הנקודה הראשית שאף אחד לא אומר את זה בקול, כלומר, אין חולק שאפשר לחלוק, אבל משום מה לא ניתן למצוא אפילו אחד שחלק באופן ענייני, והחולקים מואשמים שבאו לקנטר לבזות לטרטר ולהשפיל...וראוי להוסיף, שלחלוק זה שלב מאוד מתקדם, האם מותר להקשות סתם קושיא על דבריו??
כי יש כאלו שנראה שמתנגדים גם לזה.
הנקודה הראשית שאף אחד לא אומר את זה בקול, כלומר, אין חולק שאפשר לחלוק, אבל משום מה לא ניתן למצוא אפילו אחד שחלק באופן ענייני, וכל החולקים בהכרח באו לקנטר לבזות לטרטר ולהשפיל...
משונה.
ידועים דברי הגר"ח פלאג'י בספרו צואה מחיים אות י' שכתב: אם נראה לאיזה חכם מבין עם תלמיד איזה קושיא ואיזה סתירה על דברי בלי שום קנטור איני מקפיד על זה כלל כי כך היא דרכה של תורה וכו'. וגם בני אחרי מלבד שלא יקפידו בזה על כבודי אם אומר איזה חכם דבר אמת כנגדי והדין עמו, שיהיו מודים לו מודים דרבנן, כי גם המה יהיו אוחזים מעשה אבותיו כל לגבי דידהו וכו' לפי שראיתי לכמה וכמה בני אדם שהם מקפידים הרבה בזה על אשר יצא איזה חכם ורב ולמד באיזה דין והוראה והראה לאחרים שהרב הקודם לו שהתיר אותו דבר – רבו האוסרים והחולקים עליו, וצריך להיות מהיתר לאיסור, והם מקפידים ומתפעלים הרבה על הדבר הזה שאין זה כבוד הרב שמת. וכשאני לעצמי לא נכון לעשות כן, כי לא ניחא ליה להרב ז"ל שהוא בעלמא דקשוט, ועוד כי אדרבה כבוד הרב במקומו מונח, כי אינו רוצה שיעשו כהוראתו בדבר שאין הלכה כמותו. ובעוה"ב לא יש דידן נצח וקנאה ושנאה ותחרות והקפדות וכבודות, כהבלי העוה"ז וכו' עי"ש. וע"ע בהגהות תוכחת חיים להרה"ג היח"ס שם שהביא מעוד ספרים וסופרים שכתבו כעין דברים אלו.אם למדו הסוגיא היטב ויצא להם אחרת?
דא ביה כולה ביה!יש להדגיש שכל זה כמובן כשחולק עם שכל ועם תורת החילוק כנודע, ודבר זה לא הוצרך הגרח"פ לפרשו, כי פשוט הוא.
ולחפש את האמת באמת,יש להדגיש שכל זה כמובן כשחולק עם שכל ועם תורת החילוק כנודע, ודבר זה לא הוצרך הגרח"פ לפרשו, כי פשוט הוא.
שרשור שיש בו קושיות ותמיהות על כל הספרים שיצאו לאור בשנים האחרונות
??????????מדובר במרן הגרע"י
כי אף אחד לא חושב לסמוך ולפסוק ע"פ ספרי השמועות, אבל כן ע"פ ספרי הגרע"י, אז אם יש שאלה או תמיהה שמפריכה את הפסק, יש לומר את זה, שלא יבואו לידי טעות.באמת שאלה!
כאשר רואים את התאווה שיש בפורום כאן, בכו"כ שרשורים מכמה חברים לחפש בכל הלכה להקשות לתמוה ולסתור את כל מה שקשור לפסקי מרן הגרע"י זצ"ל, אכן זה מעורר תמיהה אם באמת כוונתם לש"ש.
הרי לא תמצאו כאן בפורום (וגם בפורום אחר) שום שרשור שיש בו קושיות ותמיהות על כל הספרים שיצאו לאור בשנים האחרונות, המלאים בשמועות ששמעו מגדולי הפוסקים זצ"ל, שיש שם הרבה סתירות בין השמועות, וגם שלא הבינו ולא ידעו איך להציג את השאלה ואת התשובה וגרמו לכמה מכשולות, וגם ובעיקר לא תמיד מובן מה המקור להחמיר או להקל, כידוע.
לכן דוקא כשמדובר במרן הגרע"י יש מקום לדון אם הוא רצה שיחלקו עליו בצורה הזו. הפורום הזה מוכיח מעל ספק את המגמה שיש כאן, גם שהגרע"י מחמיר כדעת השו"ע לחוש לדעת מרן והראשונים, תמצאו מי שיקשה קושיות למה צריך להקל, אבל שממציאים כל מיני חומרות, הכל מתקבל בשתיקה.
ועיין בהקדמה ליבי"א ח"י מ"ש בזה בדבר הצעירים החולקים על הגדולים.
אדרבה זהו כבודו של הרב זצ"ל, שעוסקים הרבה בתורתו ויש גם קושיות.כאשר רואים את התאווה שיש בפורום כאן, בכו"כ שרשורים מכמה חברים לחפש בכל הלכה להקשות לתמוה ולסתור את כל מה שקשור לפסקי מרן הגרע"י זצ"ל, אכן זה מעורר תמיהה אם באמת כוונתם לש"ש.
הרי לא תמצאו כאן בפורום (וגם בפורום אחר) שום שרשור שיש בו קושיות ותמיהות על כל הספרים שיצאו לאור בשנים האחרונות, המלאים בשמועות ששמעו מגדולי הפוסקים זצ"ל, שיש שם הרבה סתירות בין השמועות, וגם שלא הבינו ולא ידעו איך להציג את השאלה ואת התשובה וגרמו לכמה מכשולות, וגם ובעיקר לא תמיד מובן מה המקור להחמיר או להקל, כידוע.
לכן דוקא כשמדובר במרן הגרע"י יש מקום לדון אם הוא רצה שיחלקו עליו בצורה הזו. הפורום הזה מוכיח מעל ספק את המגמה שיש כאן, גם שהגרע"י מחמיר כדעת השו"ע לחוש לדעת מרן והראשונים, תמצאו מי שיקשה קושיות למה צריך להקל, אבל שממציאים כל מיני חומרות, הכל מתקבל בשתיקה.
ועיין בהקדמה ליבי"א ח"י מ"ש בזה בדבר הצעירים החולקים על הגדולים.
אבל אולי במקום להתבכיין על הפורום כמנהג הספרדים שאלופים בלבכות מי אכל ומי שתה, תדאג שיגיעו לפה כמה תלמידי חכמים תותחים שיענו על כל השאלות שהעלו פה, שחלק מהם ברור לי שסתם מוקרצות.כאשר רואים את התאווה שיש כאן, בכו"כ שרשורים מכמה חברים לחפש בכל הלכה להקשות לתמוה ולסתור את כל מה שקשור לפסקי מרן הגרע"י זצ"ל, אכן זה מעורר תמיהה אם באמת כוונתם לש"ש.
בפורום שלהם גילו דעתם שאינם רוצים בכלל לענות על השאלות שיש בפורומים האחרים [בפורום לתורה למשל] משום שכל השואלים שם מטרתם 'לקנתר', ומי שרוצה 'לקבל תשובות' ישאל רק שם לפי הכללים שלהם ויקבל מענה 'בטוח', ואם לא ימצא חן בעיניו זה בעיה שלו, ואם ינסה לערער - אחת דינו... עי"ש באחד האשכולות.אבל אולי במקום להתבכיין על הפורום כמנהג הספרדים שאלופים בלבכות מי אכל ומי שתה, תדאג שיגיעו לפה כמה תלמידי חכמים תותחים שיענו על כל השאלות שהעלו פה