מושיב יחידים
חבר חדש
- הצטרף
- 12/11/25
- הודעות
- 157
כוונתךולא לגורמים שמקורבים לאתרי "נייעס"
כוונתךולא לגורמים שמקורבים לאתרי "נייעס"
"אותם עסקנים שכל השנים עבדת למענם". אני מקווה שאתה לא מתכוון לאלו שעשרות שנים עוזבים את הבית בשעות שונות ומשונות שאתה עוד שרוע במיטתך בשביל להפגש עם אי מי מהצד השני לנסות ליצור שת"פ כל שהוא שייטיב את החיים שלך / בשביל הצבעות בכנסת באישון לילה על חוקים והצעות שחשובות לך באופן אישי (ע"ע) / בשביל סיורי עבודה וביקורים אצל כל מיני מוסדות ופעילים לשמוע ולראות איך עוד אפשר לעזור לציבור שלהם / בשביל לצאת מהבניין (אחרי לילה של טרור ליד הבית) לראות פשקוילים רשעיים על הרצפה וקירות האזור ובכ"ז ללכת לעוד יום עבודה שייטיב (גם) עם מפיקי הקמפיינים נגדם.הקשר הוא ללעג המוזר על "שישא",
וזאת כאשר משפחות העצורים יודעים להעיד כי דווקא ר' שמעון שישא ועוד כמה עסקנים "קנאים" / בלתי מפלגתיים - המה המסייעים בפועל ברגע האמת,
בעוד ש“אותם עסקנים שכל השנים עבדנו למענם נעלמו. כשאנחנו פונים אליהם הם שולחים אותנו לעדה החרדית."
הרב @מרנן ורבנן , אנחנו צריכים להבין, יש אנשים שבטוחים בצדקת דרכם נגד כל דבר ממסדי ברמה ששום דבר לא יזיז אותם,"אותם עסקנים שכל השנים עבדת למענם". אני מקווה שאתה לא מתכוון לאלו שעשרות שנים עוזבים את הבית בשעות שונות ומשונות שאתה עוד שרוע במיטתך בשביל להפגש עם אי מי מהצד השני לנסות ליצור שת"פ כל שהוא שייטיב את החיים שלך / בשביל הצבעות בכנסת באישון לילה על חוקים והצעות שחשובות לך באופן אישי (ע"ע) / בשביל סיורי עבודה וביקורים אצל כל מיני מוסדות ופעילים לשמוע ולראות איך עוד אפשר לעזור לציבור שלהם / בשביל לצאת מהבניין (אחרי לילה של טרור ליד הבית) לראות פשקוילים רשעיים על הרצפה וקירות האזור ובכ"ז ללכת לעוד יום עבודה שייטיב (גם) עם מפיקי הקמפיינים נגדם.
וביודעי ומכירי אחד מראשי המפלגות החרדיות שלא עולה על יצועו גם בימים הכי עמוסים וטרודים - לפני שקרא את כל ההודעות שנשלחו אליו במשך היום מכל אחד בארץ שצריך עזרה כל שהיא ומעביר את הפניה לנציג הרלוונטי שיטפל בה. וגם בעניין אלו העצורים יש מטעמו מי שעוזר להם ככל האפשר.
אבל מעבר לזה, הנציגים שלנו נשלחו לכנסת בשביל לשנות מצב, לא בשביל לתת עזרה נקודתית לאדם כזה או אחר, התפקיד העיקרי שלהם בימים אלו הוא להעביר חוק. שישא וחבריו ועוד כאלו צדיקים עושים פעילות מרגשת, אבל לא כזו שקשורה לחכי"ם.
כך העיד הר' דוד יצחקיאן, אביו של אחד הבחורים העצורים."אותם עסקנים שכל השנים עבדת למענם". אני מקווה ש(אתה) לא מתכוון ל.............
או שזה רק אישור להמשך מריחת הזמן מתוך כוונה לפוצץ את הדיונים בדקה ה-90.אדוני. "אור ירוק להמשך הדיונים" משמעותו אישור לחוק המוצע בבסיסו.
על ההודעה הזו התתפתח ויכוח גדול, אם היא ראלית, הגיונית או מוקצנת, והייתי רוצה לשתף מחשבות נוספות באותו עניין.זהו מסמך "יום הדין". המטרה שלו היא לצייר תמונה דמיונית אך אפשרית (מבחינה חוקית-טכנית, תחת תקנות לשעת חירום) של מדינה שמחליטה להפסיק "לשחק".
המסמך כתוב בשפה משפטית-בירוקרטית יבשה, מה שהופך אותו למצמרר הרבה יותר. הוא מפרק את חיי היומיום לגורמים ומראה איך המדינה יכולה לסגור את הברז בכל נקודה.
טיוטה חסויה: תוכנית אב לאכיפת חוק גיוס חובה – "מעגלי חנק"
סטטוס: טיוטה לדיון קבינט (סיווג: סודי ביותר)
הנדון: אמצעים מנהליים, כלכליים ופליליים למיגור תופעת ההשתמטות (שובר שוויון)
הנחת מוצא: כישלון מאמצי ההידברות מחייב מעבר מאסטרטגיה של "תמריצים חיוביים" לאסטרטגיה של "שלילת חמצן אזרחי". היעד: יצירת מציאות בה הצעיר החרדי בוחר בגיוס כמוצא יחיד לקיום בכבוד.
פרק א': תחבורה וניידות (סגר דה-פקטו)
המטרה: כליאת המשתמט בתוך שכונתו ומניעת ניידות זולה ונוחה.
* רפורמת הרב-קו (התניה ביומטרית):
* ביטול האפשרות לתשלום אנונימי בתחבורה ציבורית. הנפקת כרטיסי רב-קו תותנה בהצגת תעודת זהות וסטטוס גיוס.
* תעריף ענישה: אדם המוגדר כמשתמט/עריק ישלם 400% על כל נסיעה (כ-24 ש"ח לנסיעה עירונית).
* חסימת חוזים: ביטול אפשרות ל"חופשי חודשי" או הנחות נוער/סטודנט למי שאינו משרת.
* מצור תחבורתי על ריכוזים חרדיים:
* צמצום קווים בין ערים חרדיות בטענה של "חוסר יעילות כלכלית" לאחר ביטול הסבסוד.
* הצבת מחסומי ביקורת משטרתית ביציאה מערים כמו בני ברק, אלעד ומודיעין עילית בשעות העומס. כל רכב נבדק. נהג עריק? הרכב מוחרם ל-30 יום והנהג למעצר.
פרק ב': תעסוקה ומעסיקים (החזית הכלכלית הרחבה)
המטרה: הפיכת העסקת חרדי שלא שירת לסיכון כלכלי ופלילי עבור המעסיק החילוני והחרדי כאחד.
* סנקציות על מעסיקים:
* היטל העסקה: כל מעסיק של עובד החייב בגיוס (או עריק) ישלם "היטל השתמטות" בגובה 200% משכר העובד למדינה.
* איסור מכרזים: חברה שמעסיקה משתמטים לא תוכל לגשת לשום מכרז ממשלתי, עירוני או של חברות סמך ממשלתיות.
* עבירה פלילית: תיקון לחוק העונשין – העסקת עריק תחשב "סיוע לדבר עבירה" ותגרור רישום פלילי למנהל העסק.
* מגזר ציבורי וחינוך (פגיעה בנשות האברכים):
* הוראת שעה במשרד החינוך: תנאי סף להעסקה כמורה/גננת במשרד החינוך או במוסדות מוכרים – שירות צבאי של בן הזוג, או פטור רפואי מוכח. משמעות: פיטורי אלפי מורות המפרנסות בעלים שלא התגייסו.
* פיטורים מיידיים של כל נציג / עובד רשות מקומית, מועצה דתית או חברה עירונית שילדיו עריקים.
פרק ג': דיור ונדל"ן (קורת גג)
המטרה: מניעת היכולת לרכוש דירה או לשכור דירה במחיר סביר.
* משכנתאות ומימון:
* הוראה של המפקח על הבנקים: איסור מתן משכנתא למי שאין בידו תעודת שחרור או פטור חוקי.
* סיווג משתמטים כ"לקוחות בסיכון גבוה" – חסימת מסגרות אשראי וביטול כרטיסי אשראי.
* תוכניות דיור:
* שלילה מוחלטת של זכאות ל"מחיר למשתכן" או הגרלות דיור.
* ביטול סיוע בשכר דירה לזוגות צעירים שבהם אחד מבני הזוג לא שירת.
פרק ד': שלטון מקומי וקהילתי (הפיכה שלטונית)
המטרה: נטרול הכוח הפוליטי המקומי שמהווה "עיר מקלט".
* פיזור רשויות מקומיות (מודל "ועדה קרואה"):
* כל עירייה ששיעור הגיוס בה נמוך מ-20%, תוגדר כ"רשות מורדת". משרד הפנים יפזר את מועצת העיר, יפטר את ראש העיר החרדי, וימנה ועדה קרואה בראשות אלוף במיל' חילוני.
* המשמעות: הפסקת הזרמת כספים לתרבות תורנית, ביטול הקצאות קרקע לבתי כנסת, סגירת מקוואות "גרעוניים".
* הלאמת מערך הכשרות:
* חוק האוסר על גביית כספים עבור השגחה פרטית (בד"צים) ללא רישיון ממשלתי מיוחד, שיינתן רק לגופים המעודדים גיוס.
* פשיטות מס הכנסה והלבנת הון על משרדי הבד"צים הגדולים והחרמת כספי הפיקוח.
פרק ה': בריאות ורווחה (צמצום סל שירותים)
המטרה: המדינה מספקת מינימום שבמינימום למי שלא תורם.
* ביטוח בריאות דיפרנציאלי:
* תיקון חוק ביטוח בריאות ממלכתי: מי שלא שירת יקבל "סל בסיסי" בלבד (רפואת חירום וטיפולים מצילי חיים).
* ביטול זכאות: טיפולי שיניים מסובסדים לילדים, משקפיים, טיפולי פוריות (קריטי למגזר), וטיפולים פרא-רפואיים (קלינאי תקשורת וכו') – רק למשפחות משרתות.
* ביטוח לאומי:
* שלילת דמי אבטלה והבטחת הכנסה באופן גורף למי שסומן במערכת כעריק.
* עיקול קצבאות נכות כללית לטובת כיסוי "חובות ימי מילואים שלא בוצעו".
פרק ו': המרחב הווירטואלי והתקשורתי
המטרה: ניתוק צינורות המידע וההתארגנות.
* חסימת "הקומה הכשרה":
* ביטול ההכרה הרגולטורית ב"קומה הכשרה". חיוב חברות הסלולר לפתוח את כל המכשירים לאינטרנט מלא או לחילופין – ייקור חבילות "כשרות" ל-200 ש"ח לחודש (מס מותרות).
* חסימת קווי הנייעס בטענה של "הפצת תכני המרדה ופגיעה בביטחון המדינה".
פרק ז': מעגל החיים (מהעריסה עד הקבר)
המטרה: כל צומת בחיי האזרח דורשת "אישור שירות".
* לידה וילדים:
* ביטול מענק לידה בבתי חולים ליולדת שבעלה עריק. חיוב בתשלום מלא על ימי האשפוז ליולדת (כ-15,000 ש"ח ללידה).
* נישואין ורבנות:
* איסור רישום נישואין ברבנות לחתן שאין לו פטור/אישור שירות. המשמעות: הזוג לא מוכר כנשוי, אין זכויות משכנתא, אין הנחות בארנונה כזוג.
* קבורה (צעד קיצוני):
* ביטול מימון "דמי קבורה" ע"י הביטוח הלאומי לנפטר שבניו עריקים. המשפחה תידרש לשלם עשרות אלפי שקלים לחברה קדישא עבור הקבורה.
סיכום למקבל ההחלטות
יישום תוכנית זו, כולה או חלקה, ייצור מצב של "סיר לחץ" בלתי אפשרי בציבור החרדי.
הצעיר החרדי הממוצע יקום בבוקר בבית ללא חשמל (כי החשבון עוקל), לא יוכל לנסוע באוטובוס לישיבה (כי הרב קו חסום), הישיבה עצמה תהיה סגורה (כי אין תקציב והרב במעצר), הוא לא יוכל להתחתן (כי הרבנות חסומה), ואם יחלה – לא יקבל טיפול רפואי ראוי.
במצב כזה, הברירה תהיה חדה: או רעב ועוני מחפיר ברמה של עולם שלישי, או ללבוש מדים. המדינה לא צריכה לגרור אותם מהבית; הם יבואו לבקו"ם כדי לקבל בחזרה את החיים שלהם.
זו המשמעות של מלחמה טוטאלית.
אחד המאמרים היפים והיסודיים ביותר שקראתי!!למעוניינים ( @קויתי @הסקרן ודומיהם)
תיק חפיפה להנהגת הדור
מאת: הנהלת הדור היוצאת ("גדולי ישראל")
אל: המבקר/הטוקבקיסט/היודע-כל (להלן: "מרן החדש")
הנדון: העברת סמכויות הנהגת כלל ישראל – נוהל כניסה לתפקיד והצהרת אחריות
שלום לך.
טענת שההנהגה "רופסת"? שהרבנים "לא מבינים את החוק"? שהם "מוכרים את הציבור"?
קיבלת את מבוקשך. זזנו הצידה. החל מהרגע, אתה "הצומת".
לחדר הזה, שבו אתה יושב כעת, מתנקזים כל הצינורות: המודיעין הפוליטי, המצוקה הכלכלית, הדמעות של הפרט, והשאלות של חיים ומוות.
לפני שאתה חותם, דע: כל מילה שלך היא גזר דין. כל חתימה היא עולם מלא. כל טעות היא בלתי הפיכה.
להלן תחומי האחריות המונחים כעת על כתפיך:
זירה א': קיום עולם התורה (המשא הכלכלי והפוליטי)
זה לא משחק פוליטי. זה הלחם והחלב של הילדים.
1. הדילמה האסטרטגית: "מלחמה" או "הסדרה"?
על השולחן מונח "חוק הגיוס". אתה דרשת המשך מלחמה טוטאלית. בבקשה, תסתכל במסכים מולך, אלו הנתונים שמגיעים מהשטח (ולא מהפורומים):
* התרחיש: המדינה סוגרת את הברז. אין תקציב ישיבות, אין הנחות בארנונה, אין סבסוד מעונות.
* האחריות שלך: אם תבחר ב"מלחמה" (כמו שרצית), אתה חותם ברגע זה על צו סגירה לישיבות שלא ישרדו בלי תקציב. אתה חותם על רעב במשפחות אברכים.
* ההכרעה: האם אתה מקריב את קיומו הפיזי של עולם התורה בשביל "טהרת האידיאולוגיה"? גדולי ישראל רואים את המכלול – את הסכנה אם המוסדות יקרסו, ואת הנשירה ההמונית שתבוא בעקבות העוני. מה אתה רואה?
2. המבחן המעשי: "קרן עולם התורה"
קל לצעוק "לא להתפשר" כשמישהו אחר משלם. עכשיו, כשאתה המנהיג, והמדינה עצרה תקציבים – אתה צריך להביא את הכסף.
* המשימה: עליך להשיג מאות מליוני ש"ח מתרומות.
* הביצוע: בגיל 90, עם בריאות רופפת, עליך לעלות למטוס, להיטלטל בין בתי נגידים בחו"ל, להתבזות, ולהתחנן כדי שלאברך בנתיבות יהיה אוכל לשבת. גדולי ישראל עשו את זה כשהקימו את "קרן עולם התורה".
* השאלה אליך: האם יש לך את הכתפיים הכלכליות להחליף את המדינה? לפני שביקרת אותם, האם תרמת את כספך שלך? האם פסעת מטר אחד בשביל אברך לא מוכר? אם לא תביא את הכסף עד ה-1 לחודש, אלפי אברכים עוזבים את הכולל בלית ברירה ויצאו לחפש אוכל לילדים. זה עליך.
זירה ב': דיני נפשות (הפרט והכלל)
אתה לא רק שר האוצר, אתה גם בית המשפט העליון וחדר המיון.
3. הטלפון האדום (רפואה וחיים):
נכנס רופא בכיר. יש פג שנולד בשבוע 23. אם יחיו אותו – יסבול כל חייו. אם לא – הוא ימות.
* ההכרעה: אין כאן "אולי". עליך לפסוק: לחיים או למוות. זו לא תאוריה. זו הוראה לרופא שמחכה על הקו עם המזרק ביד. אם טעית – שפכת דמים בידיים.
4. דמעות העשוקים (חינוך ושידוכים):
מולך יושבת אלמנה. הבת שלה, תלמידה מצטיינת, לא התקבלה לסמינר בגלל "מכסות" או מוצא.
* הדילמה: מנהל הסמינר טוען שקבלתה "תהרוס את המוסד". האלמנה בוכה דמעות של אש.
* הסמכות: אתה היחיד שיכול להכריע. אם תכפה – אולי הרסת סמינר. אם תשתוק – הרגת את הילדה ואת אמא שלה. הדמעות שלהן רשומות בפנקס שלך בשמיים.
זירה ג': ביטחון וגורל (הבנים שלנו)
אתה דרשת שלא תהיה פשרה בחוק הגיוס.
5. הדפיקה בדלת:
בגלל הסירוב שלך להסדרה, אין יותר מעמד "בן ישיבה". המשטרה הצבאית מתחילה לעצור בחורים.
* האחריות: 50,000 בחורים הופכים לעבריינים נרדפים, חלקם נכנעים ומתגייסים, וחלק גדול מהמתקרבים נרתעים מראש. הנשמה שלהם עליך.
* הראייה הרחבה: אתה מוכן לקחת את הסיכון הרוחני הזה? גדולי ישראל מנסים להציל את מה שאפשר כדי שהבחור הזה יוכל להמשיך ללמוד. אתה מוכן להקריב אותו?
הצהרת הסיכום: "הצומת המרכזית"
דע לך, "מרן החדש":
ההבדל בינך לבין גדולי ישראל הוא בנקודת התצפית.
* אתה ניזון מ: כותרות, חלקי שמועות, פשקווילים, וקבוצות ווטסאפ שמתסיסות. אתה רואה פיקסל אחד.
* הם ניזונים מ: חוות דעת של גדולי הרופאים, דוחות מודיעין של עסקנים בכירים, בכי של אימהות, מספרי חשבון בנק של ישיבות קורסות, ושאלות הלכתיות סבוכות.
כשגדול הדור חותם על "חוק גיוס" – הוא לא רואה רק סעיף אחד מהחוק אלא את כל המכלול שבו.
הוא רואה גם את:
* הלחם של האברך.
* הנשמה של הבחור שבסכנת גיוס בכפייה.
* הסמינר שעומד להיסגר.
* העתיד של היהדות החרדית לעשרים השנים הבאות.
היד שלך רועדת? בצדק.
העט מונח על השולחן. אם אתה עדיין חושב שאתה יודע טוב יותר איך לנהל את המשבר הזה, איך להביא כסף, ואיך להציל נשמות – בבקשה, תחתום.
אבל אם אין לך את האומץ לקחת את האחריות על כל זה – תן כבוד למי שנושא את העולם הזה על גבו השחוח, ותתפלל שההכרעות שלהם יהיו נכונות.
אם זה היה נותן לנו שקל אחד לישיבות / אי מעצר של בחור כל שהוא / מציב אותנו בעמדה טובה יותר להמשך המשא ומתן / תורם לנו משהו כל שהוא, הייתי אומר אולי. אולי זה מה שהתכוונו הרבנים. אבל מאחר ולענ"ד זה לא יביא תועלת כל שהיא, וכנראה להיפך - הרי שאור ירוק משמעותו הסכמה לחוק המוצע.או שזה רק אישור להמשך מריחת הזמן מתוך כוונה לפוצץ את הדיונים בדקה ה-90.
אני מבין שבנו למד במוסד פרטי, והוא מתפלל בבית כנסת שקיבל הקצאה מהמפלגה החילונית שבעיר, ושלמקווה בשכונה דאגה עוצמה יהודית, וכן על זה הדרך.כך העיד הר' דוד יצחקיאן, אביו של אחד הבחורים העצורים.
זה נותן את האפשרות להעביר תקציב, בתקווה שיהיה בו כמה בשורות טובות לציבור החרדיאם זה היה נותן לנו שקל אחד לישיבות / אי מעצר של בחור כל שהוא / מציב אותנו בעמדה טובה יותר להמשך המשא ומתן / תורם לנו משהו כל שהוא, הייתי אומר אולי. אולי זה מה שהתכוונו הרבנים. אבל מאחר ולענ"ד זה לא יביא תועלת כל שהיא, וכנראה להיפך - הרי שאור ירוק משמעותו הסכמה לחוק המוצע.
גדוי ישראל בלבד . .
. . בש"ס הגרא"ס והגרש"ב
ולהדגיש - שבין החותמים על המכתבים ניתן למנות 5 מתוך 8 חברי מועצת חכמי התורה [יחד עם - להבחל"ח - הגר"ש בן שמעון, שנלב"ע בשנה האחרונה],
וזאת בנוסף לדעתו המפורסמת של הגר"י יוסף.
אַל תְּבַהֵל עַל פִּיךָ וְלִבְּךָ אַל יְמַהֵר לְהוֹצִיא דָבָר לִפְנֵי הָאֱלֹקִים כִּי הָאֱלֹקִים בַּשָּׁמַיִם וְאַתָּה עַל הָאָרֶץ עַל כֵּן יִהְיוּ דְבָרֶיךָ מְעַטִּים.גם הוא לא קיבל את הזכות משמים להכריע בענינים כאלו,
ולכן מובן למה גדולי ישראל לא מתייחסים כלל לדעתו של רה"י שליט"א
כדרכך אתה שוכח את כל מכתבי החזרה, ואת כל זיופי החתימות.יצא המרצע מן השק...
ומה נעשה שרוב ככל הציבור אינו רואה ב"רבני המרביצי בלבד" את גדולי ישראל הספרדים,
וכמובן שגם מוזר מאוד הניסיון המגושם לכפות את מרותם הבלעדית של רבני המרביצי על תנועתו של הגר"ע יוסף.
[נ.ב. מי היו ""גדו"י של שס"" בטרם נכנסו רבני המרביצי לבקשת דרעי ?]
ואת דעת שאר גדולי ישראל הספרדים בענין חוקי היעדים,
ראינו בכינוסיהם ובמכתביהם המפורסמים.
אַל תְּבַהֵל עַל פִּיךָ וְלִבְּךָ אַל יְמַהֵר לְהוֹצִיא דָבָר לִפְנֵי הָאֱלֹקִים כִּי הָאֱלֹקִים בַּשָּׁמַיִם וְאַתָּה עַל הָאָרֶץ עַל כֵּן יִהְיוּ דְבָרֶיךָ מְעַטִּים.
הצג קובץ מצורף 13876
לא מרצע ולא שק, אם כבר - אז שק ואפשר על בזיון גדולי ישראליצא המרצע מן השק...
אתה יכול לקרוא לגדולי ישראל אלו שמות שתרצה, רבני ככה ורבני ככה, אבל בסוף הקב"ה הכניס בלב העם אחרי מי ללכת.ומה נעשה שרוב ככל הציבור אינו רואה ב"רבני המרביצי בלבד" את גדולי ישראל הספרדים,
וכמובן שגם מוזר מאוד הניסיון המגושם לכפות את מרותם הבלעדית של רבני המרביצי על תנועתו של הגר"ע יוסף.
היו, וגם היום יש עוד ברוך ה', שוב, דרעי בסה"כ אמר את חוות דעתו למועצת דאז והמועצת החליטה להכניס אותם ולתת בידיהם את מושכות ההנהגה, בטח בכל הקשור לציבור האברכים ובני התורה. אין צורך לסלף את ההיסטוריה.[נ.ב. מי היו ""גדו"י של שס"" בטרם נכנסו רבני המרביצי לבקשת דרעי הצג קובץ מצורף 13879 הצג קובץ מצורף 13880 ?]
שוב, יש הבדל בין תלמידי חכמים עצומים וגדולים לבין מנהיגי הדור.ואת דעת שאר גדולי ישראל הספרדים בענין חוקי היעדים,
ראינו בכינוסיהם ובמכתביהם המפורסמים.
לתאם לכבודו פגישה עם מרן הגר"מ מאיה שיסביר לך מה נשתנה מאז ומה נשתנה בין החוק שהוצע אז לבין החוק המוצע כיום?אַל תְּבַהֵל עַל פִּיךָ וְלִבְּךָ אַל יְמַהֵר לְהוֹצִיא דָבָר לִפְנֵי הָאֱלֹקִים כִּי הָאֱלֹקִים בַּשָּׁמַיִם וְאַתָּה עַל הָאָרֶץ עַל כֵּן יִהְיוּ דְבָרֶיךָ מְעַטִּים.
הצג קובץ מצורף 13876