האם עלון הידברות מתאים לבני תורה

גם אם יש שם תכנים מעניינים מ"מ יש שם המון שטויות, ואף מי שלא רוצה לגדל ילדיו בצימצום, מ"מ למה הם צריכים להתפעל מאיזה שחקן קולנוע שמשתדל להדליק נרות, במקום מאיזה מעשה על תורה מידות ודרך ארץ?
נכון לחילוני המצוי זה יכול ליצור חיזוק
אבל בני תורה מתחזקים מכאלו סיפורים???
חרדי מתפעל מאיזה תיכתובת וואצפ עם איזה אושיית תקשורת???
אתמההה???

לא חושב שהגר"ז כהן יכול להיות ראיה לזה, סו"ס הוא נוגע בעניין ופועל למען קירוב רחוקים דבר חשוב כשלעצמו, אבל צריך להיזהר לגרור את הרחוקים למעלה ולא להיפך.
 
ש לי שאלה שמנקרת לי הרבה זמן:

אולי מישהו יוכל להסביר לי, במה התייחד העלון של הידברות יותר על עלונים אחרים?! שבאמת כולם מבקשים אותו, ומתאמצים להשיג אותו...
הסיפור של ח.ו. (לא ראוי להעלות את שמו בפורום של ת"ח) שהיה מעניין ומרתק
גרם לאנשים לקחת אותו ומאז הכל היסטוריה
וסתם לשאלה
האם קוראים את השיחה של הרב זמיר?
האם קוראים את ההלכות?
או שמא [ואולי ודאי]
קוראים את הסיפור, את הבדיחות, מוצאים 10 במצא את ההבדל,
ולא מאמינים לסיפור של ההוא שחזר מהשמים וראה אור חזק שמושך אותו למעלה עד שהתעורר מהחלום
יכול להיות שכבר אין העלון צריך גניזה וד"ל
 
הסיפור של ח.ו. (לא ראוי להעלות את שמו בפורום של ת"ח) שהיה מעניין ומרתק
גרם לאנשים לקחת אותו ומאז הכל היסטוריה
וסתם לשאלה
האם קוראים את השיחה של הרב זמיר?
האם קוראים את ההלכות?
או שמא [ואולי ודאי]
קוראים את הסיפור, את הבדיחות, מוצאים 10 במצא את ההבדל,
ולא מאמינים לסיפור של ההוא שחזר מהשמים וראה אור חזק שמושך אותו למעלה עם שהתעורר מהחלום
יכול להיות שכבר אין העלון צריך גניזה וד"ל
פשש איזו בקיאות בן פורת יוסף
 
הסיפור של ח.ו. (לא ראוי להעלות את שמו בפורום של ת"ח) שהיה מעניין ומרתק
גרם לאנשים לקחת אותו ומאז הכל היסטוריה
וסתם לשאלה
האם קוראים את השיחה של הרב זמיר?
האם קוראים את ההלכות?
או שמא [ואולי ודאי]
קוראים את הסיפור, את הבדיחות, מוצאים 10 במצא את ההבדל,
ולא מאמינים לסיפור של ההוא שחזר מהשמים וראה אור חזק שמושך אותו למעלה עם שהתעורר מהחלום
יכול להיות שכבר אין העלון צריך גניזה וד"ל

אם אני מבין את דבריך, העובדה שהעלון בראשיתו היה מוצלח מאוד (בגלל הסיפור של הנ"ל) גורמת כיום תקופה אחרי עדיין לרצות בו.

מסכים ולא מסכים.
יש עוד כמה מאמרים שבעיניי מעניינים מאוד כמו זה של הרב פנגר ועוד.
ומאידך ישנם עלונים רבים שיש בהם מאמרים שונים ומעניינים ועדיין...
 
יש בעלון הזה המון תשובות לשאלות שמציקות לפעמים גם לנו.
אני ממליץ לך בחום על הספר והשבות אל לבבך של הרב מרדכי נויגרשל, שאלות ותשובות קצרות בכל הנושאים, ממש הכול, ובאופן ברור תמציתי וקצר.
 
לא חושב שהגר"ז כהן יכול להיות ראיה לזה, סו"ס הוא נוגע בעניין ופועל למען קירוב רחוקים דבר חשוב כשלעצמו, אבל צריך להיזהר לגרור את הרחוקים למעלה ולא להיפך.
עד כמה שידוע לי, כל מה שהגר''ז כהן עושה, זה בהוראות רבו חכם שלום כהן זצ''ל, ויבלח''ט הגר''ש בצלאל שליט''א, ובהתיעצויות עם שאר גדו''י מכל העדות והחוגים
 
עד כמה שידוע לי, כל מה שהגר''ז כהן עושה, זה בהוראות רבו חכם שלום כהן זצ''ל, ויבלח''ט הגר''ש בצלאל שליט''א, ובהתיעצויות עם שאר גדו''י מכל העדות והחוגים
כל מה שהוא עושה זה לקרב רחוקים.

לקרב קרובים זה סוגיה בפני עצמה.
 
מה הבעיה להתיעץ עם חכם שלום זצ''ל בעניני קרוב רחוקים?? לקרב את הקרובים זה אכן מסובך יותר...
כשמתייעצים עם גדולי הדור לא מתייעצים איתם בתור מומחים ודוקטורים לנושא מסויים, מתייעצים איתם בתור דעת תורה.
חכם שלום לא למד באוניברסיטה איך מקרבים רחוקים. הוא למד זאת מהתורה. ובאותה מידה למד וידע והבין איך לקרב קרובים
 
כשמתייעצים עם גדולי הדור לא מתייעצים איתם בתור מומחים ודוקטורים לנושא מסויים, מתייעצים איתם בתור דעת תורה.
חכם שלום לא למד באוניברסיטה איך מקרבים רחוקים. הוא למד זאת מהתורה. ובאותה מידה למד וידע והבין איך לקרב קרובים
אבל שוב זה לא עבודתו של הרב זמיר ולכן זה לא לחרדים.
 
אבל שוב זה לא עבודתו של הרב זמיר ולכן זה לא לחרדים.
זה לא קשור מה "עבודתו" של הגר"ז, זה קשור לזה שהידברות לא מיועד לחרדים, הוא הקים את זה בצורה כזאת. (למעט מחלקות מסויימות. וד"ב)
באותה מידה שהוא מוצלח עם הידברות הוא מוצלח עם "אבני נזר" שמיועדת לציבור הכי חרדי שיש.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית