גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

תזכורת
מינוי ועדת הרבנים היה על דעת 'מועצת חכמי התורה'
והתבצע בחודש אייר תשפ"ד
הרי"י הצטרף למועצת החכמים כמחצית השנה לאחמ"כ (לפני שנה - מרחשוון תשפ"ה)
כך שהוא הגיע למצב נתן והחלטה גורפת שקדמה לכניסתו
אם הוא לא מרוצה מהחלטת מועצת החכמים (שהתקבלה פה אחד)
זכותו לפרוש ולהקים מועצה מדיליה
אבל כל שזמן שהוא עדיין חבר מועצת, עליו לכבד כל החלטה שהתקבלה קודם כניסתו
(וכניסתו היתה על דעת כן - ראו האמת שמאחורי ההקלטות)
WhatsApp-Image-2024-05-15-at-21.37.47.jpeg
 
הם רוצים ללמוד בישיבה,
הם בנו על זה שיסדירו חוק "תורתו אומנותו",
או לחילופין שאם יעצרו מי מהם, כל הארץ תרעש ותרעד,
כמו שהבטיחו.
נשגב מבינתי.
למה אחרי שיעבירו חוק הספרדים ירוצו לבקו''ם??? וכי אז הם לא ירצו ללמוד בישיבה??
הגיע הזמן להיגמל מהשטות הזאת שהספרדים חלשים זה היה נכון חלקית בעבר ולא כיום.
 
בגליון בדרכו אמונה מתורת מרן הרב קניבסקי זצוק"ל מתייחסים לקמפיינים המלולכלכים נגד חוק הדיחוי, ולאלימות הנוראה.
 

קבצים מצורפים

שלוחא דרבנן ח"כ מיכאל מלכיאלי לארליך ב'קול חי', על הטענות נגד חוק הגיוס והמכסות, והשאלה כיצד מפלגות חרדיות יכולות להצביע בעדו: "כשאתם תראו אותי ואת חבריי לוחצים 'בעד' החוק - תבינו שעומדים מאחורינו גדולי ישראל שלמדו את החוק על כל סעיפיו, למדו את זה ממש כמו שלומדים סוגייה בעיון, ואמרו לנו להצביע בעד"
 
בינתיים חברי מועצת החכמים וועדת הרבנים שמונתה על ידם ממשיכה לדון בחוק והיבטיו השונים
כך שהניצחון בצד השני...

אם טיוטת החוק המוצעת ע"י החרדים מכילה מכסות ויעדים, הצד השני ניצח.
ואם לא, אז הרב יצחק ניצח.
 
נשגב מבינתי.
למה אחרי שיעבירו חוק הספרדים ירוצו לבקו''ם??? וכי אז הם לא ירצו ללמוד בישיבה??
הגיע הזמן להיגמל מהשטות הזאת שהספרדים חלשים זה היה נכון חלקית בעבר ולא כיום.

מדוע אינך מבין ?
ספרדים שלא הוסדר להם בעבר (ולכאו' גם בהווה ובעתיד)
מעמד של בן ישיבה, ולו רק בשל העובדה שהם קבלו ע"ע עול תורה ומצות מאוחר, נניח בעלי תשובה.
או לחילופין, בחורים שאין להם שידרה מהמשפחה ומהקהילה (עמך שבשדות), וכשיהיו נתונים ללחץ או לפיתוי כזה או אחר, (כשהצבא יפנה אליהם בכדי למלאות את המכסות), הם עלולים שלא יעמדו בפיתוי.
בא לא נתכחש לעמך שבשדות. (מה אתה לא יודע שיש בחורים שמתמודדים עם לחצים חזקים בבית, או בעיר. - לא צריך לסגור את העיניים. ואין זה סותר לעובדה שיש עולם ישיבות מבורך שפרה ורבה ב"ה).
 
מדוע אינך מבין ?
ספרדים שלא הוסדר להם בעבר (ולכאו' גם בהווה ובעתיד)
מעמד של בן ישיבה, ולו רק בשל העובדה שהם קבלו ע"ע עול תורה ומצות מאוחר, נניח בעלי תשובה.
או לחילופין, בחורים שאין להם שידרה מהמשפחה ומהקהילה (עמך שבשדות), וכשיהיו נתונים ללחץ או לפיתוי כזה או אחר, (כשהצבא יפנה אליהם בכדי למלאות את המכסות), הם עלולים שלא יעמדו בפיתוי.
בא לא נתכחש לעמך שבשדות. (מה אתה לא יודע שיש בחורים שמתמודדים עם לחצים חזקים בבית, או בעיר. - לא צריך לסגור את העיניים. ואין זה סותר לעובדה שיש עולם ישיבות מבורך שפרה ורבה ב"ה).
שוב, כמו בתחילת הדיון ההוא. אין קשר בין לומדי התורה לבין המכסות.
בחור שישב וילמד (יביא פטו, כמו מה שהיה עד עכשיו) אף אחד לא יפנה אליו בוא לצבא. גם אם הוא ממשפחה שקבלה עול תורה ומצוות מאוחר / בעלי תשובה / אין להם שידרה / יש להם לחצים מהמשפחה / יש להם לחצים מהקהילה. וגם אם הוא נולד להורים שההורים שלהם נולדו במרוקו.
כל המכסות / יעדים מתייחסות לאותם בחורים שלמדו אפילו שנתיים בלבד במוסד חרדי וכיום הם לא לומדים בישיבה. אם הם לומדים היום בישיבה אז יש להם דיחוי משנה לשנה. כמו כולם.
 
מדוע אינך מבין ?
ספרדים שלא הוסדר להם בעבר (ולכאו' גם בהווה ובעתיד)
מעמד של בן ישיבה, ולו רק בשל העובדה שהם קבלו ע"ע עול תורה ומצות מאוחר, נניח בעלי תשובה.
או לחילופין, בחורים שאין להם שידרה מהמשפחה ומהקהילה (עמך שבשדות), וכשיהיו נתונים ללחץ או לפיתוי כזה או אחר, (כשהצבא יפנה אליהם בכדי למלאות את המכסות), הם עלולים שלא יעמדו בפיתוי.
בא לא נתכחש לעמך שבשדות. (מה אתה לא יודע שיש בחורים שמתמודדים עם לחצים חזקים בבית, או בעיר. - לא צריך לסגור את העיניים. ואין זה סותר לעובדה שיש עולם ישיבות מבורך שפרה ורבה ב"ה).
מעמד בן ישיבה כיום אינו רלוונטי וכולם במוקדם ובמאוחר בדרך לעריקות.
מבין את דבריך רק לא מבין למה חוק ירע את מעמדם, אדרבא בחור מהעם שבשדות שהחליט ללכת על ישיבה בעיני הוא הרבה יותר חזק מהמיינסטרים הסטנדרטי ואם יהיה לו מעמד חוקי ולא יגיע למצבי עריקות כהיום אז יהיה לו יותר קל להתמודד מול המשפחה שכיום אומרת לו ואם יבואו באמצע הליליה לעצור אותך מה תעשה?
פרסומים ותעמולה למסלולים החרדים קיימים גם כיום.
 
שוב, כמו בתחילת הדיון ההוא. אין קשר בין לומדי התורה לבין המכסות.
בחור שישב וילמד (יביא פטו, כמו מה שהיה עד עכשיו) אף אחד לא יפנה אליו בוא לצבא. גם אם הוא ממשפחה שקבלה עול תורה ומצוות מאוחר / בעלי תשובה / אין להם שידרה / יש להם לחצים מהמשפחה / יש להם לחצים מהקהילה. וגם אם הוא נולד להורים שההורים שלהם נולדו במרוקו.
כל המכסות / יעדים מתייחסות לאותם בחורים שלמדו אפילו שנתיים בלבד במוסד חרדי וכיום הם לא לומדים בישיבה. אם הם לומדים היום בישיבה אז יש להם דיחוי משנה לשנה. כמו כולם.

נא ראה על מה נסובה תגובתי.
 
מעמד בן ישיבה כיום אינו רלוונטי וכולם במוקדם ובמאוחר בדרך לעריקות.
מבין את דבריך רק לא מבין למה חוק ירע את מעמדם, אדרבא בחור מהעם שבשדות שהחליט ללכת על ישיבה בעיני הוא הרבה יותר חזק מהמיינסטרים הסטנדרטי ואם יהיה לו מעמד חוקי ולא יגיע למצבי עריקות כהיום אז יהיה לו יותר קל להתמודד מול המשפחה שכיום אומרת לו ואם יבואו באמצע הליליה לעצור אותך מה תעשה?
פרסומים ותעמולה למסלולים החרדים קיימים גם כיום.

יש הבדל בין ימים כתקנם לבין ימים שיש עליהום על לומדי התורה, או סנקציות או איומים במאסר.
שאז החשש קיים הרבה יותר.
 
ימים כתיקונם אני מניח שאתה מתכוון לאחרי העברת החוק

ימים כתיקונם, טרם ה-7/10/23
או אפי' לאחר העברת החוק לו יצוייר ויעבור חוק לא כמו זה ששלחת לי, אלא כמו שהיה מדובר מקודם. קרי: מכסות ויעדים.


ראיתי, ועליה הגבתי, אם טעיתי נא הסבר

אנחנו מדברים פה על שתי תקופות.
אני הגבתי לשואל שהגיב על דברי שנסובו על חוק עם יעדים ומכסות.
אתה מדבר על חוק ללא יעדים ומכסות.
אין לערבב בין הדברים.
 
ימים כתיקונם, טרם ה-7/10/23
או אפי' לאחר העברת החוק לו יצוייר ויעבור חוק לא כמו זה ששלחת לי, אלא כמו שהיה מדובר מקודם. קרי: מכסות ויעדים.




אנחנו מדברים פה על שתי תקופות.
אני הגבתי לשואל שהגיב על דברי שנסובו על חוק עם יעדים ומכסות.
אתה מדבר על חוק ללא יעדים ומכסות.
אין לערבב בין הדברים.
אני מדבר על טיוטת החוק המתגבשת.
יש מכסות ויש יעדים. אין קשר ללומדי התורה שיכולים להמשיך לשקוד על תלמודם ללא מפריע.
 
אני מדבר על טיוטת החוק המתגבשת.
יש מכסות ויש יעדים. אין קשר ללומדי התורה שיכולים להמשיך לשקוד על תלמודם ללא מפריע.

ככל ולא יופעלו סנקציות על מוסדות ואישים פרטיים,
וככל ויתן מעמד בן ישיבה לכל בני הישיבות.
והמכסות ויעדים יהיו משהו ערטילאי כמו שהיה כל ה-30 שנה האחרונות.
הרי שהכל (אמור להיות) בסדר.
 
????
ומי הוא מרן ה'בדרכו אמונה' שליט"א שנעשה הוגה דעות?
הוא לא חידש שם מעצמו דבר. כתב את דעת ויחס מרן הגרח"ק על פלג מסויים ועל הנלחמים בשמירת השמיטה על ידי היתרים מדומים וחבורתם שלפתע הפכו לקיצוני נטורי קרתא...
 
שוב, כמו בתחילת הדיון ההוא. אין קשר בין לומדי התורה לבין המכסות.
בחור שישב וילמד (יביא פטו, כמו מה שהיה עד עכשיו) אף אחד לא יפנה אליו בוא לצבא. גם אם הוא ממשפחה שקבלה עול תורה ומצוות מאוחר / בעלי תשובה / אין להם שידרה / יש להם לחצים מהמשפחה / יש להם לחצים מהקהילה. וגם אם הוא נולד להורים שההורים שלהם נולדו במרוקו.
כל המכסות / יעדים מתייחסות לאותם בחורים שלמדו אפילו שנתיים בלבד במוסד חרדי וכיום הם לא לומדים בישיבה. אם הם לומדים היום בישיבה אז יש להם דיחוי משנה לשנה. כמו כולם.
א. יהיו סנקציות גם לאלו היושבים ולומדים, ולא כל אחד יכול לעמוד בזה, בטח ובטח מי שבא משפחות חלשות יותר וכו'

ב. בשלב שבו הגענו ליעדים של 50%, ובמה שמוגדר הציבור החרדי יש לפחות 60% שבאמת לומדים, האם גם אז כל אחד שירצה ללמוד יוכל?

וא"ת אקדומי פורענותא וכו', ודיה לצרה בשעתה, י"ל שכשהצרה היא צרת רבים כמו היום, אז כל אחד מתחזק מחברו, (ואני כותב זאת כאחד שנמצא בגיל גיוס, ותחת צו מעצר-ואני גם תלמיד כולל של הרב סורוצקין....)משא"כ כשכולם יהיו מסודרים, ויהיה כמה מסכנים שיתקעו, מי יעזור להם? אותם אלו שהיום ממלאים פיהם מים כשנעצרים בחורים מביתם??
 
דרמה מרן שליט"א תומך בהוראות הועדה בעניין חוק הגיוס המוצע
הצג קובץ מצורף 12877
שום דרמה, זו דעתו תמיד וכמ"ש במכתב לפני כשבועיים,

יחד עם זאת, דעתו האישית היא כנגד החוק הנוכחי, וכן מורה ובא לנציגי הועדה אשר התייעצו עימו

בנו הגר"ע יוסף-ר"י "אהל יוסף", והגאון רבי חנוך כהן-ר"י "באר התלמוד"
 
מגוחך לראות שיש כל מיני חסרי הבנה בנושא מציעים כל מיני פתרונות רק להפסיד עוד ועוד תקציבים כאילו זה יעזור.
מגוחך לחשוב שזה מה שיעזור.
למעשה המצב מסובך וצריך הרבה רחמי שמיים.
והנושא מורכב מאד, וצריך הכרעת רבותינו.
כל הקשקושים על יעדים וכו' ועוד קשקושים הרבה נובע מחוסר הבנה בסיסית וכן הסטורית. חבל שכל אחד שלא מבין מדבר בנושא.
בעז"ה שיעבור החוק, (כעת אין אפילו דברים בסיסים זה סתם דיבורים באוויר, והמצאות פורחות למי שלא מבין) רק דבר אחד מי שלומד תורה יוכל להמשיך ללמוד. חלשים רק במצב הזה נמצאים במצוקה קשה, וסכנת מעצר בעיקר עליהם. המצב הנוכחי אסור להמשך!!!
תתנו לגדולי הדור שנושאים את הציבור החרדי להתעסק בנושא ולהכריע בדיוק איך ומה לפעול
דיבורים מוזרים רק מזיקים
 
תתנו לגדולי הדור שנושאים את הציבור החרדי להתעסק בנושא ולהכריע בדיוק איך ומה לפעול
אבל אתה כבר הכרעת-
בעז"ה שיעבור החוק,
רק לעדכן: אתמול יצא דיווח שהרב לנדו מתנגד, מה שבטוח הוא עדין לא אישר, ולא בכדי, לגאון כמוהו מספיק 10 דקות לעבור על כל החוק.
כל הקשקושים על יעדים וכו' ועוד קשקושים הרבה נובע מחוסר הבנה בסיסית וכן הסטורית. חבל שכל אחד שלא מבין מדבר בנושא.
תוכל להשאיל לי את המכשיר שמגלה מי מבין (כמוך) ומי לא?

רק דבר אחד מי שלומד תורה יוכל להמשיך ללמוד.
אתה מכיר מישהו שרוצה ללמוד במצב הנוכחי ולא נותנים לא? בפעם האחרונה שבדקתי, ספסלי בית המדרש מלאים בלעה"ר כי"ר
חלשים רק במצב הזה נמצאים במצוקה קשה, וסכנת מעצר בעיקר עליהם
ומה יהיה אחרי החוק? אותו דבר! יעדים סנקציות וכו', אז מה הענין בכל הבלאגן הזה?
 
מביט ומשיב. תתחיל ללמוד נתונים ואז תוכל לענות לי עניני.
אחד מהדברים המגוחכים בהודעתך על כך שנותנים כעת לכולם ללמוד.
זה נראה שממש לא כאב לך שבחורים שרוצים ללמוד תורה מגיעים אליהם הביתה שמים אותם בכלא בתנאים קשים מאד. רוחנית וגשמית.
מה יהיה אחרי החוק יהיה מה שהיה אחרי חוק טל, נצליח לפחות לדחות לעוד כמה שנים את הגזירה, וגם אם הבג"ץ יבטל את זה, עדיין יש רווח של כמה שנים למי שיודע. כי בנתיים יוכלו להתייצב וכו'. אבל אין צורך להרחיב בפרטים, תלמד הסטוריה ותתחיל להבין בנושא.
כל הקשקושים יעדים וכו' דברים מגוחכים, ממש לא מרגש בדיוק הנוסח.
מה שחשוב שבעז"ה כל מי שירצה ללמוד תורה יוכל להמשיך ללמוד תורה כפי שהיה כאן עשרות שנים
גם בעבר הקשקשנים קשקשו, אבל חוקי הדיחוי עברו ובעז"ה יהיה כן גם עכשיו
 
בחוק טל לא היה יעדים ולא היה סנקציות, החוק דנן דומה לחוק טל, בדיוק כפי שפיל דומה לנמלה-ששניהם בעלי חיים,
החוק לא ידחה כמה שנים כי יהיה צו בינים מבג"ץ בתוך 10 דקות, וזה מוסכם על כל המשפטנים, הדבר היחיד שיהיה אפשר לעשות בינתים זה לחזור לממשלה למי שזה בוער לו וד"ל.
נכון להרגע גדולי ישראל לא אישור את חוק הגיוס, ובדיוק מהסיבות הללו.
 
חוק טל בתשס"ט היה יעדים!!!
ואז כולם ללא יוצא מן הכלל הביעו תמיכה. גם כאלו שלא הבינו בהתחלה.
נכון להרגע גדולי ישראל דנים בנושא והם יכריעו בעז"ה.
וחבל לדון בפרט שרואה את הבורות ההזויה שיש בנושא קשקושי 50 אחוז ושאר בדיחות כיוצא בזה
גם הבדיחה בענין הבג"ץ שזה לא יתן מרווח זמן, גם מראה על בורות הסטורית הזויה.
מקווה שאתה לא מהמתנגדים לחוקים הקודמים גם...
בחור אחד שיוכל בגלל זה ללמוד ונציל אותו מהכלא בשביל זה שווה הכל!!!!!!!!!!!
וכן אתה גם מזלזל בחשיבות חזרה לממשלה, המשך הדאגה וההשפעה לעולם התורה מבתוכו, חבל מאד.
 
חוק טל בתשס"ט היה יעדים!!!
לא נכון
ואז כולם ללא יוצא מן הכלל הביעו תמיכה. גם כאלו שלא הבינו בהתחלה.
בדיחה גרועה, תקרא לדוגמא את זה , וגם את זה, ובפרט את האחד לפני האחרון...
וחבל לדון בפרט שרואה את הבורות ההזויה שיש בנושא קשקושי 50 אחוז ושאר בדיחות כיוצא בזה
זה בסך הכול כתוב בנוסח החוק, ובהתחיבויות המדינה לבג"ץ, לא משהו רציני יותר מידי.
 
בענין מה שהביא בשם מרן רבינו הגר"ד לנדו שליט"א. לא ברור מאיפה מגיעים כל מיני דיווחים מומצאים.
אתה מוזמן לברר בבית רבינו, הם נראה לי לא שמעו על בדיחות אלו.
הדיון העיקרי על החוק הוא לא בנושא היעדים. למי שקצת יודע ולא ארחיב בחלק הזה.
אתה כותב לי מה היה בחוק טל תשס"ט, תבדוק, זוכר עוד את הבלאגנים ועליהום בחוק טל ובחוקים לאחריו בחלק היעדים והטענות על חלשים ובדיחות שונות.
בדיחה גרועה שבן אדם מעתיק לי נתונים של תש"ס ומדביק על תשס"ט. גם הנתונים בתש"ס מסולפים אבל לא אכנס לזה. (וכפי שאמרתי זה נשמע שאתה בכלל מהמתנגדים .......)
כתוב בנוסח החוק והתחייבות המדינה לבג"ץ מאד מרגש אותך, אתה יכול להתרגש, רק שלא תתגיס כי המדינה התחייבה. אבל עכ"פ הציבור לא הדיוט ולמרות הרבה התחיבויות בכל מיני חוקים ויעדים, הציבור לא הולך להתגייס בגלל נוסח החוק. נוסח ללא שיניים מעשים על בן אדם ספציפי זה או אחר. זה טריק חמוד וד"ל.
אולי עדיף לנו שלא יהיה יעדים בכלל כדי להרוויח עוד כמה שנים לביטולו, אבל בלי יעדים זה יפסל יותר מהר. ואין לזה בכלל סיכוי.
בתמצות רבותינו יושבים להציל את עולם התורה, וישנם מסכנים שעסוקים בהתפרעויות רחוב מלוכלכות נגד שלוחי דרבנן. בהתנהגויות מזוויעות.
וכן בקמפיינים ובדברור בחוסר הבנה וידע בולט.
בעלי אחריות על עם ישראל הם אלו שנשאו וימשיך לשאת את עם ישראל, לא חותמי מכתבים מגוחכים וילדותים למיניהם עם שקרים בולטים כגון המכתב המגוחך כביכול באים כעת לחוקק חוק חדש לחייב מי שלא לומד להתגייס וכו'... מאז פרוץ המדינה למי שלא לומד לא היה שום פטור חוקי.
מקווה שהדברים המגוחכים מגיעים הכל מחוסר הבנה ולא מגיעים מסיבות אחרות
 
ראשי תחתית