מקווה שאתה לא מנסה לבסס את ההבדלים בין העדות על ארץ מוצא גרידא. כמו שברור שההבדל בין חסידים לליטאים מתבסס על הבדלי דרך, מנהג והלכה, זה אמור להיות ברור גם בבידול הזה. הרב עובדיה לא חיפש "שנהיה ציבור נפרד", אלא שנשמור על המסורות שלנו ללא חת. לכן קשה לראות את הציבור הספרדי עצמאי לחלוטין כל עוד הוא נשען על המסורות של הליטאים במידה רבה (ובלי קשר לגזענות, מי שהכיר קצת מקרוב את חכמי פורת יוסף וגלילותיה, מבין שההפסדים שלנו כציבור ושל כל העולם היהודי והחרדי מהניתוק מהם ומדרכיהם הם עצומים ובלתי נתפסים, ואכמ"ל). שים לב שעד לשנתיים האחרונות ההנהגה הרוחנית בש"ס היתה עצמאית לגמרי ורק מתואמת לכל היותר עם הליטאית, משא"כ עכשיו, וההתנהלות בענין חוק הגיוס תעיד. מה השתנה? השתנה שהדמויות הדומיננטיות במועצת החכמים הינן בוגרות ישיבות אשכנזיות. הכלל: אין עצמאות בלי יחודיות. אם אתה חיקוי - המקור טוב ממך.