשובתו השלישית כללה בעצם את שתי הקודמות, בכך שהוא ממשיך את דרך אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בנושא הגיוס. אכן, הרב עובדיה אמר דברים דומים ביחס לגיוס בני הישיבות, אך הזכרת הדברים בתקופה הנוכחית מעלה שאלה מוסרית קשה ביותר".
לאחר מכן ציטטה מדברי הגר"ע יוסף בדרשה בשנת תשס"ט: "צריך להעריך את הדבר הזה, לברך אותם… לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל".
נו באמת...
לחנווני והסנדלר שבשכונה הסמוכה, יש גם דעה בעניין, האם יש צורך שנעלה את דבריו כאן בפורום החשוב שלנו?.


מאיזה שנה זה?.לקטני אמנה, מתוך עלון השיעור השבועי: