איפה דיבר על זה בספריו???
אין לי את הספרים עכשיו, אני בנופש...
ציטוטים מתלמידיו:
הראש"ל: עיין בספר ילקוט יוסף איסור והיתר ח"ב (עמ' צ"ו), דמבואר, דאבקת חלב של גויים שמערבים בשוקולד וכדומה, עם הכשר מהרבנות, מעיקר הדין אין באבקת חלב נכרי איסור משום חלב נוכרי, אחר שידוע שעושים אבקה זו מחלב פרות. וחוששים לערב בו חלב בהמה טמאה. וכן דעת החזון איש, זקן אהרן, ציץ אליעזר, אגרות משה, ישכיל עבדי, לבושי מרדכי, ועוד. ומותר לאכול שוקולד זה, אולם עם כל זה
אנו נוהגים להחמיר בזה, אך לקטנים יש להקל בשופי גם במיני מתיקה.
אתר הלכה יומית: ולענין אבקת חלב נכרי, בזה יש עוד צדדים להקל, והגאון רבי משה פינשטיין האריך בזה והעלה להיתר. אולם לדעת מרן הרב שליט"א יש להחמיר גם באבקת חלב נכרי שלא להשתמש בו אלא לילדים קטנים בלבד.
כושרות:
1. עיין בתשובות של הרב עובדיה זצ"ל בעיון רב. תשווה את המציאות דאז עם המציאות של היום.
2. כמעט אין לך שום מוצר המכיל אבקת חלב גוי שלא מכיל גם רכיבי חלב גוי העשויים על בסיס גבינת גוים- על רכיבים אלו הרב עובדיה זצ"ל לא התייחס שם התשובות על אבקת חלב גוי.
3. בד"ץ בית יוסף הפועל ע"פ פסקי הרב עובדיה זצ"ל והיה בנשיאותו עד לפטירתו, לא מתיר שימוש באבקת חלב גוי.
4. באופן כללי - כתבת שהרב עובדיה זצ"ל הקל בנושא אבקת חלב גוי. כתבת שהרב אליהו זצ"ל החמיר. האם אין דרך אמצעית בין חומרא וקולא? אם הרב עובדיה זצ"ל מקל אז אולי הרב אליהו זצ"ל פוסק לפי עיקר הדין, כפי שפסקו הרבה הפוסקים. תחשוב על זה.