האם עלון הידברות מתאים לבני תורה

מה שהביאו בשם הגר"ז זה על גניזה ואתה הגבת על דבריו

הביאו בשמו "רובו הבל הבלים ושטויות" ועל זה הגבתי. כמובן שגם ענין הגניזה הוא מופרך, וכי מפני שלא קוראים את הד"ת אז הוא לא צריך גניזה?
 
הביאו בשמו "רובו הבל הבלים ושטויות" ועל זה הגבתי. כמובן שגם ענין הגניזה הוא מופרך, וכי מפני שלא קוראים את הד"ת אז הוא לא צריך גניזה?
בהחלט יש מי שסובר שדברי תורה שעדיין לא למדו בהם אין בהם קדושה
 
זה לא "עדיין לא למדו בהם", זה השערה שלך שלא את כולם קראו, ואין לך מושג מי קרא ומה קרא.

והבא מקור לדבריך, "יש מי שסובר" לא מספיק בשביל לפסוק הלכה כמותו.
 
אני לא מכניס לביתי לא אייפונים ולא עלוני הידברות, מזה ומזה (אל) תנח ידך...
אני לא מונע את ילדיי מלהציץ בזה בחוץ, אבל לבית זה לא נכנס...
 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:
דוקא הדור הצעיר נמשך יותר לעלוני הידברות ודומיהם, ואגב דברי החולין והסיפורים וכדו' יקראו גם את דברי התורה שבעלון.

אבל בעלון שכולו דברי תורה, בפרט דברי תורה עמוקים, הצעירים כמעט ולא נוגעים.
 
כן גם לזה יש פיתרון, להתחיל לחנך את הצעירים לפתוח ספרים וללמוד, במקום שיקראו עלונים עם/בלי דברי תורה
 
הכל תלוי בחינוך, אם מחנכים ילד להתנהג בנכבדות, שלא צריך להתיחס לכל מה שזז, כל צרוע וכל זב שכותב עלון, זה עובד יותר טוב, מנסיון אישי ב''ה

בלאו הכי, אני לא חושב שצריך למנוע מהילדים לקרוא בעלונים הנ''ל, מספיק שיבינו ש''זה לא ברמה שלנו'' גם אם יציצו קצת בזה לא יקרה כלום, כי בכ''ז לא מדובר בעלון עם דברים אסורים ח''ו (קרי לה''ר, רכילות, פריצות וכדו')
 
נערך לאחרונה:
אני לא מקבל את הקיצוניות הזאת, בפרט בדורנו. אם גדולי הדור הורו להמציא עיתונים אפילו למבוגרים כדי שיעסיקו את עצמם בזה ולא בעיתונים חילוניים, ואם גדולי הדור הורו לחבר ספרי קריאה למיניהם כדי שהנוער יתעסק בזה ולא בספרי רומנים ועגבים, אז עלון הידברות מבעיא?

אני חושב שהביקורת מגיעה מכיוון אחר לגמרי, ולא מדאגה כנה לחינוך הילדים.

בימינו לא חסר מתנגדים, זה מתנגד לארגון הידברות באופן כללי כי רב פלוני לא מוצא חן בעיניו, וזה מתנגד לאתר שבע ברכות, וזה מרגיש שהעלון מעודד גלישה באינטרנט, וזה מרגיש שהעלון מנרמל שימוש בסמארטפונים מסוננים, וכו' וכו', וכך כל אחד שהעלון דרך לו על היבלת מנסה למצוא דרך להוציא את העלון ממחננו באלגנטיות.
 
לא הקצנתי ולא התנגדתי לכלום, אבל אחרי שגם הרב זמיר בעצמו אמר שזה לא מתאים לבני תורה, והוא לא חשוד בקיצוניות, בודאי שזה לא מתאים
לא צריך להיות הרב זמיר בשביל להבין את זה, כל ילד בן 13 מבין את מה שאני כותב
אני לא מתנגד של הידברות באופן כללי
 
אני לא מקבל את הקיצוניות הזאת, בפרט בדורנו. אם גדולי הדור הורו להמציא עיתונים אפילו למבוגרים כדי שיעסיקו את עצמם בזה ולא בעיתונים חילוניים, ואם גדולי הדור הורו לחבר ספרי קריאה למיניהם כדי שהנוער יתעסק בזה ולא בספרי רומנים ועגבים, אז עלון הידברות מבעיא?

אני חושב שהביקורת מגיעה מכיוון אחר לגמרי, ולא מדאגה כנה לחינוך הילדים.

בימינו לא חסר מתנגדים, זה מתנגד לארגון הידברות באופן כללי כי רב פלוני לא מוצא חן בעיניו, וזה מתנגד לאתר שבע ברכות, וזה מרגיש שהעלון מעודד גלישה באינטרנט, וזה מרגיש שהעלון מנרמל שימוש בסמארטפונים מסוננים, וכו' וכו', וכך כל אחד שהעלון דרך לו על היבלת מנסה למצוא דרך להוציא את העלון ממחננו באלגנטיות.
אני באופן אישי מאוד מאוד מעריך את הידברות ואת פועלם העצום. אבל אין קשר בין זה לבין קהל היעד. קהל היעד של הידברות הוא לא הציבור החרדי. נקודה. הם לא שמים דברים אסורים בעלונים שלהם כי הם ארגון דתי וכו אבל קהל היעד שלהם הוא לא חרדי, באופן מוצהר, תשאל אותם.
 
אם אין וידאו שרואים אותו אומר זאת בקולו, אל תנקוט זאת כדבר מוסכם וידוע.
אפשר לברר אצל בחורים מהישיבה שלו בביתר, אם מישהו מכאן מכיר (אני לא מכיר) יש ע''ז 'קלא דלא פסיק' שמעתי את זה מ-3 או 4 כיוונים שונים
 
זה לא "עדיין לא למדו בהם", זה השערה שלך שלא את כולם קראו, ואין לך מושג מי קרא ומה קרא.

והבא מקור לדבריך, "יש מי שסובר" לא מספיק בשביל לפסוק הלכה כמותו.
הוא אמר את זה בבדיחותא.
מעניין אותי לדעת, אם בעלון הידברות היה מדור נגד אייפונים/פאות, גם היית יוצא להגנתו ככה??
 
נערך לאחרונה:
לא הבנתי מה השאלה אם אתה נהנה מזה אז הוא מתאים לך ואם אתה חש אי נוחות אז אל תקרא.
לא צריך לנסות לייצר סייגות וגדרים בנושאים לא מהותיים ולהכביד על עצמך ועל לכעוס על ה' שהכל אסור
יש בזה בחינה של "אולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף לבו".
 
עד שאנחנו מעוררים על עלון הידברות,
צריך למשוך את הביקורת על המציאות שרבים מבני ישיבות מאזינים לרבנים שקהל היעד המרכזי שלהם הוא בעלי תשובה,
ואין לבחור ישיבה או ילד מבית חרדי מה לשמוע שם.
מלבד עצם הדבר שבהרבה פעמים מוזכרים גם בדרשות הללו מושגים מהעולם החיצון [שזה לכשעצמו טוען בדיקה אם ראוי ואכמ"ל],
גם הרבנים הללו הם לא בהכרח רבנים במובנים שחונכנו עליהם.
ולבוא ולצייר כל אדם שמדבר יפה או משעשע כ'רב' - גם אם הוא אומר את הדברים הנכונים - זו אוילות.
 
לא צריך לנסות לייצר סייגות וגדרים בנושאים לא מהותיים ולהכביד על עצמך ועל לכעוס על ה' שהכל אסור
זה בדיוק הענין, מי שמסתכל על עבודת ה' כדבר שמכביד תמיד יחפש להקל ע''ע ויכעס על הקב''ה - רח''ל
הכל ענין של הסתכלות, מי שאצלו עבודת ה' ולימוד תורה הוא דבר שמרומם ומתחבר לשורשו של דבר, רואה את הדברים בצורה אחרת, ולא רואה את זה בתור ''סיגים'' ו''חומרות'' מיותרות, אלא בתור הנהגה טובה, הוא מרגיש סלידה מכל דבר שלא תואם את דרגתו הרוחנית גם אם אין בזה איסור בעצם, אלא עניין להרגיש שאני לא יורד לרמה הרדודה הזאת... 90% מהציבור דהכא מזדהה עם דבריי
 
נערך לאחרונה:
העלון הזה ככלל לא מיועד לבני תורה.
הוא מיועד לחילונים ומתחזקים.
בן תורה שקורא בו מה תעשה לו?
 
ראשי תחתית