גזרת הגיוס, השלכות בעיות ופתרונות

רוב הדברים היו בחיי חיותו
והפגנות נגד גפני ואשר היו בתקופתו
הוא לא נפטר לפני עשרים שנה
גזל היה גם בזמן הבן איש חי.
חילול שבת היה גם בזמן החתם סופר.
זה אומר שזו הייתה דעתם? יש לך מקור מפורש שהוא אומר לנערים לכו לעבור את כל העברות הנ"ל?
אל נא תזלזל בכבודו של צדיק בצורה כזו.
 
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לתופף על בתי משפחות בשעת לילה, לילה אחר לילה, בגלל שהאבא בעוונות מקיים דברי רבותיו ומשלחיו?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה להכות חבר כנסת ביציאתו משיעור תורה בגלל שרבו דעתו אחת מדעת הגר"ש?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לפרוץ לבית של ראש עיר (חרדי, וזה לא משנה) בגלל שהוא מתקצב מוסדות לציבורים נוספים מעבר לפלג?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לשכור נערים לחלוקת פשקוילים בלילות שבת כנגד ראש מפלגה חרדי שלא נכנע לאיומי טרור?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לצייר גדולי תורה כחיות שונות רח"ל בנסיון להמריד ציבור כנגד רבותיו בדברי שקר?
הגר"ש זצ"ל דעתו הייתה לעבור על גזל וחילול השם וחילול שבת ולאיים ברציחה ולבזות את גדולי ישראל וכבוד התורה ולהוציא שם רע ולשקר ולהסית ציבור כנגד רבותיו בדברי שקר גמורים ולהטיל אימה על נערים וילדים שלא ידעו חטא וללמד נערים להתפרע כבהמות ברחובה של עיר ולעשות כל הרעות הכתובות בספר תורת משה?
די לתלות באותו צדיק הבלים כאלו! די!

אולי הצורה בה נעשתה המחאה (בחלקים מסויימים) לא,
אבל עצם הרעיון שצריך לצאת ולהפגין (ולשבש את הסדר הציבורי) בגלל הצבא,
לכאו' אולי כן.
 
אולי הצורה בה נעשתה המחאה לא (בחלקים מסויימים),
אבל עצם הרעיון שצריך לצאת ולהפגין (ולשבש את הסדר הציבורי) בגלל הצבא,
לכאו' אולי כן.
צריך לדון מה המטרה שאנו רוצים להשיג (מחאה ותו לא או הסדר ללומדי התורה), ואז לדון מה הדרך להשיג אותה.
 
הזוי שיש בכלל דיון על אלימות כאילו יש לזה איזה הצדקה תורנית
מי שנוהג באלימות הוא מחלל ש"ש, ואם יש מנהיג של כת שתומך בזה
אז כבר פסק רבינו הברכי יוסף שרב שגורם לחילול ה' לא לחלוק לו כבוד.
 
גזל היה גם בזמן הבן איש חי.
חילול שבת היה גם בזמן החתם סופר.
זה אומר שזו הייתה דעתם? יש לך מקור מפורש שהוא אומר לנערים לכו לעבור את כל העברות הנ"ל?
אל נא תזלזל בכבודו של צדיק בצורה כזו.
לא מבין מה אתה סח
הוא שלח להפגין ולעצור כבישים כמה שעות
והוא ידע בדיוק כיצד נראת הפגנה
והוא אחז שכך צריך לעשות
מה אתה מתווכח עם מציאות שלפני כמה שנים כולנו ראינו
 
אד יעלה.
גם שהחזון איש אמר בתקופת גזירת גיוס בנות, עכ"פ לטענת מנחם פרוש, שהוא העד היחיד שטען בשם החזון איש שאמר לו "לעשות מעשים שובבים".
אבל לא היה אפילו אחד שחלם לחשוב שהתכוון להפיכת רכבים וכו'.
מי שחושב כך כנראה מעולם לא למד חזון איש
 
צריך לדון מה המטרה שאנו רוצים להשיג (מחאה ותו לא או הסדר ללומדי התורה), ואז לדון מה הדרך להשיג אותה.

בסדר, אז עם עצם ההפגנות ואי הסכמה להסדרים כאלו ואחרים (מסיבות כאלו ואחרות),
לפי הגר"ש אויערבאך היא היא הדרך.
אתה לא חייב להסכים, אבל כך הוא סבר. - ע"ז אין חולק.
 
הזוי שיש בכלל דיון על אלימות כאילו יש לזה איזה הצדקה תורנית
מי שנוהג באלימות הוא מחלל ש"ש, ואם יש מנהיג של כת שתומך בזה
אז כבר פסק רבינו הברכי יוסף שרב שגורם לחילול ה' לא לחלוק לו כבוד.
חיכיתי שנגיע לחילול ד'.
 
אני רואה שיש כאן אחד בודד סה"כ שחוזר שוב ושוב לכיוון מסוים, מדבר בדמגוגיה ילדותית, אולי הוא שייך להפלג או מחובר אליהם.
עכ"פ מעולם לא עיין בדברי רבותינו, וא"כ איני הולך להתווכח עם דמגוגיות ילדותיות. שכל בר דעת מוקיע
עכ"פ הציבור החרדי ימשיך בעוז אחרי רוב מוחלט של גדולי הדורות ויוקיע את השוליים הטרוריסטים.
 
אני רואה שיש כאן אחד בודד סה"כ שחוזר שוב ושוב לכיוון מסוים, אולי הוא שייך להפלג או מחובר אליהם.
עכ"פ הציבור החרדי ימשיך בעוז אחרי רוב מוחלט של גדולי הדורות ויוקיע את השוליים הטרוריסטים.
אני לא שייך להפלג כלל ומימי לא הייתי בהפגנה
אבל אני מאד מעריך את הגר''ש
 
הסיומת הוכיחה דברי בצורה בולטת, בדרך כלל ככה תמיד העצניקים כותבים. גמרתי הדיון.
יראה הציבור וישפוט.
 
גם אם הייתה איזה תועלת באלימות - הנזק לנפש שנגרם ממנה גרוע פי אלף.
אחרי אלימות הבן תורה יורד מדרגתו והופך לנבלי חרס הוא לא מרגיש בזה מיד בהכרח אבל אחרי זמן רואים את זה.
אלימות ודרך התורה זה אש ומים.
 
קריאה לציבור.
שימו לב פעם אחר פעם הפלג חושב לאחר נזקים שניסה לעשות בציבור האשכנזי והוקע משם, ולאחמ"כ התפלג לפלגי פלגים.
לנסות ללחום בציבור הספרדי, ולנסות לנתקו בדמגוגיה מהרבנים, ולהובילו לטרור.
וכעת שוב מנסה בכל הכוח ללחום אצל הציבור הספרדי פנימה, בהרבה דרכים.
פקחו עיניים. ב"ה הציבור הספרדי הוכיח בתשע"ו בניסיון הקודם שלהם שלא נופל בפחים שלהם.
גם כעת עמידה חזקה והנצחון יהיה מוחלט של הרבנים על פלג המחלוקת לפלגיו וסוגיו.
 
שנים עברו, ובסוף כולם הבינו "כהנא צדק".
מעניין מה יהיה כאן, בעוד 20 שנה ?
הבהרה: האמור (כולל ההבהרה) אינו מהווה הבעת דעה לשום צד.
 
בדיחה בזויה.
אנחנו לא טרוריסטים לא כהנא ולא פלג
אנחנו אחרי תורה וחכמיה.
אם אתה לא מעודכן בזה, בא לביהמ"ד
 
שנים עברו, ובסוף כולם הבינו "כהנא צדק".
מעניין מה יהיה כאן, בעוד 20 שנה ?
הבהרה: האמור (כולל ההבהרה) אינו מהווה הבעת דעה לשום צד.
לא שייך צדק באיסורים.
גם אם יתברר שהדרך שלנו לא הייתה נכונה זה לא מברר למפרע שהיינו צריכים לעבור על איסורי תורה.

אסור לנהוג באלימות
אני מסכים שיכולים להיות כמה דרכים למאבק אבל יש דברים שהם מחוץ לחלוטין ואחד מהם זה אלימות
דרך אגב, אלימות זה כולל גם אלימות מילולית למי שסבר אחרת.
 
סיכום טיוטת ביסמוט:

בנוסח הצעת חוק הגיוס שפורסם נקבעו יעדים גבוהים יותר משציפו, בשנה וחצי הראשונה - 8,160, בשנה השנייה - 6,840, בשנה השלישית - 7,920, וברביעית - לא פחות מ־8,500. החל מהשנה החמישית היעד יעמוד על 50% ממחזור הגיוס השנתי של בוגרי החינוך החרדי.

הסנקציות האישיות יכנסו מיד לתוקף, איסור יציאה מהארץ, שלילת רישיון נהיגה, הסנקציות המוסודיות כגון תקציבי הישיבות יכנסו לתוקף רק לאחר שנה.

ההגדרה מיהו חרדי לצורך עמידה ביעדים יהיה מי שלמד שנתיים לפחות בישיבה בין גיל 14 ל-18.

הפיקוח על נוכחות בישיבה יעשה על ידי אנשי הישיבה, ללא פיקוח של טביעת אצבע. גיל הפטור ישאר על גיל 26.

השירות האזרחי יוכר כשירות צבאי אבל רק במסגרות ביטחוניות - משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, שב"כ והמוסד. מד"א וזק"א הוצאו מהרשימה.

לא תהיה מכסה ללוחמים קרביים, החרדים יוכלו לשרת כתומכי לחימה.

הסנקציות יכנסו לתוקף בשנה הראשונה רק אם לא יעמדו בלפחות 75% מהיעדים, בשנה השנייה 80% מהיעדים, בשנה השלישית 85% אחוז.

ביסמוט הודיע כי בשבוע הבא יקיים שלושה דיונים על חוק הגיוס, בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מקווים לסיים את הליך החקיקה בהקדם האפשרי כדי למזער את הנזק הציבורי. (שלום שטיין)
 

קבצים מצורפים

בדיחה בזויה.
אנחנו לא טרוריסטים לא כהנא ולא פלג
אנחנו אחרי תורה וחכמיה.
אם אתה לא מעודכן בזה, בא לביהמ"ד

לא הגבת על עצם הדברים.
אתה הולך אחרי הרבנים שלך, אחרים הולכים אחרי הרבנים שלהם.
מי צודק ? - ימים יגידו (אולי אתה ?).
 
סעיפים חשובים לנו מטיוטת חוק הגיוס
שלושת הסעיפים המרכזיים שהובילו לאישור החוק מצד ההנהגה החרדית:
1. ״חרדי״ מוגדר כמי שלמד במוסד חרדי בגיל 14-18, גם אם בעת הגיוס אינו חרדי.
2. שירות אזרחי-ביטחוני נספר בתוך היעדים.
3. בשנים הראשונות אין סנקציות גם אם היעדים לא מושגים באופן מלא. (אבי מוסקוב)

במסגרת חוק הגיוס החדש, כל צווי הגיוס שנשלחו מאז פקיעת חוק הגיוס הקודם בשנת 2023 יבוטלו. (אברהם פריינד).

כל הסנקציות נעלמות בגיל 26. (שילה פריד)
 
לא שייך צדק באיסורים.
גם אם יתברר שהדרך שלנו לא הייתה נכונה זה לא מברר למפרע שהיינו צריכים לעבור על איסורי תורה.

אסור לנהוג באלימות
אני מסכים שיכולים להיות כמה דרכים למאבק אבל יש דברים שהם מחוץ לחלוטין ואחד מהם זה אלימות
דרך אגב, אלימות זה כולל גם אלימות מילולית למי שסבר אחרת.

שוב,
סטטייה מהנושא.
דיברנו על רמת העיקרון.
יש למצוא הסדר, או להפגין ולשבש את הסדר הציבורי ?
 
אין פה הרבה מה לדון, ברגע שיש כאלו שרוצים לתמוך באלימות.
ומנסים להוביל לשטויות הפלג.
בלי בכלל לענות עניני.
 
סעיפים חשובים לנו מטיוטת חוק הגיוס
שלושת הסעיפים המרכזיים שהובילו לאישור החוק מצד ההנהגה החרדית:
1. ״חרדי״ מוגדר כמי שלמד במוסד חרדי בגיל 14-18, גם אם בעת הגיוס אינו חרדי.
2. שירות אזרחי-ביטחוני נספר בתוך היעדים.
3. בשנים הראשונות אין סנקציות גם אם היעדים לא מושגים באופן מלא. (אבי מוסקוב)

במסגרת חוק הגיוס החדש, כל צווי הגיוס שנשלחו מאז פקיעת חוק הגיוס הקודם בשנת 2023 יבוטלו. (אברהם פריינד).

כל הסנקציות נעלמות בגיל 26. (שילה פריד)


הדברים הכתובים כאן בקצרה ממש,
נשמעים דוקא מלבבים.
באמת באמת אני תמיה, האם הנציגות החרדית היתה פועלת לכל זה אלמלא הפחד מהקיצוניים ההם.
(על זה לעולם לעולם לא נקבל תשובות).
 
אין פה הרבה מה לדון, ברגע שיש כאלו שרוצים לתמוך באלימות.
ומנסים להוביל לשטויות הפלג.

אם הגבת לדברי (כי לא תייגת כלום),
אז שוב, זו סטייה מהנושא, ובריחה מעצם הטענה.
אני שומע כאן רק סערת רגשות ותו לא.
ככל ובכוונתך היה להגיב לי, אשמח לשמוע התייחסות ממוקדת לעצם הדברים.
 
שוב,
סטטייה מהנושא.
דיברנו על רמת העיקרון.
יש למצוא הסדר, או להפגין ולשבש את הסדר הציבורי ?
אחרי שנקדים א. ברור שאלימות אסורה ב. ברור שאסור לצער אדם שלא קשור.
ברמת העיקרון ברור שצריך לשאוף להסדר אבל לא בטוח שיש כזה.
במידה וניסיון להסדר נכשל - יהיה מותר להפגין ואף להפגין הרבה אבל בהינתן שני התנאים שהזכרתי.
לחסום כביש מצער אנשים שלא קשורים.
 
אחרי שנקדים א. ברור שאלימות אסורה ב. ברור שאסור לצער אדם שלא קשור.
ברמת העיקרון ברור שצריך לשאוף להסדר אבל לא בטוח שיש כזה.
במידה וניסיון להסדר נכשל - יהיה מותר להפגין ואף להפגין הרבה אבל בהינתן שני התנאים שהזכרתי.
לחסום כביש מצער אנשים שלא קשורים.

כשמדברים על להפגין,
לא מדברים על לעמוד בשטיבלאך ולצעוק.
מדברים על הפרת הסדר הציבורי.
אחרת מה אתה בדיוק מתכוון לעשות במידה ולא ימצא הסבר.
כל מה שתעשה יפריע למישהו שלא קשור.
א"א ולא ניתן לעשות מחאה שכולם ימחאו אחריה כפיים, זו לא מחאה.
 
כשמדברים על להפגין,
לא מדברים על לעמוד בשטיבלאך ולצעוק.
מדברים על הפרת הסדר הציבורי.
אחרת מה אתה בדיוק מתכוון לעשות במידה ולא ימצא הסבר.
כל מה שתעשה יפריע למישהו שלא קשור.
א"א ולא ניתן לעשות מחאה שכולם ימחאו אחריה כפיים, זו לא מחאה.

הפגנות שמאושרות על ידי המשטרה הם בגדר הפרעה סבירה (וגם מכינים את הציבור מראש לדרכים חלופיות)
אם דואגים להפיץ את זה בתקשורת הרבה - זה מייצר הד משמעותי והרי לך דרך נאותה להביע מחאה
 
הפגנות שמאושרות על ידי המשטרה הם בגדר הפרעה סבירה (וגם מכינים את הציבור מראש לדרכים חלופיות)
אם דואגים להפיץ את זה בתקשורת הרבה - זה מייצר הד משמעותי והרי לך דרך נאותה להביע מחאה

לכן זו לא מחאה, אלא עצרת תפילה.
במידה ולא יעבור חוק (או יעבור חוק לא טוב), מה תעשה ?
תארגן עצרות תפילה ברחובות באישור המשטרה ?
 
ראשי תחתית