חכם בן שושן
חבר קבוע
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 235
לא, אני לא מסכים. זה רמז בסגנון מאפיונרי בלבד, לא בשפה של אנשים נורמלים.ביטול דברי החולקים זוהי גם דרך לומר שאסור לחלוק.
לא, אני לא מסכים. זה רמז בסגנון מאפיונרי בלבד, לא בשפה של אנשים נורמלים.ביטול דברי החולקים זוהי גם דרך לומר שאסור לחלוק.
לא, אני לא מסכים. זה רמז בסגנון מאפיונרי בלבד, לא בשפה של אנשים נורמלים.
וכל זאת נעשה לפני ההמונים שאינן יודעים לשפוט בדעתם ב' צדדים, ודין גרמא שיש כועסים בצד השני.אם תעבור על שיעורי הרב יצחק במוצ"ש, תראה שבעצם הוא מציג את כל החולקים על אביו, גם גדולי הדור, ככאלה ש"שלא לומדים מספיק את דבריו, וחולקים עליהם בחוסר רצינות". את סברתם הוא מביא בקיצור נמרץ, באופן שהשומע אינו מבין כיצד אפשר לטעון סברא מופרכת כזו. ואז מציג מנגד את עמדתו בהרחבה.
אני לא מתווכח עם שום דבר, אני רק אומר שאי אפשר לקרוא לזה מדיניות מוצהרת, זו אולי המדיניות אבל היא בהחלט לא מוצהרת.אם תעבור על שיעורי הרב יצחק במוצ"ש, תראה שבעצם הוא מציג את כל החולקים על אביו, גם גדולי הדור, ככאלה ש"שלא לומדים מספיק את דבריו, וחולקים עליהם בחוסר רצינות". את סברתם הוא מביא בקיצור נמרץ, באופן שהשומע אינו מבין כיצד אפשר לטעון סברא מופרכת כזו. ואז מציג מנגד את עמדתו בהרחבה.
גם הגר"ע יוסף כתב פעם על הגר"ש משאש שנעלמו ממנו הפוסקים האוסרים, כאשר הגר"ש השיב בעצם על תשובתו שכללה את כל האוסרים.... וענה לו הגר"ש שאולי נעלמו ממנו מקצתם, אבל ממנו בוודאי נעלמו המתירים... (כי בתשובה זו כמעט ולא הזכיר הגר"ע את המתירים).
מקריאת הדברים בצורה פשוטה הוא התכוון בדיוק הפוך. וד"ל.וזה עוד לאחר שבפורום הנ"ל חסמו רבים מן בכותבים להקשות, וד"ל.
אבאר כוונתי ברחל בתך הקטנה.מקריאת הדברים בצורה פשוטה הוא התכוון בדיוק הפוך. וד"ל.
ולכן... צריך לעשות הכל, שהפורום כאן לא יהיה כמו הפורום שם!בפורום שלהם גילו דעתם שאינם רוצים בכלל לענות על השאלות שיש בפורומים האחרים [בפורום לתורה למשל] משום שכל השואלים שם מטרתם 'לקנתר', ומי שרוצה 'לקבל תשובות' ישאל רק שם לפי הכללים שלהם ויקבל מענה 'בטוח', ואם לא ימצא חן בעיניו זה בעיה שלו, ואם ינסה לערער - אחת דינו... עי"ש באחד האשכולות.
ולכן אין טעם מבחינתם לבוא לפורומים אחרים שעסוקים רק בלקנטר...
ואגב, כמה פעמים עניתי בע"פ לכמה שהתחננו למענה, שאמנם אין בזה "כלל", אך לפעמים אזלי לשיטתם. דהיינו, אותו אחד אומר (באמת, לא מה שהוא מעלה לפרוטוקול אלא מה שהוא דואג שיהיה למעשה) שאי אפשר לחלוק - הוא לא בר הכי לחלוק, ואותו אחד (לאחר שאין ספק בהערכתו למרן) שסובר שאפשר לחלוק מתי שצריך - זה משום שאכן הגיע לדרגה שהוא יכול לחלוק [ובעצם עושה את מה שמרן עצמו לימדנו כל השנים]...ולכן... צריך לעשות הכל, שהפורום כאן לא יהיה כמו הפורום שם!
כל מילה בהרבה יותר מסלע.ואגב, כמה פעמים עניתי בע"פ לכמה שהתחננו למענה, שאמנם אין בזה "כלל", אך לפעמים אזלי לשיטתם. דהיינו, אותו אחד אומר (באמת, לא מה שהוא מעלה לפרוטוקול אלא מה שהוא דואג שיהיה למעשה) שאי אפשר לחלוק - הוא לא בר הכי לחלוק, ואותו אחד (לאחר שאין ספק בהערכתו למרן) שסובר שאפשר לחלוק מתי שצריך - זה משום שאכן הגיע לדרגה שהוא יכול לחלוק [ובעצם עושה את מה שמרן עצמו לימדנו כל השנים]...
והמשכיל ישכיל, והמבין יבין.
האור לציון לא השמיט דעת מרן, הוא לא הביא אף אחרון בשום עניין. הספרים היחידים שהוא מצטט הם מהכף-החיים ומעלהמשא"כ האור לציון
כוונתי היתה לומר שהרב אופיר לא תמיד מביא אול"צ, משא"כ הגרע"י.האור לציון לא השמיט דעת מרן, הוא לא הביא אף אחרון בשום עניין. הספרים היחידים שהוא מצטט הם מהכף-החיים ומעלה
א' הדברים שכאבו לי מאוד מאוד, זה שחכ"א פרסם "שאסור" ללמוד בספרי הגאון הגדול רבי אופיר מלכה, כיון שחולק על מרן וכו' ויש להשליכם לגניזה. וכו'.
בעוניי, ובקטנות דעתי לא מצאתי שום סמך הלכתי להוראה הלכתית זו, גם לולא הספר חפץ חיים.
מה גם שהרב אופיר מביא את מרן הגרע"י על הסדר!!! לא משמיטו אף פעם [משא"כ האור לציון], וזה שמביא דעות הגריש"א והגרנ"ק זה מתיר לזורק ספריו מביהמ"ד?
תודה על ההבהרה, אכן בתחילה לא היה מובן (כי היה חסר תיבת 'את') ועתה איצטמיד חצבא וטל"ח.כוונתי היתה לומר שהרב אופיר לא תמיד מביא אול"צ, משא"כ הגרע"י.
הא ותול"מ.
אף אחד לא הטיל דופי במרן רבינו האור לציון זצוק"ל.ומי הוא זה ואיזה הוא אשר יעיז לפצות פיו ולהטיל דופי בקודש הקודשים תנא דאורייתא קדישא ליבן של ישראל אדוננו מרן האור לציון זיע"א,
דע לך, שמי שיעיז יתבטל כלא היה, ואוי לו ואבוי לנפשו.
ואם ראית שמי שהעיז ועודנו מהלך על רגליו, המתן וראה כי בא יבא זמנו אוי לו ואבוי לנפשו.
מנסיון.
מסתמא להדליק ולברך של הרב ניסןתלוי את מי שואלים ואת מי שומעים.
ממרן הראש"ל הגר"ד שמעתי כמה פעמים מצד אחד שהביא דעות חלוקות על מרן. לפעמים גם צידד בעדם, לפעמים הוא בעצמו חולק כידוע.
מאידך, שמעתי כמה פעמים על כאלו שחלקו על מרן והוא מאוד כעס על מה שכתבו.
זכור לי במיוחד שמישהו הביא לו איזה קונטרס בערב יום כיפור על ברכה לאחר הדלקת נרות שבת כמדומני, ואחר כך אמר שקרא את זה בליל יו"כ והוא לא
הצליח להפסיק מלקרוא מרוב כעס על "הסילופים והשקרים של אותו אחד"... ואני לא זוכר איזה קונטרס.
דווקא חיבורו יראת ההוראה [הגם ששמו אינו נכון ואכמ"ל] משקף נאמנה את מנהג הספרדים לדורותיהם ביחס של הפשט מול האריז"ל, ודבריו בנוים ע"ד גדולי ספרד הבא"ח החיד"א הגרח"פ וכו'.מסתמא להדליק ולברך של הרב ניסן
מרן היה מגיע לכולל והיה שואל את תלמידיו האם יש להם קושיות
ופעמים רבות היה חוזר בו בגלל סברות של תלמידיו
ולומר שהחולקים מזדרזים להשיג?לומר שכל החולקים המה חולקים בלי שכל, זוהי עלילת דם הוצאת שם רע לשה"ר ורכילות.
תורה אמת כתיב בה, ואינה נדבקת אלא למבקש האמת באמת!כנ"ל הגאון הגדול הצדיק הרב חיים יעקב סופר שליט"א מירושלים, מקשה הרבה על כל כללי הפסיקה של מרן הגרע"י ולא ראיתי מי שהשיב ע"ד, [הגם שסובל חרפות].
לא רק בספרים, אלא גם טרח כמה וכמה פעמים נגד האיש עצמו (הגה"ג זהב אופיר יצ"ו) לסלקו ממשמרתו, ויודעני כן מכלי ראשוןא' הדברים שכאבו לי מאוד מאוד, זה שחכ"א פרסם "שאסור" ללמוד בספרי הגאון הגדול רבי אופיר מלכה, כיון שחולק על מרן וכו' ויש להשליכם לגניזה. וכו'.
בעוניי, ובקטנות דעתי לא מצאתי שום סמך הלכתי להוראה הלכתית זו, גם לולא הספר חפץ חיים.
מה גם שהרב אופיר מביא את מרן הגרע"י על הסדר!!! לא משמיטו אף פעם [משא"כ האור לציון], וזה שמביא דעות הגריש"א והגרנ"ק זה מתיר לזורק ספריו מביהמ"ד?
לא רק בספרים, אלא גם טרח כמה וכמה פעמים נגד האיש עצמו (הגה"ג זהב אופיר יצ"ו) לסלקו ממשמרתו, ויודעני כן מכלי ראשון