האם רבותינו משתמשים באינטרנט?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול דברי מלך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
"בכזה מעמד" פירושו שהיה במעמד כזה שהרב יצחק יוסף התערב בענייני הפורום ואף הרים טלפון למנהל הפורום.

ומלבד הדקדוק בדברים, אופי הדברים מוכיח שהוא עוקב בעצמו ולא ש"מראים לו". גם הדרישה שלו מאוחר יותר לסגור את הפורום לכתיבה וכו'.
 
"בכזה מעמד" פירושו שהיה במעמד כזה שהרב יצחק יוסף התערב בענייני הפורום ואף הרים טלפון למנהל הפורום.

ומלבד הדקדוק בדברים, אופי הדברים מוכיח שהוא עוקב בעצמו ולא ש"מראים לו". גם הדרישה שלו מאוחר יותר לסגור את הפורום לכתיבה וכו'.
תוסיף עוד את דרישתו
שכל תגובה שנכתבת לא נקלטת רק אחרי שאישרו זאת המנהלים
פרשנויות שלכם.
 
לידיעתך, זה מכבר חשבתי כך, אבל רק כעת ראיתי תגובה מפורשת בפורום מורשת מרן, ולכן כתבתי מה שכתבתי. לדעתי אין בזה גנאי שרב מעיין בפורום תורני.
 
לא רואה בזה הכפשה (ואת הכוונות איני יודע), אם זה אתר שמתהדר בו אני יכול להבין שהוא ירצה לפקח עליו באופן בלתי אמצעי.
אנסה שוב: האם לא ידוע לך שהוא מבקר באתר מורשת מרן?! - תשובה בכן (ידוע לי שהוא מבקר), או לא (לא ידוע לי שהוא מבקר באתר).
 
לא רואה בזה הכפשה (ואת הכוונות איני יודע), אם זה אתר שמתהדר בו אני יכול להבין שהוא ירצה לפקח עליו באופן בלתי אמצעי
אז גם הרב סאלים והרב זעפרני מפקחים כאן באופן בלתי אמצעי?!
ומה שכתבת לא ענה על ששאלתי,
אנסה שוב: האם לא ידוע לך שהוא מבקר באתר מורשת מרן?! - תשובה בכן (ידוע לי שהוא מבקר), או לא (לא ידוע לי שהוא מבקר באתר).
לא.
 
אז גם הרב סאלים והרב זעפרני מפקחים כאן באופן בלתי אמצעי?!

לא זכיתי להבין את הגזירה שווה שאתה עושה כאן (מה גם שהפורום הזה הוא לא פורום תלמידי הרב סאלים או תלמידי הרב זעפרני בדומה לפורום מורשת מרן שהוא פורום מוצהר לתלמידי הרב יצחק יוסף, עם חסימת פיות מובהקת לכל מי שאינו תלמידו).
 
הרב דניאל אוזן שליט"א (מנהל מורשת מרן) בן בית אצל מרן שליט"א ומן הסתם שלפעמים הראה לו פה ושם דברים שהיו בפורום.

כמובן שהוא לא "עוקב" ולא נעליים...
אבל יכול להיות שמעורב פה ושם ע"י הרב דניאל אוזן שליט"א שלפעמים מתייעץ איתו על הנעשה בפורום ואיך להתנהל.
 
אז גם הרב סאלים והרב זעפרני מפקחים כאן באופן בלתי אמצעי?!
לא ראיתי שהאתר כאן מתהדר בהם באופן רשמי, כמו להבדיל מורשת מרן
ואני לא מכיר את הרבנים הנ"ל באופן אישי, אבל אם הם רבנים שמכירים מחשב למה לא
 
אבל יכול להיות שמעורב פה ושם ע"י הרב דניאל אוזן שליט"א שלפעמים מתייעץ איתו על הנעשה בפורום ואיך להתנהל.

כנראה לא שמת לב לתגובה שהבאתי, שהוא ראה משהו בפורום והתקשר לרב אוזן...

ולא היה מדובר שם בעצה ותושיה אלא במעורבות עמוקה בניהול הפורום.
 
כנראה לא שמת לב לתגובה שהבאתי, שהוא ראה משהו בפורום והתקשר לרב אוזן...
ראיתי ש"הראו" לו משהו.
איפה ראה בעצמו?

(ואם מרן שליט"א היה בפורום אני מאמין שהוא היה בתור "מנהל" והיה יכול להסיר את המשתמש הזה...)
 
ראיתי ש"הראו" לו משהו.
איפה ראה בעצמו?

כבר עניתי על זה:

הרב שמעון ללוש סיפר ש"הראו לו", אבל הכותב שציטטתי לא כתב כן.

ואם באמת מנהל הפורום היה מתייעץ על דברים שיש לו סיבה להתייעץ, זה פשוט ומובן, אבל מי הוא אותו אחד ש"מראה לו" דברים שיכעיסו אותו?
 
(ואם מרן שליט"א היה בפורום אני מאמין שהוא היה בתור "מנהל" והיה יכול להסיר את המשתמש הזה...)

אני לא חושב שיש לו זמן לנהל את הפורום. אני חושב שמידי פעם הוא מעיין שם (כך משמע מהתגובה הנ"ל, איני יודע אם זה נכון).
 
כבר עניתי על זה:
לא ראיתי.
ואם באמת מנהל הפורום היה מתייעץ על דברים שיש לו סיבה להתייעץ, זה פשוט ומובן, אבל מי הוא אותו אחד ש"מראה לו" דברים שיכעיסו אותו?
לא חסר לו תלמידים שיראו לו דברים...
אני לא חושב שיש לו זמן לנהל את הפורום. אני חושב שמידי פעם הוא מעיין שם (כך משמע מהתגובה הנ"ל, איני יודע אם זה נכון).
פשוט שזה לא נכון, והלוואי שכן...
 
הרב דניאל אוזן שליט"א (מנהל מורשת מרן) בן בית אצל מרן שליט"א ומן הסתם שלפעמים הראה לו פה ושם דברים שהיו בפורום.

כמובן שהוא לא "עוקב" ולא נעליים...
אבל יכול להיות שמעורב פה ושם ע"י הרב דניאל אוזן שליט"א שלפעמים מתייעץ איתו על הנעשה בפורום ואיך להתנהל.
מי סיפר לך את זה?
כבודו נביא?
זה יושב על הבסיס שזה לא נראה לך מספיק מכובד?
 
בחזרה לדיון, שמעתי מראש ישיבת רכסים ר' יצחק סופר שליט"א שמתאונן על כך שישנם ראשי ישיבות חשובים מאוד שבחו"ל משתמשים בפלאפונים אשר בני התורה מתנזרים מהם, בריש גלי.

ושמעתי שראש ישיבה מפורסם בהיכל בית מדרשו עושה רישום מי נמצא בסדרים/תפילות בטאבלט.
 
כפי שכתבתי כאן פעם, אנו יודעים מכלי ראשון שיש כמה וכמה ראשי ישיבות וגדולי תורה מפורסמים מאוד, שמבקרים בפורום בעצמם מעת לעת, דרך מחשב בביתם, משרד הישיבה וכו'.

אחד מהם, שרבים משחרים לפתחו בבקשת ברכות ובייעוץ, אף נרשם כמשתמש.
כמובן שהוא מעיין רק בחלק 'כתלי ביהמ"ד', וכמה פעמים ציין שראה דברי טעם פה ונהנה מכך. ואחת הסיבות לחלוקה הקטגורית הברורה בין דברי תורה לשאר הנושאים היא עבורו. מסתבר שגם האחרים כך.
 
המקובל הפרוש רבי יעקב עדס שליט"א מקליד במחשב את ספריו בעצמו, ובעיני הוא מעלה עצומה לדעת להשתמש בכל כלי באופן הראוי והטוב.
 
כפי שכתבתי כאן פעם, אנו יודעים מכלי ראשון שיש כמה וכמה ראשי ישיבות וגדולי תורה מפורסמים מאוד, שמבקרים בפורום בעצמם מעת לעת, דרך מחשב בביתם, משרד הישיבה וכו'.
חכם אברהם סאלים חכם שלמה זעפראני ומי עוד?
 
לא אכנס לגוף הדיון, ציינתי זאת רק כהערת אגב. ובכל זאת:
חכם אברהם סאלים
אין לו מחשב (המסך בשולחן הכתיבה שלו נועד להציג טקסטים בפונט מוגדל)
בכ"מ מעולם לא שמענו שביקר פה, וספק אם יודע שהמקום קיים (או שיש מושג בשם 'פורום')

חכם שלמה זעפראני
אין לו אפילו פלאפון אישי, כ"ש שאינו יושב על מחשב בעצמו.

לא נחשוף כמובן. ציינתי זאת רק כדי להדגיש שלדעתי גם אדם גדול עשוי להפיג מעט מחשבותיו בעיון קל בדברי הת"ח פה, וכ"ש אברך חשוב שמחפש לרענן את עצמו מעת לעת, או להחכים מדיון נוקב ועמקני, שמתאפשר בכתב יותר מאשר בע"פ.
 
חכם אברהם סאלים חכם שלמה זעפראני ומי עוד?
מרן רה"י שליט"א בקושי מצליח לקרוא, ומדפיסים לו את כל התפילות וספרי הלימוד באותיות ענקיות, ויש לו מגדלת מיוחדת בחדר לימודו.
מרן הגאב"ד שליט"א מתנזר לחלוטין מכל ענייני המחשב לסוגיו, ונוקט בעמדה מאוד תקיפה בענין פגעי הטכנולוגיה.
הייתי משווה את דעתו במקצת לדעת מרן הגר"מ צדקה שליט"א בנושאי הטכנולוגיה.
 
סתם לידיעה, אצל החסידים בפרט בויזניץ שיכון, אפילו מצלמה של קנון אסור, שי יכולה להתחבר לאינטרנט (-להעלות תמונות אוטומטי).
ומנגד יש ראשי ישבות ליטאים שמחזיקים מכשיר חכם. ואצלנו הספרדים כפי שדובר מחזיקים מחשב (-לכול הפחות),
מעניין מה עומד מאחורי השוני הזה?
 
סתם לידיעה, אצל החסידים בפרט בויזניץ שיכון, אפילו מצלמה של קנון אסור, שי יכולה להתחבר לאינטרנט (-להעלות תמונות אוטומטי).
ומנגד יש ראשי ישבות ליטאים שמחזיקים מכשיר חכם. ואצלנו הספרדים כפי שדובר מחזיקים מחשב (-לכול הפחות),
מעניין מה עומד מאחורי השוני הזה?
סתם לידיעה, לחסידות ויזניץ יש שני אתרים וכן ערוצים רשמיים ברשתות החברתיות (גם הלא ממש כשרות בלשון המעטה) עם אלפי מנויים ועוקבים, וגם אחד הכתבים הגדולים לענייני 'בחצרות הקודש' (באתר חרדי שאינו פתוח בשום סינון) הינו ממקורביו של האדמו"ר (ולא בתואר בעלמא אלא היה ממש מבני ביתו ומשמש כעין דובר של החסידות במרחבי הרשת).
לא כל חסידות שיש בבית המדרש שלהם דף אישור מיוחד על מסכי זמני התפילות מטעם ועדת הרבנים שלהם לענייני תקשורת, זה אומר שבני החסידות מתנזרים מאינטרנט.
התייחסתי פרסונלית לויזניץ, כי אותה הזכרת, אבל זה הרעיון. מקום שמבין את נפש הציבור ואיך לשווק את עצמו בצורה טובה מבין שיש קהלים "פתוחים" יותר ויש "סגורים" יותר, ויודע לשווק לזה מה שאינו משווק לזה. לזה הוא ישלח עלון תקנות נגד האינטרנט רחמנא לצלן ולזה ישלח סרטון מעניין מטיש קדוש, ושניהם יעמדו על אותו פראנצ'ס.

לגופו של עניין, ככל הנראה אין הבדלים כל כך גדולים בין המגזרים בנושא השימוש ברשת אלא בהתייחסות להסתרה של זה או הנחה על השולחן. יש מגזרים שיעדיפו ביד אחת לנופף בשלט "חיים מאושרים בלי אינטרנט וסרטים" בשעה שיד שניה שולחת עדכון בט***ם, ויש מגזרים שיעדיפו להסתכל למציאות בעיניים ולהשתמש בכלים בצורה מסוננת וטובה.
 
אני מדבר ויזניץ' שיכון, הרב מנדל, שברו שם לחבר שלי מצלמה בגלל שיש לה אפשרות לחיבור לאינטרנט.
בכ"מ אם מסתכלים על המיינסטרים נראה כי ליטאים הכי פתוחים בזה וא"כ ספרדים והמינסטרים החסידי השמרן הכי שמור בזה,
האם אתה מסכים איתי? א"כ מעניין למה זה ככה?
 
אני מדבר ויזניץ' שיכון, מה שמכונה מנדלה', שברו שם לחבר שלי מצלמה בגלל שיש לה אפשרות לחיבור לאינטרנט.
בכ"מ אם מסתכלים על המיינסטרים נראה כי ליטאים הכי פתוחים בזה וא"כ ספרדים והמינסטרים החסידי השמרן הכי שמור בזה,
האם אתה מסכים איתי? א"כ מעניין למה זה ככה?
הרב מנדל זה לא ויזניץ שיכון אלא ויזניץ מרכז, ובכל אופן, גם אצל הספרדים יהיה מי שישבור וגם אצל הליטאים.
וכמ"ש, בכל המגזרים ובכל הקהילות יש "פתוחים" יותר ו"סגורים" יותר, השאלה מה משווקים לך ומה אתה קונה.
 
הרב מנדל זה לא ויזניץ שיכון אלא ויזניץ מרכז, ובכל אופן, גם אצל הספרדים יהיה מי שישבור וגם אצל הליטאים.
וכמ"ש, בכל המגזרים ובכל הקהילות יש "פתוחים" יותר ו"סגורים" יותר, השאלה מה משווקים לך ומה אתה קונה.
א. שכוייח על התיקון
ב. יש אדמו"ר אחד מהמיינסטרים שתוכל לראות תמונה שלו עם מכשיר חכם? כנראה שלא!
ג. לא נראה לי שספרדי או ליטאי ישברו מכשיר למישהו בגלל שהוא עם אינטרנט
 
ב. יש אדמו"ר אחד מהמיינסטרים שתוכל לראות תמונה שלו עם מכשיר חכם? כנראה שלא!
יש אדמו"ר רציני שתוכל לראות אותו עם מכשיר כשר? כנראה שלא!
זה שלא תראה אותו עם סמארט זה לא בגלל שהוא יותר קדוש מראש ישיבה ליטאי אלא בגלל שאצל החסידים האדמו"ר במובן מסויים אינו אדם מן השורה אלא האדמו"ר הנערץ והקדוש והנעלה שאנו משמשיו, גם אם הוא צעיר מאוד, להבדיל מגדולי תורה ליטאים / ספרדים שיותר חיים כבני אנוש מן השורה.
(אגב, אשמח לתמונות של ראשי ישיבה ליטאים / ספרדים עם סמארט... קח את זה בפורפורציות בבקשה)
ג. לא נראה לי שספרדי או ליטאי ישברו מכשיר למישהו בגלל שהוא עם אינטרנט
אז שיראה לך.
 
ראשי תחתית