ע"ז כבר עניתי שבהכרח אינם גדולי ישראלולא בחינם התבטאו גדולי ישראל כל.
ע"ז כבר עניתי שבהכרח אינם גדולי ישראלולא בחינם התבטאו גדולי ישראל כל.
מרן הגרע"י זצוק"ל אינו "גדול".זה הבעייה שזה סילוף
ואם יש שגדולים שכך התבטאו , להוי אומר שאינם גדולים כי לא ראו א' ב' של הסוגייא הזו,
זה לא עדויות מוזרות.אולם אני כדי לחסוך מהם שח"ו לא ידעו דברים פשוטים שאפי' אברכים יודעים, לכן אני ממאן מהעדויות המוזרות הללו שהחלו לצוץ "פתאום" אחרי עשרות שנים אחרי פטירת הגדולים, החלו לחלום ולהמציא וכל המרבה בחלום ומוסיף לחלום הרי זה משובח
לא. הם גדולים רק לענין חדר ייחוד, אבל לענין ההיתר המדומה הם אינם גדולים.הגר"י צדקה זצוק"ל אינו "גדול".
הגרב"צ זצוק"ל אינו "גדול
אתה גם לא מבין?.מרן הגרע"י זצוק"ל אינו "גדול".
הגר"מ מאזוז זצוק"ל אינו "גדול".
הגר"י צדקה זצוק"ל אינו "גדול".
הגרב"צ זצוק"ל אינו "גדול".
ועוד...
הכי מוזר שבעולם כי במשך מאות שנים דנו בסוגייא זו רק בנושא "הילכתי" נטו והנה פתאום צצה תורה חדשהזה לא עדויות מוזרות.
שבהכרח אינם גדולי ישראל
אין עניין להסיט את האשכול במקום לענות תשובות ענייניות.לא. הם גדולים רק לענין חדר ייחוד, אבל לענין ההיתר המדומה הם אינם גדולים.
איזה התעלמויות מהמציאות.אתה גם לא מבין?.
זה שפלוני כותב בשם מישהו אז זה לא הופך את זה לזה שהוא אמר
חכם בן ציון מעולם לא התבטה ע"ז כך, וזה שיש כמה שחלמו בשיעורים שלו, אני לא אמור לפתור להם את החלום

לא ענית על מה שכתבתי לעיל, ודבריך הם נגד דעת גדולי ישראל הנ"ל. (שלדעתך אינם גדולים)הכי מוזר שבעולם כי במשך מאות שנים דנו בסוגייא זו רק בנושא "הילכתי" נטו והנה פתאום צצה תורה חדשה
רק שיהיה לך כיוון של א' ב' בסוגייא תעיין בכנסת הגדולה שהביא את העניין של יחוד בער"ש , ושם היו מתייחדים עם "טקס" כלשונך , והחתן היה נותן יד לכלה וכו' .
זה שאינכם מעיינים כבר כתבתי
ומצחיק לראות את אלה שמתווכחים בדעת הגרב"צ אבא שאול זצוק"ל אחרי שישנם עדויות מששה עשר מתלמידיו...
זה הערה נכונה שכבר עומדת על היבי"א שערוך השלחן לא דיבר על כך.א. לא כותבים שערוך השלחן כתב שזה מנהג מכוער, בגלל ש-16 תלמידים אמרו שהגרב"ץ אמר שזה מכוער !
שיש לך דבר כזה ברור מכזאת כמות של תלמידים והכל נמצא בכתב מול העיניים רק עיור לא יסמוך על כך.ב. ממתי הוא סומך על התלמידים של הגרב"ץ ?
אני לא מטה כלום.ג. וזה העיקר, אתה מטה את הטענות לכיון הלא נכון ומתחמק.
לא אמרנו שהחברים שלך לא מדברים דברי ניבול כשצד ג' נכנס לחדר יחוד. - זה לא היה הנושא.
(וזה לא סותר שחברים שלי למשל לא מדברים. - אבל לאידך יש גם כאלו שמדברים בחופה המעורבת עם כל החיבוקים והנישוקים והקולולו ושהוא הוא עומד לצידה וכו' וכו', אז בא נבטל גם את הכיעור הזה).
הנושא היה האם מכוער להכניס חתן וכלה (איש ואשתו) לחדר אחד לעיני כל ישראל, והאם זה כתוב בערוך השלחן.
הרב יצחק היטב את זה כדרכו לתובנה חדשה שהסיבה כי מדברים דברי ניבול.
איזה חוברת ולמה שלוש סימני שאלה???עכשיו בלי קשר, תזכיר לי באיזה תאריך יצאה החוברת ???
זה הערה נכונה שכבר עומדת על היבי"א שערוך השלחן לא דיבר על כך.
ועיין במאמרו של הרב בוחבוט שליט"א.
שיש לך דבר כזה ברור מכזאת כמות של תלמידים והכל נמצא בכתב מול העיניים רק עיור לא יסמוך על כך.
איזה חוברת ולמה שלוש סימני שאלה???
אני לא מטה כלום.
באמת בדברי ערוך השלחן אין התייחסות לנידוננו,
אבל רק הבאתי את דעת גדולי ישראל שאמרו שזה מנהג מכוער ללא קשר לערוך השלחן.
הרבה אומרים שלדעת הרמב''ם זוהי החופה. ובארצות המזרח עשו החופה בבית החתן ממש ובחצרו. וממילא היה יוצאים ידי חובת חופה גם לדעת הרמב''ם [שהובאה בשו''ע]. וע' בספרים עטרת למה. שכר שכיר. מצעדי גבר. ועוד והובאו לעיל הרבה בזה.לעיל [או באשכול אחר] הביאו תשובת הרב ברכת יהודה שטוען שאין חסרון בחדר יחוד, אבל לא טען שכדאי לעשותו
האם יש מישהו שטוען [ומנמק את דבריו] שכדאי להחמיר יותר מאבותינו ולעשות חדר יחוד?
ברורהאם יש מישהו שטוען [ומנמק את דבריו] שכדאי להחמיר יותר מאבותינו ולעשות חדר יחוד?
לא כתבתי מקור מדוייק כי לא היה לי ספר לבדוק,למה לכתוב כמדומה, תציין מקור מדוייק, ונייתי ספר וניחזי.
חבל שאפילו את 2 ההודעות הראשונות באשכול לא קוראים:לעיל [או באשכול אחר] הביאו תשובת הרב ברכת יהודה שטוען שאין חסרון בחדר יחוד, אבל לא טען שכדאי לעשותו
האם יש מישהו שטוען [ומנמק את דבריו] שכדאי להחמיר יותר מאבותינו ולעשות חדר יחוד?
בספר נר מציון לרב נתן בן סניור, כתב שעשיית חדר יחוד היא חומרא ראויה, והביא שכך נהגו הרב יהודה צדקה והאור לציון, וכך נוהג הרב שלום כהן.
מתוך הספר הבהיר עטרת שלמה או"ח
(בע"ה התשובה המלאה בהמשך)
הצג קובץ מצורף 4143
הצג קובץ מצורף 4145הצג קובץ מצורף 4146
לא העיר.איני יודע מה העיר כבוד הרב בוחבוט, ביבי"א הדברים מובאים ככתבם.
ראה בכל העדויות שם, כולם תלמידים מובהקים שלו.לא כל מי שישב בפורת יושב הוא תלמיד של הגרב"ץ, הרב מהם רואים את עצמם כתלמידים חסידים של הרב עובדיה או הרב יצחק, וכנודע.
זה שהוא התנגד לחדר יחוד, זה ידוע.
אתה לא שמעת, אבל הרב יעקב יוסף זצוק"ל ועוד שלושה מתלמידיו שמעו. (שנים מהם זה היה באותו שיעור)אבל לא שמעתי בחיים חיותו שהוא כינה את זה מנהג מכוער.
עיין במה שהעליתי לפני.הנושא היה האם יש חכמים שקדמו להמצאת הרב יצחק שכתבו זאת.
לעיל [או באשכול אחר] הביאו תשובת הרב ברכת יהודה שטוען שאין חסרון בחדר יחוד, אבל לא טען שכדאי לעשותו
האם יש מישהו שטוען [ומנמק את דבריו] שכדאי להחמיר יותר מאבותינו ולעשות חדר יחוד?
בא נשאל שאלה יותר חמורה.ברור
מכיון שכל העניין של היחוד זה להרויח את כל השיטות של חופה
ולכן עושים היום גם כלונסאות וגם הינומא וגם פריסת הטלית וכן חדר יחוד , לעשות את כל השיטות
וזה ע"פ הבית שמואל יעו"ש
[ובפרט שזה להרויח את שיטת הרשו"ע והרמב"ם דסברי שחופה היינו יחוד]
שאומר לעשות את החדר יחוד יותר מדקות בודדות ושזה יהיה קבל עם ועדה
שוב אין לך שום ציטוט מגדולי ישראל, וכולם נגד החדר יחוד שעושים היום, ולא הבאת לי אפי' אחד בעד.איני יודע מה למדת ומה אתה יודע
"רבותיך"...והיינו - שאין לו שום ערעור על מהג זה [כמו שכתבת כאן בשם שאר ירקות] ולא מתנסח כמו שרבותיך המציאו בדור האחרון כל מיני המצאות שאינם מבית המדרש,
הוא התחיל עם הדבר המוזר הזה והמציא משהו מחמת שהתערבבו לו הנושאיםאתה ממשיך עם ההתחמקויות שלך כאילו רק הרב יצחק אמר זאת.
כתבתי לך שמרן הגרע"י זצוק"ל אמר כן כבר.הוא התחיל עם הדבר המוזר הזה והמציא משהו מחמת שהתערבבו לו הנושאים
ואחריו החלו לצוץ....
הכל מחמת חלום של איש אחד - אחריו כולם התחילו לחלום
הבעיה שהם מבקשים ממני שאפתור להם את חלומותיהם
וגם ע"ז השבנוכתבתי לך שמרן הגרע"י זצוק"ל אמר כן כבר.
אוסיף לך מכאוב על מכאוביך
שאפילו אביו של הרב יצחק ביביע אומר כשהזכיר את "המנהג המכוער" הזכירו על היחוד שעושים בלילה בבית, ולא הזכיר כלל את הנושא של היחוד של ימינו.
ולא זו בלבד- אלא אף על המנהג המכוער האמיתי של היחוד שבבית, היביע אומר כתב על זה "שיש להם על מה שיסמוכו".
וז"ל היביע אומר ח"ה אה"ע סי' ח' אות ה'- "פש גבן להעיר עוד בעניין היחוד שעושים לחתן ולכלה בלילה, ואין מלוים אותם לחדרם אלא קרובי החתן והכלה, ולפעמים אין השכנים רואים אותם כשבאים להתייחד, ולכאורה היה צריך להזמין עדים לראות הייחוד שעל ידו נגמרים הנישואין וכו' אלא שאין צריך עדים לזה, וכן מצאתי בספר ערוך השלחן שכתב שמכיון שהכל יודעים כלה למה נכנסה לחופה לעו"ע א"צ עדי ייחוד שלפני הביאה לגמר הנישואין ואדרבה מכוער הדבר ע"ש, ומ"מ הנוהגים להזמין עדים יש להם על מה שיסמוכו"
גם על זה השבת?וגם ע"ז השבנו
והבאנו את לשונו ביביע ואמר
וניכר מבין ריסי עיניך שלא עברת על מה ששלחתי או שאתה מתעלם בכוונה.
שאלה.גם על זה השבת?
מעדני מלך ח"ב עמ' שטו - האשכנזים הולכים לחדר יחוד, "דבר זה הינו מכוער בפני כל הקהל"
משנת יוסף פרשת ויחי - והנוהגים לעשות את החדר יחוד מייד לאחר החופה "הוא מנהג מכוער היפך דברי הפוסקים ויש לבטלו".
אור תורה תקט' - לשון מרן זצוק"ל למי ששאלו "אין אנו נוהגים לעשות חדר יחוד מפני שיש בו כיעור"
אור תורה תקט' - לשון מרן זצוק"ל למי ששאלו "אין אנו נוהגים לעשות חדר יחוד מפני שיש בו כיעור"
ביבי"א לא כתוב על החדר יחוד שעושים שהוא לא מנהג מכוער.שאלה.
על מה צריך יותר לסמוך,
על היביע אומר שכתב הגרע"י ספר הלכות לכלל הציבור, או לכל מה שהבאת?
הוא כותב שהנוהגים כן יש להם על מה שיסמוכו.ביבי"א לא כתוב על החדר יחוד שעושים שהוא לא מנהג מכוער.
אתה יודע שדעתך לא מענינת.ולדעתי יש הרבה כיעור בכך ממה שמביאים שתי עדים לבית.
ויוכיחו השלושה מקומות הנ"ל שאמר כן להדיא.