התמיהה הזו בעצמה היתפסות לפינה. אינני רואה באמור לעיל ממשיך דרכו של אביו בהכרח, בודאי לא בכל העניינים, וכבר רמזתי לעיל, וקל להבין וכנ"ל.וכי אינך מודע שמרן הראשון לציון פוסק הדור הרה"ג יצחק יוסף, הוא ממשיך דרכו של מרן האבא?
וזה בעיניך לפינות?
התמיהה הזו בעצמה היתפסות לפינה. אינני רואה באמור לעיל ממשיך דרכו של אביו בהכרח, בודאי לא בכל העניינים, וכבר רמזתי לעיל, וקל להבין וכנ"ל.וכי אינך מודע שמרן הראשון לציון פוסק הדור הרה"ג יצחק יוסף, הוא ממשיך דרכו של מרן האבא?
וזה בעיניך לפינות?
לא קראת את תגובתי:חכם עובדיה אכן חי בתקופה הזו של הספרדים הקדמונים, והוא שלח את בניו לא לפורת יוסף אלא לישיבות האשכנזיות.
השאלה למה ?
כי הוא לא שלח אף ילד שלו לישיבה אשכנזית.
את בניו רבי יעקב ויבלח"א רבי אברהם ורבי יצחק הוא שלח לפורת יוסף (ר' יעקב לגאולה, ר"א ורי"צ בקטמון ובסניף תורה והוראה - ת"א), והם בחרו אח"כ לעבור לישיבות אשכנזיות (קול תורה חברון והנגב) - למרות שניסה למנוע זאת. רבי דוד למד בת"ת כאשר מרן זצ"ל היה רבה של ת"א, ושם לא היה ת"ת ספרדי, וממילא הממשיך לישיבות עם חבריו, ור' משה הלך בעקבות אחיו. ככל ששאלו לדעתו, הוא העדיף את פורת יוסף ושלוחותיה, וכך יישם.
זה תלוי בעיני המתבונןאינני רואה באמור לעיל ממשיך דרכו של אביו בהכרח
חלמא טבא קא חזינא הכארוב ככל הציבור אוחז שהוא ממשיך דרכו של אביו בכל פרט הן בהלכה והן.. וכו' וכו'
הלואי וזה היה רק בחלום ולא במציאותחלמא טבא קא חזינא הכא
אפי' אצלנו בביתר, עיר מובהקת של מרןהלואי וזה היה רק בחלום ולא במציאות
אתה מתכוון כנראה לציבור בלוויין...רוב ככל הציבור אוחז שהוא ממשיך דרכו של אביו בכל פרט הן בהלכה והן.. וכו' וכו'
אולי אתה לא יודע עם מי אתה מדברצא וראה..
כנ"ל לגביךאבל אין על הרס עצמי, זה הדבר הכי מוצלח שיכול להיות..........
ראיתי, וזה בדיוק הענין. מי שמבין שהוא לא ממשיך דרכו, לא עושה ממנו השלכה על אביו, מרן רבינו הגדול זצ"ל, לא מכנה את מרן "הגאון הגדול" כמו ביתד נאמן, ומתעסק קצת יותר בחרדת קודש עם דבריו ועם תורתו, לפחות כמו יחס האשכנזים לרב אלישיב ולרב אוירבך.רק תעיין ותעלעל בהודעות שלי ובאשכולות שהעלתי, ותראה בדיוק את דעתי ואת הלך רוחי
כוונתי הייתה, למי שאוחז שהוא כן ממשיך דרכו של אביו, ולמי שחושב שהוא פוסק הדור,מי שמבין שהוא לא ממשיך דרכו, לא עושה ממנו השלכה על אביו,
לא קראת את תגובתי:
לא נכון. הוא הכיר היטב, עשה סדר ג' בחברון במשך תקופה, ודעתו היתה להעדיף את דרך הלימוד הספרדית. מידיעה ברורה.הוא שלח את בניו לפורת יוסף כי זה מה שהוא הכיר, ואת האשכנזים הוא פשוט לא הכיר, ולכן הוא גם התנגד.
לא נכון. הוא הכיר היטב, עשה סדר ג' בחברון במשך תקופה, ודעתו היתה להעדיף את דרך הלימוד הספרדית. מידיעה ברורה.
מקווה שאתה לא מנסה לבסס את ההבדלים בין העדות על ארץ מוצא גרידא. כמו שברור שההבדל בין חסידים לליטאים מתבסס על הבדלי דרך, מנהג והלכה, זה אמור להיות ברור גם בבידול הזה. הרב עובדיה לא חיפש "שנהיה ציבור נפרד", אלא שנשמור על המסורות שלנו ללא חת. לכן קשה לראות את הציבור הספרדי עצמאי לחלוטין כל עוד הוא נשען על המסורות של הליטאים במידה רבה (ובלי קשר לגזענות, מי שהכיר קצת מקרוב את חכמי פורת יוסף וגלילותיה, מבין שההפסדים שלנו כציבור ושל כל העולם היהודי והחרדי מהניתוק מהם ומדרכיהם הם עצומים ובלתי נתפסים, ואכמ"ל). שים לב שעד לשנתיים האחרונות ההנהגה הרוחנית בש"ס היתה עצמאית לגמרי ורק מתואמת לכל היותר עם הליטאית, משא"כ עכשיו, וההתנהלות בענין חוק הגיוס תעיד. מה השתנה? השתנה שהדמויות הדומיננטיות במועצת החכמים הינן בוגרות ישיבות אשכנזיות. הכלל: אין עצמאות בלי יחודיות. אם אתה חיקוי - המקור טוב ממך.או קיי, אז הנושא היה אצלו "דרך לימוד" ולא "ציבור ספרדי".
כיום כולם לומדים בסגנון האשכנזי, אך רוצים לחזק את הציבור הספרדי.
אם כבר העלת את הנקודה, חכם שלום כהן זה הדוגמא הכי טובהשים לב שעד לשנתיים האחרונות ההנהגה הרוחנית בש"ס היתה עצמאית לגמרי ורק מתואמת לכל היותר עם הליטאית,
מקווה שאתה לא מנסה לבסס את ההבדלים בין העדות על ארץ מוצא גרידא. כמו שברור שההבדל בין חסידים לליטאים מתבסס על הבדלי דרך, מנהג והלכה, זה אמור להיות ברור גם בבידול הזה. הרב עובדיה לא חיפש "שנהיה ציבור נפרד", אלא שנשמור על המסורות שלנו ללא חת. לכן קשה לראות את הציבור הספרדי עצמאי לחלוטין כל עוד הוא נשען על המסורות של הליטאים במידה רבה (ובלי קשר לגזענות, מי שהכיר קצת מקרוב את חכמי פורת יוסף וגלילותיה, מבין שההפסדים שלנו כציבור ושל כל העולם היהודי והחרדי מהניתוק מהם ומדרכיהם הם עצומים ובלתי נתפסים, ואכמ"ל). שים לב שעד לשנתיים האחרונות ההנהגה הרוחנית בש"ס היתה עצמאית לגמרי ורק מתואמת לכל היותר עם הליטאית, משא"כ עכשיו, וההתנהלות בענין חוק הגיוס תעיד. מה השתנה? השתנה שהדמויות הדומיננטיות במועצת החכמים הינן בוגרות ישיבות אשכנזיות. הכלל: אין עצמאות בלי יחודיות. אם אתה חיקוי - המקור טוב ממך.
אתה לא מכיר את הפנקסים של מרן זצ"ל שבהם מביע תרעומת קשה על שיטת הלימוד בפורת יוסף, ודורש מהם להיות מרי תלמודא כמו הבחורים בחברון...לא נכון. הוא הכיר היטב, עשה סדר ג' בחברון במשך תקופה, ודעתו היתה להעדיף את דרך הלימוד הספרדית. מידיעה ברורה.
כמה התביישתי לפני שנתיים בערך, שסיפרו לי (אני זוכר עוד את המבט המלגלג בקצה שפתם של אחינו האשכנזים) שהראשון לציון פוסק הדור שליט"א בא בכבודו ובגלימתו לישיבת קול תורה לצעירים כדי שיקבלו את הנכד, והשיבוהו ריקם בבושת בנים, עד שערבו את פטרון עולם התורה רבי אריה דרעי נר"ו, והנכד המאושר נכנס פנימה...לפני כשבועים היה הגאון הרב צבי ויספיש ראש מוסדות הר"ן רב מקדים בלויין
וסיפר שנכדו של מרן הראש"ל לומד בישיבתו ישיבת הגרי"ש.
וצ"ע.
רוב ככל הציבור אוחז שהוא ממשיך דרכו של אביו בכל פרט הן בהלכה והן.. וכו' וכו'
הוא לא פתח. הרב בעדני פתח וצירף אותו. הרב בעדני היה תלמיד של הרב שך עוד לפני שהכיר את חכמי פורת יוסף.הוא עצמו גדל בפור"י והיה בין החכמים שם, וגדל עם אביו וחכמי הקבלה והכיר את כולם מתוך תוכו
ואעפ"כ הוא פתח את פורת יוסף קטמון ושינה את כל סדרי הלימוד מפור"י הישנה והביא צוות "אשכנזי", ובוגרי פוניבז
הר' יהודה עדס היה שם ר"מ עד שפתח את ישיבתו, וכן הר' ניסים טולידאנו היה שם ר"מ עד שפתח את ישיבתו, וכן הר' סלים, כל אלה בוגרי פוניבז'
והמשגיח היה הר' קופשיץ