האם עלון הידברות מתאים לבני תורה

מה הבעיה להתיעץ עם חכם שלום זצ''ל בעניני קרוב רחוקים?? לקרב את הקרובים זה אכן מסובך יותר...
כשמתייעצים עם גדולי הדור לא מתייעצים איתם בתור מומחים ודוקטורים לנושא מסויים, מתייעצים איתם בתור דעת תורה.
חכם שלום לא למד באוניברסיטה איך מקרבים רחוקים. הוא למד זאת מהתורה. ובאותה מידה למד וידע והבין איך לקרב קרובים
 
כשמתייעצים עם גדולי הדור לא מתייעצים איתם בתור מומחים ודוקטורים לנושא מסויים, מתייעצים איתם בתור דעת תורה.
חכם שלום לא למד באוניברסיטה איך מקרבים רחוקים. הוא למד זאת מהתורה. ובאותה מידה למד וידע והבין איך לקרב קרובים
אבל שוב זה לא עבודתו של הרב זמיר ולכן זה לא לחרדים.
 
אבל שוב זה לא עבודתו של הרב זמיר ולכן זה לא לחרדים.
זה לא קשור מה "עבודתו" של הגר"ז, זה קשור לזה שהידברות לא מיועד לחרדים, הוא הקים את זה בצורה כזאת. (למעט מחלקות מסויימות. וד"ב)
באותה מידה שהוא מוצלח עם הידברות הוא מוצלח עם "אבני נזר" שמיועדת לציבור הכי חרדי שיש.
 
אפשר לברר אצל בחורים מהישיבה שלו בביתר, אם מישהו מכאן מכיר (אני לא מכיר) יש ע''ז 'קלא דלא פסיק' שמעתי את זה מ-3 או 4 כיוונים שונים
גם אני שמעתי מבחור שלומד ב'אבני נזר', ששאלו פעם את ראש הישיבה הגר"ז כהן שליט"א בסימפוזיון באחד הקעמפים מדוע הוא לא מסכים להכניס את עלוני הידברות לישיבה (ידוע שהוא כעס ע"כ כמה פעמים כשעבר בפנימיה וראה את העלונים הללו...), אז הוא ענה במתק לשונו שקודם כל בן תורה לא אמור לקרוא עלונים, יש לך זמן מיותר תקח ספר מהספרייה א"א ללמוד תורה באיכות מתוך עלון. דבר שני הוא אמר שהרי יש פינת קפה בישיבה שיש שם קפה, סוכר, קפה שחור, שוקו וכו' מדוע לא שואלים למה אין מטרנה בפינת קפה? ודו"ק....
ואז הוא אמר 'שהעלון לא מיועד כלל לבני תורה והוא מותאם לציבור המתחזק, אין שם בעיות אני לא עובר על זה בכלל, אבל יש צוות אברכים שממונים ע"כ כל שבוע לעבור על העלון לפני ההדפסה וכו'' עכ"ל.
א. אולי העלונים של הידברות אינם מיועדים באמת לציבור החרדי, אבל כמעט ואין בית הכנסת חרדי שאין שם את העלונים האלו ואכן רואים את זה בכל הריכוזים החרדים ובכל הערים החרדיות, אם אכן זה לא מיועד לציבור החרדי שלא ישלחו את זה ויהיו אחראים לכך שזה לא יישלח לכל האזורים החרדים.
ב. בחלק השני של ההודעה קצת (הרבה מאד) נסחפת.
הידברות לא מפיצים את העלונים סתם, זה אנשים מנויים שמפיצים את זה.
ובאמת לפני כשנתיים היה אירוע של הידברות לנשים בחוה"מ פסח, ופירסמו גם בריכוזים החרדיים ותוך כמה ימים בודדים נגמרו כל הכרטיסים מה שנתברר שכל הכרטיסים נקנו ע"י נשים ובנות מהציבור החרדי. ראש הישיבה הגר"ז שליט"א מאוד כעס על כך ודרש ממארגני האירוע לנסות להתאים אותו כמה שיותר לציבור החרדי. ושפעמים הבאות לא יפרסמו בריכוזיים החרדיים אירועים שמיועדים לציבור המתחזק.
 
אני לא מאמין שהוא אמר כזה דבר, אין בעלון שום דבר ש"מטמא את הטהורים", חלמא טבא חזית.
 
אני יודע בוודאות גמורה שהוא אמר זה, (זה נאמר בפורום פנימי ולכן אני לא מעלה הקלטה אלא אם כן אקבל אישור) אבל שמעתי מגדולים נוספים דברים ברוח הדברים הללו
ופלא גדול עליך לא צריך להיות גדול כדי להבין שעלון זה לא מתאים למשפחות בני תורה בכלל ולילדים שלומדים בתלמוד תורה בפרט (שברגע שזה מגיע הבייתה הם עטים על זה) הם לא צריכים לקרוא על מושגים של ויכוחים בין ההורים שרבים וצועקים אחד על השני או מה עושים עם ההורה מכה את ההורה השני וכן על התמודדויות רוחניות וגופניות וכו' וכו' וכל מה שקורה בעולם הרחב של המתמודדים והנופלים (ואני מקצין בכוונה) וכן את כל ההגיגים של הרבניות למיניהם (ובלי להוריד מגדלותם חלילה אבל לילדי תלמוד תורה זה לא מתאים (בלשון עדינה)
 
במחילה, לא זכור לי תוכן כזה "מה עושים אם ההורה מכה את ההורה השני". ואני קורא את העלון בקביעות.

אני נכנס לבתי כנסת ורואה ילדי חמד זכים יושבים וקוראים בשקיקה את כל התועבות שיש בסמארטפון, והכותב דואג מאוד להסביר להם עד כמה זה מתוק וממכר ואי אפשר בלעדי זה, וכל מי שפותח סמארטפון עוזב מיד את הדת, לגודל עוצמת התענוג של מסך מגע צבעוני.

זה כבר לא בעיה? מה יעשה הבן ולא יקנה סמארטפון בהזדמנות הראשונה שיהיו לו כמה גרושים?

אני נכנס לבתי כנסת ורואה ילדים קוראים בשקיקה את עלוני הצניעות למיניהם, המפרטים ומסבירים כל מה שצריך להצניע, וארס הרהורי עבירה נכנס בלב הילד מגיל קטן, כבר בקטנותו הוא מסתכל על פאות ומתמלא הרהורים.

זה כבר לא בעיה? זה לא מטמא את הטהורים?

ויכוחים בין ההורים יש ברוב הבתים. הרבה נשים גם צועקות. האם עלון הידברות הוא הפעם הראשונה בה נתקל ילד בסיטואציה כזו? האם זו הפעם הראשונה בו הוא נתקל בחומר העוסק בשלום בית? האם בשאר עלונים זה לא מצוי?

גם נוער מתמודד קיים בכל בית, אין בית אשר אין שם מת. אם יש הורים שזכו שכל ילדיהם שומרי תורה ומצוות - כל הסביבה מדברת עליהם, משל היה מדובר בקמחית ובניה.

נראה שכל הדיבורים על עלון הידברות נובעים מהחשש לנירמול ענייני טכנולוגיה המופיעים בעלון.
 
לכב' החכם משיב כהלכה
אין ספק שמכת העלונים (בלי להכליל) יותר גרועה ממכות מצרים רק דיברו באופן ספציפי מה דעת חכמי פורום כותל המזרח על עלון הידברות וע''ז הביעו חלקם דעה שזה לא מתאים לילדי תלמוד תורה בפרט וגם לבנות בית יעקב היות ויש תכנים שלא ראוי ולא מתאים שיחשפו עליהם, אבל מי שצריך את העלון ההוא (בע''ת וכדו' ועוד ציבורים זה מצויין) וכמדומני שגם אתה מסכים לדברים הנ''ל,
אבל וודאי וודאי שאין זה להכשיר עלונים אחרים שהם הרבה יותר חמורים ואין בהם שום תועלת לאף אחד וגם לבע''ת אסור לקוראם ובפרט שחלק מהעלונים נכתבים ע''י חמומי מח מבית מדרשו של דאעש ואף הם יודעים במדויק מי יהיה בגהינום ומה התפריט בארוחות שם, ואף הם יודעים לומר ברוח קודשם מי נחשב לרב ומי רק מתחזה וכמובן מי שפוסק אחרת מהם לא רק שלא נחשב לרב אלא הוא שליחו של השטן וכו' וכו' ובדרך זו מכניסים לבית היהודי את כל התועבות שבעולם (בגדר מכלל לאו אתה שומע הן)
ולגבי מה שכתב מה שקורה בכל בית, יתכן אבל לא כותבים את זה בעיתון וכו' וד''ל
 
המשמעות היא שאין לנו יכולת לשלוט בחומר הקריאה של הילדים מתוך מבחר העלונים בבית הכנסת, ולפעמים גם עלונים מכובדים ומפורסמים מכילים ארס של ביזוי ת"ח ועוד (וד"ל) וזה פי כמה יותר גרוע מהחומר ב'הידברות' (שאינו גרוע כלל), ולפיכך לא הייתי מייחס לזה חשיבות כלל.

כמו כן בערוצי הרדיו ה"חרדיים" יש את אותו החומר, פחות או יותר.

ובדרשות של הרב ליאור גלזר (לדוגמא) אפשר לרכוש בקיאות בכל סרטי הבורקס, מערכוני הגששים, ועוד ועוד מושגים שלא היית רוצה שהילד ישמע ויכיר.
 
ברור שכן (צור קשר באישי וארחיב לך בזה אם אתה מעוניין זה כבר גולש מהנושא)
אבל לא רק הנושא הזה, הרבה מהכותבים שם אינם בוגרי ישיבות ובוגרות הסמינרים של בית יעקב ולכן חסר להם את הניואנסים של השפה החרדית ושוב הם מקצוענים ומתאימים למי שצריך אך לא לבנינו ובנותינו המסולאים בפז וצריכים שמירה יתרה (וגם אנחנו)
 
אני לא מבין בכלל על מה הפולמוס והוויכוח.
כבר הבאנו את דבריו של ראש הישיבה הגר"ז כהן שליט"א בעניין.
וכולם יודעים שכל דבריו נעשו ונעשים בהתייעצות תחילה עם מרן רה"י חכם שלום כהן זצוק"ל וכיום להבדבח"ח ראש הישיבה הגר"ש בצלאל שליט"א.
ועוד חזון למועד...
 
העלון המדובר אינו מצוי ביבשת שלי, וממילא אין לי דעה לגוש"ע
רק אציין שיש חילוק גדול בין לכתוב על חילוני שהתחיל לשמור שבת (למחצה לשליש כו') לבין לכתוב על "סלב" שהתחיל כו'
 
ראשי תחתית